Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...
 Facultate din Bucuresti posibil o...

Eroare steering

Recomandare service pentru repara...

Premier Energy se listeaza la bursa
 Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?
 Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China
 

Centrala MHG Procon45 - nu detecteaza flacara

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,148
  • Înscris: 05.12.2002
Salut,

Ai mei au o centrala MHG Procon 45 (manual aici: http://www.rvr.ie/da...ns 17032006.pdf )
Pe apa calda nu prea o folosesc (au panouri solare) asa ca, de cateva luni bune, nu a mai fost pornita.
I-am dat drumul pe apa calda si intra in avarie E133 - nu detecteaza flacara.
Se aprinde, merge 4-5 secunde dar dupa aceea se opreste (am impresia ca bujia continua sa dea scanteie si cat timp arde gazul, pana cand il opreste)

Am desfacut arzatorul, schimbatorul de caldura era plin de depuneri (see attach), l-am curatat dar am aceeasi problema.

Nu stiu cum detecteaza prezenta flacarii - mai sus de "ventilator" tot ce este electronic este bujia, un senzor pe evacuare (Flue Gas Sensor) si niste senzori pe circuitul de apa care nu ne intereseaza.

Idei? Ce as putea sa verific?
Nu am desfacut electronica sa vad daca sunt condensatori umflati - am inteles ca ar putea fi si asta o problema.

Alta intrebare: Camera de ardere parca e compacta (in spatele izolatorului din poza este o tabla), pe unde se face evacuarea?

Multumesc!

Attached Files


Edited by Alice, 26 August 2013 - 00:19.


#2
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Ai incercat sa o bagi invers in priza ?

Va trebui sa cureti foarte bine arzatorul. Eventual poti sa-l speli cu apa cu presiune. In prealabil desfaci furtunul de evacuare condens de sub camera arzatorului si-l bagi cumva direct la canalizare sa nu mai treaca prin borcanul ala de dedesupt. Apoi bagi apa cu presiune cu un furtun cu ceva diuza la capat. Se poate folosi foarte bine si un vermorel, o pompa de stropit via, rosiile etc.

Teoretic avaria poate veni si de la mizeria aia din arzator insa este putin probabil. Datorita mizeriei ar trebui sa ai eroarea E134 si nu direct 133. Prima data verifica daca este respectata sau nu faza la alimentare.

#3
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,148
  • Înscris: 05.12.2002
134 nu a dat niciodata. Faza este respectata, e marcata pe stecker si pe priza. Oricum, incercasem si cu el invers in priza, fara efect.

#4
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Atunci sunt mari sanse sa ai probleme cu placa electonica.

La pagina 49, capitolul 20.5 , ai explicatile cum poti intra in meniul Info pentru servis. Verifica valoarea parametrului c1 in timpul cit arde focul. Asta este de fapt curentul de ionizare. Asa poti afla cit anume citeste electrodul de ionizare.

#5
octavianlaz

octavianlaz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,177
  • Înscris: 15.04.2009

 florin71_skoda, on 26 august 2013 - 10:02, said:

Atunci sunt mari sanse sa ai probleme cu placa electonica.

La pagina 49, capitolul 20.5 , ai explicatile cum poti intra in meniul Info pentru servis. Verifica valoarea parametrului c1 in timpul cit arde focul. Asta este de fapt curentul de ionizare. Asa poti afla cit anume citeste electrodul de ionizare.
o completare la ce a spus florin: se pare ca partea electronica ( si nu numai ) este cea de la baxi luna ht. poate gasiti amanunte in manualul in limba romana sau si la reprezentante baxi .

Attached Files



#6
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Intradevar sunt foarte asemanatoare si au accesorii identice insa ca versiune de placa nu sunt chiar identice. Electronica de la Baxi este Siemens LMU 54 cu display AGU 2.310, pe cind centrala de fata are placa Siemens LMU 64 cu un display AGU foarte asemanator cu AGU 2.310.

Eroarea E134 de la Procon, la Baxi este E128. In prima faza chiar am vrut sa scriu E128 dar dupa ce am citit un pic prin manual am realizat ca nu-s chiar identice  placile si erorile

#7
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,148
  • Înscris: 05.12.2002
Curent de ionizare 0 tot timpul.
O sa vina maine cineva sa-i faca revizia si sa se uite la ea, om trai si-om vedea.

Arzatorul este mancat in dreptul electrodului, poate fi o cauza? Se poate roti arzatorul fata de electrod?
Are cineva idee cam cat ar costa un arzator / o placa electronica?

Multumesc!

#8
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Nu prea se poate roti arzatorul insa cu putina grija poti demonta tubul ala gaurit ( adica arzatorul ) si se poate spala si ala cu jet de apa si frecat un pic cu un jmirghel fin si o periuta de dinti. Deasemenea nici electrodul de ionizare nu strica sa-l freci putin cu un jmirghel dar cu atentie sa nu-l rupi ca datorita faptului ca a stat mult timp in foc a devenit casant si daca-l indoi se poate rupe.
Problema insa este de la placa daca zici ca ionizarea este zero. Va trebui sa verifici condensatori si ce mai gasesti prin zona in care ajunge la placa firul de la electrodul de ionizare. Cam 90% ai sanse sa gasesti un condensator defect si atunci vei putea sa repari placa.

#9
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,148
  • Înscris: 05.12.2002
Frecat? Smirghel??? Mi-e un pic cam tarsa, sincer sa fiu :) "A BRUSH, OF ANY KIND, MUST NOT BE USED TO CLEAN THE BURNER SURFACE. If damage has occurred to the burner surface, the burner MUST be replaced."
Oricum, daca se poate roti e bine.

Oi vedea maine ce zice cel care vine sa o vada, macar sa stiu sigur ca e de la placa. Condensatorii ii schimb, nu-i problema (desi centrala are doar vreo 5-6 ani, parca au picat cam repede), eventual pun solid-state daca gasesc.

#10
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,148
  • Înscris: 05.12.2002
A venit, a facut revizia, a schimbat placa si a mers.
Nu am apucat inca sa ma uit la placa veche sa vad ce are / daca se poate repara.

#11
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Era in garantie ?

Teoretic placa se poate repara, insa era important de stiut ce Curent de Ionizare raporteaza placa. Este un defect clasic si de regula este un banal condensator.

#12
octavianlaz

octavianlaz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,177
  • Înscris: 15.04.2009

 florin71_skoda, on 29 august 2013 - 12:13, said:

Era in garantie ?

Teoretic placa se poate repara, insa era important de stiut ce Curent de Ionizare raporteaza placa. Este un defect clasic si de regula este un banal condensator.
si eu sant curios cine este importatorul /reprzentanta tipului respectiv de centrala in romania , deoarece eu acum am auzit prima data de aceste centrale . de asemenea ma interesa (amor propriu) pretul unei placi electronice de tipul respectiv .

#13
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Si eu am auzit prima data de modelul asta de centrala si ma surprins in prima faza ca interiorul si placa seamana foarte mult cu Baxi. Initial am fost tentat sa cred ca este o centrala Baxi facuta in ceva tara nordica si vinduta sub alt nume.

#14
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,148
  • Înscris: 05.12.2002
Asa, ma apucasem sa scriu un reply atunci dar mi-a crapat si am uitat de subiect.

Nu stiu cat face afacerea, a ramas sa se descurce tata cu plata, cand o veni factura. Din ce am inteles, ar fi in jur de 150-200E (parca asa a zis, sau 100-150E, nu mai retin)
Centrala, din cate stiu, este facuta in .DE si adusa de Maral (pt. service de la ei au venit)

Condensatorii despre care se vorbeste ar fi cei nepolarizati? Pentru ca electrolitic clasic e unul singur; mai sunt vreo 3 solid-state dar nici unul nu pare sa dea semne de oboseala.

Attached Files


Edited by Alice, 09 September 2013 - 14:52.


#15
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Verifica condensatorul albastru de linga releul portocaliu, ala pe care scrie "150n MBUN". Vezi cu un capacimetru daca nu cumva sa devalorizat si nu mai are 150n cit ar trebui sa aiba.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate