Calibrare ISF level 1, 2 si 3 in Romania
Last Updated: Jan 29 2024 00:49, Started by
AndreiNR
, Sep 09 2014 21:55
·
35
#1387
Posted 13 May 2017 - 14:34
E un echilibru delicat intre WB si Gamma,altfel spus pe intervalul unde trebuie sa ajustezi verdele +/- x% fata de 100% se va obtine un Delta Error WB mai mare( dar nu mai mult de 1,5) dar rezultatul va fi aducerea gammei in target 2,2 sau 2,4.
Dificila treaba ce necesita rabdare.de chinez. Nu intotdeauna un WB aproape perfect( R 99,5% G 100% B 100,3% de exemplu) pe un interval IRE corespunde si gammei targetate pe acelasi interval. Pana la urma trebuie facut un compromis subtil,iar pt.asta e nevoie de experienta. P.S.E de preferat un WB cu Delta Error sub 1 in detrimentul unei gamme usor "zimtate"? Edited by bir75, 13 May 2017 - 14:44. |
#1388
Posted 13 May 2017 - 17:08
In primul rand ca ești la "mana" unor aparate nu tocmai precise așa ca nu as alerga după valori super boomastice.
Tot ce e sub 2 se considera excelent, sub 1 ar fi aproape perfect însă vei citi valorile măsurate de aparate care nu sunt "de laborator" În schimb, încearcă sa nu faci ajustări agresive și sa vezi ce efecte secundare au. Poți sa te uiți la fețe în scene mai întunecate sa vezi dacă umbrele de pe ele (deci gradientii) se "sparg" în linii sau virează în alte culori. La fel poți verifica cu content alb-negru. Gama pe care o masori în 10 p spune doar o parte a povestii. Sunt mii de alte combinații de balans și luminanta pe care nu o masori. Tu masori doar 9 ferestre statice (negru nu-l luam în considerare). Prin urmare, pune-ți target gama la ITU:BT Te asigur ca nicun tv , exceptând OLED, nu va avea ca target un 2.4 liniar. Chiar și la OLED, calibrarea la 2.4 liniar duce la pierderi de detalii în negru o data din cauza implementării setării de luminozitate și a doua, datorita (din cauza mai corect ) contentului masterizat pentru tv fără 0 mll. Măsoară dacă poți în 20p ca sa vezi ce spike-uri apar. E valabil atât pentru gama cât și pentru wb. E de preferat sa ai canalele RGB liniare , fără "zimti" în detrimentul unei gama flat.Ca sa nu faci zimți de cele mai multe ori e bine sa folosești 10/20p foarte ușor. Secretul e în balansul de alb în 2p și setările de contrast și luminozitate. O variație a gamei de la 80% IRE în sus nu este prea sesizabila Intr-o discuție privata cu Michael Chen (Instructor THX renumit în sua) sfatul lui a fost pentru gama sa nu ai variații mai mari de 0.5 în sus sau jos intre punctele măsurate. Edited by AndreiNR, 13 May 2017 - 17:11. |
#1389
Posted 13 May 2017 - 18:27
Întotdeauna am setat luminozitatea astfel încât bara 17 sa fie vizibila la limita,practic doar cele doua linii laterale ale barii sunt vizibile si clipesc.
Multumesc de informatii |
#1390
Posted 13 May 2017 - 19:14
Practic dacă vezi doar marginile test pattern ul e prost (mă indoiesc) sau, cel mai probabil ai sharpness(claritate) reglat prea sus.
Sau ai o problema de decodare/afișare în zona de negru a marginilor. |
#1391
Posted 13 May 2017 - 19:17
Bara 17 Full cu luminozitate 45 si sharpness 0-pt.zi
Bara 17 Doar marginile cu luminozitate 44 si sharpness 5-pt.noapte |
#1392
Posted 16 May 2017 - 13:00
Pentru o calibrare in Valcea trebuie deci sa ne rugam sa isi faca drum Jean-Luc? Exista variante?
|
#1393
Posted 16 May 2017 - 13:33
In afara de Calin si Jean-Luc, nu. Calin ti-a raspuns deja , da-i un PM si lui JLP, poate cine stie, isi face drum prin zona.
|
#1394
Posted 16 May 2017 - 14:07
Da, intre timp mai parcurg discutiile si mai incerc una alta "ochiometric"
Inteleg, pana acum, ca pentru a contracara nivelul ridicat de albastru, trebuie sa ridic verdele si rosul, concomitent cu reducerea nivelului de albastru. Zic : Deplasare Rosu si Deplasare verde undeva spre 20 (ca valoare) Nivelul de albastru undeva la -3..... se vedem ce iese.... |
#1395
Posted 16 May 2017 - 14:24
Întotdeauna scazi mai bine decât sa adaugi! Modificări mari vor duce mai mult ca sigur la probleme în imagini
|
#1396
Posted 16 May 2017 - 14:26
Nu-mi dau seama care e diferenta dintre deplasare rosu, de exemplu si nivelul de rosu (din meniul WB in doua puncte) si ce e mai bine sa fac pentru a reduce excesul de albastru - reamintaesc ca, albul meu stralucitor este ars, cu tente de albastru.
|
|
#1397
Posted 16 May 2017 - 14:27
Nu te chinui degeaba.
Mai bine asteapta-l pe Jean Luc. Fără fotospectrometru si soft dedicat ce încerci tu sa faci este la fel de posibil sa iti reuseasca ca si măsurarea tensiunii arteriale din ochi,fără tensiometru.Sau grupa de sânge dupa gust 😎 Edited by bir75, 16 May 2017 - 14:37. |
#1398
Posted 17 May 2017 - 05:08
Eugen4, on 16 mai 2017 - 14:26, said:
Nu-mi dau seama care e diferenta dintre deplasare rosu, de exemplu si nivelul de rosu (din meniul WB in doua puncte) si ce e mai bine sa fac pentru a reduce excesul de albastru - reamintaesc ca, albul meu stralucitor este ars, cu tente de albastru. In primul rand trebuie sa treci in modul Movie. Fie ca iti place, fie ca nu, Movie e cel mai aproape de imaginea corecta coloristic. La mine JLP a inceput calibrarea pornind de la setarile Movie + Warm2, pt ca dupa masuratori, erau cel mai aproape de ceea ce trebuia sa fie. La setarile astea, albul nu are cum sa fie albastru. Nu te incapatana sa il lasi in Standard, decat daca iti place stridenta si imaginea arsa (negrul prea negru si albul prea alb) si fara detalii. Imaginea corecta nu e stridenta si nici nu are culori suprasaturate. Este cea mai aproape de natural, de normal. Un lucru important de care trebuie sa tii seama este si acela ca reglarea culorilor trebuie facuta pe o sursa buna, nu pe programele tv. Daca tu zici ca iti place modul Standard, s-ar putea sa nu ai ce face cu o calibrare. Te va dezamagi. Edited by batman, 17 May 2017 - 05:17. |
#1399
Posted 17 May 2017 - 08:07
De acord, nu e vorba de incapatanare. Adica suntem aici tocmai pentru a primi si accepta niste sfaturi utile, si chiar multumesc pentru postari.
Spuneam ca nu agreez modul Film in ideea ca, e posibil ca setarile generale sa fie foarte praf. Adica chiar se vede aiurea - si nu sunt singurul care se uita la TV. As face niste poze dar, normal si pozele depind de aparatul foto... adica, treburi subiective... Deci, orice sugestie este primita cu toata deschiderea. Revenind, o sa incerc refacerea balansului de alb plecand si de la modul Film. Umbland la deplasarrile pentru Verde si Rosu si reducand nivelul de albastru, pe modul Standard parca albul stralucitor incepe sa semene cu albul alb... si nu albastru, dar... mai e mult pana departe! Oricum, sunt multumit de o treaba, si anume: eram "ingrijorat" ca sunt simgurul care are "pareri" si ca unul ca mine oricum e greu de multumit de cei din Reprezentante Service. Chiar ma gandeam ca sunt eu mai dificil si ca de fapt mi se pare ca ceea ce se vede pe ecran este o ceata albastruie si, vezi Doamne, TV-ul merge impecabil.... Realitatea este ca ele (televizoarele) vin cam varza din fabrica.... Edited by Eugen4, 17 May 2017 - 08:36. |
#1400
Posted 18 May 2017 - 15:30
#1401
Posted 25 May 2017 - 13:17
Cu ce curaj impinge nenea ala instrumentul in ecran, a dat televizorul pe spate
|
|
#1402
Posted 14 June 2017 - 12:03
Doresc si eu o oferta pentru calibrarea unui LG 65B6J in Bucuresti. Multumesc.
|
#1403
Posted 18 July 2017 - 13:08
Imagini surprinse dupa calibrarea unui proiector Epson TW9300. Foarte apropiat de imaginea unui tv imens, optica de exceptie, ultraluminos, probabil cea mai buna alegere in buget de 11-12000lei pentru o proiectie premium. Ecran Elitte screen max white, gain 1.1 ideal pentru proiectoare cu nivel bun de black level si camera cu lumina controlata si pereti negrii, unde nu e necersar ecran gri perlescent. Peretii din jur si tavanul decorati negru mat, estompeaza refexiile. Sistem de sunet suround 11.1 Yamaha A3060 cu Dolby Atmos si DTS-X, boxe front de exceptie Focal, electra, subwoofer Velodyne 1200W, sursa video insa fiind modesta - placa GTX960, urmand ulterior inlocuirea cu un mediaplayer 4K Dune.
Am optat pentru calibrarea cu Chromapure, colorimetrul D3 fiind profilat dupa spectro. Atipica a fost cererea posesorului proiectorului de a marii in timpul calibrarii nr de candela din apertura fixa, ajungand la 85cd/mp, standardul nedepasind 55cd/m Surprinzator calibrarea nu am pornit-o din modul Cinema, sau Digital cinema ci din Natural, unde corectiile pentru white balance in 2p erau minore out of the box. In cinema primarele fiind suprasaturate, si albul vira excesiv in rosu. CMS-ul in HSL functioneaza bine, valorile dE fiind sub 2 dupa efectuarea corectiilor. Gama relativ liniara la un 2.3 ca target, usoar de atins. Trecerea s-a facut de la o plasma reference Pioneer KURO de 60'' si primul contract cu dimensiunea aproape dubla a diagonalei imaginii lasand impresia ca e perfect necalibrat, insa dupa cateva zile de vizionare carentele in imagine, iesind la iveala. Maximus74, coparticipant la calibrarea video, poate sa vina cu alte completari (dupa un long night videocal) Imaginile surprinse cu tel modest pe ecranul de 110" Attached Files |
#1404
Posted 18 July 2017 - 14:31
Pe lângă ce a spus Calin,as dori sa adaug ca posesorul proiectorului Epson TW9300 este foarte încântat de imaginea calibrata.fiind chiar fericit de alegerea făcută,achiziționând un proiector in defavoarea unui OLED.
Am mai avut o conversatie cu posesorul proiectorului Epson in legătura cu diferența dintre Plasma Pioneer Kuro KRP600A care l-a deținut din 2009 pana in prezent si proiectorul Epson,comentariul fiind ca nu ii lipsește plasma deloc,iar calitatea imaginii unui proiector bun,calibrat,este comparabila cu cel mai bun panel de pe piața. Din punctul meu de vedere, pentru marii amatori de filme si nu numai,cea mai completa experiența de vizionare este data de un proiector,iar diferența de dimensiune fata de oricare panel de pe piața ,fie el de 65-75" , face ca pe orice persoana pe care am întrebat-o si care a văzut ce poate un proiector de top calibrat,sa prefere proiectorul chiar si in comparație cu un display de referința ca fostul Kuro. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users