Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
LakeSide 11 Straulesti

arii

Sapa peste pardoseala

Smart phone pentru auz deficitar
 Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb

Father's Day
 Clipboard files copy/paste, filen...

Boardgame-uri despre cuvinte

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale
 Finala Eurovision 2024

De ce nu mai sunt proteste?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?
 

Intrebare legat de returnarea produsului

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
adibao

adibao

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 02.12.2008
Buna.

Am cumparat un laptop de la E-mag, dar m-a dezamagit ecranul asa ca am renuntat la cumpararea ei si l-am trimis inapoi in 10 zile ca si renunt la cumpararea lui.
M-au sunat ca vor percepe o taxa de 10% din valoarea laptopului pentru ca nu se poate vinde ca si nou.

Intrebarea mea ar fi: acest lucru e legal? Totul era in stare perfecta, cu toate accesoriile intacte, numai sigiliul de fabrica era rupta (trebuia sa deschid cumva pachetul).

Pe site-ul celor de la E-mag scrie ca se percepe aceasta taxa, dar as dori sa stiu daca acest lucru e legal, sau e o inselaciune?

#2
albastru

albastru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,914
  • Înscris: 07.05.2003
Salut,

Nu este absolut de loc legal ce zic ei. Legea zice urmatorul lucru: daca tu ai incheiat un contract la distanta ai dreptul de a-l denunta oricand in primele 10 zile de la receptia produsului, fara sa invoci vreun motiv!

Contractul la distanta este cel care se parafeaza prin mijloace de comunicare: email, telefon, fax, etc.

Daca tu ai facut comanda pe sait, chiar daca, poate, te-ai dus sa il ridici personal, esti indreptatit sa il returnezi in cele 10 zile, fara sa le dai nici o explicatie.


Este lucru stiut ca cei de la emag sunt magari. Iata, in continuare, patania unui cunoscut, expusa pe un alt forum




Quote

Legea este foarte clara. O clauza prin care se mentioneaza ca produsele ridicate din showroom nu pot fi returnate este abuziva, contractul la distanta fiind incheiat inainte de momentul livrarii.

Am comandat un laptop de pe site-ul Emag, insa am optat sa-l ridic personal de la showroom pt ca e foarte aproape de casa si e si in drumul dinspre serviciu. Nu am avut timp sa-l testez in urmatoarele zile, ci abia in weekend. Nu am fost multumit de performantele sale (performante slabe in rularea de aplicatii, calitatea slaba a display-ului, a bateriei si a wireless-ului) asa ca am decis sa-l returnez stiind de existenta O.G. 130/2000 prin care aveam dreptul de a returna produsul in maxim 10 zile lucratoare. O actiune atat de banala si de normala s-a dovedit a fi pana la urma un cosmar (normala si banala pentru o tara civilizata, nu pentru Romania se pare, unde Emag isi face propriile legi pe care le aplica dupa bunul plac). Am purtat discutii telefonice cu mai multi reprezentanti Emag, toti refuzand returul pe motiv ca am ridicat produsul din showroom. Cuvintele ‘absurd’ si ‘penibil’ descriu cel mai bine modul in care toti reprezentantii Emag au tratat solutionarea problemei. Vazand ca nu am cu cine discuta, urmatorul pas logic a fost depunerea unei sesizari la OPC, sesizare ce din fericire a fost solutionata pozitiv.

Pentru cei interesati de detalii voi reproduce sesizarea trimisa la OPC si completarea la aceasta sesizare. Aceleasi informatii au fost aduse si la cunostinta reprezentantilor Emag, insa puteti citi in sesizare si in completarea sa cum au reactionat acestia. Ma gandesc ca poate informatiile ce se regasesc acolo ar putea fi de folos si altor persoane ce se regasesc in situatii similare. Am cenzurat informatiile personale.

Sesizare OPC

Quote

Subsemnatul *****, identificat cu C.I. *****, avand domiciliul in ***** am plasat pe site-ul Emag, in data de *****, comanda cu nr. *****, prin care am solicitat achizitionarea unui notebook *****. Produsul a fost achizitionat cu Factura nr. *****si l-am ridicat in aceeasi zi de la showroom-ul Emag. O testare in detaliu a acestui produs nu a fost posibila, datorita lipsei unui sistem de operare care sa permita acest lucru.

In data de *****, am facut o sesizare catre Departamentul Reclamatii si Sesizari Clienti, care a primit numarul de inregistrare *****, prin care imi exprimam dorinta de a returna produsul achizitionat in data de ***** si de a obtine returnarea contravalorii produsului notebook *****.

In urma acestei sesizari, in data de ***** a venit raspunsul Doamnei X, Consultant Departamentul Reclamatii si Sesizari Clienti, prin care mi s-a refuzat posibilitatea de a returna produsul achizitionat in urma unui contract incheiat la distanta. Mi s-a pus in vedere ca produsul a fost ridicat personal de la showroom-ul Emag si nu livrat prin curierat, acesta fiind motivul pentru care acest produs nu mai poate fi returnat.

Conform O.G 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare,

Art. 7, alin.1, “Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.”

Din textul de lege mentionat, coroborat cu art. 5, al O.G. 130/2000, in care se mentioneaza ca “momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa”, nu reiese ca modul de livrare al produsului influenteaza dreptul de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator.

Mai mult, in conformitate cu prevederile art. 2 din sus aratata ordonanta de urgenta, “contract la distanță este contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant și un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv, înainte și la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicație la distanță;” (cele prevazute in Anexa nr.1 a Og nr.130/2000)

Prin urmare, solicit in continuare sa mi se recunoasca dreptul de a returna produsul achizitionat in data de ***** si de a mi se restitui contravaloarea acestuia.

Cu respect,
*****
Completare Sesizare OPC

Quote

Buna ziua,

Doresc sa fac o completare la sesizerea nr. ***** / *****, inregistrata pe numele *****. Atasez la acest email sesizarea initiala si documentele doveditoare. Ce va mai rog ar fi, daca se poate, sa-mi confirmati receptionarea acestei completari.

Am considerat necesara aceasta completare in urma discutiilor repetate purtate cu reprezentantii Emag, toti refuzand returul, punadu-mi vedere faptul ca produsul a fost ridicat personal de la showroom-ul Emag si nu livrat prin curier, clauza ce exista si pe site-ul Emag in cadrul sectiunii ‘Retururi de produse’.

Totusi aceasta clauza nu exista nici in mesajele de confirmare de pe email si nici pe factura, locuri in care de fapt nu se specifica nicio conditie de returnare. Detin cont pe site-ul Emag de aproximativ 3-4 ani si sunt aproape sigur ca aceasta clauza nu se afla pe site in momentul crearii contului si a acceptarii termenilor si conditiilor. Daca aceasta a fost adaugata pe parcurs eu nu am fost instiintat si nici nu mi s-a dat posibilitatea de a o accepta sau refuza.

Daca totusi am considera ca aceasta clauza se afla pe site-ul Emag la momentul crearii contului, si ca eu as fi stiu de existenta ei, conform legii nr.193 din 6 noiembrie 2000, Art. 4, alin. 1 si 2, aceasta clauza poate fi considerata ca fiind abuziva, avand in vedere faptul ca nu se da posibilitatea consumatorului sa influenteze natura sa. Conform Art. 4, alin. 2 "o clauza contractuala va fi considerata ca nefiind negociata direct cu consumatorul daca aceasta a fost stabilita fara a da posibilitate consumatorului sa influenteze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau conditiile generale de vanzare practicate de comercianti pe piata produsului sau serviciului respectiv.", iar conform Art 4, alin. 1 "o clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor."

Tin sa mai mentionez ca nu a fost prima oara cand comandam ceva online (fie de la Emag sau de la alt magazin) si nici nu era prima oara cand ridicam produsul personal de la sediul magazinului. Decizia de a ridica produsul personal a fost influentata de faptul ca showroom-ul Emag se afla la doar 2 statii de locul in care stau si ca deasemenea se afla chiar pe ruta serviciu - casa. Daca as fi cunoscut existenta acelei clauze probabil as fi optat pentru livrarea prin curier pentru siguranta. Totusi nu trebuie sa uitam faptul ca acest contract la distanta era deja incheiat in momentul in care am ridicat produsul, conform Art. 5, al O.G. 130/2000, in care se mentioneaza ca “momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa”.

Alte magazine de la care am mai cumparat sunt: PC Garage (http://www.pcgarage.ro/), PC Fun (http://www.pcfun.ro/) si Fun Gift (http://www.fungift.ro/). Niciunul dintre aceste magazine nu are aceasta clauza si in plus toate aceaste magazine au pe prima pagina link-ul catre sectiunea ce contine conditiile de returnare, fata de Emag, unde trebuie sa fie accesata o alta sectiune (cum ar fi Ajutor sau Contact) pt a vedea link-ul spre conditiile de returnare.

In afara de Doamna X am mai purtat discutii telefonice si cu Doamna Coordonator a Departamentului Reclamatii si Sesizari Clienti, Y si cu Doamna Consilier Juridic Z. Raspunsul era de fiecare data acelasi, doar persoanele erau diferite. Toti reprezentantii Emag mi-au refuzat cererea de returnare pe motiv ca am ridicat produsul pesonal din showroom, netinand cont ca modalitatea de livrare nu avea cum sa influenteze un contract la distanta deja incheiat, facand legatura in continuare cu acea clauza abuziva.

Raspunsul scris al doamnei X este cel putin bizar. Aceasta mi-a comunicat ca Art. 4 al legii nr.193 din 6 noiembrie 2000 nu se aplica deoarece clauzele contractuale au fost negociate direct, in momentul achizitionarii produsului din showroom, lucru care evident nu s-a intamplat. Cand i-am adus la cunostinta Doamnei Y textul legii 193/2000, aceasta a mers pana la a-mi spune ca Emag nu se supune acestei legi. Doamna Z a mers chiar mai departe acuzandu-ma ca as vrea sa insel Emag-ul, si ca eu sunt de fapt cel ce abuzeaza. Mai mult aceasta se pare ca nici nu cunostea textul O.G 130/2000, deoarece la un moment dat mi-a spus ca oricum nu as putea returna produsul avand in vedere ca eu nu am facut sesizarea in 48 de ore. Cand i-am reprodus Art. 7 al O.G 130/2000 in care se specifica dreptul de denuntare unilaterala a contractului in maxim 10 zile lucratoare, acesta mi-a spus ca oricum mai sunt si alte legi carora Emag-ul se subordoneaza si ca imi va aduce si mie la cunostinta aceste legi, lucru care nu s-a intamplat.

Sesizarea depusa la Emag, impreuna cu raspunsul (raspuns ce nu inteleg de ce contine o cluaza de confidentialitate) se afla la aceasta adresa: *****

Legile ce stau la baza acestei sesizari au fost preluate din aceste surse:

1. O.G. 130/2000: http://www.anpcnet.r....G-130-2000.pdf

2. Legea nr.193 din 6 noiembrie 2000: http://www.legi-inte...p?id=252&type=0

Multumesc,
*****

Asadar: bafta si nu te lasa prostit de magarii aia. Invata din exemplul de mai sus!

#3
albastru

albastru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,914
  • Înscris: 07.05.2003
Vesti noi? Ai rezolvat ceva?

#4
puiulnoptii

puiulnoptii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,137
  • Înscris: 06.01.2006
Probabil dureaza o perioada destul de lunga pana va primi raspuns de la OPC, asta daca o va primi. Eu unul ii dau dreptate.

#5
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 16.07.2007
"O testare in detaliu a acestui produs nu a fost posibila, datorita lipsei unui sistem de operare care sa permita acest lucru."

Daca stiu bine, in Romania este interzisa comercializarea de calculatoare fara sistem de operare.

#6
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Copy/paste de pe siteul emag...scris de manuta lor:

Quote

Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.


Astfel, consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.


Renuntarea la cumparare in termen de 10 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.


#7
alexoiuy

alexoiuy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 23.10.2006

 dreaQ, on Feb 16 2009, 14:38, said:

Copy/paste de pe siteul emag...scris de manuta lor:

Si ce vrei sa spui cu asta?

#8
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Solicită în scris un răspuns scris (pe care îl vei putea folosi la OPC) de la emag în care să explice de ce și în baza căror acte normative, nu sunt de acord să restituie banii pentru produs.
Altfel, îți va fi greu să probezi în fața celor de la OPC, afirmațiile tale!


#9
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005

 alexoiuy, on Feb 16 2009, 15:04, said:

Si ce vrei sa spui cu asta?

Vreau sa spun ca s-au acoperit. Nu stiu insa daca sunt acoperiti si de lege. Oricum sunt niste nesimtiti in ultimul timp.

"Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia."

#10
alexoiuy

alexoiuy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 23.10.2006
Ce au scris ei acolo e in totala contradictie cu legea. Poate fi considerata chiar o clauza abuziva. Daca ar fi scris acolo ca "Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a returna doar 20% din valoarea produslui ." ???
E logic ca un produs vandut, in momentul in care este returnat nu mai este nou. Din punctul meu de vedere un produs este nou daca vine intr-o cutie sigilata.
Dar intr-adevar, problema este destul de delicata.

Edited by alexoiuy, 17 February 2009 - 12:52.


#11
relu69

relu69

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 25.07.2006
Cred ca folosesti legea ca un mod "legal" de a tepui magazinele online. Legea a fost data pentru protectia consumatorilor, sa nu se trezeasca cu alte produse, sa nu se trezeasca cu produse stricate sau la alte preturi decat le-au comandat. Nu sa iei tu produse, sa le testezi, sa te joci cu ele si apoi sa le dai inapoi, ca prostii de la eMag au bani.

Cand ai cumparat produsul ai stiut ce cumperi. Ai vazut specificatiile, puteai sa citesti reviewuri pe net etc. Daca produsul s-a defectat, da-l inapoi, ei iti dau banii si si-i recupereaza de la producator/importator. Dar, daca produsul nu-ti mai place, sau daca produsul (probabil comun) nu se ridica la standardele de produs premium, atunci da-ti cu tesla in oua si pe viitor fi mai cumpatat. Viata e plina de afaceri proaste, dar e vina ta si nu a magazinului de unde ai cumparat.

Nu-s angajat emag, nu-mi place de ei, mi-am luat deja doue tepe de la ei, si, mai mult, sunt intr-o oarecare concurenta cu ei. Dar mai mult ma deranjeaza nesimtirea unora ca tine si intreaga hoarda de speculanti care nu stiu decat sa se lamenteze cand unui jmeker nu i se da apa la moara.

Sa nu fiu interpretat gresit: sunt 100% de acord ca un produs defect sa fie inlocuit. Sau, contravaloarea unui produs care nu respecta specificatiile prezentate sa fie rambursata. Dar nu sunt de acord ca un produs functional sa fie inlocuit dupa bunul plac al cumparatorului.

Edited by relu69, 07 March 2009 - 16:59.


#12
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 16.07.2007

 relu69, on Mar 7 2009, 16:49, said:

Sa nu fiu interpretat gresit: sunt 100% de acord ca un produs defect sa fie inlocuit. Sau, contravaloarea unui produs care nu respecta specificatiile prezentate sa fie rambursata. Dar nu sunt de acord ca un produs functional sa fie inlocuit dupa bunul plac al cumparatorului.

Nu prea ai umblat in magazinele din vest, unde afacerea functioneaza pe principiile "Clientul nostru stapinul nostru" si "Nimeni nu e mai presus de lege".

#13
grimzy

grimzy

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 20.08.2009
Avand in vedere ca in O.G. 130/2000 scrie ca un consumator este orice persoana fizica: B) consumator - orice persoana fizica care achizitioneaza, utilizeaza sau consuma produse ori beneficiaza de prestarea unor servicii, in afara activitatii sale profesionale, in baza unui contract incheiat cu un comerciant, in conditiile prezentei ordonante;
Eu daca am luat ceva ca persoana juridica, pot sa il returnez ?

#14
inside_spy

inside_spy

    infiltrată în autobază

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,289
  • Înscris: 05.04.2006
Nu. Legea protejează în special consumatorii de eventualele abuzuri ale comercianților. Dacă e vorba de o relație comercială între două persoane juridice, se înțeleg avocații voștri în instanță.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate