Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA, a dat teapa de 1...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )
 Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune

Roka Residence Doamna Ghica
 Concediu medical pe zile din urma

Receiver satelit care sa faca aut...

Recuperare sim/eSIM digi.

charger "laptop de muzeu"...
 apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri

Puteti sa-mi indicati numele soft...

Pret zugravit
 

Combustibil

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
GEROsu

GEROsu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 11.07.2008
Buna ziua , am un Volkswagen Passat B6 cu motorizarea 2.0 TDI de 170 cp . Ce motorina imi recomandati ? cea mai scumpa ( deci teoretic si cea mai buna ) vad ca este cea de la Rompetrol , ALTO 55 . Niste prieteni imi spun ca cea de la OMV , Maxx Diesel sau ceva de genu trage mai bine...

#2
Neuronul_ganditor

Neuronul_ganditor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 648
  • Înscris: 23.12.2009
Baga de la Aral. E cea mai ieftina(cel putin la noi in zona) si masina trage bine.

#3
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,208
  • Înscris: 13.07.2005
Eu de 3 ani si cca. 90k km alimentez doar cu OMV Diesel (sortimentul mai ieftin - fost Sprint Diesel).
Merge fara probleme.
Am alimentat si cu versiunea mai scumpa - Maxx Motion Diesel / nu mai stiu denumirea anterioara.
In afara de un consum ceva mai ridicat nu am observat diferente in sensul unor performante dinamice mai bune in cazul motorinei "Premium".

Iarna, cand se anunta geruri mari, alimentez (si) cu Alpin Diesel - tot OMV.

Singur motorina la care am simtit cu adevarat alt comprotament al motorului (zvac, demaraj, etc) a fost Shell VPower .
Dar cum la noi nu se gaseste ....

Sfatul meu este sa mergi pe orice motorina de la statiile serioase (OMV, Petrom, MOL, ROMPETROL sau LukOil).
Nu cred ca are sens sa alimentezi neaparat cu motorina cea mai scumpa - diferenta consta doar in aditivi.

#4
Johnnywal

Johnnywal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 20.05.2004

 Neuronul_ganditor, on 13th November 2011, 21:17, said:

Baga de la Aral. E cea mai ieftina(cel putin la noi in zona) si masina trage bine.
Exista Aral in Romania? Sau e o statie fake?

#5
atahualpa

atahualpa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 19.05.2011
In momentul de fatala noi in tara exista 3 mari rafinatori (si producatori de motorina). Este vorba de Petrom (rafinariile Petrobrazi si Arpechim), Rompetrol (rafinaria Vega) si Lukoil (rafinaria Petrotel).

Calitate

In momentul de fata, la pompa se vinde doar motorina care respecta normele Euro 4 si Euro 5. Aceste norme sunt stabilite prin standardul EN 590.

In principiu marile diferente intre normele euro ale motorinei sunt:
Euro 3 are maxim 350 ppm sulf – 0, 035% sulf
Euro 4 are maxim 50 ppm sulf – 0,005% sulf
Euro 5 are maxim 10 ppm sulf – 0,001% sulf
ppm inseamna parti pe million. Am pus si valoarea in procente pentru a vedea cat de mici sunt cantitatile despre care se vorbeste aici.

Restul parametrilor din standard specifica niste valori minime de calitate sau intervale de valori in care sa se incadreze si care nu s-au schimbat pentru diferitele cifre ale normei euro.

Pentru relevanta istorica au mai fost niste etape preliminare prin care s-a impus o concentratie de 0,2% sulf urmata de una cu 0,05% sulf, urmate de aceste norme Euro 3 s.a.m.d.


Norme de poluare motor vs norme de calitate carburant

Nu exista o legatura directa intre normele de poluare ale motorului si normele de calitate ale motorinei, dar in schimb exista anumite dependente.
De exemplu un motor Euro 3 poate functiona cu motorina Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Carcotasii vor spune ca motorinele cu norme mai mici vor functiona mai bine datorita sulfului mai mult care are proprietati de lubrefiere. Pentru ei as vrea sa sa mai uite odata la diferentele de cantitati de sulf (care sunt foarte, foarte mici si de asemenea sa nu uite ca indifferent de norma Euro a motorinei aceasta trebuie sa respecte proprietatile de lubrefiere din EN 590. In consecinta chiar daca are mai putin sulf, ea trebuie sa aiba proprietati asemanatoare de lubrefiere. In plus in cazul in care acest lucru ar fi fost daunator motorului sunt sigur ca producatorii acelor motoare ar fi facut public acest lucru din respect pentru clientii lor (care in foarte mare parte vor mai cumpara si pe viitor masini).
Nu acelasi lucru cred ca se poate spune si despre motoarele Euro 5 care ar fi alimentate cu (de exemplu) motorina Euro 3. In cazul acesta trebuie respectate specificatiile producatorului masinii.


Calitate in Romania

In mod normal fiecare rafinarie din Romania ar trebui sa aiba laboratoare autorizate si produsele ar trebui sa se incadreze in fisa produsului (care ar trebui sa fie disponibila pe site-ul producatorului). Fisa produsului vine peste standardul EN 590 si “ingusteaza” valorile generale date acolo catre niste specificatii mai exacte a produsului care este oferit de producator.
Pentru cei care sunt circumspecti de calitatea produselor la poarta rafinariilor le pot spune ca toti 3 rafinatorii mari din Romania, pe langa propriul lant de benzinarii mai vand carburanti catre ceilalti mari retaileri de pe piata. Daca ar avea probleme la calitate acestia nu ar mai cumpara de acolo. Iar la cum functioneaza o rafinarie e aproape imposibil sa vinzi, de exemplu, motorina Euro 4 la doua standarde diferite (unul bun pentru cine trebuie, unul rau pentru restul). Economia din diferenta de calitate nu se justifica in fata costurilor pentru depozitare si manipulare.
Parerea mea proprie este ca la poarta rafinariilor produsele au calitatea conforma cu fisele produselor. Ce se intampla de aici incolo poate afecta calitatea lor si aici ma refer la transport pana la statie si depozitare.


Retaileri

Cei mai cunoscuti sunt: Petrom, Rompetrol, Lukoil, OMV, MOL, Agip. Primii trei apartin rafinatorilor, iar restul cumpara de la acestia carburanti. In momentul de fata importul de carburanti in Romania tinde spre zero, adica in foarte mare parte (peste 90%) se folosesc carburanti produsi local.
Daca OMV-ul isi cumpara produsii in foarte mare parte de la Petrom (ceea ce e si normal fiind aproape aceiasi firma), ceilalti 2 mari retaileri cumpara carburant de la toti cei trei rafinatori, in functie de preturi, costuri de transport, disponibilitate.
Pentru a-si optimiza costurile de transport, rafinatorii au inceput sa colaboreze intre ei. Astfel daca, de exemplu, pentru o statie a rafinatorului x dintr-un oras, e mai usor sa se aduca motorina de la depozitul rafinatorului y care este la doar 10-20 km de statie, fata de propriul depozit care e la 200 de km atunci asa se va face. La fel va proceda si rafinatorul y, urmand ca la sfarsit de luna sa se faca o “regularizare” si sa se castige din… costurile de transport.
In ce priveste calitatea carburantului in statii, cel mai important lucru sunt rezervoarele. Cu cat acestea sunt mai noi si mai bine intretinute cu atat mai bine. Daca stiti ca o statie este mai veche de 5-6 ani si nu si-a schimbat rezervoarele, este posibil sa aveti probleme de calitate la carburant.
Statiile mai noi sunt facute dupa am invatat ce inseamna constructie ok de statii si conceptul de maintenanta prin care sa intretinem ce avem si nu sa reparam atunci cand se strica.
Un alt lucru care ar trebui evitat este alimentarea in momentul in care se afla cisterna la descarcat in statie deoarece produsul descarcat barboteaza ce este in rezervorul statiei si poate ridica mizeriile de pe fundul lui.


Apa din carburant

Fiecare produs petrolier are in el apa dizolvata. Problema nu este existenta ei (se poate vedea si in standardul EN 590 ca exista o valoare maxima pentru apa) ci existenta ei in exces. In principiu apa dizolvata in functie de saturatie se depune la un moment dat la baza produsului petrolier (dar niciodata toata). De acolo printr-o teava de la baza rezervorului de stocare ea este purjata. Astfel se elimina apa in exces din produsele petroliere.
Este normal ca in filtrul de motorina sa existe apa intr-o oarecare proportie. Este mai important insa ca acest filtru sa nu fie murdar.


Aditivare / Motorina pentru iarna

Motorina de iarna este obtinuta din motorina normala prin adaugarea unui aditiv care scade clasa de filtrabilitate (punctul la care motorina se face gelatinoasa). Verificati aceasta temperatura minima de filtrabilitate pentru a vedea daca aveti nevoie de motorina speciala de iarna. In principiu carburantii “regular” actuali, pe durata iernii au aceste temperatura sub -20 de grade Celsius (undeva pe la -25).
Diferit fata de benzina, aditivii de motorina nu maresc cifra cetanica ci se axeaza pe altceva si anume curatarea motorului si a galeriilor. Daca tot marketingul ar fi adevarat, atunci acest lucru ar ajuta pentru ca ar curata trasele si circuitele din motor si ar ajuta astfel motorul sat raga mai bine (avand un motor, injectoare si o evacuare mai curate).

Citeva sfaturi privind alimentarea
Fiind un mare iubitor (si proprietar) al masinior cu motorizare diesel mai ales TDI toate informatiile prezentate aici au fost adunate de la persoane cu mare experienta in domeniul rafinarii de produse petroliere (fratele meu lucreaza in domeniu) si am incercat sa le expun cat mai obiectiv. Din punctul meu de vedere, in Romania calitatea motorinei de la cei 3 mari rafinatori are un calificativ peste "satisfacator". Atat timp cat alimentam de la retailerii (lanturile de benzinarii) din top 6 (si aici ma refer la Lukoil, Agip, MOV, MOL, Petrom si Rompetrol nu ar trebui sa fie probleme. Cu toate astea nu ar fi rau sa tineti cont de urmatoarele sfaturi:

- Alimentati din benzinarii cat mai noi. Motivele
- pompe mai noi (posibilitate mai mica de a fi decalibrate sau cu probleme)
- rezervoare noi (posibilitate mai mica de depuneri in produs)

- Alimentati din statii cat mai serioase. Acum problema asta a cam disparut, dar prin diverse colturi de tara (pe unde controalele sunt mai putin severe) inca s-ar putea sa dati peste motorina botezata, nu cu apa, ci cu alte produse petroliere neaccizabile care sa ii scada calitatea. Posibilitatile la retailerii din top 6 sunt foarte mici, dar cresc exponential catre retailerii mici si catre motorina de butoi.

-Alimentati din statiile in care vedeti multa lume la alimentare. Puteti fi siguri ca in momentul in care au multi clienti vor face mai putine misculatii, intrucat numarul de reclamatii creste proportional cu numarul de clienti.

- Alimentati dimineata, mai ales in zilele de vara. Peste noapte carburantul se mai linisteste (daca e reziduurile se depun) si in plus produsul e un pic mai rece si in concluzie "neumflat" de caldura. Diferentele nu sunt extraordinari de mari, dar e bine sa stiti.

5. Incercati sa nu alimentati cand se descarca produs sau imediat dupa aceea. Asta cel putin in statiile mai vechi pentru ca la descarcare reziduurile din rezervorul statiei sunt barbotate in produs si pot ajunge in rezervor. Din nou posibilitatea e mica e bine de stiut.
In cazul in care ati alimentat din "surse" neverificate (la galeata pe margine santului sau de la tratoristi), este bine sanu amestecati cumotorina de la pompa. Consumati rezervorul cu motorina suspecta si apoi schimbati filtrul
In cei 10 ani de cind am dizal, am incercat motorine de la toti retailerii si pot sa va spun ca nu sunt mari diferente. Cine spune ca a alimentat cu motorina de la retailer-ul x si i se pare ca mororul merge mai rotund sau nu mai este asa zgomotos sau ca trage mai bine , nu este decit un efect de plcebo. Poate cu ocazia lansarii unui nou produs, acesta sa corespunda calitativ pentru a atrage clientii dupa care se revine la normal.
Sper ca informatile postate sa fie de folos pe viitor
Uite aici ceva ce te poate lamuri. Este scris de un specialist garantez

#6
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,558
  • Înscris: 06.02.2006
Foarte bun postul, si la obiect. Multumim.

#7
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 atahualpa, on 15th November 2011, 21:05, said:

- Alimentati din statii cat mai serioase. Acum problema asta a cam disparut, dar prin diverse colturi de tara (pe unde controalele sunt mai putin severe) inca s-ar putea sa dati peste motorina botezata, nu cu apa, ci cu alte produse petroliere neaccizabile care sa ii scada calitatea. Posibilitatile la retailerii din top 6 sunt foarte mici, dar cresc exponential catre retailerii mici si catre motorina de butoi.

Mie mi se par suspecte statiile  aflate sub franciza (sau parteneri)
In BZ statiile sub franciza de care am cunostinta (si la care au fost plangeri legate de calitatea carburantului ) sunt : OMV BZ - CENTRU , OMV BZ - MARACINENI , ROMPETROL BZ- Bariera Ploiesti . In plus unele dintre acestea au fost amendate si de metrologi pentru ca nu aveau buletin de control metrologic pentru rezervoare.

Mai adaug cateva statii aflate sub franciza:
Anexa 1 Statiile din reteaua de franciza
LUKOIL
Nr  Adresa  Judet  
1 Localitatea Radomiresti Jud.Olt judet Olt
2 Localitatea Stelnica Jud. Ialomita judet  Ialomita
3 Localitatea Bistrita, str.Sigmirului nr. 15 judet Bistrita Nasaud
4 Localitatea Sinaia judet  Prahova
5 Localitatea Ceica judet Bihor
6 Localitatea Caransebes, DE 94 km 456,6 judet Caras Severin
7 Localitatea Galati str.G Cosbuc nr.72   judet  Galati
8 Localitatea Galati Soseaua Galati Braila FN judet  Galati
9 Localitatea  Tandarei judet Ialomita
10 Localitatea Grivita judet Ialomita
11 Localitatea Caransebes str. Garii nr.3 judet Caras Severin
12 Localitatea Caransebes Loc. Priseaca judet Caras Severin
13 Loc. Otelul Rosu judet Caras Severin
14 Localitatea Buzias judet Timis
15 Localitatea Brad judet  Hunedoara
16 Localitatea Topoloveni  judet Arges
17 Localitatea Timisoarastr.Libia nr. 114 judet Timis
18 Localitatea Corabia judet Olt
19 str.Harmanului FN judet Brasov
20 Localitatea Rovinari judet  Gorj
21 Localitatea Motru judet Gorj
22 Localitatea Rucar judet Arges
23 Localitatea Oradea  str.Matei Corvinu nr. 1G judet  Bihor
24 Localitatea Timisoara str.Torontalului nr. 46 judet Timis
25 Localitatea Gavojdia  judet  Timis
26 Localitatea Telciu judet Bistrita Nasaud
27 Localitatea Fundulea judet Calarasi
28 Localitatea Targu Jiu, str.Barajelor nr. 7 judet  Gorj
29 Localitatea Dobrotesti  judet Teleorman
30 Localitatea Remetea judet  Timis
31 Localitatea Contesti judet Teleorman
32 Localitatea Dabuleni judet Olt
33 Loc. Oreavu judet  Bz

Mai adaugati si voi daca mai stiti alte statii sub franciza ale celorlalti mari retaileri !

Edited by polizei, 16 November 2011 - 02:35.


#8
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Harta cu benzinariile Rompetrol : 93 proprii / 83 partenere / 83 independente

Din cele proprii fac parte si unele benzinarii vechi achizitionate de la particulari (unele facute de la 0 , altele doar rebranduite)

Edited by polizei, 16 November 2011 - 15:59.


#9
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 19.12.2004
As mai avea ceva de adaugat la postul lui atahualpa, evitati sa alimentati de la benzinarii de la marginea orasului si de unde alimenteaza tiruri.
Eu am alimentat doar rompetrol, si singura data cand am pus de la mol mi-a detectat apa in filtru(motorina).

#10
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,214
  • Înscris: 08.12.2006

 v3lsatis, on 16th November 2011, 16:22, said:

As mai avea ceva de adaugat la postul lui atahualpa, evitati sa alimentati de la benzinarii de la marginea orasului si de unde alimenteaza tiruri.
Eu am alimentat doar rompetrol, si singura data cand am pus de la mol mi-a detectat apa in filtru(motorina).
Si eu am avut probleme cu motorina de la MOL si m-am jurat ca nu mai bag de acolo, si facusem si plinul .....am stat cu inima cat un purice si pe la jumatatea rezervorului, am bagat un OMV scurt, si parca isi mai revenise...motorul se tura foarte mult iar putere masina nu avea deloc, de-abia tragea...si-a revenit cu un alt timp de motorina, m-am simtit norocos ca nu s-a intamplat alta minune gen distrus senzori sau injectoare.

#11
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Dupa cateva experiente neplacute cu Rompetrol (mai mult de ordin financiar), colegul meu a incheiat acum doi ani un contract cu cei de la Lukoil (era mai avantajos). Absolut toate masinile, inclusiv cele personale circula cu Lukoil. Intamplator are un Audi A4 cu aceeasi motorizare si merge fara probleme cu motorina lor!
Eu am patit altceva: dupa atata amar de vreme in care am mers cu Lukoil, masina mea se ingretoseaza la absolut orice alt carburant! Nu mai trage, creste consumul, tremura la relanti. Voi ce parere aveti de treaba asta?

#12
atahualpa

atahualpa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 19.05.2011

 TLGTLC, on 17th November 2011, 18:52, said:

Dupa cateva experiente neplacute cu Rompetrol (mai mult de ordin financiar), colegul meu a incheiat acum doi ani un contract cu cei de la Lukoil (era mai avantajos). Absolut toate masinile, inclusiv cele personale circula cu Lukoil. Intamplator are un Audi A4 cu aceeasi motorizare si merge fara probleme cu motorina lor!
Eu am patit altceva: dupa atata amar de vreme in care am mers cu Lukoil, masina mea se ingretoseaza la absolut orice alt carburant! Nu mai trage, creste consumul, tremura la relanti. Voi ce parere aveti de treaba asta?
Scoate masina la drum intins ( A2 pina la Slobozia si retur), dai talpa reprize 3500-4000 Rpm si ai sa vezi cum merge dupa.
Daca ai masina din grupul VAG te pot ajuta cu o diagnoza

#13
GEROsu

GEROsu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 11.07.2008
Credeam ca ALTO 55 , avand cifra octanica mai mare ofera performante mai bune...
Referitor la Shell , pacat ca s-a retras din Romania...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate