Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Alimentare leduri 12v auto

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
mad88

mad88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 08.01.2008
Salutare, incerc sa fac un modul cu leduri pentru lampa de la numarul de inmatriculare dar nu reusesc sa fac unul bun.

Am niste leduri piranha superflux de 5mm, 3.2v-3.4v, 20ma, pana acum am facut un modul cu 2 randuri in paralel a cate 3 leduri in serie cu o rezistenta de 180ohm fiecare rand...

A functionat cateva luni pana nu a mai functionat :) stiu ca voltajul la auto oscileaza intre 12v si 14,8v, probabil asta este si cauza. La acest montaj se poate face vreo imbunatatire cu vreun tranzistor lm sau orice altceva ?

Multumesc.

Edited by mad88, 09 February 2016 - 02:51.


#2
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008

 mad88, on 09 februarie 2016 - 02:51, said:

Salutare, incerc sa fac un modul cu leduri pentru lampa de la numarul de inmatriculare dar nu reusesc sa fac unul bun.

Am niste leduri piranha superflux de 5mm, 3.2v-3.4v, 20ma, pana acum am facut un modul cu 2 randuri in paralel a cate 3 leduri in serie cu o rezistenta de 180ohm fiecare rand...

A functionat cateva luni pana nu a mai functionat Posted Image stiu ca voltajul la auto oscileaza intre 12v si 14,8v, probabil asta este si cauza. La acest montaj se poate face vreo imbunatatire cu vreun tranzistor lm sau orice altceva ?

Multumesc.
- De mărit rezistențele de balast, pune cam de 330ohm, nu poți sta la parametrii limită (20mA la 12V) atunci cînd tensiunea are fluctuații înspre mai mare. Vor lumina puțin mai slab, dar te vor ține mai mult decît mașina. Ca să fii sigur și cu o margine de siguranță, calculează ca pentru 15V (eventual și pentru 15mA pe LED) și pune următoarea rezistență mai mare care-ți iese din calcul (ex, dacă iese din calcul 250ohm pui de 270 sau 330). Vezi că, fiind conectate în serie, poate că au scăpat nearse cîte două leduri pe rînd și le poți recupera.

Edited by silverflower, 09 February 2016 - 07:04.


#3
costea_nelu

costea_nelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 24.11.2010
Se gasesc in comert nu merita efortul.

#4
nino852

nino852

    CENZURAT,autosuspendat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,713
  • Înscris: 10.05.2012

 costea_nelu, on 09 februarie 2016 - 06:49, said:

Se gasesc in comert nu merita efortul.
Si sunt bune pe dracu, am schimbat doua perechi pe pozitii in 2-3 luni.
Am trecut pe becuri normale, si nu sunt singurul.

#5
costea_nelu

costea_nelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 24.11.2010
Era vorba de led la numar, intradevar pe poziti sau semnalizare nu sunt bune, mai ales la masini mai noi, de la 2004... in sus calculatorul il indentifica gresit si de aici apar problemele.

#6
nino852

nino852

    CENZURAT,autosuspendat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,713
  • Înscris: 10.05.2012
Adevarat, cele de interior inca mai merg, dupa aproape 1 an.

#7
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,031
  • Înscris: 07.11.2006

 mad88, on 09 februarie 2016 - 02:51, said:


stiu ca voltajul la auto oscileaza intre 12v si 14,8v, probabil asta este si cauza.
Multumesc.

Voltajul auto nu oscileaza.Echipamentele auto nu sunt alimentate de acumulator,sunt alimentate de alternator.
Tu masori 14,8V pe acumulator,ceea ce nu-i aceeasi treaba.Aceea tensiune este tensiunea permisa de releul regulator de tensiune,necesara incarcarii acumulatorului.

#8
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

 adisz, on 09 februarie 2016 - 10:20, said:

Echipamentele auto nu sunt alimentate de acumulator,sunt alimentate de alternator.
Mai ales cind e oprit motoru' Posted Image

#9
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004
salut, trebuie sa alimentezi ledurile ( module - de cate 3 leduri inseriate - puse in paralel  folosind acest montaj : http://www.ultimater...1Q2/current.jpg
Rezistenta "R" se calculeaza in funtie de ce curent constant vrei sa-ti livreze montajul , curentul  depinde de cate module pui in paralel :  Curent = 15mA x N  unde N e nr de module a cate 3 leduri inseriate.
bafta!

#10
mad88

mad88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 08.01.2008

 silverflower, on 09 februarie 2016 - 06:48, said:

- De mărit rezistențele de balast, pune cam de 330ohm, nu poți sta la parametrii limită (20mA la 12V) atunci cînd tensiunea are fluctuații înspre mai mare. Vor lumina puțin mai slab, dar te vor ține mai mult decît mașina. Ca să fii sigur și cu o margine de siguranță, calculează ca pentru 15V (eventual și pentru 15mA pe LED) și pune următoarea rezistență mai mare care-ți iese din calcul (ex, dacă iese din calcul 250ohm pui de 270 sau 330). Vezi că, fiind conectate în serie, poate că au scăpat nearse cîte două leduri pe rînd și le poți recupera.
Asta ar fi o solutie dar nu ideala, daca fac asta va lumina mai slab iar eu vreau eficienta maxima Posted Image


 costea_nelu, on 09 februarie 2016 - 07:34, said:

Era vorba de led la numar, intradevar pe poziti sau semnalizare nu sunt bune, mai ales la masini mai noi, de la 2004... in sus calculatorul il indentifica gresit si de aici apar problemele.
Pentru masinile care afisaza eroare bec ars, sunt ledurile cu cambus (au o rezistenta de balast)

 adisz, on 09 februarie 2016 - 10:20, said:

Voltajul auto nu oscileaza.Echipamentele auto nu sunt alimentate de acumulator,sunt alimentate de alternator.
Tu masori 14,8V pe acumulator,ceea ce nu-i aceeasi treaba.Aceea tensiune este tensiunea permisa de releul regulator de tensiune,necesara incarcarii acumulatorului.
Cand motorul este oprit functioneaza direct pe baterie, e logic nu ? in mers nu stiu daca instalatia primeste curent direct de la alternator si nu de la baterie, alternatorul incarcand bateria... oricum ar fi tensiunea masurata la pozitii si in alte locuri oscileaza mai ales cand urci motorul in turatii mari (verifica cu un aparat de masura)



 pexic, on 09 februarie 2016 - 12:49, said:

salut, trebuie sa alimentezi ledurile ( module - de cate 3 leduri inseriate - puse in paralel  folosind acest montaj : http://www.ultimater...1Q2/current.jpg
Rezistenta "R" se calculeaza in funtie de ce curent constant vrei sa-ti livreze montajul , curentul  depinde de cate module pui in paralel :  Curent = 15mA x N  unde N e nr de module a cate 3 leduri inseriate.
bafta!

Multumesc o sa incerc aceasta varianta, sper sa inteleg schema Posted Image

Edited by mad88, 09 February 2016 - 14:14.


#11
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

 adisz, on 09 februarie 2016 - 10:20, said:

Voltajul auto nu oscileaza.Echipamentele auto nu sunt alimentate de acumulator,sunt alimentate de alternator.
Tu masori 14,8V pe acumulator,ceea ce nu-i aceeasi treaba.Aceea tensiune este tensiunea permisa de releul regulator de tensiune,necesara incarcarii acumulatorului.

Poate n-ai avut de-a face cu Ford pana acuma. Daca o duci la "electrician" dupa 2 minute de teste ii si schimba din start periile si se scarpina in cap 2 zile sa inteleaga dc nu-i scoate alternatoru 14.xV, plus ca in timpu mersului cand accelerezi taie cateva secunde excitatia alternatorului sa-ti ramana cat mai multa putere disponibila la roti.

Acumulatoru si iesirea alternatorului is leagate in paralel, printr-un cablu, deci oricunde ai masura tensiunea respectiva ii acelasi circuit.

Edited by gabyxm, 09 February 2016 - 18:55.


#12
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007

 costea_nelu, on 09 februarie 2016 - 07:34, said:

Era vorba de led la numar, intradevar pe poziti sau semnalizare nu sunt bune, mai ales la masini mai noi, de la 2004... in sus calculatorul il indentifica gresit si de aici apar problemele.

Confirm! Si eu am incercat montarea unor becuri cu LED pe pozitii, frane, semnalizatoare si aveam la bord pom de craciun... Erori peste erori. Cum le-am schimbat cu cele normale totul a revenit la normal.
In schimb, becurile pentru numere, sunt de acest tip. Le-am pus acum vreo 2 ani si nu am avut probleme. Plus ca, asa cum ma asteptam, luminozitatea este mult mai buna.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate