Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Problema franare

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
diteradrian

diteradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 09.07.2011
Buna seara
Am si eu o problema ingrijoratoare pentru mine,fiind prima mea masina,ne-avand deloc experienta in domeniul mecanicii,masina e un Hyundai Matrix Gls,2002,motor 1.6 benzina.
Problema a aparut in dimineata asta,in drum spre munca,mi s-a aprins martorul de la ABS,pur si simplu. Cand am franat,am simtit o vibrare puternica in pedala si parca mi-o arunca inapoi si scotea un huruit destul de puternic ca si cand ar fi intrat ceva intre disc si placute. Asa se manifesta doar cand franez la viteza mica,si atunci trebuie sa apas de mai multe ori pedala ca sa ma pot opri.
Imi poate spune cineva despre ce e vorba,si daca pot circula cu ea macar saptamana asta fara sa am probleme?

#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,867
  • Înscris: 25.01.2007
nu, nu poti. problemele la sistemul de franare nu se lasa pe alta data. ca nu porneste masina, ca moare in intersectie, nu e o tragedie, poti sa amani repoaratia, ca nu omori pe nimeni.

#3
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
ceea ce se simte, este doar sistemul ABS. Intervine aiurea, pentru ca ai un senzor de la o roata defect si transmite date gresite despre viteza acelei roti si sistemul incearca sa impiedice derapajul masinii.
Pana o rezolvi, scoate siguranta de la ABS

#4
diteradrian

diteradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 09.07.2011

 andrei_221, on 10 februarie 2016 - 19:19, said:

ceea ce se simte, este doar sistemul ABS. Intervine aiurea, pentru ca ai un senzor de la o roata defect si transmite date gresite despre viteza acelei roti si sistemul incearca sa impiedice derapajul masinii.
Pana o rezolvi, scoate siguranta de la ABS

Si daca scot siguranta de la ABS,o sa imi dispara acea trepidatie din pedala ?

#5
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul?
...
Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient.
Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate.

#6
diteradrian

diteradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 09.07.2011

 iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:26, said:

Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul?
...
Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient.
Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate.

Daca ar fi discurile ovalizate,nu ar trebuii sa simt o vibrare si in volan? asta am tot citit pe net de vreo 3 ore...eu nu simt nimic la volan,iar la viteze mari,peste 70-80 km/h franeaza bine

#7
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
discuri ovalizate pe naiba. Dintr-o data, in timpul mersului? fara nicio alta simptoma? Si sa coincida cu aprinderea ABS? hais a fim seriosi. Un senzor transmite aiurea si ABS vede una din roti blocata.

DA. daca scoti siguranta dispare trepidatul

Edited by andrei_221, 10 February 2016 - 19:31.


#8
DdorinN

DdorinN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 15.05.2007

 iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:26, said:

Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul?
...
Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient.
Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate.


Nu boss, sigur problema provine de la sistemul ABS, am ei eu un Opel si aceasi problema, face la fel doar camd am martorul abs aprins in bord sau sunt cu toate rotile pe ghiata si aluneca ff rau,  nu cred ca are probleme cu discurile.

#9
stancosty

stancosty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,091
  • Înscris: 17.03.2009

 diteradrian, on 10 februarie 2016 - 19:04, said:

Buna seara
Am si eu o problema ingrijoratoare pentru mine,fiind prima mea masina,ne-avand deloc experienta in domeniul mecanicii,masina e un Hyundai Matrix Gls,2002,motor 1.6 benzina.
Problema a aparut in dimineata asta,in drum spre munca,mi s-a aprins martorul de la ABS,pur si simplu. Cand am franat,am simtit o vibrare puternica in pedala si parca mi-o arunca inapoi si scotea un huruit destul de puternic ca si cand ar fi intrat ceva intre disc si placute. Asa se manifesta doar cand franez la viteza mica,si atunci trebuie sa apas de mai multe ori pedala ca sa ma pot opri.
Imi poate spune cineva despre ce e vorba,si daca pot circula cu ea macar saptamana asta fara sa am probleme?
Așa este, andrei_221 are dreptate. Ceea ce ai simțit tu este chiar acțiunea ABS-ului. ABS-ul este un sistem care împiedică blocarea roții la frânarea bruscă și violentă, fapt ce ar reduce eficiența frânării, pentru că, se știe, coeficientul de frânare de alunecare este mai mic decât cel de frânare de rostogolire. De aceea, ABS-ul are ca scop menținerea rotației roții și eliminarea posibilității de blocare a acesteia. Acest lucru se face prin frânări repetate, ca și cum ai frâna prin apăsări intermitente ale pedalei de frână, astfel ca roata să continue să se rotească pe parcursul frânării.
Ceea ce ți s-a întâmplat este un lucru normal atunci când intră în funcțiune sistemul ABS (anti-lock braking system). Pentru o informare sumară, citește aici: https://en.wikipedia..._braking_system.
Aprinderea martorului ABS s-a produs înainte, sau după frânarea care a activat ABS-ul?
P.S: ABS-ul nu este, așa cum cred încă mulți, un panaceu, care rezolvă problemele și te scoate din orice încurcătură. El doar optimizează. De reținut totuși că niciun corp nu se poate opri instantaneu, adică îi este necesară o distanță minimă de oprire, ce depinde, în principal de masa (inerția) lui, de viteza cu care se deplasează și de natura și starea suprafețelor aflate în contact (drum și pneuri).

 iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:26, said:

Da de cand sistemul ABS, face ce trebuie sa faca ESP-ul?
...
Aprinderea martorului ABS, indica faptul ce sistemul are o problema; in cele mai multe cazuri acesta devine ineficient.
Ceea ce semnalezi d.ta sunt simptomele unor discuri ovalizate.
ESP-ul este cu totul altceva decât ABS-ul și nu are de-a face direct cu frânarea.
Despre ESP (electronic stability program) poți citi aici: https://en.wikipedia...ability_control.

Edited by stancosty, 10 February 2016 - 19:38.


#10
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Pai, eu am mers pe premisa ca  initiatorul  stie cum face masina cand intra ABS-ul, iar manifestarea asta e ceva nou. Si oricum e anormal sa trepideze pedala; sa simti usoare vibratii si caraituri, dar nu sa trepideze.

@diteradrian
Cam ce viteza aveai, cand ti s-a aprin martorul ABS?

Edited by iancuMIC, 10 February 2016 - 19:39.


#11
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

 slai, on 10 februarie 2016 - 19:11, said:

ca moare in intersectie, nu e o tragedie,

E, cand vine un tir cu 60 km/h spre tine.

#12
diteradrian

diteradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 09.07.2011

 stancosty, on 10 februarie 2016 - 19:36, said:

Așa este, andrei_221 are dreptate. Ceea ce ai simțit tu este chiar acțiunea ABS-ului. ABS-ul este un sistem care împiedică blocarea roții la frânarea bruscă și violentă, fapt ce ar reduce eficiența frânării, pentru că, se știe, coeficientul de frânare de alunecare este mai mic decât cel de frânare de rostogolire. De aceea, ABS-ul are ca scop menținerea rotației roții și eliminarea posibilității de blocare a acesteia. Acest lucru se face prin frâmări repetate, ca și cum ai frâna prin apăsări intermitente ale pedalei de frână, astfel ca roata să continuie să se rotească pe parcursul frânării.
Ceea ce ți s-a întâmplat este un lucru normal atunci când intră în funcțiune sistemul ABS (anti-lock braking system). Pentru o informare sumară, citește aici: https://en.wikipedia..._braking_system.
Aprinderea martorului ABS s-a produs înainte, sau după frânarea care a activat ABS-ul?
P.S: ABS-ul nu este, așa cum cred încă mulți, un panaceu, care rezolvă problemele și te scoate din orice încurcătură. El doar optimizează. De reținut totuși că niciun corp nu se poate opri instantaneu, adică îi este necesară o distanță minimă de oprire, ce depinde, în principal de masa (inerția) lui, de viteza cu care se deplasează și de natura și starea suprafețelor aflate în contact (drum și pneuri).


ESP-ul este cu totul altceva decât ABS-ul și nu are de-a face direct cu frânarea.
Despre ESP (electronic stability program) poți citi aici: https://en.wikipedia...ability_control.

Multumesc pentru lamurirea concreta :D ABS-ul s-a aprin inainte sa imi apara "trepidatia" si mi s-a stins dupa ce am iesit din benzinarie ( :)) nu cred ca are vreo legatura ) doar ca am trecut peste o denivelare si de-odata nu mai era aprins in bord,dar trepidatile au continuat

 iancuMIC, on 10 februarie 2016 - 19:37, said:

Pai, eu am mers pe premisa ca  initiatorul  stie cum face masina cand intra ABS-ul, iar manifestarea asta e ceva nou. Si oricum e anormal sa trepideze pedala; sa simti usoare vibratii si caraituri, dar nu sa trepideze.

@diteradrian
Cam ce viteza aveai, cand ti s-a aprin martorul ABS?
in jur de 35-40,ceata groasa si denivelari in asfalt

#13
stancosty

stancosty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,091
  • Înscris: 17.03.2009

 diteradrian, on 10 februarie 2016 - 19:41, said:

in jur de 35-40,ceata groasa si denivelari in asfalt
Asta explică, cel mai probabil aprinderea martorului ABS: trepidațiile datorate denivelărilor.
Pentru siguranță, este bine totuși să mergi la un service, măcare pentru verificarea contactelor electrice.

#14
diteradrian

diteradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 09.07.2011
Maine sigur merg la service
Multumesc tuturor pentru sfaturi :D si interesul manifestat !

#15
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
martorul ABS nu se aprinde in NICIUN caz cand sistemul functioneaza corect, chiar daca ABS-ul lucreaza sa nu se blocheze rotile.
Deci martorul nu s-a aprins de la denivelari, denivelarile au avut o influenta mecanica asupra unui senzor, contact, mizerie la inelul cititor.

Doar ASR/ESp se aprinde si clipeste atunci cand intervine, dar asta e alta poveste.

#16
stancosty

stancosty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,091
  • Înscris: 17.03.2009

 andrei_221, on 10 februarie 2016 - 20:23, said:

martorul ABS nu se aprinde in NICIUN caz cand sistemul functioneaza corect, chiar daca ABS-ul lucreaza sa nu se blocheze rotile.
Deci martorul nu s-a aprins de la denivelari, denivelarile au avut o influenta mecanica asupra unui senzor, contact, mizerie la inelul cititor.

Doar ASR/ESp se aprinde si clipeste atunci cand intervine, dar asta e alta poveste.
Nici nu am afirmat că ABS-ul se aprinde când sistemul funcționează corect, Dar cel mai probabil este vorba de un contact electric imperfect. Din trepidațiile mașinii, datorate drumului cu denivelări, undeva, în circuit, un contact s-a desfăcut. Mai apoi, martorul s-a stins după un timp, din aceeași cauză.
În mod normal, aprinderea martorului ABS are loc tocmai când sistemul nu funcționează corect, sau nu funcționează deloc.
Totuși, după descriere, sistemul ABS a funcționat corect, deci problema este doar la partea legată de semnalizare și nu la sistemul propriu-zis.
Este însă necesară o vizită la service. Nu e deloc bine să ți se aprindă aiurea martorul și să îl ignori, pentru că așa riști să se întâmple ca în povestea cu lupul.

#17
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,580
  • Înscris: 15.06.2007
Am patit si eu de cateva ori, mereu in acelasi loc: la iesire din curtea unei hale industriale, cand franam la poarta si roata trecea peste sina portii culisante. Sina fiind mai inalta si imediat dupa sunt denivelari iar betonul este faramitat ca un pietris. Acolo oricat de fin franez, intra abs pentru ca se pierde aderenta chiar si pentru jumatate de metru.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate