Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

Negare service

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
Tudy88

Tudy88

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,034
  • Înscris: 25.08.2007
Am o intrebare: daca din service se primeste negare ca produsul ( un telefon ) nu poate fi reparat, dar eu nu sunt titularul facturii , se poate primi un alt telefon in magazin sau contravaloarea acestuia de catre mine? Sa vin cu titularul in magazin nu se poate ( telefon achizitionat de pe olx).

#2
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,654
  • Înscris: 30.10.2009
Garanția însoțește produsul, nu proprietarul lui.  
Du-te cu factura și negația din service la magazin ca să ți-l înlocuiască sau, dacă n-au unul identic și nu vrei altul în schimb (cu diferența de preț dacă-i mai scump),  cere banii înapoi.

Edited by althea, 25 May 2016 - 09:03.


#3
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,303
  • Înscris: 15.06.2004
Ma tem ca garantia e valabila doar atata timp cat produsul e detinut de primul proprietar - daca e instrainat isi pierde valabilitatea.
Ce-i drept sunt mari sanse sa nu te intrebe nimeni de nume.

#4
Tudy88

Tudy88

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,034
  • Înscris: 25.08.2007
Garantia e valabila, produsul a fost primit in service fara probleme. Doar ma intreb daca in magazin cand vin cu negarea si factura nu o sa imi ceara si un buletin ceva al propietarului...

#5
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,654
  • Înscris: 30.10.2009
Garanția e a produsului și nu se pierde la înstrăinarea lui. Dacă ar exista o astfel de condiționare ar fi precizată în lege însă ar fi absurdă.
Cum service-ul nu i-a cerut actul de identitate la preluarea produsului, tot așa ar trebui să facă și comerciantul. Presupun că nu vor fi probleme, iar dacă vor încerca să scape de obligație din motivul ăsta o reclamație la ANPC rezolvă rapid.

#6
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Oarecum offtopic, dar exista un model de casti Koss (PortaPro) la care producatorul ofera garantie pe viata, dar doar primului proprietar. Ma intreb care e logica in spatele unei asemenea decizii, atat timp cat primul proprietar nu trebuie sa faca dovada ca e o persoana care foloseste castile responsabil. Practic primul proprietar le poate abuza, iar al doilea sa aiba grija de ele. Si in fond, cine ar instraina o pereche de casti Koss PortaPro ? Nu sint o avere. Deci iata un caz in care garantia nu e transmisibila (cel putin nu in integralitatea ei). Cred ca tine de la caz la caz.

#7
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,654
  • Înscris: 30.10.2009

 Ion_de_la_Raion, on 25 mai 2016 - 09:49, said:

Oarecum offtopic, dar exista un model de casti Koss (PortaPro) la care producatorul ofera garantie pe viata, dar doar primului proprietar.  
Aia e garanția oferită de producător, e altceva. Garanția comercială e obligația vânzătorului față de deținătorul produsului cumpărat de la el și e limitată.

Edited by althea, 25 May 2016 - 10:10.


#8
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,377
  • Înscris: 02.06.2005

 eiffel, on 25 mai 2016 - 09:34, said:

Ma tem ca garantia e valabila doar atata timp cat produsul e detinut de primul proprietar - daca e instrainat isi pierde valabilitatea.
Ce-i drept sunt mari sanse sa nu te intrebe nimeni de nume.
Te temi degeaba. Cum au spus si ceilalti, garantia este pentru produsul cumparat.

#9
vubiv

vubiv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,687
  • Înscris: 18.02.2016
Cred ca ce dorea sa spuna el e ca magazinele nu pot oferi contravaloarea produsului catre alta persoana decat cea din factura.
Depinde si de magazin.

#10
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,303
  • Înscris: 15.06.2004

 dreaQ, on 25 mai 2016 - 10:35, said:

Te temi degeaba. Cum au spus si ceilalti, garantia este pentru produsul cumparat.
Pe foarte multe certificate de garantie e trecuta chestia ca la instrainarea produsului garantia nu se transfera noului proprietar.
Si nu ma refer doar la certificate de la noi.

#11
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,654
  • Înscris: 30.10.2009
Dacă asta există pe certificate (pe alea de la noi, prin alte părți habar n-am cum o fi)  nu înseamnă că e și legal. E ca și la contractele care au clauze abuzive: rămân așa până cineva le contestă.

#12
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,377
  • Înscris: 02.06.2005
Uite doar un exemplu pt un telefon luat de la emag. Pe de alta parte la emag poti lua si o garantie extinsa prin care "beneficiezi", printre altele, de posibilitatea de a transfera garantia altei persoane.

Attached Files


Edited by dreaQ, 25 May 2016 - 12:19.


#13
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Vad o disputa intre doi moderatori. :D

#14
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,654
  • Înscris: 30.10.2009
@Ion_de_la_Raion
Ce dispută între moderatori? Suntem doi useri cu opinii diferite, atâta tot.

@drea@
E un certificat de garanție întocmit perfect, eu cred că pe lângă asta

Quote

Produsele identificate in acest certificat pe baza denumirii comerciale, a codului si a numarului unic de serie S/N, beneficiaza de garantie in termenul specificat pentru fiecare in parte, termenul de garantie calculandu- se de la data facturarii fiecarui produs in parte.
și precizarea OBLIGATIILE BENEFICIARULUI (deci nu ale cumpărătorului) arată că garanția este asigurată pentru produs, independent de proprietarul acestuia.

#15
Serpent

Serpent

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 09.01.2004

 eiffel, on 25 mai 2016 - 10:53, said:

Pe foarte multe certificate de garantie e trecuta chestia ca la instrainarea produsului garantia nu se transfera noului proprietar.
Si nu ma refer doar la certificate de la noi.

Am si eu o garantie in care scrie clar si bold-uit:
"Garantia nu este transmisibila!"

Problema este ca are semnatura beneficiarului.
Deci este un soi de contract, perfect valid d.p.d.v. legal, intre furnizor si beneficiar.

Banuiesc eu ca, fara scandal si amenintari cu OPC, acest furnizor nu va onora garantia in cazul instrainarii.

Attached File  jm2clogo.png   25.97K   4 downloads

#16
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,377
  • Înscris: 02.06.2005
Aia era scrisa pe prima pagina (pagina pe care eu am sters-o. :D

Cred ca rezolvarea unei garantii tine si de producator, de politica lui.

Ex: am luat mai demult un telefon htc one m7 de pe olx (avea garantie). La vodafone m-au trimis catre altii dar nu aveam bonul fiscal. Am sunat la HTC taiwan, au verificat imeiul au confirmat ca este in garantie si au dat mail catre serviceul din romania sa imi faca telefonul pt ca este in garantie. Am fost cu el undeva pe bdul Timisoara (cs mobile parca?). Aia au fost foarte ofticati ca au primit mail de la taivanez dupa ce ei imi dadusera cu flit. in fine s-a rezolvat.

Alt caz a fost cu un telefon luat de la rds (un lg google nexus 5) cu care am avut de doua ori probleme. Am fost la service ESD ROM undeva pe la obor unde mi-au cerut factura de la rds spunand ca nu ii intereseaza certificatul de garantie (hmmm). Aici s-a rezolvat de fiecare data in mai putin de o ora si fara alte rahatisuri.

Nu inteleg de ce unele serviceuri cauta nod in papura pentru ca un telefon (aparat) reparat = bani incasati.

#17
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,303
  • Înscris: 15.06.2004

 dreaQ, on 25 mai 2016 - 15:19, said:

Nu inteleg de ce unele serviceuri cauta nod in papura pentru ca un telefon (aparat) reparat = bani incasati.

Reparatiile in garantie nu se platesc.

#18
Serpent

Serpent

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 09.01.2004
Ba se platesc. Se deconteaza la importator.
Doar beneficiarul nu plateste pt. garantie.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate