Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Experiment la Constanța: școala fără teme
#1
Posted 27 October 2016 - 07:57
"1.200 de elevi ai unei școli din Constanța au scăpat de teme pentru acasă. E un experiment ce va dura 2 săptămâni (mentioneaza Digi24) sau o luna (mentioneaza Reporter NTV ), la care s-a gândit directorul unității de învățământ.
Profesorii nu vor ca elevii să mai perceapă învățătura ca pe o corvoadă și au decis să facă acest experiment, iar psihologii cred că experimentul "fără teme pentru acasă" este benefic pentru elevi" Personal sunt de acord cu acest experiment. Sper sa se bucure de succes si pe viitor si cine stie, poate chiar sa se implementeze si la nivel national.Cine doreste ca odrasla/copilul lui sa-si imbunatateasca cunostiintele, sa aprofundeze o materie sau alta, n-are decat sa studieze in particular, sa lucreze singur acasa din culegeri/manuale alternative sau sa faca meditatii. Sa dezbatem putin subiectul, sa ascultam si alte pareri, sugestii, propuneri. |
#2
Posted 27 October 2016 - 08:02
Nu cred ca e o idee buna, si asa copii iau scoala usor, ca pe o joaca, mai ales la clasele 0-3...
Oricum o saptamana e vacanta acuma... deci nu se pune, iar dupa aia acomodarea si asa nu ar fi avut cine stie ce teme. Edited by andreic, 27 October 2016 - 08:03. |
#3
Posted 27 October 2016 - 08:11
Scoala oricum nu invata omul decit sa citeasca si nu zic sa socoteasca pentru ca marea majoritate nu mai au habar nici macar ce-i aia regula de trei simpla (iar cu o ecuatie de gradul al doilea probabil pui 99% din ingineri sa se duca la google). Si sa stea linistit in banca.
|
#4
Posted 27 October 2016 - 08:13
Cine are de gand sa invete o face si neimpins de la spate.
Depinde in mare masura si de dascal,dar si de elev. |
#5
Posted 27 October 2016 - 08:27
Faptul ca vor sti ca nu au teme pentru acasa si ca vor fi evaluati dupa o anumita perioada de timp nu poate decat sa-i responsabilizeze sa invete.Vor veni mai relaxati la scoala, vor fi mai motivati, mai atenti la ore.Bineinteles ca nu toti vor profita de acest "avantaj", unii isi vor "baga picioarele", vor fi ignoranti, dar cine va sti cum sa-si dedice timpul aprofundarii materiei si o va dovedi prin rezultate, va avea numai de castigat.
Se va crea o competitie acerba intre elevi.Va fi interesant de urmarit si poate vom avea si niste rezultate ale acestui experiment. |
#6
Posted 27 October 2016 - 08:37
primuministru, on 27 octombrie 2016 - 08:27, said:
Faptul ca vor sti ca nu au teme pentru acasa si ca vor fi evaluati dupa o anumita perioada de timp nu poate decat sa-i responsabilizeze sa invete. [...] primuministru, on 27 octombrie 2016 - 08:27, said:
Vor veni mai relaxati la scoala [...] |
#7
Posted 27 October 2016 - 08:41
Depinde de profesor.
Fiumeu are un prof neconventional, un moldovean. Un tip super, revolutionar in 1989 cand s-a culcat in fata tancurilor la chisinau si a blocat parada militara, arestat de kgb ca tiparea un ziar ilegal. Orele lui sunt neconventionale, si... nu da teme. Singura lui pretentie, e sa citeasca. Chiar si fara teme, copii invata. |
#8
Posted 27 October 2016 - 08:45
#9
Posted 27 October 2016 - 08:46
primuministru, on 27 octombrie 2016 - 07:57, said:
Personal sunt de acord cu acest experiment. Sper sa se bucure de succes si pe viitor si cine stie, poate chiar sa se implementeze si la nivel national.Cine doreste ca odrasla/copilul lui sa-si imbunatateasca cunostiintele, sa aprofundeze o materie sau alta, n-are decat sa studieze in particular, sa lucreze singur acasa din culegeri/manuale alternative sau sa faca meditatii. Sa dezbatem putin subiectul, sa ascultam si alte pareri, sugestii, propuneri. Si eu sunt de acord. Scoala romaneasca a devenit o fabrica de sclavi. Cred ca cea mai buna metoda este ca profesorul sa faca niste recomandari de exercitii pentru acasa, sau de studiu individual dar fara ca acestea sa fie obligatorii, adica sa se lase elevului un camp mai larg de aprofundare a materiei, eventual cautare pe internet, conspecte, scheme, etc. Cea mai importanta chestie este sa le motivezi curiozitatea sa caute singuri sa aprofundeze, nu sa le bagi pe gat. Edited by rosix, 27 October 2016 - 08:47. |
#10
Posted 27 October 2016 - 08:47
Temele pentru acasă sunt o prostie crasă, denotă incapacitatea dascălului de a-și captiva elevii la oră.
Și într-o clasă ar trebui să fie maxim 20 elevi, nu mai mulți. Sistemul actual de învățământ e o porcărie. |
|
#11
Posted 27 October 2016 - 08:50
#12
Posted 27 October 2016 - 09:01
SOCRATE_MMXII, on 27 octombrie 2016 - 08:47, said:
Temele pentru acasă sunt o prostie crasă, denotă incapacitatea dascălului de a-și captiva elevii la oră. Și într-o clasă ar trebui să fie maxim 20 elevi, nu mai mulți. Sistemul actual de învățământ e o porcărie. primuministru, on 27 octombrie 2016 - 08:27, said:
nu poate decat sa-i responsabilizeze sa invete.Vor veni mai relaxati la scoala Cand o scoala serioasa propune teme suplimentare facultative e drept, sa vada cat e de constiincios elevul, unii propun fara teme... pai ce invata aia ? SOCRATE_MMXII, on 27 octombrie 2016 - 08:47, said:
Și într-o clasă ar trebui să fie maxim 20 elevi, nu mai mulți. Edited by andreic, 27 October 2016 - 09:04. |
#13
Posted 27 October 2016 - 09:02
Karhu, on 27 octombrie 2016 - 08:45, said:
Sistemul actual, cu teme, impiedica aceasta competitie? Nu există absolut nici o dovadă că temele pe care trebuie să le facă elevii din ciclul primar sau gimnazial au vreun beneficiu academic. Pentru elevii mai mici, de fapt, nu există nici măcar o corelaţie între efectuarea temelor (sau cantitatea lor) şi gradul personal de performanţă, deci nu se creeaza nicio competitie reala. La nivel de liceu, corelaţia este slabă şi tinde să dispară atunci când sunt aplicate măsurători statistice mai sofisticate. Între timp, nici un studiu nu a demonstrat vreodată convingerea că temele ajută la definirea personalităţii sau îi învaţă pe copii să deprindă nişte obiceiuri bune de studiu. |
#14
Posted 27 October 2016 - 09:03
primuministru, on 27 octombrie 2016 - 09:02, said:
Nu există absolut nici o dovadă că temele pe care trebuie să le facă elevii din ciclul primar sau gimnazial au vreun beneficiu academic. Vorba cuiva mai sus, tu ai tangente cu sistemul de invatamant ? Sau esti doar un avocat de homeschooling ? Edited by andreic, 27 October 2016 - 09:09. |
#15
Posted 27 October 2016 - 09:05
andreic, on 27 octombrie 2016 - 09:01, said:
Prostii una dupa alta. Tema de acasa semnifica intelegerea elevului. In 50 min nu poti verifica per toti 20-25 elevi la fiecare lectie. Ei trebuie sa arate ca au inteles, sa-si faca tema. Ce sa faca ? Cand stiu ca n-au teme stiu ca se vor juca greupa mare... in nici un caz nu-i responsabilizeaza. Cand o scoala serioasa propune teme suplimentare facultative e drept, sa vada cat e de constiincios elevul, unii propun fara teme... pai ce invata aia ? Dacă vor să învețe sau nu, tot de ei depinde, poți tu să-i umpli de 2 și 3. |
|
#16
Posted 27 October 2016 - 09:07
#18
Posted 27 October 2016 - 09:09
primuministru, on 27 octombrie 2016 - 08:50, said: Daca ai aduce si argumente care sa-ti sustina afirmatia ar fi bine. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users