Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#4375
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Google-it dupa "the blotter spot test" si verifici capacitatile de dispersare, cum stai cu uleiul. Pe o bucata de sugativa normala pui doua picaturi de ulei cald de pe joja (sa nu fie "încins"), si examinezi rezultatul dupa cca. o ora.
Faci un test cu proba din uleiul vechi si o alta proba dupa ce schimbi uleiul in primii km, cel putin datorită faptului ca schimbi uleiul destul de repede nu ar trebui sa fie diferențe semnificative. Daca cauți pe Google cum ți-am spus o sa găsești si rezultate si cu uleiuri "consumate" dupa 15000 miles, ca sa-ți faci o idee generală.
Cred ca nu greșești cu Mobil 0w20 sau Eneos 0w20. Nu am acces la internet de mare viteza in acest moment si nu am acces la fisele tehnice, dar poate te ajuta un coleg de aici.

#4376
maiu28

maiu28

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 14.03.2014
Buna ziua,
Doresc si eu o recomandare de ulei pentru Opel Astra cu motor z14xep, km190000, fara consum de ulei intre schimburi.
Multumesc!

#4377
hexoradi

hexoradi

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 10.11.2010
Ce ulei recomandati la un Peugeot 307 1.6 HDI cu 170k km(fara FAP)?
Pana acum nu am folosit decat Total Quartz 5W40, dar acum dupa 2500km de la ultimul schimb motorul a devenit mai zgomotos, se aude o bataie de tacheti.
De obicei aceasta bataie aparea mult mai tarziu, spre 10k km.
Sunt dezamagit de ultimele loturi de Total, aceeasi problema am observat-o si pe un motor 1.4HDI(206), dupa cateva mii de km dupa revizie, motorul devine mai zgomots.
Am vazut ca mult lume recomanda Liqui Moly, Ravenol, RLi, etc..
As incerca ceva full synthetic!
Pretul uleiului nu conteaza, chiar vreau ceva mai bun pentru masina mea.
Eventual niste pareri de la useri cu acelasi tip de motor(1.6 HDI, TDci, si sub ce nume mai sunt ele cunoscute...)

Multumesc!

#4378
cris.g

cris.g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 11.01.2007
@hexoradi: eu am 1.4 hdi 70 cp, pe un 207 care are in prezent ~157k km. Ultimele schimburi au fost asa:
- Liqui Moly Top Tec 4100 -> am fost total nemultumit, motor zgomotos si tacanit destul de puternic la rece (probabil tot de la tacheti), pornirile la rece pe termperaturi negative nu-i placeau deloc, suna metalic si dura destul de mult pana intra in regim normal de functionare;
- Liqui Moly Diesel Synthoil -> ceva mai bine decat Top Tec-ul de mai sus, dar la pornirile la rece nu am simtit o imbunatatire foarte mare;
- Red Line EuroSeries (din decembrie si inca in motor): cea mai mare diferenta este la pornirile la rece pe temperaturi negative, a pornit asta-iarna aproape ca si cum motorul ar fi fost cald, si intra foarte repede in regimul normal de functionare. S-a mai atenuat si zgomotul, in special la rece, in rest nu spectaculos. Mi se mai pare ca a scazut turatia de diesel judder si ca se simte ceva mai dispus sa se tureze, desi peste 3.000 rpm parca are un sunet un pic mai aspru. Mi s-a mai parut ca a inceput sa se simta mai bine dupa ce am facut ceva km (>3k km), desi e posibil sa mi se para, nu vad care ar fi explicatia.
Urmatorul schimb am sa il fac cu Red Line non-ES, sa vedem cum sta treaba si cu ala. Si, daca o sa mai am masina pana atunci, as incerca si RLi. :)
Toate schimburile s-au facut cu 5W40, schimbul il fac la maxim 10k km / 1 an, dar de obicei nu prea depasesc ~8k km, cam asta fiind rulajul anual. Daca te mai intereseaza ceva punctual, please ask.

Edited by cris.g, 03 August 2015 - 16:17.


#4379
hexoradi

hexoradi

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 10.11.2010

 cris.g, on 03 august 2015 - 16:16, said:



Mersi mult de raspuns!
Mai am inca o intrebare, tu ai FAP la masina?

Edited by Speedo, 03 August 2015 - 23:01.


#4380
cris.g

cris.g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 11.01.2007
Nu, e fara FAP.

#4381
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011

 hexoradi, on 02 august 2015 - 22:33, said:

Ce ulei recomandati la un Peugeot 307 1.6 HDI cu 170k km(fara FAP)?
Pana acum nu am folosit decat Total Quartz 5W40, dar acum dupa 2500km de la ultimul schimb motorul a devenit mai zgomotos, se aude o bataie de tacheti.
De obicei aceasta bataie aparea mult mai tarziu, spre 10k km.
Sunt dezamagit de ultimele loturi de Total, aceeasi problema am observat-o si pe un motor 1.4HDI(206), dupa cateva mii de km dupa revizie, motorul devine mai zgomots.
Am vazut ca mult lume recomanda Liqui Moly, Ravenol, RLi, etc..
As incerca ceva full synthetic!
Pretul uleiului nu conteaza, chiar vreau ceva mai bun pentru masina mea.
Eventual niste pareri de la useri cu acelasi tip de motor(1.6 HDI, TDci, si sub ce nume mai sunt ele cunoscute...)

Multumesc!
Liqui molly tt4100 + motor protect.  Înainte folosești un motor clean. Eu astea le folosesc la 2 mașini.

#4382
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cand un ulei are nevoie de "intaritori" este clar ca ori s-au folosit materii prime de calitate inferioara, ori uleiul a fost conceput special in modul asta. Iar Liqui-Moly sunt specialisti in aditivi de toate felurile. Si doar n-or sa-si canibalizeze productia de aditivi... Ei explica lipsa aditivarii uleiurilor prin conditiile care se impun pentru satisfacerea cerintelor producatorilor de motoare, norme de depoluare samd. Dar nu stiu cu cati producatori de autoturisme au ei contracte de prima umplere, asa ca ... se poate trage o concluzie de aici, nici in caruta, nici pe jos, nici calitate superioara, dar nici mediocra. Doar pret mare si calitate "normala". Ori pui "approved" mare si clar pe eticheta, ori mergi "la ghici" cu masura parsiva inginereasca denumita generic "toleranta de fabricatie" si tii pretul unde trebuie.

Da, mi-a luat ceva sa inteleg si sa ajung la concluzia asta, dar asa-mi trebuie daca i-am ridicat in slavi ani in sir....

Edited by curentelectric, 03 August 2015 - 22:11.


#4383
_iulius

_iulius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 537
  • Înscris: 31.05.2012
+1! As denumi acesta "postul anului".

#4384
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Am preferat întotdeauna un ulei mediu + un aditiv,  decât un ulei scump. Ca bani ieși tot pe acolo. Până la urmă faci cea ce ar fi trebuit sa facă producătorul de uleiuri, dar care din rațiuni comerciale / concurențiale nu a făcut-o.

Eu folosesc "întăritori" pentru ca se "simt" nu pentru ca a recomandat careva. Am încercat, a mers mai bine asa că îi folosesc în astfel de combinație

#4385
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 swtm, on 04 august 2015 - 08:06, said:

Am preferat întotdeauna un ulei mediu + un aditiv,  decât un ulei scump. Ca bani ieși tot pe acolo. Până la urmă faci cea ce ar fi trebuit sa facă producătorul de uleiuri, dar care din rațiuni comerciale / concurențiale nu a făcut-o.
Ma simt nevoit sa fac precizarea ca vorbim despre un caz singular. In niciun caz nu poti generaliza aspectul la toti amestecatorii de zemuri.



 swtm, on 04 august 2015 - 08:06, said:

Eu folosesc "întăritori" pentru ca se "simt" nu pentru ca a recomandat careva. Am încercat, a mers mai bine asa că îi folosesc în astfel de combinație
Iti dai seama cat de "jos" te afli daca ajungi simti asa ceva ? Este evident ca merge bine, dar tot la fel de bine poate sa mearga si cu o alta marca unde probabil nu este nevoie s-o faci pe alchimistul.

 _iulius, on 04 august 2015 - 00:39, said:

+1! As denumi acesta "postul anului".
Multumesc pentru apreciere, atat tie, cat si celorlalti.

#4386
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Intre TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)    -     TITAN GT1 Longlife 3 5W-30     -     valvoline SYNPOWER XTREME XL-III C3   Care e cea mai buna alegere ???

#4387
dstdan

dstdan

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 331
  • Înscris: 15.08.2009
care respecta norma tipului tau de motor si este cel mai ieftin, oricum il arunci, schimbi la 8000-10000 max.

Edited by dstdan, 26 August 2015 - 16:53.


#4388
dolmarfan

dolmarfan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 24.01.2012
Buna ziua!
Pentru un Suzuki Samurai 1.3 injectie (monoinjector) an de fabricatie 2000 cu aproximativ 100000 km rulati o recomandare de ulei?
Masina face off road lunar cam 20 km cand vede des turatii de 4000 -6000 rpm!
In cartea e recomandat 5w40 sau 10w40.
Multumesc!

#4389
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Sa stii ca motorul tau are regim sever de schimb intre 4 - 6 luni.
Daca mananca ulei, mecanicul chiar face minuni.
In orice caz ramai in zona uleiurilor ACEA A3/B3, A3/B4.

Presupunand ca motorul e exemplar:
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Mobil 1 New Life 0W-40
SynPower Motor Oil SAE 5W-30
Castrol EDGE Programm 10W-60TITANIUM FST
Sau rasfoieste in urma si alege un ulei premium, full sintetic RedLine sau AmsOil.

Daca e carutata si cu probleme alege un mecanic si variantele 10W-40 pana la mecanic:
MaxLife Synthetic 5W-40
MoS2 Leichtlauf 10W-40

#4390
specgogu

specgogu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 13.01.2008
Este ok sa pun Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 intr-un Nissan Pixo din 2009 cu motor 996cmc / 50kw si 9500km (masina a facut 2000km in ultimii 2-3 ani)? Alte recomandari?

In alta ordine de idei, stiti daca CASTROL EDGE 0W-40 Titanium FST este full synthetic, cum se lauda? Am vazut ca si pe site-ul din Germania apare ca fiind Vollsynthese.

#4391
gigifenomen

gigifenomen

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,725
  • Înscris: 02.07.2015
Daca zice Vollsynthese, nu e. Daca pe site-ul mobil pe configurator iti apare uleiul ala ca fiind ok pentru masina ta, poti sa pui.

Edited by gigifenomen, 11 September 2015 - 13:26.


#4392
specgogu

specgogu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 13.01.2008
Si cum ar trebui să scrie?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate