Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Motor incepator

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
cuddles

cuddles

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 10.09.2014
Ma cam bate gandul ca de la anul (acum deja se apropie iarna si nu mai are rost) sa incerc sa imi dau A-ul si sa imi cumpar un  motor.

Dupa cateva informari , m-am hotarat asupra unui Kawasaki Ninja 300 2016 nou. Observ ca multi recomanda 600cc de inceput considerand ca te plictisesti repede de un 300cc. Cum naiba sa te plictisesti de aproape 200km/h , n-am inteles Ok , e mai lenesa am inteles insa la ce sosele avem si la ce ingesuite ni's orasele ceva mai mic este sinucidere curata.  Ca sa nu luam in seama ca viteza maxima in RO  e 130. Pareri? Sunt ciclist cu state vechi , nu am nicio problema a controla un mountainbike la 60km/h in coborare , acuma sper sa nu am nicio problema cu motorul ala. Imi place viteza dar nu in asa fel incat sa fiu tampit (adica sa imi pun viata in pericol)

Acum :

1) Nu am spatiu de depozitare deci problema e ca o sa stea in fata blocului si imi e cam frica de furt. Se pot securiza destul de ok? Cum sta treaba in RO cu furturile de motoare? Low/High? Mai ales cu un motor care arata bine. Ma gandesc ca nu e foarte greu de mutat intr-un trailer si dusa e.Asigurarile cum se prezinta pe acest aspect?
2) Stiti o varianta mai buna decat Ninja 300 pentru inceput?
3) Mai marita un bike in ziua de azi? Observ ca tot mai mult se lasa de "sportul" asta , fie din cauza sigurantei in trafic (soferii nu te prea baga in seama) si intr-un accident chiar daca nu este vina ta ...sanse clar mai mici sa scapi fata de un autoturism de exemplu  fie din alte motive (familie , lipsa de timp , etc)
4.Ce cheltuieli anuale aveti cu motoarele de putere asemanatoare?
5.Politia are des treaba cu voi ? Din ce vad eu nu prea dar poate sunt alte pareri.
6.Probleme cu modelele acestea la drum lung? >300km. Aud de la unii ca sunt  ok , altii ca nu sunt comode , etc etc. Destul de greu sa iti faci o parere. Ma gandesc ca mai faci pauze.

Edited by cuddles, 01 October 2016 - 16:29.


#2
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Sunt in aceeasi situatie.
Dupa multe cautari, am ajuns la concluzia urmatoare:
1. Motor  NU mai mare de 300cmc. (Tot Kawasaki Ninja 300 urmaresc si eu).
2. NU motor nou. Fiind incepator exista sanse sa-l tarai putin pe jos, si parca te-ar durea sufletul, nu? Mai bine unul de ucenicie pe la vreo 1500-2000e, si dupa merge unul nou.
La un motor puternic, nu viteza conteaza asa mult, fiindca oricum nu prea ai unde sa-i dai legal, si nici ilegal pentru prea mult timp. Un Ninja 300 ajunge pe la 180kph, ceea ce mi se pare mai mult decat suficient pentru Romania. Ci conteaza in cat timp fuge de sub tine. :) Un ninja 300 face 0 - 100kph in aproximativ 5.5 - 6 secunde, ceea ce este echivalentul unei masini de 300-350cp. Mi se pare arhisuficient pentru inceput.

Edited by AndyM, 01 October 2016 - 16:51.


#3
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

 cuddles, on 01 octombrie 2016 - 16:18, said:

Ma cam bate gandul ca de la anul (acum deja se apropie iarna si nu mai are rost) sa incerc sa imi dau A-ul si sa imi cumpar un  motor.

Dupa cateva informari , m-am hotarat asupra unui Kawasaki Ninja 300 2016 nou. Observ ca multi recomanda 600cc de inceput considerand ca te plictisesti repede de un 300cc. Cum naiba sa te plictisesti de aproape 200km/h , n-am inteles Ok , e mai lenesa am inteles insa la ce sosele avem si la ce ingesuite ni's orasele ceva mai mic este sinucidere curata.  Ca sa nu luam in seama ca viteza maxima in RO  e 130. Pareri? Sunt ciclist cu state vechi , nu am nicio problema a controla un mountainbike la 60km/h in coborare , acuma sper sa nu am nicio problema cu motorul ala. Imi place viteza dar nu in asa fel incat sa fiu tampit (adica sa imi pun viata in pericol)

Acum :

1) Nu am spatiu de depozitare deci problema e ca o sa stea in fata blocului si imi e cam frica de furt. Se pot securiza destul de ok? Cum sta treaba in RO cu furturile de motoare? Low/High? Mai ales cu un motor care arata bine. Ma gandesc ca nu e foarte greu de mutat intr-un trailer si dusa e.Asigurarile cum se prezinta pe acest aspect?
2) Stiti o varianta mai buna decat Ninja 300 pentru inceput?
3) Mai marita un bike in ziua de azi? Observ ca tot mai mult se lasa de "sportul" asta , fie din cauza sigurantei in trafic (soferii nu te prea baga in seama) si intr-un accident chiar daca nu este vina ta ...sanse clar mai mici sa scapi fata de un autoturism de exemplu  fie din alte motive (familie , lipsa de timp , etc)
4.Ce cheltuieli anuale aveti cu motoarele de putere asemanatoare?
5.Politia are des treaba cu voi ? Din ce vad eu nu prea dar poate sunt alte pareri.
6.Probleme cu modelele acestea la drum lung? >300km. Aud de la unii ca sunt  ok , altii ca nu sunt comode , etc etc. Destul de greu sa iti faci o parere. Ma gandesc ca mai faci pauze.
1. Din pacate se cam fura motoare in Romanica. In prostie. Asa ca cel mai bine cauta sa inchiriezi un garaj pe langa tine. Numai asa vei putea dormi linistit.
2. Destule. Depinde ce vrei sa faci cu motorul. Eu as recomanda o Honda CBF500 sau CB500. asta pentru ca ai intrebat de drumuri lungi. Daca vrei sa mergi cu pasager, nu prea il vad bine pe acel pasager pe seaua aia minuscula!
3. Merita. Eu merg destul de mult cu motorul. Inclusiv cu pasager (sotia) asa ca am familia alaturi de mine!
4. Depinde cat de "cazuta" e. Nu se poate da un cost de intretinere.
5. Nu, cel putin pe mine nu m-a amendat niciodata cu motorul. Cu masina din pacate da ...
6. Dupa ce forma are acest Ninja 300 nu prea te vad bine cu el la drum lung. Vrei drum lung? Ia-ti un enduro touring sau un naked (CBF 500). Eu am un Transalp XL700VA si merg cu pasager peste 500 de km/zi. Asta in drumurile din Romanica, unde nu sunt autostrazi multe .... ca daca mai prind si o bucata de autostrada pot face pana la700 - 800 km/zi!
Nu va luati motor pentru viteza. Sunt motociclist din 2009 si vreau sa spun ca cei 170 km/h (cat e viteza maxima la Transalp) sunt arhisuficienti pentru mine. De altfel nu prea am depasit 130 km/h de multe ori pana acum. Fiti cumpatati si nu bagati mana in gaz. Trebuie sa ajungeti din punctul A in punctul B fara sa va accidentati (sau mai grav ...).

Edited by roland_s, 01 October 2016 - 19:20.


#4
Digynykraf

Digynykraf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.02.2016
Nu ai garaj, nu ai experienta -> nu lua nou. O sa iti para rau.

Securitatea e doar o chestie de castig vs riscuri. Nou, ridici mult partea de castig.

Incepator, dar biciclist cu state/ cred ca ai sanse mai mici sa cazi, dar mai mari sa o scapi.
Esti obisnuit cu greutatea bicicletei. Insa o groapa, iarba, frunze ude, te pot pacali usor.
Asta nu inseamna ca nu o sa cazi. Grija mare la retrogradari, frana fata-acceleratie, inertie.



Drum lung pe sportiva o sa fie chin. Poti sa te mai ajuti cu vantul, dar nu te-ai orientat bine.


Intrebi de cheltuieli anuale, ceea ce nu e bine. Inseamna ca nu ai avut autoturism.
Fara experienta cu masina, eu nu iti recomand sa te urci pe motor.
Ca sa cresti sansele de a ramane in viata, trebuie sa citesti traficul.
Sa anticipezi ce vrea fiecare. Sa stii unde sunt zonele periculoase.
Stii multe de pe bicicleta din trafic, dar unele lucruri sunt diferite. Iar vitezele sunt mai mari.


Politia nu m-a oprit. Si in general nu opresc, pentru ca nici n-au masini de urmarit motoare.
Pe motor, amenzile se platesc cu maini, picioare, paralizii sau chiar cu viata.


300 cc nu as lua.
Motorul se cumpara pentru acceleratia 0-100.

Si diferentele se simt si intre 500cc vs 600cc.
Diferenta din consum si din taxe nu inclina spre capacitate mai mica.


Iar siguranta nu se obtine cu mai putini centimetri cubi.
Ci anticipand si cu gaz moderat.

#5
cuddles

cuddles

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 10.09.2014
Daca nu iau noua sansele sa iau modelul pe care vreau , evident la o calitate ok scad destul de mult. De exemplu , nu exista nicio ninja 300 2014-2015-2016 de vanzare pe OLX (este una noua care de fapt e magazin)

Autoturism am avut. Nici nu se pune problema sa compari , nu au nicio legatura. Intrebasem sa-mi fac o idee cat banet bag in ea anual in medie.

O moto sta mai bine pe drum si la viteze mai mari decat o bicicleta.  Corect cu partea ca s-ar putea sa o scap dar o sa vina obisnuinta odata cu experienta... nu mi-as face probleme pe acest aspect.

Drumul lung e mai mult bonus decat altceva, nu o sa fac asta constant. Am ture de 100 km pe bicicleta - nu cred ca exista "mai rau" in confort. Am observat ca motocilistii se plang de aceste aspecta pana vine unul odata cu mine si ii moare fundul in primii 50 km de biciclit Oricum , is chestiuni cu care te obisnuiesti in timp. Din ce am urcat pe unele sport/super sport mi se pare parfum fata de o bici.

Numarul celor care au murit in trafic pe motor (multi care nu aveau legal nicio vina) m-au cam convins ca acceleratia aia de care vorbesti e extrem de paguboasa. Poate nu e vina ta , da ala care iasa din intersectie ... cum reactioneaza cand tu in 2 secunde esti la 100 km/h vs in 5-6 secunde...sa zicem. Eu zic ca are mai mult timp sa reactioneze corect / sa te vada cu cat tu te apropi mai "incet" de el. Repet , tu poate sa nu ai nicio vina. Asta cu simtitul traficului , hm ...o aplic tot timpul pe o bicicleta in trafic dar la o alta viteza si uneori sunt altii cei nebuni si iresponsabili moment in care tu esti doar un spectator.

Edited by cuddles, 01 October 2016 - 21:31.


#6
Digynykraf

Digynykraf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.02.2016

 cuddles, on 01 octombrie 2016 - 21:28, said:

O moto sta mai bine pe drum si la viteze mai mari decat o bicicleta.  Corect cu partea ca s-ar putea sa o scap dar o sa vina obisnuinta odata cu experienta... nu mi-as face probleme pe acest aspect.

Adica tu crezi ca ti-am zis ca ai sanse sa cazi, pentru ca nu iti tii echilibrul. LOL.


Ti-ai facut temele?

#7
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,682
  • Înscris: 22.01.2015
Daca pe 4 roti mai poti gresi minor,la 2 ai mari sanse sa bagi metale prin oase.Si asta chiar si la 30/h.

#8
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Hai sa iti spun cum a fost la mine. Prin anii 2009 am dat de permis. Si apoi ce motor sa imi iau? Pai am inceput cu un First Bike Concorde de 150 cmc. Da exact, cu o chinezoaica micuta. Recunosc si pe mine m-a atras aspectul "de sportiva" al motocicletei.
Attached File  PICT0265.JPG   429.25K   68 downloadsAttached File  PICT0266.JPG   427.72K   76 downloads
Si am inceput sa merg cu ea. Motocicleta ce nu depasea 110 km/h, cu care era un chin sa faci depasiri (de fapt nu depaseam decat camioane, nu aveam curaj sa ma bag sa depasesc masini normale - poate doar dacii harbuite). Am facut cu ea si drumuri mai lungi, cel mai lung a fost de 600 km din Campulung Moldovenesc pana la jupiter. Incarcata de bagaje:
Attached File  PICT0003.JPG   352.14K   88 downloads
Dar numai eu stiu ce am tras. In fine aceasta mica motocicleta a avut un singur avantaj: m-a invatat sa merg pe motor. Atat. In rest dezavantaje o groaza. Sunt casatorit, iar sotia voia sa mearga cu mine. Cand mergeam impreuna pe acest minuscul motor, era destul de urat. mai mult de 80 km/h nu putea. Plus ca nu puteam lua nici un bagaj. Sa nu mai vorbesc de disconfortul sotiei mele, care mereu se plangea de acest lucru. Discomfort pe care il aveam si eu dupa maxim 100 de km trebuia sa fac popas. In plus era usoara si instabila. Cand trecea un tir din sens opus trebuia sa o tin zdravan de coarne, asa de rau ma "flutura".
Concluzionand, nu a fost o alegere inspirata. Acum, daca as da "timpul inapoi" nu as mai proceda la fel. Probabil as cumpara un sh, naked de 500. Dar na, asta a fost atunci ...
Bun. Am zis ca trebuie sa o schimb sa imi iau ceva mai mare. ceva pe care sa pot pune bagaje. Ceva pe care si sotia mea sa se simta confortabil. Am inceput sa ma duc pe la sesiuni de drive teste. Cum organiza un dealer sesiune de drive test, cum ma duceam si eu. Am testat motociclete, Honda, Yamaha, BMW din domeniu enduro-touring. Si apoi am tras o concluzie. Cea mai potrivita motocicleta, sau mai bine zis cea pe care m-am simtit cel mai bine a fost BMW F700GS. Din pacate costa prea mult. Si nu imi permiteam. A doua a fost o Honda Transalp XL700VA. Motocicleta asta mi-a placut la nebunie, cum se aseza pe drum cum se inscria in viraje. Si pe asta am cumparat-o.
Attached File  SAM_3393.JPG   411.43K   85 downloadsAttached File  DSCF0041.JPG   265.14K   77 downloads
I-am pus doua cutii de aluminiu si un top case. Cu asta am rezolvat problema bagajelor. Incarcata in acest fel, si cu pasager pot merge distante mari. Pasagerul se simte mult mai bine, nu mai are probleme ca pe vechiul motor. Fiind o motocicleta mai mare, sta mult mai bine pe sosea. Adio faza cu "fluturatul" cand trec tirurile pe langa tine. Asta sta dreapta pe sosea. Are putere, deci acum am curajul sa depasesc o masina de strada, nu se mai simte aceea lipsa de putere de la chinezoaica.
Pana acum nu am ce sa ii reprosez acestei motociclete. Poate faptul ca e un pic cam grea (are 220 kg goala). Dar are o groaza de avantaje, asa ca pot trece peste acest dezavantaj.
Deci concluzionand: daca vrei drum lung si pasager cam uita de Ninja aia de 300. Un sfat: intai fa scoala de A. Apoi dupa ce iti iei permisul, dute pe la dealeri, pe la prieteni si roaga-i sa iti dea motorul pentru un drive test. Vezi pe ce motor te simti cel mai bine. Si pe ala sa il cumperi. Nu fa greseala mea (de la prima motocicleta) sa iei un motor deoarece iti place cum arata. Intai mergi pe el ... si apoi vezi ce si cum.

Edited by roland_s, 02 October 2016 - 09:38.


#9
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Chichinetele astea mici de pana in 400 cc is scumpe in draci, chiar si sh. M-am orientat la un Kawasai ER5. Super-ok din mai toate punctele de vedere. In 5 zile am batut un sfert de tara (1700 km) cu sotie si bagaj. Am facut cam 8500 km in total (oricum, nu peste 9000 km), dupa care am considerat ca trebuie ceva mai mare. Era evolutia fireasca. Mai mare nu doar ca si capacitate cilindrica, desi unii asa ar crede. Dar pentru ca motorul dorit de mine nu avea motor mai mic de 650 cc, am fost oarecum nevoit sa ma orientez spre un enduro-touring (de fapt, mai mult touring decat enduro), anume un V-strom DL650, care e fenomenal pentru plimbari lungi, indiferent ca ai sau nu pasager si/sau bagaj). Nu-s nebun sa iti recomand direct o vaca asa de mare, care are oleaca de vana (suta la ora in 4 secunde), ci mai degraba ti-as propune sa iei un naked ca prim motor. Te invata care e treaba cu motociclismul, iarta multe greseli, e usor de intretinut. Cu niste crash-pad-uri minimizezi daunele in caz ca o scapi de pe loc sau la viteze mici. Poti lua direct un Hornet 600, dar cei 98 de cai te-ar face sa te apuci de prostii. Si motorul ala chiar e capabil sa te bage rapid in belele. Sincer, ti-as recomanda un twin: cuplu generos de la turatii mici-medii, consum decent, distractie cat incape fara sa rupi gazul. Dar sa iti iei direct motor mare... Ia ceva sh, la un pret ok, in stare tehnica/optica buna (de preferat cat mai ok tehnic), invata-te si abia apoi realizeaza cam cum ar trebui sa fie urmatorul motor. Mie imi place gama touring, in aproape 9000 km parcursi din aprilie pana in septembrie am avut timp sa imi dau seama cam ce motor mi se potriveste. Putini raman un timp indelungat cu acelasi motor. Am un prieten care a avut sport-touring (GSF600X), apoi enduro-touring (BMW F650GS), ca mai apoi sa-si ia naked (Yamaha FZN600). Si acum se gandeste sa-l cam dea. Eu am trecut de la naked la touring (nu consider ca Suzuki V-strom DL650 e enduro-touring, ca e destul de greu, dar cu gume adecvate face si-un forestier). Repet, trecerea a fost o evolutie fireasca, atat mie, cat si sotiei ne place confortul oferit de o vaca asa mare (saua e din alt film), pozitia in scarite e una destul de buna (poate la R1200 sa fie perfecta), putere are destula, consum mic (si cand zic mic, vorbesc de 3,9-4,5 litri la suta de km), e fiabil (asa am inteles), protectie buna la vant (cu un parbriz de la MRA se imbunatateste substantial), manevrabilitate superba. Daca ai peste 1,75 ia un touring, altfel nu te baga la vaci, ca e nasol sa cazi de la inaltime, mai ales pe loc.
Nu ai scris nimic despre varsta, inaltime, greutate.
Cat despre protectie la furt, aici te orientezi, eu stau la casa, ma doare la basca, dar la bloc e cam aiurea. Te descurci tu.
Spor la cautari!

Edited by Lucian_M, 10 October 2016 - 20:32.


#10
WuR

WuR

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 777
  • Înscris: 13.11.2005
Primul meu motor a fost si inca este un Kawasaki Z800. Nu exista sa incepi pe motor cu CC mai mic ca esti mai safe, in opinia mea. Daca esti dobitoc, ca si motociclist, te dai de pamant si cu 125 CC. In plus, daca ai cazut la 60km / h  durerea e la fel indiferent daca esti pe 125cc sau 1200cc.
Scoala moto am facut-o in UK, primul motor pe care am invatat a fost un 125CC (kawasaki) pe care il uram din toti rarunchii. I-as fi dat foc la marginea drumului, atat de antipatic imi era. Cand m-am mutat pe ER6, cu 650cc, era ca si cum as fi sarit din caruta in SL. Alta viata ...Am terminat scoala, am luat permisul...m-am dus la reprezentanta Kawasaki sa-mi iau motor, cu gandul la un ER-6 cu care m-am impacat f bine. Baiatul de acolo mi-a zis ca au un Z800 pt teste si sa fac o tura cu el sa vad cum e. Cand m-am intors din teste am semnat pt Z800, diferenta dintre el si ER-6 fiind destul de mare ca sa ma convinga.
De ce am optat pt Z800? First...4 cilindri in linie. E un motor care se controleaza excelent, accelereaza "smooth", nu e agresiv decat daca vrei tu sa fie agresiv. In comparatie cu el, ER-6 cu 2 cilindri e mai agresiv. Dupa aia...greutatea care pt mine a fost un plus. Z800 e mai mare si mai greu decat ER-6, insa doar cand il multi cu mana. O data plecat nu-i mai simti greutatea si ai senzatia de stabilitate / control.

Asadar ... vezi ce ti se potriveste. Nu-ti zic sa-ti iei vreo Busa (stiu om care a avut Busa ca prim motor...acum e la a 2a Busa plus inca un cruiser)...sau vreun Goldwing. Insa nu te speria de un Hornet, de ex, ca are 98 cp. Z800 are 113 cp standard si nu mi se pare vreo racheta (decat cand ajung la 8000 rpm, acolo devine de speriat :) )
Naked-urile, parerea mea, sunt motociclete ideale, pt incepatori mai ales. In linie dreapta nu-s comfortabile la viteza mare (n-ai protectii la vant deci te tii si cu dintii de motor) lucru care te face sa stai mai "domol". Stai bine pe ele, poti sa mergi in in trafic urban si in afara in conditii de comfort. Nu ai sa faci ture f lungi fara sa opresti sa-ti relaxezi fundul la fiecare 150-200km insa nu cred ca asta e o problema.

Protectie la furt? Alarma, disk lock si ancora in beton cu lant dedicat (cauta Xena ground anchor, Almax chain si Squire lock, cam asta e combinatia pe care o am eu). In UK se fura motoarele in draci, oamenii sunt ff pregatiti in domeniu furtului moto, banuiesc ca in RO nu-s asa profi. Aaaa...si husa, imperativ...ai sa fii uimit de cat de mult conteaza sa nu le sara in ochi eventualilor amatori.

#11
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,113
  • Înscris: 29.06.2005
Subscriu si eu la multe din aspectele sustinute de colegi:
- nu-ti lua motor nou. O sa-l scapi pe jos si o sa te doara inima la cheltuieli.Si o sa-l scapi, fie in parcare, fie la manevre prin spatii mai inguste.
- Da, se fura motoare la greu. Mai ales motoarele noi, ochioase. Varianta de securizare in cazul in care nu ai garaj : ghidon blocat, alarma activa(de preferat cu gps/pager) si legata de ceva sanatos cu lant moto. Chiar si asa e expusa bine.
- motoarele de speed sunt inconfortabile, se lasa cu dureri de incheieturi si de spate/genunchi la drumuri ceva mai lungi. Dar....adrenalina maxima.
- cheltuielile sunt aproape la fel cu auto: asigurare, benzina, revizii(mult mai scumpe la moto nou, ca tre` sa faci la reprezentanta). Doar rovigneta o economisesti.
- atata timp cat nu te prinde in offside - politia nu are treaba cu motoristii


Ca si mentiuni, doar niste idei:
-Ia-ti motor SH de 1000-2000 eur maxim, o varianta cat mai comuna, in stare tehnica cat mai buna. Fa-o sa aiba stare tehnica perfecta (cauciucuri/kit lant/suspensii/frane) si las-o optic mai....necajita. Nici n-o sa faca cu ochiul la hoti, nici n-o sa plangi daca cand o dai pe jos(mai gasesti maruntisuri la dezmembrari), reviziile vor costa undeva pe la 200 ron
- Ia-ti un motor ceva mai mare ca si capacitate - o rezerva de putere e buna, faptul ca o ai nu te obliga sa o si folosesti la semafor. Poate o sa iei si un pasager si atunci face diferenta mare.
- Ca si tip, mai recomandat ar fi un speed-touring(ca tot esti atras de speed) - asta combina franele bune /acceleratia de speed cu ceva confort touring(pozitie mai comoda, mai putin obositoare la drum lung); sau un enduro-touring( suspensii mai lungi, pozitie comoda, merge si pe un drum cu criblura...etc). Cu un speed pursange o sa strangi din buci maxim de fiecare data cand mergi cu 20km/h pe drum de pamant sau criblura. Merge si un naked, insa o sa te bata vantu` de-o sa te sparga la drum lung.

Mersul pe motor e destul de diferit de bicicleta sau auto.
Da, regulile scrise sunt aceleasi, dar particularitatile fac diferenta. Tre sa fii tot timpul in oglinda soferului din fata ta, sa ai ochii in 4 la intersectii, sa anticipezi mult mai mult decat din auto, sa depasesti rapid, fara sa te lungesti (daca tii la viata ta), sa o inclini corect la curbe, sa franezi cu fata(la bicicleta te da peste cap imediat)...etc etc - e o intreaga discutie aici...

#12
bayer

bayer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 271
  • Înscris: 12.02.2014

 cuddles, on 01 octombrie 2016 - 16:18, said:

2) Stiti o varianta mai buna decat Ninja 300 pentru inceput?

Direct la un miar, sari peste cateva etape.

Incepator fiind am luat un 750 de care m-am plictisit intr-un an. Acum depinde la ce te astepti si ce-ti place.

#13
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Direct miar pe speed... Cred ca te-a suparat in trecut initiatorul, iar acum vrei sa scapi rapid de el. Altfel nu imi dau seama.

Florinel a punctat bine aspectele, e motorist de ceva vreme si, din ce stiu eu, are acelasi motor de la inceput, GSXF600 (am scris bine, Florin?). Cum a zis, optic nu e in cea mai buna conditie (ca si V-strom-ul meu), dar tehnic se tine bine. ER5-ul l-am scapat de doua ori, noroc cu crash-pad-urile si ca aveam viteza zero (adica eram pe loc, dar deh, greseli apar oricand). V-strom e vaca mare, nu as vrea sa-l vad pe jos, dar m-am pregatit cu un set de crash-bars (sa fie ca sa nu trebuiasca, deoarece carenele sunt ale naibii de scumpe, iar semnalizarile cca 110 lei bucata).

PS: sa te plictisesti de un 750 cc intr-un an, ciudat, inseamna ca Romania nu e tara potrivita. Nu c-as fi eu patriot, ca nu-s. Dar nu avem destule circuite de viteza prin tara sa spui tu ca intr-adevar motorul ala e plictisitor. La un 750 cc ai un minim de 100 cai (mai sigur la vreo 130), care inseamna foarte mult. Eu am 67 pe V-strom si mi se par destui, face suta in 4 secunde si are niste reprize excelente, gratie motorului V2 cu un cuplu destul de ok. Dar ca incepator sa te plictisesti cu minim 100 de cai (daca e vorba de motor de speed, intuiesc vreun Kawasaki Z750?!), mi se pare ori vorba aiurea, ori ai vreo legatura secreta cu Barbosul si te doare undeva de viata asta. Ma rog, fiecare cu damblaua lui, eu sper sa nu fie cazul sa ne intersectam vreodata si sa faci vreo manevra de Rossi, care sa ma bage pe mine in belele. Cati km ai facut in acel an, daca nu sunt prea indiscret?

#14
bayer

bayer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 271
  • Înscris: 12.02.2014
Nu sunt vitezist, crosetist sau vreun mic Rossi. Numai ca m-am plictisit pe modelul acesta, mai ales cand am experimentat nitel pe noul Z1000.

Si da, ai dreptate, e un Z750. Il am si acum, nu fac mult cu el, 2-3 mii/an dar suficient sa stiu cu ce se mananca.

Si am specificat, depinde la ce se asteapta initiatorul si ce-i place.

Z750 e fain dar descoperi repede ce poate. Frumoasa si devreme acasaPosted Image

[ https://s15.postimg.org/ec9lp9jqz/WP_20151115_13_44_45_Pro.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Am in grup cativa prieteni cu Z-uri de la 750 la 1000. Motoare puternice. In 2-3k km deja te plictisesti de motor? Hmm, am facut 12k anul asta cu doua motoare diferite, pe primul nu l-am dat de plictiseala, ci ca mi-am dorit sa sar la touring, care nu presupune viteze mari, dar e capabil de multe. Ficare face ce doreste, insa a trece dupa un an (ma rog, un sezon- adica doar cateva luni) de la un motor deja puternic la altul si mai puternic... Eu unul nu as face miscarea asta, m-ar impinge la multe prostii. Era sa raman de cateva ori fara permis cu motorul si am decis ca puterea pe care o are actualul agregat e suficienta, chiar si cand am pasager. Dar tu nu faci touring, asa ca nu stii ce e ala un drum mai lung, sa iti dai seama de limitele motorului. Km aia facuti de tine i-am facut in nici doua saptamani (in 5 zile 1700 km, inclusiv TA si TF, in doua zile consecutive, pe vant si ploaie). Insa daca banii nu-s o problema, marfa trebuie sa circule, acum e perioada de upgrade, asa ca da-i bataie.

#16
bayer

bayer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 271
  • Înscris: 12.02.2014

 Lucian_M, on 03 decembrie 2016 - 21:02, said:

m-ar impinge la multe prostii.

Pe mine nu.

Asfalt uscat fara incidente iti doresc!

#17
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Asa spun toti. Si eu spun la fel, dar in cateva depasiri m-am trezit de la 100 ca ajung la 170 fara sa imi dau seama. Cand m-am uitat in bord, am facut frana de motor instinctiv. Cu bruma mea de experienta, parca mai linistit ma simt la 100-110/h. Ti-as recomanda (desi nu-s vreun guru), sa mai pastrezi motorul, sa te mai inveti cu el. In 2-3k km nici n-ai facut nici macar un schimb de ulei. Incepator + motor puternic nu e chiar ok. Dar fiecare are viata lui, unii doar dau sfaturi, ceilalti aleg daca le urmeaza sau nu.

Asfalt curat si numai bucurii!

#18
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Pentru un începător „stradal” cât de bună ar fi:

Edited by Gif2D, 06 February 2017 - 11:54.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate