Negare service
Last Updated: May 26 2016 09:07, Started by
Tudy88
, May 25 2016 08:50
·
0
#1
Posted 25 May 2016 - 08:50
Am o intrebare: daca din service se primeste negare ca produsul ( un telefon ) nu poate fi reparat, dar eu nu sunt titularul facturii , se poate primi un alt telefon in magazin sau contravaloarea acestuia de catre mine? Sa vin cu titularul in magazin nu se poate ( telefon achizitionat de pe olx).
|
#2
Posted 25 May 2016 - 09:03
Garanția însoțește produsul, nu proprietarul lui.
Du-te cu factura și negația din service la magazin ca să ți-l înlocuiască sau, dacă n-au unul identic și nu vrei altul în schimb (cu diferența de preț dacă-i mai scump), cere banii înapoi. Edited by althea, 25 May 2016 - 09:03. |
#3
Posted 25 May 2016 - 09:34
Ma tem ca garantia e valabila doar atata timp cat produsul e detinut de primul proprietar - daca e instrainat isi pierde valabilitatea.
Ce-i drept sunt mari sanse sa nu te intrebe nimeni de nume. |
#4
Posted 25 May 2016 - 09:37
Garantia e valabila, produsul a fost primit in service fara probleme. Doar ma intreb daca in magazin cand vin cu negarea si factura nu o sa imi ceara si un buletin ceva al propietarului...
|
#5
Posted 25 May 2016 - 09:40
Garanția e a produsului și nu se pierde la înstrăinarea lui. Dacă ar exista o astfel de condiționare ar fi precizată în lege însă ar fi absurdă.
Cum service-ul nu i-a cerut actul de identitate la preluarea produsului, tot așa ar trebui să facă și comerciantul. Presupun că nu vor fi probleme, iar dacă vor încerca să scape de obligație din motivul ăsta o reclamație la ANPC rezolvă rapid. |
#6
Posted 25 May 2016 - 09:49
Oarecum offtopic, dar exista un model de casti Koss (PortaPro) la care producatorul ofera garantie pe viata, dar doar primului proprietar. Ma intreb care e logica in spatele unei asemenea decizii, atat timp cat primul proprietar nu trebuie sa faca dovada ca e o persoana care foloseste castile responsabil. Practic primul proprietar le poate abuza, iar al doilea sa aiba grija de ele. Si in fond, cine ar instraina o pereche de casti Koss PortaPro ? Nu sint o avere. Deci iata un caz in care garantia nu e transmisibila (cel putin nu in integralitatea ei). Cred ca tine de la caz la caz.
|
#7
Posted 25 May 2016 - 10:01
Ion_de_la_Raion, on 25 mai 2016 - 09:49, said:
Oarecum offtopic, dar exista un model de casti Koss (PortaPro) la care producatorul ofera garantie pe viata, dar doar primului proprietar. Edited by althea, 25 May 2016 - 10:10. |
#8
Posted 25 May 2016 - 10:35
eiffel, on 25 mai 2016 - 09:34, said:
Ma tem ca garantia e valabila doar atata timp cat produsul e detinut de primul proprietar - daca e instrainat isi pierde valabilitatea. Ce-i drept sunt mari sanse sa nu te intrebe nimeni de nume. |
#9
Posted 25 May 2016 - 10:48
Cred ca ce dorea sa spuna el e ca magazinele nu pot oferi contravaloarea produsului catre alta persoana decat cea din factura.
Depinde si de magazin. |
#10
Posted 25 May 2016 - 10:53
|
#11
Posted 25 May 2016 - 11:16
Dacă asta există pe certificate (pe alea de la noi, prin alte părți habar n-am cum o fi) nu înseamnă că e și legal. E ca și la contractele care au clauze abuzive: rămân așa până cineva le contestă.
|
#12
Posted 25 May 2016 - 12:16
Uite doar un exemplu pt un telefon luat de la emag. Pe de alta parte la emag poti lua si o garantie extinsa prin care "beneficiezi", printre altele, de posibilitatea de a transfera garantia altei persoane.
Attached FilesEdited by dreaQ, 25 May 2016 - 12:19. |
#14
Posted 25 May 2016 - 12:29
@Ion_de_la_Raion
Ce dispută între moderatori? Suntem doi useri cu opinii diferite, atâta tot. @drea@ E un certificat de garanție întocmit perfect, eu cred că pe lângă asta Quote Produsele identificate in acest certificat pe baza denumirii comerciale, a codului si a numarului unic de serie S/N, beneficiaza de garantie in termenul specificat pentru fiecare in parte, termenul de garantie calculandu- se de la data facturarii fiecarui produs in parte. |
#15
Posted 25 May 2016 - 15:19
eiffel, on 25 mai 2016 - 10:53, said:
Pe foarte multe certificate de garantie e trecuta chestia ca la instrainarea produsului garantia nu se transfera noului proprietar. Si nu ma refer doar la certificate de la noi. Am si eu o garantie in care scrie clar si bold-uit: "Garantia nu este transmisibila!" Problema este ca are semnatura beneficiarului. Deci este un soi de contract, perfect valid d.p.d.v. legal, intre furnizor si beneficiar. Banuiesc eu ca, fara scandal si amenintari cu OPC, acest furnizor nu va onora garantia in cazul instrainarii. jm2clogo.png 25.97K 4 downloads |
|
#16
Posted 25 May 2016 - 15:19
Aia era scrisa pe prima pagina (pagina pe care eu am sters-o.
Cred ca rezolvarea unei garantii tine si de producator, de politica lui. Ex: am luat mai demult un telefon htc one m7 de pe olx (avea garantie). La vodafone m-au trimis catre altii dar nu aveam bonul fiscal. Am sunat la HTC taiwan, au verificat imeiul au confirmat ca este in garantie si au dat mail catre serviceul din romania sa imi faca telefonul pt ca este in garantie. Am fost cu el undeva pe bdul Timisoara (cs mobile parca?). Aia au fost foarte ofticati ca au primit mail de la taivanez dupa ce ei imi dadusera cu flit. in fine s-a rezolvat. Alt caz a fost cu un telefon luat de la rds (un lg google nexus 5) cu care am avut de doua ori probleme. Am fost la service ESD ROM undeva pe la obor unde mi-au cerut factura de la rds spunand ca nu ii intereseaza certificatul de garantie (hmmm). Aici s-a rezolvat de fiecare data in mai putin de o ora si fara alte rahatisuri. Nu inteleg de ce unele serviceuri cauta nod in papura pentru ca un telefon (aparat) reparat = bani incasati. |
#17
Posted 25 May 2016 - 15:46
#18
Posted 25 May 2016 - 16:15
Ba se platesc. Se deconteaza la importator.
Doar beneficiarul nu plateste pt. garantie. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users