Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

publicitatea pe net, cum se face, cat costa, este rentabila?

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,568
  • Înscris: 15.06.2007
Salut.
Recent am infintat o firma, prestari de servicii, nu intru in amanunte.
Momentan clientii, vin din gura in gura, de la alti clienti multumiti, + facebook.
La asta se mai adauga un blog cu un public constant de cca 200-300 de "urmaritori".. Practic dupa 2 ani, numarul de vizualizari a depasit binisor pragul de 100.000.

Eu personal mi-am inchis contul de facebook, pt ca mi se pare inutil, enervant, am scris pe un topic amanunte.
Sotia, in schimb a ajuns aproape de limita de prieteni, spre 4 sau 5 mii.
Nu inteleg cum functioneaza chestia cu cumparare de Like-uri, si ce beneficii aduce ea, si mai ales cum , si cat se plateste.

Eu m-am gandit sa fac firma vizibila pe Google Maps, am inteles ca este gratuit, sunt niste pasi de urmat, niste verificari, si firma (sediul) se poate vedea pe google earth, maps, etc.

Recent am fost la un targ de joburi organizat de hipo ro, si in ziua premergatoare evenimentelor, cand am navigat random pe you tube, mi se afisau reclame gen burtiera pe filme, tocmai la acel eveniment.

Chestia asta mi s-a parut interesanta.
Momentan inca nu avem un website, dar sunt curios , ce anume presupune promovarea online, si care ar fi mai eficienta? Facebook sau google? reclamele facute prin google se afiseaza si pe facebook, sau sunt borcane separate?

Din ce am citit, google taxeaza numarul de clickuri, pe reclama respectiva. practic, daca sa zicem, exista "trolli", indivizi care dau click pe toate reclamele, doar asa de plictiseala, fara sa fie clienti reali, sau sa ii intereseze macar despre ce este anuntul, google taxeaza, si mie imi vine o factura, pentru click-urile date de unii care nu au nimerit X -ul ca sa inchida reclama.

Cum se face plata? in avans? dupa? Pot avea control asupra costurilor? Daca ma trezesc cu 5000 de clickuri, aiurea, si 3 clienti potentiali, poate veni o factura de la google de $1000?

#2
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,667
  • Înscris: 05.02.2012
Mergi pe google , iti spun din experienta pentru ca le-am incercat pe amandoua

Facebook :
- un mare cacat atunci cand vine vorba de advertising. Nu ai un target anume si nu ei dau LIKE paginii, insa acele like-uri se dau automat. In concluzie, de ce ai avea nevoie de cineva care nu e interesat de produsele tale ?
- majoritatea (printre care si eu) cand se trezesc ca au un like sau ca apar afisari de la pagina pe care ei nu au dat like, o sa dea unlike
- e mai ieftin decat pe google, dar cum am spus la primul punct, ce rost are ? decat sa ai 5000 de like-uri de la persoane care habar nu au de domeniul respectiv, mai bine mai putini insa care sunt interesati strict de acel domeniu
- poti pune un buget pe care vrei sa il folosesti zilnic, iar cand bugetul s-a terminat, nu va mai fi afisat

Google :
- e super, poti alege dupa ce criterii sa iti afiseze pagina in cautari
- poti pune cat de mult sa cheltui pe 1 click
- daca faci setarile corecte te poti alege cu destui clienti,
- putin mai scump decat facebook dar merita
- poti pune un buget pe care vrei sa il folosesti zilnic, iar cand bugetul s-a terminat, nu va mai fi afisat

Eu am incercat mai demult facebook, mai mult din curiozitate , si preferam sa nu fi incercat. NU pentru ca am pierdut bani, ci pentru ca nu am nevoie de acele persoane care au dat like. Practic ele nu exista in statistici.

Quote

- poti pune un buget pe care vrei sa il folosesti zilnic, iar cand bugetul s-a terminat, nu va mai fi afisat
Nu cred, eventual , in ultimul timp din ce in ce mai multa lume are ad block instalat.

Edited by Andreysc7, 17 March 2014 - 02:25.


#3
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,568
  • Înscris: 15.06.2007
Practic ar trebui sa fac un cont nou de google, care sa fie atasat sitului, (care inca nu exista), sau pur si simplu am vazut ca poti sa-ti faci reclama doar cu nr de telefon, si sau adresa fizica..  iar in loc, de site, cred ca ar merge foarte bine si o pagina de Google+, in loc de facebook-ul ala care pe mine personal, ma lasa rece.
Merge google+ in loc de website? E neprofesional, oare?  Se poate directiona un eventual client prin reclama la o pagina de google+??

#4
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Google+ în loc de website e ca și adresa de yahoo ca email de firmă.

Și contul de google atașat site-ului e esențial, atât pentru Adwords cât și pentru Analytics și eventual pentru e-mail.

#5
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

 tfmercedez, on 17 martie 2014 - 02:02, said:

Nu inteleg cum functioneaza chestia cu cumparare de Like-uri, si ce beneficii aduce ea, si mai ales cum , si cat se plateste.
Platesti ca sa aduni Like-uri, apoi platesti din nou daca vrei ca posturile tale sa fie vazute de toti cei care au dat like paginii. Altfel sunt vazute doar de 10%.
O prostie.

Edited by don_dannielo, 17 March 2014 - 07:41.


#6
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Tot asa zic si eu. Likeurile sunt degeaba. FB nu e bun pentru reclama.

#7
rickysyv

rickysyv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,620
  • Înscris: 08.03.2008
Depinde foarte mult de market. In anumite nise Facebook ii da fum lui Google de departe (de exemplu lenjerie intima si pantofi pentru pitipoance). Like-urile sunt aur curat daca sunt obtinute legitim (adica aia au dat Like de buna voie pentru ca le-a placut pagina).

#8
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,568
  • Înscris: 15.06.2007

 AlexIP, on 17 martie 2014 - 02:56, said:

Google+ în loc de website e ca și adresa de yahoo ca email de firmă.

Și contul de google atașat site-ului e esențial, atât pentru Adwords cât și pentru Analytics și eventual pentru e-mail.
Ai fi surprins cate primarii de prin tara au adresa oficiala, @yahoo.com
O gramada de "societati" exista doar pe facebook... Pe mine chiar ma mira, cum de pana si un cacat de emisiune de la tv, este musai sa aibe facebook. Adica intru pe facebook sa ce? sa dau like? si daca dau like, ce? Cu ce ajuta like sau dislike pe cineva?  Parca erau ceva emisiuni la tv, care promovau la randul lor alte emisiuni in timpul reclamelor, si musai adresa de fatzaubuc.

oricum la ora actuala, clientela vine de pe facebook, se ocupa sotia, si manca destul de mult timp..

 rickysyv, on 17 martie 2014 - 16:27, said:

Depinde foarte mult de market. In anumite nise Facebook ii da fum lui Google de departe (de exemplu lenjerie intima si pantofi pentru pitipoance). Like-urile sunt aur curat daca sunt obtinute legitim (adica aia au dat Like de buna voie pentru ca le-a placut pagina).
Bun si la ce ajuta likeruile? De ce sunt aur curat? Cu ce e mai valoroasa o postare cu likeuri decat una fara? Genereaza bani cumva, cuiva?

#9
rickysyv

rickysyv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,620
  • Înscris: 08.03.2008
E trist ca nu poti sa gandesti "outside the box" si ramai blocat in niste clisee intelese gresit. Like-urile sunt aur curat pentru ca in condtii ideale sa raspandesc exponential, la fel ca un virus. Poate un exemplu te va ajuta sa vezi despre ce e vorba mai indeaproape.

Continuand exemplul dinainte sa presupunem ca tu ai o firma care vinde pantofi pentru pitipoance. Tocmai ti-a venit un transport cu ultimul model de pantofi (made in China bineinteles), ultimul racnet in materie de fashion pentru pitipoance. Bineinteles postezi poze pe pagina de facebook. Vine prima pitipoanca (pitipoanca zero), ramane cu gura cascata si imediat da LIKE la poza cu pantofi si isi cumpara si ea o pereche.

Pitipoanca zero, ca orice pitipoanca care se respecta are sute de alti prieteni si prietene pe facebook dintre care mai mult ca sigur foarte multe sunt la randul lor pitipoance. Dintre acestea un anumit procent vor vedea in newsfeed-ul lor de pe facebook faptul ca pitipoanca zero a dat LIKE la acei pantofi si poate a scris si un comentariu despre cat de "cool" sunt. Ca sa nu ramana mai prejos dau si ele click, se uita la poza, raman fascinate si bineinteles dau si ele LIKE si isi comanda propria lor pereche de pantofi.

Acum deja iti dai seama cum functioneaza sistemul, aceste noi pitipoance au la randul lor sute de prieteni care vor vedea LIKE-ul respectiv si asa mai departe procesul se repeta. Intr-un scenariu fictiv sa presupunem ca pitipoanca zero a generat prin prietenele ei de exemplu 10 LIKE-uri care la randul lor genereaza fiecare inca 10 ajungand deja la 100 de LIKE-uri care genereaza mai departe inca 10 fiecare si asa mai departe.

Ce inseamna asta? Tocmai ai obtinut 1000 de fani ai paginii tale de facebook care vor vedea mai departe tot ce postezi tu acolo, toate noile produse pe care le aduci si asa mai departe ca sa nu mai vorbim ca deja ai vandut cateva sute de perechi de pantofi si foarte probabil vei continua sa le vinzi mai departe multe din chinezariile trendy de ultima moda pantru ca toate ptipoancele care au dat LIKE de buna voie si nesilite de nimeni sunt turbate dupa ce ai tu sa le oferi.

Si toate astea fara sa cheltui UN LEU in advertising. Daca alegi sa investesti si ceva bani in facebook advertising atunci rezultatele astea se pot multiplica mult mai mult. Asta e puterea virala a facebook-ului care bate de departe google dar dupa cum spuneam doar in anumite nise, nu merge la orice produs. Daca firma ta vinde de exemplu produse de birotica atunci facebook n-o sa te ajute chiar asa de mult.

Oricum google nu e prost si a scos si el google+ ca sa imite facebook pentru ca altfel ramanea de caruta de tot. La ora actuala orice firma trebuie sa fie prezenta atat pe facebook cat si pe google+, altfel pierde teren in fata competitiei.

#10
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 tfmercedez, on 18 martie 2014 - 01:40, said:

Ai fi surprins cate primarii de prin tara au adresa oficiala, @yahoo.com
O gramada de "societati" exista doar pe facebook... Pe mine chiar ma mira, cum de pana si un cacat de emisiune de la tv, este musai sa aibe facebook. Adica intru pe facebook sa ce? sa dau like? si daca dau like, ce? Cu ce ajuta like sau dislike pe cineva?  Parca erau ceva emisiuni la tv, care promovau la randul lor alte emisiuni in timpul reclamelor, si musai adresa de fatzaubuc.

1. Din păcate, știu. Și câte firme au, să nu uităm. Și cel mai fain e că marea majoritate a firmelor serioase ignoră din start orice firmă care se prezintă cu adresă gen yahoo, hotmail, pe principiul "dacă s-au zgârcit până și la 2-3$ / lună pentru un email de firmă, de ce or mai fi în stare ăștia?". Să nu mai vorbim de adrese gen <numefirma>.freewebsite.com...


2. Facebook e o unealtă foarte bună pentru firme pentru că îți permite să te bagi în social feed-ul persoanelor interesate și să te întreții cu clientela fidelă. Totul e să nu abuzezi de asta. Adică unul care a dat like la firma de chiloți Marcela o să vadă pe știrile lui când se lansează noua colecție de primăvară-vară de chiloți Marcela, poate să dea like și share celor 2000 de prieteni ai lui la post-ul cu colecția ca să participe la ceva concurs cu un buget mizer de 200 de lei, și poate să comenteze oarecum direct firmei (sau agenției de publicitate care se ocupă de contul respectiv) în mod public. Cel puțin la nivelul de percepție este mult mai ok și mai transparent decât chestiile clasice gen newsletter și dacă știi cum să îți faci treaba, te ajută mult. Bine, totul e să nu abuzezi și să postezi din 2 în 2 ore poze cu pisici când nu ai altceva mai bun.

#11
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,568
  • Înscris: 15.06.2007
Ok si daca sunt dentist si punem plombe in carii? O sa dea pitipoancele like? Moaama ce plomba bizdoasa ai in mufa, pune in evidenta botoxu din buze..
Deci facebook ul chiar nu se potriveste la toate chestiile. Cert promoveaza narcisismul si alte chestii gen invidia. Ce ma enerveaza sa vad pe unii deprimati , ca uite unde a fost aia in vacanta. De unde are ailalta bani de masina x. Ma lesi? Fiecare cu a ma-sii si gata.

Da in general facebook e bun pentru bling bling , pentru genu de looseri care isi pierd timpul pe face book si parca singura lor motivatie este sa concureze cu altii. Promovare pe facebook de vacanta in insula moastelor , e aur curat pentru o agentie de turism. Dar nu cred ca firma de Pompe Funebre va avea ce sa faca cu likeurile nici daca le cumpara: avem modele noi de cosciuge. Super oferta . La doua cumparate primiti WI-FI si colva gratis. Da like.

Chiar azi citeam ceva pe un site de cacat, si cand am dat click sa vad articolul stupoare: acest articol poate fi citit numai daca dai like si intrii cu facebookul. WTF ???

Oricum la google bugetul este de minim $10 pe zi plus minus. Vine cam 250 pe luna. La suma asta nu cred ca intra in discutie.

#12
rickysyv

rickysyv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,620
  • Înscris: 08.03.2008
Pai am zis deja de doua ori ca nu se potriveste la orice afacere. Dar tu nu ai zis cu ce te ocupi de fapt, de parca ar fi secret sau nu vrei clienti noi si de pe forumul asta? Daca esti dentist trebuie sa privesti afacerea din alta perspectiva. Nimeni nu apreciaza pozele cu carii urate, implanturi sau alte gretosesnii dar pitipoancele ar da sigur LIKE la un zambet de un alb stralucitor cu gura larg deschisa care face reclama la un tratament de albire.

#13
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004

 Quantum, on 17 martie 2014 - 12:54, said:

Tot asa zic si eu. Likeurile sunt degeaba. FB nu e bun pentru reclama.
FB a avut în 2013 venituri doar din reclamã de 7 miliarde $. Deci, miliarde.
[ http://static2.businessinsider.com/image/52e972de6bb3f7ac48e84e8e-1065-822/screen%20shot%202014-01-29%20at%204.29.23%20pm.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,568
  • Înscris: 15.06.2007
Si google a avut cateva zeci de miliarde .
Deh, reclama sufletul comertului.

#15
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 tfmercedez, on 18 martie 2014 - 15:34, said:

Ok si daca sunt dentist si punem plombe in carii? O sa dea pitipoancele like? Moaama ce plomba bizdoasa ai in mufa, pune in evidenta botoxu din buze..
Deci facebook ul chiar nu se potriveste la toate chestiile. Cert promoveaza narcisismul si alte chestii gen invidia. Ce ma enerveaza sa vad pe unii deprimati , ca uite unde a fost aia in vacanta. De unde are ailalta bani de masina x. Ma lesi? Fiecare cu a ma-sii si gata.

Da in general facebook e bun pentru bling bling , pentru genu de looseri care isi pierd timpul pe face book si parca singura lor motivatie este sa concureze cu altii. Promovare pe facebook de vacanta in insula moastelor , e aur curat pentru o agentie de turism. Dar nu cred ca firma de Pompe Funebre va avea ce sa faca cu likeurile nici daca le cumpara: avem modele noi de cosciuge. Super oferta . La doua cumparate primiti WI-FI si colva gratis. Da like.

Depinde cum pui problema. La dentiști se poate face o campanie foarte ok cu un căcălău de poze stock și slogane de genul "pentru un zâmbet perfect" cu accentul pus pe partea de înfrumusețare și nu pe rezercții apicale. :P Chiar și cu firma de pompe funebre poți face ceva, mergi pe partea afectivă și politica umărului de sprijin, folosești slogane de genul "alături de tine la nevoie" și postezi de 2-3 ori în lună motivaționale dinălea deep cu iubirea de familie și prieteni. Poți să promovezi orice, depinde cum o faci. :)

Quote

Oricum la google bugetul este de minim $10 pe zi plus minus. Vine cam 250 pe luna. La suma asta nu cred ca intra in discutie.

Poți pune și buget de 5 lei / zi pe keyword-uri specifice. Și 2 lei pe zi, dar o să îți aducă 3-4 oameni.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate