Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
De ce trage un motor mai bine pe frig ?
Last Updated: Mar 11 2015 11:07, Started by
Rawster
, Jan 26 2015 21:09
·
0
#1
Posted 26 January 2015 - 21:09
Seara'! Dupa cum spune si titlul...de ce un motor merge mult mai bine cand e frig afara ?
Am iesit in seara asta cu scuterul (Kymco de 50 in 4 t) Si tragea de rupea , ziceai ca era motor de 200 <3 Temperatura fiind de -2 grade.Din pacate vara,e foarte foarte lenes in comparatie cu seara asta,si as vrea sa stiu de ce . In mod normal , pe drum drept , vara (nu cand e foarte cald-undeva la 25 grade) merg cam cu 55 km/h , iar in seara asta , pe acelasi drum , prindeam 70 <3 .Scuterul este stock , fara nimic schimbat pe el , are 18.000 km , si e delimitat. As dori sa aflu si raspunsul la intrebare (pentru cultura mea generala), dar si cum as putea sa fac sa obtin performantele din seara asta , si vara. Merci anticipat. |
#2
Posted 26 January 2015 - 21:15
Aerul rece e mai dens, deci asigura o ardere mai buna. De aia turbodieselul modern are intercooler, sa raceasca aerul care intra in motor.
|
#3
Posted 26 January 2015 - 21:19
Randamentul motoarelor termice depinde de diferenta de temperatura dintre sursa "calda" si sursa "rece".
Pana la un anumit punct este valabila si se observa la motoare, mai ales mici. Daca temperatura ambianta scade mai mult apar alte fenomene care cresc frecarile sau schimba proprietatile fluidelor iar efectul asupra randamentului nu se mai obseva. |
#4
Posted 26 January 2015 - 21:21
Rawster, on 26 ianuarie 2015 - 21:09, said:
Seara'! Dupa cum spune si titlul...de ce un motor merge mult mai bine cand e frig afara ? Am iesit in seara asta cu scuterul (Kymco de 50 in 4 t) Si tragea de rupea , ziceai ca era motor de 200 <3 Temperatura fiind de -2 grade.Din pacate vara,e foarte foarte lenes in comparatie cu seara asta,si as vrea sa stiu de ce . In mod normal , pe drum drept , vara (nu cand e foarte cald-undeva la 25 grade) merg cam cu 55 km/h , iar in seara asta , pe acelasi drum , prindeam 70 <3 .Scuterul este stock , fara nimic schimbat pe el , are 18.000 km , si e delimitat. As dori sa aflu si raspunsul la intrebare (pentru cultura mea generala), dar si cum as putea sa fac sa obtin performantele din seara asta , si vara. Merci anticipat. Temperatura aerului fiind scazuta, acesta este mai dens. Fiind mai dens, are mai mult oxigen. Avand mai mult oxigen, arderea este ceva mai buna = > creste randamentul, generand mai multa putere |
#5
Posted 26 January 2015 - 21:27
Arderea nu este mai buna din cauza ca e oxigenul rece.
Aer mai dens permite amestec stoichometric proportional cu cantitatea de oxigen, adica mai mult carburat. Implicit bubuie mai tare o cantitate mai mare de amestec carburant in acelasi clindru. Si vezi pe unde-o arzi cu 70 la ora cu scuterul la -2 grade ca ai si aderenta pe masura. Adica pe cat de tare fuge pe atat de putin se lipesc gumele de asfalt. Edited by Groot, 26 January 2015 - 21:29. |
#6
Posted 26 January 2015 - 21:48
A fost amintit si mai sus, dar se poate sublinia ca sunt doua componente cu o cauza comuna.
1. Densitate mai mare - mai mult oxigen. 2. Densitate mai mare - compresie finala totala mai mare. ( una este sa ai 11/1 sau 15/1 compresie cu aer cald si implicit rarefiat, si alta este sa comprimi tot de atatea ori aer dens. La 1. daca si combustibilul injectat este proportional, rezulta supraalimentare ( similar intercooler, turbo, 4 supape.) La 2., compresie mai mare da iar doua componente simultan a si b. a - energie cinetica mai mare la destindere. b - randament mai mare, obtinut datorita atat arderii mai eficiente, cat si datorita obtinerii de mai multa energie cinetica - care creste in relatie cu patratul vitezei Edited by loock, 26 January 2015 - 21:50. |
#7
Posted 26 January 2015 - 22:02
Groot, on 26 ianuarie 2015 - 21:37, said:
Acest fenomen este prezent la orice motor care injecteaza o cantitate de combustibil functie de cantitatea de aer masurata de un senzor. Nu poti sa bagi dume cu dizelul chiar in halul asta. Dizelul mananca jaratec pe frig. Groot, motorul lui nu injecteaza nimic, ca n-are injectie. Are carburator, iar ala nu "injecteaza" in functie de temperatura aerului. Ce zici tu este adevarat la benzinarele cu sistem de injectie, dar nu-i cazul aici. Edited by valitudor, 26 January 2015 - 22:02. |
#8
Posted 26 January 2015 - 22:07
eu observat acest lucru si la motoare pe benzina si la motoare pe motorina insa e drept ca toate erau pe injectie si tine de densitatea aerului exact cum au spus colegii mai inainte
la Dacia veche pe carburator, desi masina era noua, eu eram bucuros ca merge si atat, nu mai conta cum trage Edited by Kroghy, 26 January 2015 - 22:07. |
#9
Posted 26 January 2015 - 22:18
#10
Posted 26 January 2015 - 23:02
valitudor, on 26 ianuarie 2015 - 22:02, said:
Groot, motorul lui nu injecteaza nimic, ca n-are injectie. Are carburator, iar ala nu "injecteaza" in functie de temperatura aerului. Ce zici tu este adevarat la benzinarele cu sistem de injectie, dar nu-i cazul aici. Bineinteles ca si carburatorul dozeaza carburantul functie de densitatea aerului. Dar asa de amuzament, ia da un exemplu de masina cu carburator fabricata in ultimii 15 ani. Edited by Groot, 26 January 2015 - 23:05. |
|
#11
Posted 27 January 2015 - 00:14
Rawster, on 26 ianuarie 2015 - 21:09, said:
Seara'! Dupa cum spune si titlul...de ce un motor merge mult mai bine cand e frig afara ? Am iesit in seara asta cu scuterul (Kymco de 50 in 4 t) Si tragea de rupea , ziceai ca era motor de 200 <3 Temperatura fiind de -2 grade.Din pacate vara,e foarte foarte lenes in comparatie cu seara asta,si as vrea sa stiu de ce . ................................................. Acu mai serios e vorba de densitatea aerului cum spusera colegii, de la 0 grC la 25-30 grC ai o diferenta de ~10% , mai mult oxigen la temperaturi scazute, amestec mai mare (si consuma ceva mai mult) trage mai bine, lucru evident si la autoturisme cu motorare cu aspiratie naturala. Sunt tot felu de kituri de admisie aer care se monteaza sa traga aer cat mai rece ca sa aibe putoare si vara. Pe carburator practic ar trebui reglat sa mearga ok la -5..0 grC si re-reglat fel pe timp de vara (altfel vara il "ineci") Dar probabil ca ai soc automat si iti face el carburatia fc de temperatura exterioara. |
#12
Posted 27 January 2015 - 07:24
Reglaj prost, in prezenta unor uzuri maricele. Fa reglaje de vara si reglaje de iarna. La un numar de Km e bine sa-i schimbi si setul motor.
|
#13
Posted 20 February 2015 - 23:01
#14
Posted 11 March 2015 - 11:07
noone2, on 26 ianuarie 2015 - 21:15, said: Aerul rece e mai dens, deci asigura o ardere mai buna. De aia turbodieselul modern are intercooler, sa raceasca aerul care intra in motor. Dupa turbina aerul comprimat este mai cald, si trebuie racit, ca sa intre in cilindri o cantitate optima de oxigen. Dar aici, fiind vorba de un scuter, aerul rece a avut efectul unei turbine. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users