Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#4699
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Cred ca trebuie clarificat :
Bor-ul poate fi introdus din fabricatie în ulei sub forma de ester+Bor (sare), dar în urma combustiei se poate transforma în acid boric, prin hidroliză (v. ultimele fraze din doc. atașat de 53cr3t )

Edited by zveroboi78, 07 February 2016 - 13:08.


#4700
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Se poate dar este mai scump.
Am spus si in postul anterior.

Acid boric tot ajunge sa apara in ulei. Deci ce s-a tot scris legat de uleiurile cu boron ca se schimba mai des e totusi o chestiune de preventie. Daca tot ne dorim uleiul cel mai bun atunci hai sa il folosim si corespunzator.
Nu doar 2 nebuni de pe un forum au spus asta ci si un specialist in domeniu. Deci.....

Iar legat de ceea ce zice producatorul si chimistii lui. Cand au spus interval de 30k km sau 2 ani chiar nu au fost printre noi. Posibil cu aripioare de la atata fum dupa fum.
Unii abuzeaza de intervalul asta, vazusem un Audi A3 2.0 tdi cu 120-130k km care avea OCI-uri de 30-36-37k km. Deci.... fain motor.

Ideea e ca toti merg pe lucrul practic adica cel mai ieftin si care sa dea rezultate bune. Nu doar in uleiuri ci si in medicina. Iti dau fraze din cursuri la metode de sterilizare si ai sa vezi ca peste tot apare cuvantul ieftin + cuvantul eficient.
Nimeni nu iti vrea binele ci banul. Producatorul sa vanda cat mai multe masini.

Astra g-ul meu vechi avea OCI la 6-8k km cu uleiuri de comert. Sa vezi cum arata axa cu came la 250k km cat are acum + ca intre schimburi nu papa gram de ulei. Fie cu talpa, fie cu mers pe oras, nu papa ulei.
Si sunt altele pe care daca le vezi zici mama.... cotet.
Masina este o investitie, cu cat investesti mai mult timp si mai multi bani cu atat o ai masina mai mult timp.
Daca proprietarul e miserupist si merge pe ceea ce zice reprezentanta si cheltuie aceeasi bani ca mine numai pentru o bucata de harie cu stampila OEM nu are aceleasi rezultate.

Eu am bafta ca mecanicul meu e prieten de familie si tot ce fac la masina e pe cost 0 la manopera. Deci un schimb de ulei + filtru e sub 150 lei. ( ESP + filtru mann )

Eu sunt singurul nebun care a schimbat uleiul la cutie ( cu unul OEM VAG ) la 57k km cand producatorul scria 60k km. Altii il schima la 100k alti il lasa pe cel oem acolo.

Edited by Kspic, 07 February 2016 - 13:46.


#4701
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Ce-nteleg eu:
-uleiurile FullSAPS ACEA A3/B4 au nivele normale sau absente de Bor
-uleiurile Low/MidSAPS ACEA C2/C3 compensează scăderea ZDDP prin conținut ridicat de Bor , deci trebuie schimbate mai des.

Corect?

Edited by zveroboi78, 07 February 2016 - 13:48.


#4702
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Da si nu. Uleiurile LL sau low saps nu au continut mai ridicat de boron. Ulele au acelasi continut, alte 0 ( Castrol Edge Long Life 3 cel OEM sau Edge FST cel clasic de revizie un asazis aftermarket )

Uleiurile full saps de perfomanta sau low saps de perfomanta au continut ridicat de boron.  
Singurii care baga in 504/507 cantitati mari de boron sunt Mobil1 si Pennzoil si sunt uleiurile cu viata cea mai scurta. Au avantaj la uzuri mici dar uzuri mici + oci mare .... o combinatie care nu face casa buna.

De exemplu shell helix ultra 0w30 c2/c3 de care am mai vorbit are 400ppm boron. Cred ca asta e un varf de boron pe care l-am vazut la uleiuri.
Mobil1 New Life are si el multicel boron zddp multicel, moly ok, calciu la greu. Isi indeplineste cei 15k km fara sa se degradeze foarte mult.
Mobil1 ESP are mai mult boron, zddp mai putin, moly ok, calciu putin. 30k km nu vede. Si in testele oficiale facute pe grupul vag au facut schimbul in functie de UOA. Mai sus de 16k km nu au urcat.  Ziceam eu ceva pe pagina anterioara de tbn de 0.8

In teorie aditivii solizi compenseaza lipsa zddp-ului dar in practica.... nu aduc un spor de viata al uleiului. Exceptie moly care nu face rau uleiului.
Asta este mai mult ca sigur motivul pentru care castrol nu foloseste boron in uleiurile LL3 si edge fst

Edited by Kspic, 07 February 2016 - 13:58.


#4703
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
Petro-Canada Europe  C3 nu mai are bor de loc ; avea inainte  73 ppm .Confirmarea a dat-o producatorul .

#4704
53cr3t

53cr3t

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 05.10.2014
Vãd cã într-un mod foarte neștiințific s-a gãsit vinovatul: este sãracul Bor! Gãsim niște UOA cu TBN mic, un mic Boris și tragem rapid o concluzie: Bor/Boron-ul e de vinã! Bor-ul este noua conspirație a marilor producãtori. Nu știu dacã este de vinã, dar modul în care prin ultimele postãri s-a ajuns la aceastã concluzie este cel puțin... problematic. Dacã inițial se vorbea de acid boric ca și carrier de Bor/Boron, în ultimele posturi se vorbește de acid boric ca și produs rezultat din folosirea uleiului în motor. S-a înțeles cã esterii sunt carrieri astãzi.
Și ca sã arãt cât de ușor este sã tragi o concluzie eronatã dupã un UOA, vã rog sã examinați imaginea atașatã mai jos:
- Redline 0W20
- motor benzinã 2.4
- ulei utilizat timp de 4000km
- TBN rãmas 3,00 de la 12,40 (wow)
- TAN rãmas 3,68 de la 2,59
- Bor inițial 135
Concluzia nu poate fi decât una singurã: Borul a stricat uleiul! Sau poate cã nu... pentru cã am omis ceva!

Sã vedem ce am omis:
- viteza medie 20 km/h
- ore de utilizare 200
- temperaturi exterioare -38 pâna la +10
- 90% oras / 10% circuit
Și acum concluzia se schimbã dintr-o datã: uleiul s-a comportat foarte foarte bine!

Mici concluzii:
- toți aditivii produc acizi prin oxidare termicã: acid suluric, azotic, clorhidric, boric, fosforic
- TBNul nu scade liniar, ci logaritmic. Dacã un ulei cu TBN inițial de 6, are dupã 4000 km TBN 3, nu înseamnã cã la 8000km va fi 0. TBN-ul scade drastic inițial, dupã care se stabilizeazã la o anumitã valoare pentru un numãr destul de mare de kilometri
- TBNul dacã nu este mai mic de 1.00, trebuie coroborat cu TANul
- un TBN mai mic de 1.00 trebuie sã ne alarmeze cu adevãrat
- în materie de aditivi aveți încredere în producãtori. Ei au chimiști/blenderi mult mai buni decât numele mai sus menționat
- Borul este foarte util pe zona de segmenți-pistoane, mai ales pentru uleiurile cu ZDDP redus. Uleiurile cu bor tind sã aibã în UOAuri mai puțin Aluminiu

Pentru viitoarele UOA-uri postate ar fi ideal sã oferiți toate aceste date, altfel concluziile pot fi diametral opuse.
Attached File  RL-0w20.jpg   167.39K   27 downloads

#4705
froome

froome

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 06.08.2015
Nu pot da like la post (poate vreun moderator face ceva in acest sens) dar postul colegului 53cr3t e super . Un UOA nu poate fi temelie in uzura unui ulei. E material informativ, benefic de altfel, dar sunt multe detalii ce trebuie luate in calcul (regim de condus, temperaturi, calitate combustibil, etc.).

Dar daca PC nu mai foloseste Bor, e gata, doar PC e lider de piata in acest segment, nu?!

#4706
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
1.nu am spus ca daca PC nu mai foloseste de anul acesta Bor inseamna ca e cel mai bun . apare intrebarea de ce au renuntat ca doar foloseau un procent mic .
2. am spus  atat atentie la Bor  nimic mai mult si am mai spus ca un chimist cu ceva scoala ( fara scoala ca s-a stabilit ) a atras atentia ca nu este bine si a si explicat de ce .
3.e clar acum ca e cel mai prost chimist din lume si de aceea in suedia l-au angajat dar veniti cu argumentetehnice si atat ; ( sa nu uit:  cum s-a stabilit ca e mic ? si cine a stabilit ? ) Au castigat chimistii aiamult mai buni vreun concurs si Boris a pierdut ?  
Daca puteti da un nume de chimist mai bun si sunt sigur ca puteti astept ca sa putem intreba ca nu avem
nimic de pierdut ba din contra .

4. UOA este extrem de inselator si asta o spun multi specialiti si in general se studiaza reperele mecanice si mai putin uleiul atunci cand se face o analiza si asta a fost corect remarcat mai sus .

UOA  poate ca o statistica ( pe zeci de  analize ) la un ulei sa arate totusi si ceva mai aproape de
realitate  in rest este o analiza extrem de inselatoare .

acum dintr-o revista : Scientists are advancing the chemistry of lubricants at an amazing rate.
But be careful. Not all of these “advancements” are actually good for your engine.
By Jeff Huneycutt

In revista gasim asa : " Recently, two scientists, Boris Zhmud from Applied Nano Surfaces
in Sweden .....In fact, in a presentation they made at a recent major tribology conference (scientists who
research oil and other lubricants,) they said that one of the problems with the nanoadditives they looked at is the university researchers ... ( Nota : ataca nanoaditivii ca sa nu lungim si sa fie discutii ca e partinitor )

DAR

si un alt specialist : " For a little more clarification we turned to Lake Speed Jr. of Driven Racing Oil.
Speed has been around racing all his life, but he is also a certified lubrication specialist. " : he continues. “Boron can actually be good in very specific applications. Say I have a Pro Stock engine and I’m running four passes before draining the oil out. In that situation using a motor oil with a boron additive might work well.....So if the boric acid gets me a little more horsepower, then I’m okay with that. In that situation you can make the additive work, but you wouldn’t want to use boric acid in an application where the oil isn’t changed extremely often."

Deci concluzie : am mai gasit un alt mic specialist acest Lake speed Jr : Lake Speed Jr. is a certified lubrication specialist working for Joe Gibbs Driven motor oils. . — Editor

Cum pot acesti specialisti numiti si oameni de stiinta sa fie atat de mici si anumite reviste si conferinte majore de tribologie sa-i promoveze . trebuie alertati chimistii buni sa-i neutralizeze asa cum neutralizeaza borul

Sa nu-l uite nici pe Fabrice Dassenoy asta a mai fost si pe la Max Plank in Germania si apoi i-a pacalit si pe aia de la Lyon si l-au facut profesor .

Ce am zis eu si ce-a iesit : ce buni sunt unii si ce prosti sunt altii .



#4707
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View Post53cr3t, on 08 februarie 2016 - 18:41, said:

Văd că într-un mod foarte neștiințific s-a găsit vinovatul: este săracul Bor! Găsim niște UOA cu TBN mic, un mic Boris și tragem rapid o concluzie: Bor/Boron-ul e de vină! Bor-ul este noua conspirație a marilor producători. Nu știu dacă este de vină, dar modul în care prin ultimele postări s-a ajuns la această concluzie este cel puțin... problematic. Dacă inițial se vorbea de acid boric ca și carrier de Bor/Boron, în ultimele posturi se vorbește de acid boric ca și produs rezultat din folosirea uleiului în motor. S-a înțeles că esterii sunt carrieri astăzi.
Și ca să arăt cât de ușor este să tragi o concluzie eronată după un UOA, vă rog să examinați imaginea atașată mai jos:
- Redline 0W20
- motor benzină 2.4
- ulei utilizat timp de 4000km
- TBN rămas 3,00 de la 12,40 (wow)
- TAN rămas 3,68 de la 2,59
- Bor inițial 135
Concluzia nu poate fi decât una singură: Borul a stricat uleiul! Sau poate că nu... pentru că am omis ceva!

Să vedem ce am omis:
- viteza medie 20 km/h
- ore de utilizare 200
- temperaturi exterioare -38 pâna la +10
- 90% oras / 10% circuit
Și acum concluzia se schimbă dintr-o dată: uleiul s-a comportat foarte foarte bine!

Mici concluzii:
- toți aditivii produc acizi prin oxidare termică: acid suluric, azotic, clorhidric, boric, fosforic
- TBNul nu scade liniar, ci logaritmic. Dacă un ulei cu TBN inițial de 6, are după 4000 km TBN 3, nu înseamnă că la 8000km va fi 0. TBN-ul scade drastic inițial, după care se stabilizează la o anumită valoare pentru un număr destul de mare de kilometri
- TBNul dacă nu este mai mic de 1.00, trebuie coroborat cu TANul
- un TBN mai mic de 1.00 trebuie să ne alarmeze cu adevărat
- în materie de aditivi aveți încredere în producători. Ei au chimiști/blenderi mult mai buni decât numele mai sus menționat
- Borul este foarte util pe zona de segmenți-pistoane, mai ales pentru uleiurile cu ZDDP redus. Uleiurile cu bor tind să aibă în UOAuri mai puțin Aluminiu

Pentru viitoarele UOA-uri postate ar fi ideal să oferiți toate aceste date, altfel concluziile pot fi diametral opuse.
Attachment RL-0w20.jpg


Boron-ul ajuta pe Aluminiu corect spus.
Iar Moly pe Cu.

Uleiurile Redline nu le iau in calcul. Acelasi full saps 5w30 are viata la cam jumatate fata de Redline 5w40. De ce ? Nu am raspuns la asta. Iar uleiurile lor sunt PAO + POE si nu le comparam cu uleiuri de grupa 3 sau grupa 3 + PAO.


TBN-ul conform si celor de la Blackstone e un indice al gradului de afectare al aditivilor.

Cu scuzele de rigoare dar eu cred ca tu ai deficiente de intelegere. Nimeni nu ti-a spus nu folosi ulei cu Boron ci grija mare la uleiurile cu Boron pentru ca au viata mai scurta fata de cele fara boron - cazul TSI - DI
Prezenta acidului boric dar si a produsilor de contaminare degradeaza uleiul mai repede. Spun doar de acid boric pentru ca doar el ne intereseaza.
Am comparat Castrol Edge FST/LL3 504/507, mobil1 5w30 ESP cu metode de a conduce similare. La rusi sunt 3-4 UOA-uri in motoare diferite cu 5w30 ESP si alte cateva motoare cu castrolul de care am tot zis iar ESP-ul pica in cap mult mai devreme dar la acelasi OCI face uzuri la jumatate la nivel de Al.

Sunt motoare in care ESP-ul nu pica asa repde : http://www.bobistheo...ep_#Post3752107
Pus intr-un TDI de 1.9 in 10k mile avea 0.8 TBN

Eu am studiat problema uleiurilor in TSI/TFSI pentru ca pe mine motorul meu ma intereseaza. si ti-am spus Boron mult = OCI mic la noi la injectie directa.

@dorinpetrean.

Mi-am adus aminte de ce ziceau tu cu C3 sau A3/B4.
In cazul in care un personaj are motor cu injectie directa si ii papa C3-ul cu 0.6% cenusa de sulf iar cu A3/B4 cu 1.3% cenusa de sulf nu ii papa deloc atunci acel a3/b4 face depuneri mult mai mici pe valvele de admisie.
Deci lucrurile sunt variabile.

Eu de exemplu in 2k km de mers sportiv cu A3-ul de 1.4 tfsi am uleiul pe joja exact acolo unde era dupa ce am pus IF-WS2-ul. Deci daca mi-a papat a papat infim, inseizabil pe joja.
Cu New Life 0w40 aceeasi poveste dar in 6k km.

Sunt alti baieti care cu motoare cum am eu baga si 500 ml la 5k km. Altii 1 litru la 5k km. Acolo e de decis daca se merge pe ulei full saps mai vascos sau pe uleiul c3 recomandat de producator.

Edited by Kspic, 09 February 2016 - 16:26.


#4708
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
1.4 TSI ulei Fara BORON
http://www.oil-club....n-posle-7000km/
http://www.oil-club....f-posle-8127km/
http://www.oil-club....t-posle-8966km/

1.4 TSI ulei cu Boron
http://www.oil-club....attach_id=13209

Seat Altea 1.4TSI   69,530 1.4 TSI 7,500 300 Mobil 1 5w-30 ESP 42  2 4  4  2.26 ( TBN -ul )


Mai sunt cateva UOA-uri cu 1.4 tsi si M1 ESP dar nu mai am rabdrare sa caut la ei.
Cert este faptul ca in cazul VAG in special  tsi uleiurile cu boron mult determina un drop de TBN mai mare la numar de km mai mic.

53cr3t Oricum ar trebui sa iei legatura cu Boris sa ii propui sa ii iei locul in lumea in care se invarte el. Nu de alta dar daca te crezi mai destept.... pana mea.

Mobil1 ESP 5w30 app 10k mile - TBN de 0.8
http://www.bobistheo...&Number=3004630

Cu cat baza este mai acida cu atat degradarea bazei este mai accetuata deci sansele de a face depuneri in motor si de a afecta pelicula de ulei de pe piesele in miscare este mai mare.
In general Mobil1-ul ESP 5w30 scos din motor cu TBN mic este negru negru chiar si pe tampon. Pe langa asta proprietatile fizico-chimice sunt alterate.

Cu riscul de a ma repeta, uleiurile cu boron nu se comporta identic in toate motoarele. Exemplul este acel 3.0 diesel in care ESP-ul e in forta. In schimb in TSI-TFSI ajungi sa ai la 6-7k km si TBN de 1.7-1.8.  Cu regim mixt desigur, din ce ziceau baietii ori 50-50 ori 60-40.
Un semna ca injectia directa si gradul mai mare de contaminare ofera uleiurilor cu boron degradare mai rapida.

Edited by Kspic, 09 February 2016 - 17:28.


#4709
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Din cauza asta, eu schimb preventiv uleiul la 6k km.  Ca o fi adevarat, ca o fi o intamplare, prea multe UOA-uri confirma ceea ce discutau uneii experti legat de boron.

In mediu de laborator este extrem de greu sa simulezi conditiile din motor. De asta foarte multe efecte secundare le observi in viata reala citind UOA-uri.
Daca uleiul cu boron ar fi rezistat beton, ar fi ajuns la reclama de 30k km sau 2 ani ca si Castrol nu 16k km.
http://www.promotor....mobil-1-7354234

La concentratii clasice de 80-100 ppm nu ar trebui sa fie probleme. Dar cand vorbim de 250-400 ppm intervin alte aspecte. Uzuri mici = OCI mic + aditivare beton.

Baza uleiului e baza ca sa zic asa. O aditivezi tu beton, dar pachetul ala de aditivare e gandit pentru masinile pentru care uleiul e de prima umplere si revizie. Faptul ca noi punem ce uleiuri ne taie capul in motoare nu inseamna ca e si corect. Aliajele difera, contaminarea cu carburant  difera iar conditiile de lucru difera si ele. De aici si cele spuse de Boris.
In plus conditiile de rulare difera la 180 grade la noi fata de o tara civilizata. Eu ca sa fac 7 km pe oras frec ambreiajul si masina de ii sar dracii. Iar la drum intins nu merg constant cum merge neamtul de exemplu pe autostrada. Tiruri la greu + cotete la greu care merg cu 60-70 km/h in afara localitatii si drumuri cu o banda la greu, iar unde sunt 2 benzi te trezesti cu toate toroapele care merg cu 80 km/h pe B2.

De 2 ori de cand am masina am mers Buzau - Ploiesti fara imi modific viteza in affara localitatii des. Si am scos 6% consum cu v medie de 76 km/h. Asta pe 25 decembrie. In rest ca sa ajung la 76 km/h medie.... nu cobor sub 7 si fac depasiri de ma plictisesc + ca trebuie sa merg mai tare si in localitate.

De la mine pe viitor cine o sa cumpere masina o sa ia lucru nu bataie de joc. Ce o sa faca dupa il priveste dar pana atunci o ingrijesc cum ma taie capul ca sa zic asa pe scurt si mai putin elegant. Cosmetica interior, exterior + uleiuri cu ce consider ca e bine + benzina cu ce consider ca e bine. La rece tratapemt de motor rece, la cald mers normal, cand am nevoie talpa. Iar OCI la 6k km cu un ulei beton.... nu e rau deloc.

Edited by Kspic, 09 February 2016 - 17:52.


#4710
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Si daca tot o tii pe a ta cu chimistii, de cei baietii de la castrol nu baga boron in uleiurile care merg 30k km la schimb ? Dar moly vad ca se baga Posted Image

Edited by Kspic, 09 February 2016 - 18:16.


#4711
53cr3t

53cr3t

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 05.10.2014

View PostKspic, on 09 februarie 2016 - 16:17, said:

Uleiurile Redline nu le iau in calcul. Acelasi full saps 5w30 are viata la cam jumatate fata de Redline 5w40. De ce ? Nu am raspuns la asta.
Cum ai ajuns la concluzia asta?

View PostKspic, on 09 februarie 2016 - 16:17, said:

Cu scuzele de rigoare dar eu cred ca tu ai deficiente de intelegere. Nimeni nu ti-a spus nu folosi ulei cu Boron ci grija mare la uleiurile cu Boron pentru ca au viata mai scurta fata de cele fara boron - cazul TSI - DI
Prezenta acidului boric dar si a produsilor de contaminare degradeaza uleiul mai repede. Spun doar de acid boric pentru ca doar el ne intereseaza.

In cazul in care un personaj are motor cu injectie directa si ii papa C3-ul cu 0.6% cenusa de sulf iar cu A3/B4 cu 1.3% cenusa de sulf nu ii papa deloc atunci acel a3/b4 face depuneri mult mai mici pe valvele de admisie.
Eu am inteles foarte bine si in acelasi timp ti-am cerut sa dovedesti oarecum stiintific ca uleiurile cu Bor au viata mai scurta, si daca o au, acest lucru se datoreaza Bor-ului. Pana acum nu ai reusit.
Referitor la depunerile pe valve: un ulei cu 1.3% va depune INTOTDEAUNA mai mult pe valve/pistoane/segmenti decat un 0.6%.

View PostKspic, on 09 februarie 2016 - 16:59, said:

Mobil1 ESP 5w30 app 10k mile - TBN de 0.8
http://www.bobistheo...&Number=3004630
In linkul pus avem un OCI de 15.000km in conditii severe de utilizare: 4-5 drumuri scurte zilnice de 5-10 kilometri si iesiri scurte in weekend. Dupa acest OCI are un TBN de 0,8. Nu este unul maret dar este cel la care a fost schimbat uleiul. Avem nevoie de TBN de 10 la schimbarea uleiului uzat? Nu. Daca avea conditii de utilizare normale cine stie cat tinea uleiul. Fara TAN nu putem sa stim in acest caz daca uleiul era acid. Cert este ca uleiul a fost schimbat la timp si la conditiile de utilizare severe s-a comportat foarte bine. Sa nu uitam faptul ca pleaca de la un TBN de 5,4, avand doar 0,6% cenusa, adica depuneri foarte foarte mici in zonele cu temperaturi foarte ridicate: capul pistonului, valve, segmenti.
Dupa aceea avem un LM (cu destul Bor si asta 'saracul') cu 0,8% cenusa, care se comporta mai bine pentru ca, e clar, pleaca de la un TBN de 7,4. Un ulei cu norma 505.01 ar fi trebuit sa fie alegerea lui initiala si nu unul cu 507.

View PostKspic, on 09 februarie 2016 - 16:59, said:

53cr3t Oricum ar trebui sa iei legatura cu Boris sa ii propui sa ii iei locul in lumea in care se invarte el. Nu de alta dar daca te crezi mai destept.... pana mea.
In materie de tribologie Boris este, probabil, peste toate forumistii din Romania care discuta uleiuri. Eu il aduc in discutie pentru ca voi, din grandomanie, va dati mari cu el si cu niste emailuri din care, iarasi probabil ca scoateti din context. Eu prefer alte nume, gen Leslie R. Rudnick. Si din respect pentru Boris, deja celebru aici, nu o sa-l mai aduc in discutie.

Referitor acum la atitudinea ta... se vede ca esti mai tanar, dar totusi, poti discuta tehnic si civilizat?

#4712
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Pai aici este tolerat pentru ca pupa in dos ( si nu vorbesc de sistem de operare ) pe uni, pe clubopel,vwforum si lab501 are ban permanent. Hai odata este de inteles, a doua oara a gresit insa sa continui asa ...Deci va las pe voi sa trageti concluzi

#4713
froome

froome

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 06.08.2015
Prieteni, eu zic sa nu incepem cu atacuri la persoana ca nu merita. Fiecare persoana intelege in felul lui, unii sunt mai pasionali, etc.! E bine cand sunt mai multe opinii si discutii contradictorii pentru ca atunci se afla lucruri interesante, te motiveaza sa cauti informatii, etc.! Faptul ca esti banat pe un forum e de multe ori din cauza ca ii calci pe 'bataturi' pe moderatori sau le strici 'closca cu oua de aur' (daca intelegeti la ce ma refer), dar deja asta e o discutie off.

Ca sa revenim la subiect; eu imi doresc un ulei cu Bor, il consider benefic, plus ca e si ieftin, deci doar plusuri. Iar daca uleiul respectiv are o norma LL, nu va tine 30k km (pentru ca e noaptea mintii sa crezi ca un ulei poate tine atat, indiferent de nume, baza si aditivare) dar 8k km te va duce la un condus mixt, Aaaaa, ca e ideal sa schimbi de doua ori pe an sau la 5k km, e altceva, si nu multa lume face acest lucru (max. 5% din utilizatori) majoritatea merg pe mana mecanicilor, unde 10w40 e the best cu schimb la 15k km, asa ca ce rost are sa ne pierdem vremea intre cifre cu + si -, unde 90% din cititori dau scroll pentru ca nu inteleg si nu ii intereseaza?

#4714
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Stiintific nu am cum sa dovedes. Practic ti-am aratat de ce.
Legat de redline. Nici eu nu am inteles de ce e diferenta asa mare la nivel de viata intre 5w30 si 5w40. Nici nu vreau sa inteleg de ce pentru ca nu ma ajuta la absolut nimic. Clar e faptul ca UOA-ul mi-a aratat un aspect esential de care e bine sa tinem cont.

Daca eram amandoi doctori in domeniu mai ziceam, pana la urma suntem niste spectatori a ceea ce zic altii si ne folosim de ceea ce citim. Eu pot doar sa iti arat practic niste lucruri.
Sincer nu ma intereseaza sa dovedesc nimanui nimic. Ca iti dovedesc tie sau nu uleiul asta tot apa de ploaie se face in aceeasi km in TSI. La fel si orice alt ulei din TSI cu mult boron.
In alte motoare chiar nu ma intereseaza, scopul meu e sa fac masina mea sa mearga bine nu a altora.

Vrei de la mine niste lucruri pe care nu pot sa le ofer. Timpul meu de citit legat de uleiuri este spre 0 si iau de buna ceea ce spune specialistul in cazul in care se confirma cu un UOA. Restul de informatie este pur si simplu balast.

Legat de vwforum, acolo am atins pe mesaj privat un moderator si i-am atins uleiul de suflet castrol care a facut multe pentru oameni din spusele lui. Multe rele din spusele mele. Dar asta e alt subiect. Iar lab501 ? Ala nu e forum. Cu exceptia unor persoane de valoare, restul de pe topicul de masini sunt agarici/pacalici/smecherasi cu pareri. Discuti legate de masini, unii care alearga cu ele.... cica chestii tehnice.
Asa si borsy a catalogat intr-un fel afacerea unor smecheri de pe clubopel prin care uleiurile erau vandute la suprapret. Deci ban.

Dar na .... i860, daca doar cu rahaturi de genul asta poti sa vii sa ma ataci.... ce sa iti fac. Ai o frustrare cu mine pe care o tii de atata vreme. Curios e faptul ca toti astia smecheri de pe lab care erau mari si tari in gura s-au dovedit a fi taietori de frunze la caini, mari si tari in spatele tastaturii.
Poate la un moment dat o sa iti vina mintea la cap si o sa te polotesti sau poate o sa treci pentru faptul ca unul te-a facut sarac si ti-a zis ca ai plecat afara la munca acum considerand ca eu ti-am spus. Ti-am repetat de nenumrate ori ca nu am facut o astfel de afirmatie dar daca tu asa vrei sa crezi, poti sa o faci mai departe.
Trimite mesaje private cui vrei tu prin care sa ma vorbesti de rau. Asta e stilul lab501. Crezi ca nu am primit ceea ce scrii pe privat de rau ? Tati, lumea asta e a dracu de perversa. Toti joaca la mai multe mese.
Ionel a fost pentru multi sursa de informatii. Iar aia care intindeau mana la un moment dat il scuipau din n motive. Caracter uman ? Zero.
/troll

