Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
[Unde] gasesc cheie dinamometrica
Last Updated: Oct 17 2020 18:04, Started by
vimann
, Aug 30 2016 22:06
·
0
#1
Posted 30 August 2016 - 22:06
Salut, sunt in cautarea unei chei (sau 2, ca sa acopar toata plaja cuplului) dinamometrice pentru a mesteri una-alta la masina. Ceva relativ ieftin ca probabil va fi folosita de 2-3 ori pe an.
Imi place sa ma murdaresc si sa fac lucrurile singur, la cazanul vechi imi permiteam sa strang " romaneste ", dar la masina de acum as vrea sa fiu ceva mai grijiu. Astept sugestii, nu stiu care ar fi cele mai "uzuale" cupluri. Cheile de la Yato imi fac cu ochiul, sunt bune de ceva ? |
#2
Posted 30 August 2016 - 22:17
La magazin ? Pe internet ?
Edited by FAP, 30 August 2016 - 22:18. |
#3
Posted 30 August 2016 - 22:25
Cuplul uzual pt. autoturisme este destul de mic, in jur de 100 Nm pt. prezoanele de roti, cu diferente in f. de model, cu exceptii de la sub 90 Nm pana la plus 145 Nm.
Cauta in cartea tehnica, manual, ce cupluri sunt agrementate pe masina ta. La serviceurile ordinare se strang la cupluri exagerat de mari, si se rup des prezoane. Au scule cu strangere in impulsuri de putere mare, impact wrench, chit ca si impact driverele depasesc uzual cuplul recomandat. Pana la ~ 165-175 Nm sunt impact drivere, de obicei cu INBUS mic. Peste 175 Nm sunt imppact wrench, si sunt uzuale de 230-400 Nm, si exista si de mai multe mii Nm... Repet, cuplul uzual pt prezoane este de ~ 100 Nm, existand mai putine modele la care producatorul specifica cuplu ceva mai mare. Edited by loock, 30 August 2016 - 22:30. |
#4
Posted 30 August 2016 - 22:27
Nu pricep ce una alta face drege pe la masina, daca habar nu are de unde sa cumpere scule. Si ce anume se poate face ca sa fie nevoie de strangere la cuplu? Ca nu cred ca se baga la schimb garnitura chiulasa.
|
#5
Posted 30 August 2016 - 22:36
In principiu fiecare surub de pe o masina este specificat cu un cuplu de strangere destul de precis, care asigura atat retentia sigura cat si toleranta sub limita de rupere.
Desigur, cele de la chiulasa pt. etansarea pe garnitura sunt cele mai critice, fiind necesara nu doar respectarea cuplului recomandat, ci si strangerea suruburilor intr-o ordine strica si exacta predefinita de fabricant. Suruburile pot fi usor stranse prea putin sau stranse prea mult, date peste cap, stricat filetul, depasita limita de rezistenta la rupere, torsiune, tractiune, etc., a otelului sau materialului fixat. Intr-o fabrica decenta, montajistii au scule dedicate pt. fiecare surub in parte, si fie scula este facuta special doar pt. un singur cuplu ( atlas copco are sute de modele de la 0,1 Nm la sute de Nm), fie daca este reglabila se utilizeaza scule speciale de genul Makita Makstar la care cuplul este fixat si blocat de inginer cu o cheie speciala. Edited by loock, 30 August 2016 - 22:54. |
#6
Posted 30 August 2016 - 22:41
In Auchan am vazut asta seara o astfel de cheie la 50 lei. La prima vedere parea ok. Nu am luat-o pentru ca la ce mesteresc eu, mi-am format deja mana.
|
#7
Posted 30 August 2016 - 22:45
#8
Posted 31 August 2016 - 00:51
Si dupa o perioada de timp , trebuie duse la etalon si recalibrate, sa fie verificate ca respecta cuplul prevazut pe fiecare .
|
#9
Posted 31 August 2016 - 02:14
Chei ieftine si bune nu exista.
Loock da sfaturi bune (ca de obicei) dar nu a vrut sa fie rau si sa spuna pretul. Cheile decente se invart in jurul sumei de 100Euro. Fiarele ieftine din supermarket pot fi folosite pentru orice altceva dar nu pentru strangeri exacte. |
#10
Posted 31 August 2016 - 08:09
Eu am asa ceva: https://www.magazinu...a-12-0-200d1096
Am luat-o acum vreo 5 ani sa strang chiulasa la Cielo ca am demontat-o sa ii schimb garnitura si axul cu came. Nu stiu cat de precisa este dar macar m-a ajutat sa pot strange toate suruburile la fel, sa nu fie unul mai strans ca altul. De atunci nu am mai folosit-o. Pentru mesterit acasa si folosit de 2-3 ori pe an este ok, macar strangi in apropierea cuplului recomandat de producatorul masinii. |
|
#11
Posted 31 August 2016 - 09:12
terratec, on 31 august 2016 - 02:14, said:
Chei ieftine si bune nu exista. Loock da sfaturi bune (ca de obicei) dar nu a vrut sa fie rau si sa spuna pretul. Cheile decente se invart in jurul sumei de 100Euro. Fiarele ieftine din supermarket pot fi folosite pentru orice altceva dar nu pentru strangeri exacte. http://www.satberlin...-200/S-NO-23353 |
#12
Posted 31 August 2016 - 09:49
adrian_popa, on 31 august 2016 - 00:51, said: Si dupa o perioada de timp , trebuie duse la etalon si recalibrate, sa fie verificate ca respecta cuplul prevazut pe fiecare . |
#13
Posted 31 August 2016 - 10:37
Acum cativa ani eram mare fan... dinamometrice ! Pana la un moment dat , cand am fost intr-un service si un tip mi-a aratat vreo 5 dinamometrice care la acelasi surub aratau valori (mari) diferite !!!
|
#14
Posted 31 August 2016 - 10:47
Daca e atat de important sa fie cuplul exact exista scule pt verificat, de ex Hazet torque wrench tester, insa la aprox 1000 euro nu e chiar pt folosit acasa
|
#15
Posted 31 August 2016 - 10:54
Echipamentul se foloseste inaintea fiecarui set de strangeri cu chei reglabile.
Atelierele care se respecta au cate unul pentru fiecare post de lucru, sau cel putin unul pentru o hala. In Romania mecanicii au un fler aparte si simt cuplul cu nasul. Indicatiile prea tehnice si consumatoare de timp le activeaza boli si alergii nebanuite. |
|
#16
Posted 31 August 2016 - 12:12
Asa e, au al 6lea simt in inchietura )
Pt initiatorul topicului cred ca e decenta o cheie yato care e aprox 150 lei |
#17
Posted 01 September 2016 - 17:18
Pe mine ma intereseaza un mops.
Tata ma acuza pe mine ca l-as fi luat eu de la el, si mi-l tot cere.. eu nu-mi mai amintesc de el, si acum iau in considerare, ca mi l-a furat vreun instalator cand au muncit prin casa acum 2 ani. Chestia e ca nu vreau sa dau o carca de bani pe un mops nou la magazin, as lua unul uzat, folosit, nu as da mai mult de 50 de lei, si nici nu stiu de unde sa caut, prin ce traguri. Daca stiti un loc prin timisoara? Erau intr-o vreme indivizi care vindeau sculele de pe santier, furate sau nu , ce mai conteaza. Deobicei,(pe dincolo) dupa terminarea unei lucrari, sculele le raman muncitorilor. Asta imi povestea instalatorul -gel.. probabil el mi-a speriat si mie mopsul.. |
#18
Posted 01 September 2016 - 21:33
Ciresarul, on 30 august 2016 - 22:27, said:
Nu pricep ce una alta face drege pe la masina, daca habar nu are de unde sa cumpere scule. Si ce anume se poate face ca sa fie nevoie de strangere la cuplu? Ca nu cred ca se baga la schimb garnitura chiulasa. x_ulica, on 31 august 2016 - 10:47, said:
Daca e atat de important sa fie cuplul exact exista scule pt verificat, de ex Hazet torque wrench tester, insa la aprox 1000 euro nu e chiar pt folosit acasa tfmercedez, on 01 septembrie 2016 - 17:18, said:
Erau intr-o vreme indivizi care vindeau sculele de pe santier, furate sau nu , ce mai conteaza. De curand am renuntat sa cumpar o frumusete de player auto 2din la un pret ridicol de mic, fara "cusca" si cu firele putin brutalizate. Omu' avea de asemenea la vanzare oglinzi si sigle bmw, probabil tot demontate in graba. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users