Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Combustibil
Last Updated: Dec 13 2011 23:55, Started by
GEROsu
, Nov 01 2011 15:27
·
0
#1
Posted 01 November 2011 - 15:27
Buna ziua , am un Volkswagen Passat B6 cu motorizarea 2.0 TDI de 170 cp . Ce motorina imi recomandati ? cea mai scumpa ( deci teoretic si cea mai buna ) vad ca este cea de la Rompetrol , ALTO 55 . Niste prieteni imi spun ca cea de la OMV , Maxx Diesel sau ceva de genu trage mai bine...
|
#2
Posted 13 November 2011 - 22:17
Baga de la Aral. E cea mai ieftina(cel putin la noi in zona) si masina trage bine.
|
#3
Posted 14 November 2011 - 12:06
Eu de 3 ani si cca. 90k km alimentez doar cu OMV Diesel (sortimentul mai ieftin - fost Sprint Diesel).
Merge fara probleme. Am alimentat si cu versiunea mai scumpa - Maxx Motion Diesel / nu mai stiu denumirea anterioara. In afara de un consum ceva mai ridicat nu am observat diferente in sensul unor performante dinamice mai bune in cazul motorinei "Premium". Iarna, cand se anunta geruri mari, alimentez (si) cu Alpin Diesel - tot OMV. Singur motorina la care am simtit cu adevarat alt comprotament al motorului (zvac, demaraj, etc) a fost Shell VPower . Dar cum la noi nu se gaseste .... Sfatul meu este sa mergi pe orice motorina de la statiile serioase (OMV, Petrom, MOL, ROMPETROL sau LukOil). Nu cred ca are sens sa alimentezi neaparat cu motorina cea mai scumpa - diferenta consta doar in aditivi. |
#4
Posted 15 November 2011 - 18:24
#5
Posted 15 November 2011 - 21:05
In momentul de fatala noi in tara exista 3 mari rafinatori (si producatori de motorina). Este vorba de Petrom (rafinariile Petrobrazi si Arpechim), Rompetrol (rafinaria Vega) si Lukoil (rafinaria Petrotel).
Calitate In momentul de fata, la pompa se vinde doar motorina care respecta normele Euro 4 si Euro 5. Aceste norme sunt stabilite prin standardul EN 590. In principiu marile diferente intre normele euro ale motorinei sunt: Euro 3 are maxim 350 ppm sulf – 0, 035% sulf Euro 4 are maxim 50 ppm sulf – 0,005% sulf Euro 5 are maxim 10 ppm sulf – 0,001% sulf ppm inseamna parti pe million. Am pus si valoarea in procente pentru a vedea cat de mici sunt cantitatile despre care se vorbeste aici. Restul parametrilor din standard specifica niste valori minime de calitate sau intervale de valori in care sa se incadreze si care nu s-au schimbat pentru diferitele cifre ale normei euro. Pentru relevanta istorica au mai fost niste etape preliminare prin care s-a impus o concentratie de 0,2% sulf urmata de una cu 0,05% sulf, urmate de aceste norme Euro 3 s.a.m.d. Norme de poluare motor vs norme de calitate carburant Nu exista o legatura directa intre normele de poluare ale motorului si normele de calitate ale motorinei, dar in schimb exista anumite dependente. De exemplu un motor Euro 3 poate functiona cu motorina Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Carcotasii vor spune ca motorinele cu norme mai mici vor functiona mai bine datorita sulfului mai mult care are proprietati de lubrefiere. Pentru ei as vrea sa sa mai uite odata la diferentele de cantitati de sulf (care sunt foarte, foarte mici si de asemenea sa nu uite ca indifferent de norma Euro a motorinei aceasta trebuie sa respecte proprietatile de lubrefiere din EN 590. In consecinta chiar daca are mai putin sulf, ea trebuie sa aiba proprietati asemanatoare de lubrefiere. In plus in cazul in care acest lucru ar fi fost daunator motorului sunt sigur ca producatorii acelor motoare ar fi facut public acest lucru din respect pentru clientii lor (care in foarte mare parte vor mai cumpara si pe viitor masini). Nu acelasi lucru cred ca se poate spune si despre motoarele Euro 5 care ar fi alimentate cu (de exemplu) motorina Euro 3. In cazul acesta trebuie respectate specificatiile producatorului masinii. Calitate in Romania In mod normal fiecare rafinarie din Romania ar trebui sa aiba laboratoare autorizate si produsele ar trebui sa se incadreze in fisa produsului (care ar trebui sa fie disponibila pe site-ul producatorului). Fisa produsului vine peste standardul EN 590 si “ingusteaza” valorile generale date acolo catre niste specificatii mai exacte a produsului care este oferit de producator. Pentru cei care sunt circumspecti de calitatea produselor la poarta rafinariilor le pot spune ca toti 3 rafinatorii mari din Romania, pe langa propriul lant de benzinarii mai vand carburanti catre ceilalti mari retaileri de pe piata. Daca ar avea probleme la calitate acestia nu ar mai cumpara de acolo. Iar la cum functioneaza o rafinarie e aproape imposibil sa vinzi, de exemplu, motorina Euro 4 la doua standarde diferite (unul bun pentru cine trebuie, unul rau pentru restul). Economia din diferenta de calitate nu se justifica in fata costurilor pentru depozitare si manipulare. Parerea mea proprie este ca la poarta rafinariilor produsele au calitatea conforma cu fisele produselor. Ce se intampla de aici incolo poate afecta calitatea lor si aici ma refer la transport pana la statie si depozitare. Retaileri Cei mai cunoscuti sunt: Petrom, Rompetrol, Lukoil, OMV, MOL, Agip. Primii trei apartin rafinatorilor, iar restul cumpara de la acestia carburanti. In momentul de fata importul de carburanti in Romania tinde spre zero, adica in foarte mare parte (peste 90%) se folosesc carburanti produsi local. Daca OMV-ul isi cumpara produsii in foarte mare parte de la Petrom (ceea ce e si normal fiind aproape aceiasi firma), ceilalti 2 mari retaileri cumpara carburant de la toti cei trei rafinatori, in functie de preturi, costuri de transport, disponibilitate. Pentru a-si optimiza costurile de transport, rafinatorii au inceput sa colaboreze intre ei. Astfel daca, de exemplu, pentru o statie a rafinatorului x dintr-un oras, e mai usor sa se aduca motorina de la depozitul rafinatorului y care este la doar 10-20 km de statie, fata de propriul depozit care e la 200 de km atunci asa se va face. La fel va proceda si rafinatorul y, urmand ca la sfarsit de luna sa se faca o “regularizare” si sa se castige din… costurile de transport. In ce priveste calitatea carburantului in statii, cel mai important lucru sunt rezervoarele. Cu cat acestea sunt mai noi si mai bine intretinute cu atat mai bine. Daca stiti ca o statie este mai veche de 5-6 ani si nu si-a schimbat rezervoarele, este posibil sa aveti probleme de calitate la carburant. Statiile mai noi sunt facute dupa am invatat ce inseamna constructie ok de statii si conceptul de maintenanta prin care sa intretinem ce avem si nu sa reparam atunci cand se strica. Un alt lucru care ar trebui evitat este alimentarea in momentul in care se afla cisterna la descarcat in statie deoarece produsul descarcat barboteaza ce este in rezervorul statiei si poate ridica mizeriile de pe fundul lui. Apa din carburant Fiecare produs petrolier are in el apa dizolvata. Problema nu este existenta ei (se poate vedea si in standardul EN 590 ca exista o valoare maxima pentru apa) ci existenta ei in exces. In principiu apa dizolvata in functie de saturatie se depune la un moment dat la baza produsului petrolier (dar niciodata toata). De acolo printr-o teava de la baza rezervorului de stocare ea este purjata. Astfel se elimina apa in exces din produsele petroliere. Este normal ca in filtrul de motorina sa existe apa intr-o oarecare proportie. Este mai important insa ca acest filtru sa nu fie murdar. Aditivare / Motorina pentru iarna Motorina de iarna este obtinuta din motorina normala prin adaugarea unui aditiv care scade clasa de filtrabilitate (punctul la care motorina se face gelatinoasa). Verificati aceasta temperatura minima de filtrabilitate pentru a vedea daca aveti nevoie de motorina speciala de iarna. In principiu carburantii “regular” actuali, pe durata iernii au aceste temperatura sub -20 de grade Celsius (undeva pe la -25). Diferit fata de benzina, aditivii de motorina nu maresc cifra cetanica ci se axeaza pe altceva si anume curatarea motorului si a galeriilor. Daca tot marketingul ar fi adevarat, atunci acest lucru ar ajuta pentru ca ar curata trasele si circuitele din motor si ar ajuta astfel motorul sat raga mai bine (avand un motor, injectoare si o evacuare mai curate). Citeva sfaturi privind alimentarea Fiind un mare iubitor (si proprietar) al masinior cu motorizare diesel mai ales TDI toate informatiile prezentate aici au fost adunate de la persoane cu mare experienta in domeniul rafinarii de produse petroliere (fratele meu lucreaza in domeniu) si am incercat sa le expun cat mai obiectiv. Din punctul meu de vedere, in Romania calitatea motorinei de la cei 3 mari rafinatori are un calificativ peste "satisfacator". Atat timp cat alimentam de la retailerii (lanturile de benzinarii) din top 6 (si aici ma refer la Lukoil, Agip, MOV, MOL, Petrom si Rompetrol nu ar trebui sa fie probleme. Cu toate astea nu ar fi rau sa tineti cont de urmatoarele sfaturi: - Alimentati din benzinarii cat mai noi. Motivele - pompe mai noi (posibilitate mai mica de a fi decalibrate sau cu probleme) - rezervoare noi (posibilitate mai mica de depuneri in produs) - Alimentati din statii cat mai serioase. Acum problema asta a cam disparut, dar prin diverse colturi de tara (pe unde controalele sunt mai putin severe) inca s-ar putea sa dati peste motorina botezata, nu cu apa, ci cu alte produse petroliere neaccizabile care sa ii scada calitatea. Posibilitatile la retailerii din top 6 sunt foarte mici, dar cresc exponential catre retailerii mici si catre motorina de butoi. -Alimentati din statiile in care vedeti multa lume la alimentare. Puteti fi siguri ca in momentul in care au multi clienti vor face mai putine misculatii, intrucat numarul de reclamatii creste proportional cu numarul de clienti. - Alimentati dimineata, mai ales in zilele de vara. Peste noapte carburantul se mai linisteste (daca e reziduurile se depun) si in plus produsul e un pic mai rece si in concluzie "neumflat" de caldura. Diferentele nu sunt extraordinari de mari, dar e bine sa stiti. 5. Incercati sa nu alimentati cand se descarca produs sau imediat dupa aceea. Asta cel putin in statiile mai vechi pentru ca la descarcare reziduurile din rezervorul statiei sunt barbotate in produs si pot ajunge in rezervor. Din nou posibilitatea e mica e bine de stiut. In cazul in care ati alimentat din "surse" neverificate (la galeata pe margine santului sau de la tratoristi), este bine sanu amestecati cumotorina de la pompa. Consumati rezervorul cu motorina suspecta si apoi schimbati filtrul In cei 10 ani de cind am dizal, am incercat motorine de la toti retailerii si pot sa va spun ca nu sunt mari diferente. Cine spune ca a alimentat cu motorina de la retailer-ul x si i se pare ca mororul merge mai rotund sau nu mai este asa zgomotos sau ca trage mai bine , nu este decit un efect de plcebo. Poate cu ocazia lansarii unui nou produs, acesta sa corespunda calitativ pentru a atrage clientii dupa care se revine la normal. Sper ca informatile postate sa fie de folos pe viitor Uite aici ceva ce te poate lamuri. Este scris de un specialist garantez |
#7
Posted 16 November 2011 - 02:28
atahualpa, on 15th November 2011, 21:05, said: - Alimentati din statii cat mai serioase. Acum problema asta a cam disparut, dar prin diverse colturi de tara (pe unde controalele sunt mai putin severe) inca s-ar putea sa dati peste motorina botezata, nu cu apa, ci cu alte produse petroliere neaccizabile care sa ii scada calitatea. Posibilitatile la retailerii din top 6 sunt foarte mici, dar cresc exponential catre retailerii mici si catre motorina de butoi. Mie mi se par suspecte statiile aflate sub franciza (sau parteneri) In BZ statiile sub franciza de care am cunostinta (si la care au fost plangeri legate de calitatea carburantului ) sunt : OMV BZ - CENTRU , OMV BZ - MARACINENI , ROMPETROL BZ- Bariera Ploiesti . In plus unele dintre acestea au fost amendate si de metrologi pentru ca nu aveau buletin de control metrologic pentru rezervoare. Mai adaug cateva statii aflate sub franciza: Anexa 1 Statiile din reteaua de franciza LUKOIL Nr Adresa Judet 1 Localitatea Radomiresti Jud.Olt judet Olt 2 Localitatea Stelnica Jud. Ialomita judet Ialomita 3 Localitatea Bistrita, str.Sigmirului nr. 15 judet Bistrita Nasaud 4 Localitatea Sinaia judet Prahova 5 Localitatea Ceica judet Bihor 6 Localitatea Caransebes, DE 94 km 456,6 judet Caras Severin 7 Localitatea Galati str.G Cosbuc nr.72 judet Galati 8 Localitatea Galati Soseaua Galati Braila FN judet Galati 9 Localitatea Tandarei judet Ialomita 10 Localitatea Grivita judet Ialomita 11 Localitatea Caransebes str. Garii nr.3 judet Caras Severin 12 Localitatea Caransebes Loc. Priseaca judet Caras Severin 13 Loc. Otelul Rosu judet Caras Severin 14 Localitatea Buzias judet Timis 15 Localitatea Brad judet Hunedoara 16 Localitatea Topoloveni judet Arges 17 Localitatea Timisoarastr.Libia nr. 114 judet Timis 18 Localitatea Corabia judet Olt 19 str.Harmanului FN judet Brasov 20 Localitatea Rovinari judet Gorj 21 Localitatea Motru judet Gorj 22 Localitatea Rucar judet Arges 23 Localitatea Oradea str.Matei Corvinu nr. 1G judet Bihor 24 Localitatea Timisoara str.Torontalului nr. 46 judet Timis 25 Localitatea Gavojdia judet Timis 26 Localitatea Telciu judet Bistrita Nasaud 27 Localitatea Fundulea judet Calarasi 28 Localitatea Targu Jiu, str.Barajelor nr. 7 judet Gorj 29 Localitatea Dobrotesti judet Teleorman 30 Localitatea Remetea judet Timis 31 Localitatea Contesti judet Teleorman 32 Localitatea Dabuleni judet Olt 33 Loc. Oreavu judet Bz Mai adaugati si voi daca mai stiti alte statii sub franciza ale celorlalti mari retaileri ! Edited by polizei, 16 November 2011 - 02:35. |
#8
Posted 16 November 2011 - 15:57
Harta cu benzinariile Rompetrol : 93 proprii / 83 partenere / 83 independente
Din cele proprii fac parte si unele benzinarii vechi achizitionate de la particulari (unele facute de la 0 , altele doar rebranduite) Edited by polizei, 16 November 2011 - 15:59. |
#9
Posted 16 November 2011 - 16:22
As mai avea ceva de adaugat la postul lui atahualpa, evitati sa alimentati de la benzinarii de la marginea orasului si de unde alimenteaza tiruri.
Eu am alimentat doar rompetrol, si singura data cand am pus de la mol mi-a detectat apa in filtru(motorina). |
#10
Posted 17 November 2011 - 14:36
v3lsatis, on 16th November 2011, 16:22, said: As mai avea ceva de adaugat la postul lui atahualpa, evitati sa alimentati de la benzinarii de la marginea orasului si de unde alimenteaza tiruri. Eu am alimentat doar rompetrol, si singura data cand am pus de la mol mi-a detectat apa in filtru(motorina). |
|
#11
Posted 17 November 2011 - 18:52
Dupa cateva experiente neplacute cu Rompetrol (mai mult de ordin financiar), colegul meu a incheiat acum doi ani un contract cu cei de la Lukoil (era mai avantajos). Absolut toate masinile, inclusiv cele personale circula cu Lukoil. Intamplator are un Audi A4 cu aceeasi motorizare si merge fara probleme cu motorina lor!
Eu am patit altceva: dupa atata amar de vreme in care am mers cu Lukoil, masina mea se ingretoseaza la absolut orice alt carburant! Nu mai trage, creste consumul, tremura la relanti. Voi ce parere aveti de treaba asta? |
#12
Posted 17 November 2011 - 22:10
TLGTLC, on 17th November 2011, 18:52, said: Dupa cateva experiente neplacute cu Rompetrol (mai mult de ordin financiar), colegul meu a incheiat acum doi ani un contract cu cei de la Lukoil (era mai avantajos). Absolut toate masinile, inclusiv cele personale circula cu Lukoil. Intamplator are un Audi A4 cu aceeasi motorizare si merge fara probleme cu motorina lor! Eu am patit altceva: dupa atata amar de vreme in care am mers cu Lukoil, masina mea se ingretoseaza la absolut orice alt carburant! Nu mai trage, creste consumul, tremura la relanti. Voi ce parere aveti de treaba asta? Daca ai masina din grupul VAG te pot ajuta cu o diagnoza |
#13
Posted 13 December 2011 - 23:55
Credeam ca ALTO 55 , avand cifra octanica mai mare ofera performante mai bune...
Referitor la Shell , pacat ca s-a retras din Romania... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users