Cazane atmosferice pe combustibili solizi
#3439
Posted 04 November 2014 - 22:30
Am dat doar un exemplu,care intradevar a fost real pana nu demult.Acum am 2,4 bari in instalatie,nu mai este cazul.
Doream sa ma lamuresc in legatura cu diferenta mare intre presiuni. Multumesc. Cu stima. |
#3440
Posted 07 November 2014 - 17:40
Achizitionat Boiler termoelectric Tesy 100l (550 lei) urmind ca maine sa-l conectez la apa rece si sa-l folosesc electric pina va veni firma de la care l-am achizitionat sa-l lege de cazan. Intrebare: in cit timp incalzeste apa in mod termic (dupa ce fac dimineata focul in cazan, perioada de timp in care se poate face dus)?
|
#3441
Posted 07 November 2014 - 17:48
Buna alegere, exact modelul respectiv am si eu, la mine daca fac foc, dupa pornirea pompei in maxim 30 minute e apa buna de dus, cca 40C, deoarece tine foarte bine apa calda din ziua precedenta, nu scade sub 25C, evident ca daca toata ziua folosesti apa calda si seara nu mai ai foc atunci normal ca e mai rece apa in boiler.
|
#3443
Posted 09 November 2014 - 20:08
buna seara !
Caut de ceva vreme detalii constructive despre amplasarea unei sau unor tevi de aer secundar intr-o centrala viadrus de 30kw. Care ar trebui sa fie diametrul tevii,constructie diuze,unde ar trebui amplasate sa nu deranjeze incarcarea focarului...etc Eventual un link ar fi de ajutor pentru ca ce am gasit pana acum sunt doar discutii disparate.... Multumesc anticipat ! |
#3444
Posted 14 November 2014 - 16:34
cheluakame, on 04 noiembrie 2014 - 15:06, said:
Gata, am recuperat parola de pe youtube. Cam asa arata arderea cand aprind focul de jos in centrala mea. Imi cer scuze de claritate dar a fost filmat cu telefonul mobil si avea setarea cea mai slaba. Partea naspa este ca pe cos cam ieseau temperaturi de 150-160*C ... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/exZWzx4aK3c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ce se poate face ca temperatura care iese sa fie cat mai scazuta? Edited by cocohro, 14 November 2014 - 16:34. |
#3445
Posted 14 November 2014 - 16:38
Recuperator pe cos sau "clopot" pe exteriorul centralei pentru ca si partea exterioara a centralei sa extraga caldura.
|
#3446
Posted 14 November 2014 - 16:59
cheluakame, on 14 noiembrie 2014 - 16:38, said:
Recuperator pe cos sau "clopot" pe exteriorul centralei pentru ca si partea exterioara a centralei sa extraga caldura. Ne puteti arata vreo poza sa vedem cum vine? Apropo acesta la ce este necesar? http://www.gas.cz/pr...va-zdarma:4615/ Este bine sa fie? |
#3447
Posted 14 November 2014 - 17:55
Daca nu ma insel,este un sistem de racire in caz de intrerupere a curentului electric sau a defectarii pompei de circulatie,sistem care trebuie legat la instalatia de apa rece.Se foloseste la protectia cazanului care nu are inglobat din construvtie un astfel de sistem.
Cu stima. |
#3448
Posted 14 November 2014 - 18:12
cocohro, on 14 noiembrie 2014 - 16:59, said:
Ne puteti arata vreo poza sa vedem cum vine? Orientativ, ceva de genul: [ http://www.semineesibiu.ro/public/original/2013-05-16__21_87312.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Sau: [ http://pefoc.ro/assets/img/usr/produse/original/2012-03-29_recuperator-apa-cu-tevi-verticale-si-serpentina_21_48192.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Iar clopotul ar fi cam asa: Ferroli 1.jpg 170.62K 44 downloads Ferroli 2.jpg 146.32K 46 downloads cocohro, on 14 noiembrie 2014 - 16:59, said:
Cum a raspuns si gio, este un sistem de racire in caz de urgenta. Centralele Viadrus nu au serpentina interioara de racire, ca urmare se gaseste un astfel de sistem. |
|
#3449
Posted 14 November 2014 - 18:30
Florine, cu tot respectul, dar... cred ca un clopot de genul celui prezentat nu se preteaza la un cazan pe lemne. Este de preferat sa se dubleze/tripleze izolatia cazanului decat sa se recupereze caldura in caramida asezata pe exterior.
Inertia este mult mai mare cu acumularea in caramida, consumul va fi mai mare pentru a incalzi caramida decat caldura recuperata din ea dupa ce se termina focul din cazan Parerea mea Edited by costicucu, 14 November 2014 - 18:30. |
#3450
Posted 14 November 2014 - 18:37
Cred ca domnul ”cheluakame” s-a gandit in primul rand la folosirea caldurii care iese pe cos ,caldura care ar suplimenta incalzirea apei si pe suprafata exterioara a cazanului.Deci vom avea cazanul incalzit pe ambele suprafete,caramida fiind doar mantaua care asigura circuitul fumului.Aceasta manta ,la randul ei va fi bine izolata,pentru a ceda caldura doar spre cazan,nu si spre exterior.
Cu stima. Edited by gi0, 14 November 2014 - 18:53. |
#3451
Posted 14 November 2014 - 18:41
Am inteles, insa daca se pot face ceva modificari in interiorul cazanului? fara sa mai adaugam un astfel de recuperator! la asa ceva ma gandesc.
Edited by cocohro, 14 November 2014 - 18:42. |
#3452
Posted 14 November 2014 - 19:00
costicucu, on 14 noiembrie 2014 - 18:30, said:
Florine, cu tot respectul, dar... cred ca un clopot de genul celui prezentat nu se preteaza la un cazan pe lemne. Este de preferat sa se dubleze/tripleze izolatia cazanului decat sa se recupereze caldura in caramida asezata pe exterior. Inertia este mult mai mare cu acumularea in caramida, consumul va fi mai mare pentru a incalzi caramida decat caldura recuperata din ea dupa ce se termina focul din cazan Parerea mea Iti respect parerea, insa nu o impartasesc. De cele mai multe ori, se recomanda ca pe exteriorul caramizilor sa se monteze si termoizolatie, si sunt cazuri in care caramizile respective asigura inca 4 ore de autonomie dupa stingerea focului, ce-i drept, cu ceva pauze in functionarea pompei. Insa, asa cum spune si @Gio (cu ocazia asta poate renunti si el la exprimarea cu "domnul", doar chelu/cheluakame/florin ) , principalul avantaj este acela ca fumul ce va iesi din centrala va "spala" si exteriorul acesteia, cedand caldura si aici, astfel, temperatura pe cos rar este cu 20*C mai mare decat temperatura returului chiar daca arderea este intensiva. Combinata cu ceva modificari de aer secundar sau ardere superioara, randamentul centralei clasice poate urca si la 80-85% cocohro, on 14 noiembrie 2014 - 18:41, said:
Am inteles, insa daca se pot face ceva modificari in interiorul cazanului? fara sa mai adaugam un astfel de recuperator! la asa ceva ma gandesc. Nu stiu ce sa spun, eu am redus puterea focarului pana pe la 10 kw (din aerul primar si secundar), intre fumuri am sicane puse si o plasa pe post de catalizator si "spargator" de flacara si, daca intensific putin arderea, pe cos tot ies temperaturi de 150-160*C. La functionarea nominala, lucrurile stau mai bine, temperatura este in jur de 80*C. Edited by cheluakame, 14 November 2014 - 19:00. |
#3453
Posted 15 November 2014 - 02:00
buna seara.!
In imaginea de mai jos este schema hidraulica a unei centralei Viadrus de 30kw.. Ce parere aveti ? 1.cand va functiona doar pompa pufferului credeti ca exista posibilitatea sa se faca si circuit in centrala racind astfel pufferul mai repede ? 2. cum as putea face automatizarea astfel incat sa obtin un control eficient al pompelor folosind Auraton 1111 cu trei senzori si doua termostate de imersie Afriso? 3. care sunt avantajele si dezavantajele acestei instalatii ? Multumesc anticipat ! Attached Files |
|
#3454
Posted 15 November 2014 - 08:17
costicucu, on 14 noiembrie 2014 - 18:30, said:
Florine, cu tot respectul, dar... cred ca un clopot de genul celui prezentat nu se preteaza la un cazan pe lemne. Este de preferat sa se dubleze/tripleze izolatia cazanului decat sa se recupereze caldura in caramida asezata pe exterior. Inertia este mult mai mare cu acumularea in caramida, consumul va fi mai mare pentru a incalzi caramida decat caldura recuperata din ea dupa ce se termina focul din cazan Parerea mea Ca necunoscator cred ca ar fi buna varianta cu clopotul deoarece, daca te uiti bine, caramida nu este lipita de peretii cazanului. Intre peretii acestuia si zidul de caramida este lasat un vid de citiva centimetri numai bun, zic eu, sa se "cuibareasca" acolo caldura degajata - inclusiv de pierderile racordului de fum. Intrebarea care se preteaza in aceasta situatie: are sau a vazut cineva un astfel de cazan "imbracat" ca-n schitele mai sus amintite? Daca da - cu cit a crescut autonomia? Personal sunt de acord sa incercam sa "stoarcem" cit de mult se poate din cazane... |
#3455
Posted 15 November 2014 - 11:19
Caldura nu sebcuubareste in aer ci in caramida..caramida preia caldura, mai putn decat aerul daca ea.nu ar exista acolo, deci astfel faci o economie prin eliminarea risipei in camera centralei, daca asta se poate num risipa (nu intotseauna, depinde unde.ai amplasata centrala).
Apoila oprirea focului, ccentrala sta mai mult calda, acelasi fenomen, pierde mai greu caldura pt ca e.intr-un clopot la randul lui cald...deci."terminarea focului" dureaza mai mult.. Apoi, cand cazanul devine mai rece decat caramida, pt ca il raceste apa si pt ca natural el.arebinertie mai mica decat samota, fiind metalic, preia.din caldura pe.care o radiaza samota. Acest schimb insa n.e beaparat eficient pt ca acea caramida cedeaza mult si pe exterior, deci ncalzeste mai mult aerul din jur. Ca sa ai eficienta maxima.ar.trebui izolat clopotul spre exterior sa cedeze maximul spre interior, spre cazan... Pana la urma eficienta se rezuma la comparatia dintre 2 filosofii...a nu pierde caldura deloc din cazan prin izolatia directa a acestuia...e teretic cea ma buna pentru ca schimbul intre cazan -clopot -cazan e.cu pierderi insa daca ai exces temporar il dai pe cos pt ca nu are.cine sa il preia.. Sau a baga o masa.de.acumulare...asta te.ajuta si sa ridici teperatura putin in cazan, asta face si izolatia directa, pierde mai incet caldura si asta ajuta, apoi sa mai preiei din aceasta acumulare... Pana.la.coada in opinia mea acest clopot actioneaza de fapt ca un vas tampon, ca un mecanism de prelungire a proceselor.de.schimb de caldura, dintr-un punct de vedere... Daca arzi fara sa acumulezi.cumva si nu apoi prelua toata caldura.generata, o dai pe cos, cu caramida practic o poti prelua , partial, oarecum ca intr-un cazan de zidarie... Sunt mai multe plusuri si minusuri, detalii care pot fi puse in balanta, daca ai centrala intr-o zona in care poti beneficia si direct de caldura degajata de acesta practic toate filosofiile astea isi diminueaza importanta, ca si la tevile de.transport neizolate...pierzi pe o parte, pe.drumul.sore calorifer, castigi pe.alta.pt ca tot in casa ramane caldura aia si daca dai radiatorul din camera de tranzit mai incet poti ajunge la un echilibru. |
#3456
Posted 15 November 2014 - 11:19
kostelino, on 15 noiembrie 2014 - 02:00, said: Nu stiu cum functioneaza Auraton 1111 si o sa ma limitez la a da niste explicatii utilizind doar termostate mecanice cu imersie. Mai departe vezi tu la care poti renunta si sa le inlocuiesti cu functiile Auraton-ului. A - Pe turul cazanului, cit mai aproape de acesta, fixezi 4 termostate cu imersie. 1 - Unul fixat la 45-55grd va porni pompa de bypass cind cazanul trece de 45-55grd 2 - Altul fixat pe 60-70grd va porni pompa de boiler cind cazanul trece de 60-70grd 3 - Altul fixat pe 70-80grd va porni pompa de puffer cind cazanul trece de 70-80grd 4 - Altul fixat pe 90grd. De asta povestim mai tirziu ce face. B - Cit mai aproape de virful pufferului montezi un termostat cu imersie fixat pe 55-60grd si in casa un termostat de abient electronic cum ar fi un Computerm Q3 1 - Astea 2 termostate vin legate in serie si vor comanda pompa de radiatoare. Astfel pompa de radiatoare va merge doar daca in casa este frig si doar daca in puffer ai peste 55-60grd 2 - In paralel cu termostatele astea doua va veni legat si termostatul T4 situat pe turul cazanului, care este fixat pe 90grd. Astfel in caz ca ajunge cazanul tau la 90grd va da drumul la pompa radiatoarelor indiferent ce zice termostatul de ambient si termostatul din virful pufferului. Edited by florin71_skoda, 16 November 2014 - 13:12. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users