Mai pe scurt, citesc despre boron si acid boric. Se spune ca face rau TBN-ului cu cresterea TAN-ului. Caut UOA-uri pentru motor meu. Se confirma vs uleiuri fara boron ?O iau de buna.  Solutia ? Schimb uleiul mai des. Rezultatul ? Beneficii de pe urma boronului, ulei mai fresh, motor mai protejat, motor sanatos.
Pe langa cele de mai sus, lipsa boronului din castrol 504/507 de revizie si prima umplere.
Prin faptul ca se vrea discutie la nivel de limbaj chimic... poate o sa o purtam cand o sa am mai mult timp. Dar este ... balast pentru ca o dam in alta extrema.
E ca si cum am purta o discutie gen de ce ceara tine mai putin ca un sealant. Chimic cu dovezi etc. Nu ne ajuta la nimic. Nu avem tangenta cu domeniul ? Simpla informatie generala e suficienta atata timp cat vine cu dovezi practice.

@froome +1 !

Edited by Kspic, 10 February 2016 - 02:53.


#4715
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
revin
Am spus doar atat atentie la Bor ! NU SA NU-L FOLOSITI ! fara sa dau exemplu de nimeni
RASPUNS : ca ce vreau sa folosesc IF-WS2 ? raspuns foarte tehnic !
am revenit si am dat un exemplu dar am spus ca mai sunt si altii care sustin asta si de ce
RASPUNS : Boris un nimeni si cam atat mai mult vad ca se recunoaste ca e mai bun ca forumistii din Romania
( sa inteleg ca e mai "slab" ca aia de afara ) iar raspuns foarte tehnic !

pai sa vedem : Leslie R Rudnik ( Leslie R Rudnick Is the author of books such as Lubricant Additives ) deci un autor de carti ( intrebare ce mai este altceva ? ca eu nu gasesc  )
da iata ce spune : " “ despite many tribological and antioxidation benefites that borate esters can offer,large use of chemistry for lubricant applications has not taken place . One serious drawbach with most borate esters has been their high susceptbility to hydrolysis a pocess that liberates oil -insoluble and abrazive boric acide “ - scris in 2007 dupa ce in 1989 americanii obtin un brevet prin care se sustine ca se poate  inlatura a fenomenului de hidroliza a borului descris de Rudnik in 2007 deci cu 8 ani mai tarziu !

repet tot asa sustine si Lake Speed Jr. si am dat mai sus ce sustine .

repet Boris spune ca ca se poate folosi dar necesita aditivi si da   americanii in 1989 au obtinut patent dar ca nu ar fi bine . ( asta o spune in 2015 )

acum borul are clar calitati ( lake speed o spune ca de ex ridica puterea , curata , e mai putin periculos pt. mediu etc dar ca pe ansamblu partea negativa e mai mare si deci ar trebui schimabt uleiul mult mai  repede ! )

De fapt asta cred ca este concluzia





#4716
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

View Postfroome, on 09 februarie 2016 - 22:28, said:

Prieteni, eu zic sa nu incepem cu atacuri la persoana ca nu merita. Fiecare persoana intelege in felul lui, unii sunt mai pasionali, etc.! E bine cand sunt mai multe opinii si discutii contradictorii pentru ca atunci se afla lucruri interesante, te motiveaza sa cauti informatii, etc.! Faptul ca esti banat pe un forum e de multe ori din cauza ca ii calci pe 'bataturi' pe moderatori sau le strici 'closca cu oua de aur' (daca intelegeti la ce ma refer), dar deja asta e o discutie off.

Inteleg perfect fara pasiune nu exista progres, insa cand o persoana isi expune niste pareri si ii i-a de la do de sus pe uni pierde credibilitatea. Nu inteleg aceasta mentalitate, este pasionat trebuie sa fie nesimtit, are bani se pipi pe restul, are masina tare se urca pe toti, are muschi iti da somn, ai putere abuzezi de ea, etc. Pacat ca este tolerat acest tip de gandire intre membri relativi tineri...
Si ca sa nu fiu of am mai cupmarat 10 l de sh si am sa ii schimb uleiul colegului cu slk 55 amg cat de curand.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate