Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Problema franare
Last Updated: Feb 10 2016 23:42, Started by
diteradrian
, Feb 10 2016 19:04
·
0
#1
Posted 10 February 2016 - 19:04
Buna seara
Am si eu o problema ingrijoratoare pentru mine,fiind prima mea masina,ne-avand deloc experienta in domeniul mecanicii,masina e un Hyundai Matrix Gls,2002,motor 1.6 benzina. Problema a aparut in dimineata asta,in drum spre munca,mi s-a aprins martorul de la ABS,pur si simplu. Cand am franat,am simtit o vibrare puternica in pedala si parca mi-o arunca inapoi si scotea un huruit destul de puternic ca si cand ar fi intrat ceva intre disc si placute. Asa se manifesta doar cand franez la viteza mica,si atunci trebuie sa apas de mai multe ori pedala ca sa ma pot opri. Imi poate spune cineva despre ce e vorba,si daca pot circula cu ea macar saptamana asta fara sa am probleme? |
#2
Posted 10 February 2016 - 19:11
nu, nu poti. problemele la sistemul de franare nu se lasa pe alta data. ca nu porneste masina, ca moare in intersectie, nu e o tragedie, poti sa amani repoaratia, ca nu omori pe nimeni.
|
#3
Posted 10 February 2016 - 19:19
ceea ce se simte, este doar sistemul ABS. Intervine aiurea, pentru ca ai un senzor de la o roata defect si transmite date gresite despre viteza acelei roti si sistemul incearca sa impiedice derapajul masinii.
Pana o rezolvi, scoate siguranta de la ABS |
#4
Posted 10 February 2016 - 19:23
andrei_221, on 10 februarie 2016 - 19:19, said:
ceea ce se simte, este doar sistemul ABS. Intervine aiurea, pentru ca ai un senzor de la o roata defect si transmite date gresite despre viteza acelei roti si sistemul incearca sa impiedice derapajul masinii. Pana o rezolvi, scoate siguranta de la ABS Si daca scot siguranta de la ABS,o sa imi dispara acea trepidatie din pedala ? |
#5
Posted 10 February 2016 - 19:26
Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul?
... Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient. Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate. |
#6
Posted 10 February 2016 - 19:30
iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:26, said:
Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul? ... Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient. Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate. Daca ar fi discurile ovalizate,nu ar trebuii sa simt o vibrare si in volan? asta am tot citit pe net de vreo 3 ore...eu nu simt nimic la volan,iar la viteze mari,peste 70-80 km/h franeaza bine |
#7
Posted 10 February 2016 - 19:30
discuri ovalizate pe naiba. Dintr-o data, in timpul mersului? fara nicio alta simptoma? Si sa coincida cu aprinderea ABS? hais a fim seriosi. Un senzor transmite aiurea si ABS vede una din roti blocata.
DA. daca scoti siguranta dispare trepidatul Edited by andrei_221, 10 February 2016 - 19:31. |
#8
Posted 10 February 2016 - 19:31
iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:26, said:
Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul? ... Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient. Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate. Nu boss, sigur problema provine de la sistemul ABS, am ei eu un Opel si aceasi problema, face la fel doar camd am martorul abs aprins in bord sau sunt cu toate rotile pe ghiata si aluneca ff rau, nu cred ca are probleme cu discurile. |
#9
Posted 10 February 2016 - 19:36
diteradrian, on 10 februarie 2016 - 19:04, said:
Buna seara Am si eu o problema ingrijoratoare pentru mine,fiind prima mea masina,ne-avand deloc experienta in domeniul mecanicii,masina e un Hyundai Matrix Gls,2002,motor 1.6 benzina. Problema a aparut in dimineata asta,in drum spre munca,mi s-a aprins martorul de la ABS,pur si simplu. Cand am franat,am simtit o vibrare puternica in pedala si parca mi-o arunca inapoi si scotea un huruit destul de puternic ca si cand ar fi intrat ceva intre disc si placute. Asa se manifesta doar cand franez la viteza mica,si atunci trebuie sa apas de mai multe ori pedala ca sa ma pot opri. Imi poate spune cineva despre ce e vorba,si daca pot circula cu ea macar saptamana asta fara sa am probleme? Ceea ce ți s-a întâmplat este un lucru normal atunci când intră în funcțiune sistemul ABS (anti-lock braking system). Pentru o informare sumară, citește aici: https://en.wikipedia..._braking_system. Aprinderea martorului ABS s-a produs înainte, sau după frânarea care a activat ABS-ul? P.S: ABS-ul nu este, așa cum cred încă mulți, un panaceu, care rezolvă problemele și te scoate din orice încurcătură. El doar optimizează. De reținut totuși că niciun corp nu se poate opri instantaneu, adică îi este necesară o distanță minimă de oprire, ce depinde, în principal de masa (inerția) lui, de viteza cu care se deplasează și de natura și starea suprafețelor aflate în contact (drum și pneuri). iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:26, said:
Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul? ... Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient. Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate. Despre ESP (electronic stability program) poți citi aici: https://en.wikipedia...ability_control. Edited by stancosty, 10 February 2016 - 19:38. |
#10
Posted 10 February 2016 - 19:37
Pai, eu am mers pe premisa ca initiatorul stie cum face masina cand intra ABS-ul, iar manifestarea asta e ceva nou. Si oricum e anormal sa trepideze pedala; sa simti usoare vibratii si caraituri, dar nu sa trepideze.
@diteradrian Cam ce viteza aveai, cand ti s-a aprin martorul ABS? Edited by iancuMIC, 10 February 2016 - 19:39. |
|
#11
Posted 10 February 2016 - 19:37
#12
Posted 10 February 2016 - 19:41
stancosty, on 10 februarie 2016 - 19:36, said:
Așa este, andrei_221 are dreptate. Ceea ce ai simțit tu este chiar acțiunea ABS-ului. ABS-ul este un sistem care împiedică blocarea roții la frânarea bruscă și violentă, fapt ce ar reduce eficiența frânării, pentru că, se știe, coeficientul de frânare de alunecare este mai mic decât cel de frânare de rostogolire. De aceea, ABS-ul are ca scop menținerea rotației roții și eliminarea posibilității de blocare a acesteia. Acest lucru se face prin frâmări repetate, ca și cum ai frâna prin apăsări intermitente ale pedalei de frână, astfel ca roata să continuie să se rotească pe parcursul frânării. Ceea ce ți s-a întâmplat este un lucru normal atunci când intră în funcțiune sistemul ABS (anti-lock braking system). Pentru o informare sumară, citește aici: https://en.wikipedia..._braking_system. Aprinderea martorului ABS s-a produs înainte, sau după frânarea care a activat ABS-ul? P.S: ABS-ul nu este, așa cum cred încă mulți, un panaceu, care rezolvă problemele și te scoate din orice încurcătură. El doar optimizează. De reținut totuși că niciun corp nu se poate opri instantaneu, adică îi este necesară o distanță minimă de oprire, ce depinde, în principal de masa (inerția) lui, de viteza cu care se deplasează și de natura și starea suprafețelor aflate în contact (drum și pneuri). ESP-ul este cu totul altceva decât ABS-ul și nu are de-a face direct cu frânarea. Despre ESP (electronic stability program) poți citi aici: https://en.wikipedia...ability_control. Multumesc pentru lamurirea concreta ABS-ul s-a aprin inainte sa imi apara "trepidatia" si mi s-a stins dupa ce am iesit din benzinarie ( ) nu cred ca are vreo legatura ) doar ca am trecut peste o denivelare si de-odata nu mai era aprins in bord,dar trepidatile au continuat iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:37, said:
Pai, eu am mers pe premisa ca initiatorul stie cum face masina cand intra ABS-ul, iar manifestarea asta e ceva nou. Si oricum e anormal sa trepideze pedala; sa simti usoare vibratii si caraituri, dar nu sa trepideze. @diteradrian Cam ce viteza aveai, cand ti s-a aprin martorul ABS? |
#13
Posted 10 February 2016 - 19:46
diteradrian, on 10 februarie 2016 - 19:41, said:
in jur de 35-40,ceata groasa si denivelari in asfalt Pentru siguranță, este bine totuși să mergi la un service, măcare pentru verificarea contactelor electrice. |
#14
Posted 10 February 2016 - 19:47
Maine sigur merg la service
Multumesc tuturor pentru sfaturi si interesul manifestat ! |
#15
Posted 10 February 2016 - 20:23
martorul ABS nu se aprinde in NICIUN caz cand sistemul functioneaza corect, chiar daca ABS-ul lucreaza sa nu se blocheze rotile.
Deci martorul nu s-a aprins de la denivelari, denivelarile au avut o influenta mecanica asupra unui senzor, contact, mizerie la inelul cititor. Doar ASR/ESp se aprinde si clipeste atunci cand intervine, dar asta e alta poveste. |
|
#16
Posted 10 February 2016 - 20:33
andrei_221, on 10 februarie 2016 - 20:23, said:
martorul ABS nu se aprinde in NICIUN caz cand sistemul functioneaza corect, chiar daca ABS-ul lucreaza sa nu se blocheze rotile. Deci martorul nu s-a aprins de la denivelari, denivelarile au avut o influenta mecanica asupra unui senzor, contact, mizerie la inelul cititor. Doar ASR/ESp se aprinde si clipeste atunci cand intervine, dar asta e alta poveste. În mod normal, aprinderea martorului ABS are loc tocmai când sistemul nu funcționează corect, sau nu funcționează deloc. Totuși, după descriere, sistemul ABS a funcționat corect, deci problema este doar la partea legată de semnalizare și nu la sistemul propriu-zis. Este însă necesară o vizită la service. Nu e deloc bine să ți se aprindă aiurea martorul și să îl ignori, pentru că așa riști să se întâmple ca în povestea cu lupul. |
#17
Posted 10 February 2016 - 23:42
Am patit si eu de cateva ori, mereu in acelasi loc: la iesire din curtea unei hale industriale, cand franam la poarta si roata trecea peste sina portii culisante. Sina fiind mai inalta si imediat dupa sunt denivelari iar betonul este faramitat ca un pietris. Acolo oricat de fin franez, intra abs pentru ca se pierde aderenta chiar si pentru jumatate de metru.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users