Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Ultima postare: iun 02 2024 22:06, Inițiat de
curentelectric
, mai 05 2013 08:43
·
125
#11666
Publicat: 14 mai 2022 - 08:09
Trecem inapoi la biciclete, nu avem treaba cu carburantul, si in + vom deveni ceva mai sanatosi. Problema carburantului e ca ~ 60% din pret o reprezinta tva-ul si accizele Orice crestere de pret ii convine statului, pentru ca incaseaza mai multi bani. Asa ca de ce ar interveni ca sa scada pretul si sa protejeze cetateanul?
|
#11667
Publicat: 21 mai 2022 - 20:04
Primul test maraton de 24 ore incarcare pe redac dupa recomandarea Banner
baterie Varta Blue 60Ah 540A , la plecare 470A la terminare 560A Am cam stat sa urmaresc ce-i drept dar totul a decurs ireprosabil , 24 ore fix , am ajuns la o tensiune de 16,78v la final Pana am ajuns la 16.5 volti i-a luat 8 ore ceea ce indica baterie statuta , normal in maxim 1 ora atingi aceasta tensiune . Urmeaza bannerul meu de 63 amperi sa-l resuscitez exact in acelasi mod . Pentru doritori - folositi spatiu ventilat fara surse de foc deschis , verificati din cand in cand bacul sa nu se infierbante , necesar un voltmetru . |
#11668
Publicat: 22 mai 2022 - 10:19
Anul trecut, un electrician auto mi-a verificat bateria montata pe masina, o Varta Silver Dinamic, cu vechime de 5 ani in exploatare, rezultatul fiind urmatorul:
SOC:12,52V NOMINAL:680OEN MASURAT:444EN STARE SANATATE:65% STARE INCARCARE:71% DEFECT SCHIMBA I-am sugerat omului sa puna bateria la incarcat si apoi sa o verifice din nou.A zis ca nu are rost, ca este pierdere de timp, etc.Tipul nu primea un ban in plus, ci avea doar de muncit in plus cu bateria mea. Bun, mi-am comandat o baterie noua apoi mi-am cumparat si un redresor auto, incacare automata si un aparat de verificat bateriile auto. Acum 3 zile am pus vechea baterie la incarcat, lasand-o 24 h apoi am verificat-o, rezultatul verificarii fiind urmatorul: SOC:98% GOOD BATTERY STD:680 A, CCA:579 A VOL:12,8V SOH:85% GOOD BATERY In concluzie, as fi putut folosi, lejer, bateria, cel putin inca un an.Poate chiar 2 sau 3 ani.Electricianul a mers pe ideea ca viata unei baterii nu este mai mare, in medie, de 5 ani, ignorand faptul ca nu toti au acelasi regim de exploatare si intretinere a masinilor.Eu fac majoritatea km la drum intins, extraurban, pe distante medii si lungi. Morala:Recomand achizitionarea unui redresor auto, automat si unui aparat de verificat baterii si verificat de fiecare, periodic, propria baterie de pe masina personala.Electricienii auto, angajati mai ales la alte firme, nu au chef de lucru asa ca prefera ce este mai simplu si usor pentru ei. |
#11669
Publicat: 23 mai 2022 - 09:00
max_01, on 22 mai 2022 - 10:19, said:
........................................ Morala:Recomand achizitionarea unui redresor auto, automat si unui aparat de verificat baterii si verificat de fiecare, periodic, propria baterie de pe masina personala.Electricienii auto, angajati mai ales la alte firme, nu au chef de lucru asa ca prefera ce este mai simplu si usor pentru ei. Pai da, asta e si esenta acestui topic, sa recomandam. . Problema este alta. Cand pasiunea depaseste cu mult ratiunea si latura practica a problemei. Unii dintr-e noi, nu toti , nu se opresc la un singur redresor. Acum, eu am trecut la un "nivel inalt", m-am apucat de "modernizarea" redresoarelor si invertoarelor din dotare. Acum e pe masa Lidl-ul de 12 Amperi, care are o electronica foarte faina, dar care trebuie un pic cizelata pe la pragurile comparatoarelor din integratul de pe placuta cu tiristoarele, sa ridic pragurile mai spre 16 volti si sa inlocuiesc mizeria de traf, parca facut de casa pionierilor din china. E un redresor tare fain, alti colegi nu s-au impacat cu el, il poti pune linistit sa incarce cu bateria conectata in circuitul masinii, fara nici un risc, ca de altfel oricare redresor automat cum e asta, avand la baza transformator clasic si nu un circuit in comutatie. Iteratiile care au aparut dupa modelul de 12 Amperi, au fost de 15 si unul de 17 Amperi, in fapt, scosi amperii din acelasi traf incarcat peste limita in putere, adica micsorat numarul de spire. Intrebarea e daca am nevoie de astfel de modificari ? Nu. Doar pasiune sau dotinta de a ramane vesnic copii... In fine, ca tot vorbeam mai in urma de Norauto si produsele care nu se mai gasesc la noi: https://www.norauto....12v-700542.html Pe asta il folosesc "de intretinere" si-l pot conecta direct pe masina la bornele bateriei, nu face nazuri. Dar fata de cele cu traf clasic, incarca superficial. Despre Varta silver dinamic, a mea a atins 12 ani ! Si inca invarte un dizel. Nu sunt sigur ca la iarna va mai face fata, deja tensiunea se stabilizeaza la 12.5 volti si la deschis portiera si portbagajul, adica doar compul masinii (bordul aprins) si cateva becuri de 5 Wati (pe care, poate, le voi schimba odata cu leduri... ), tensiunea se duce la 12.1-12,2 volti. Deja varsta isi spune cuvantul. Deci nu e chiar ceva rar ca o baterie sa se mentina si peste 7 ani. Intrebarea retorica,de 10 puncte, se mai gasesc acum baterii de astea ?!?!?! Editat de digioptic, 23 mai 2022 - 09:07. |
#11670
Publicat: 23 mai 2022 - 10:31
"se mai gasesc acum baterii de astea ?"
Da, se gasesc dar greu si sunt scumpe , pe olx cand apar noi BMW , Mercedes OE , cele cu bac alb . Cu un topla bac rosu am deja 5 ani pe un VW 2.0 diesel , cu un TAB efb am intrat in al 3-lea an pe un taxi . Varta silver de azi nu se pot compara cu cele vechi , varta blue le depaseste iar topla le scufunda pe ambele Din cate am inteles (auzit) exide cumpara firma TAB cu catel si purcel cu tot , pacat . "Unii dintr-e noi, nu toti , nu se opresc la un singur redresor." Nici eu nu ma pot stapani ... Boxe si suburi in bloc nu mai pot asculta , cu trenulete rade lumea de mine , puzzle nu am loc si chef sa fac asa ca trebuie sa fac ceva si sa imbin placutul cu utilul - redresoarele nu fac zgomot, se pot stivui unele peste celelalte , deocamdata nu deranjez pe nimeni . Editat de ldpe, 23 mai 2022 - 10:34. |
#11671
Publicat: 23 mai 2022 - 10:53
https://www.autoeco....use-retargeting
Ma gandesc la asta, treaba e ca nu stiu cum stau cu stocurile si mai ales cat sunt de statute... Nu-mi permit sa iau nus ce "avioane" la peste 800, ca n-am masina de aia pricopsita. Asta ar fi pretul maxim. Mai sunt la Exide din categoria premium, nu stiu ce iteratie este cu sau fara carbon, de 72, 74 si 77 Ah. Dar na, sa incerc si eu un EFB EFB-ul asta e exact ce am avut la prima echipare, dar era produs de varta, tot 70 Ah cu 720 pornire. Editat de digioptic, 23 mai 2022 - 10:56. |
#11673
Publicat: 23 mai 2022 - 13:45
Ce mai politica de firma, n-ai vazut asa ceva. Daca o comand sa vina cu curierul, platesc in plus 25 de lei, daca ma duc la magazinul fizic, sa vad si eu daca e in regula, trebuie sa platesc 40 de lei in plus, ca nu aduc baterie la schimb. Ciudat nu ? Ii apuca ecologia cand ma duc sa verific bateria, dar nu-i intereseaza daca o aduce curierul... ...Romania, te iubesc...
Cum sa aduc baterie, daca aia veche e pe masina ? Si cum sa obtin garantie daca nu e data jos si montata cea noua de persoana autorizata ? Uf. Editat de digioptic, 23 mai 2022 - 13:47. |
#11674
Publicat: 23 mai 2022 - 14:43
Eu nu dau baterie la schimb , iau in general de la autokarma si pentru una de 60 imi da 16 lei , naaa, le adun si merg la centrul de reciclare unde imi da 3 lei/kg , minim 30 lei/baterie . Si acum am 2 de 90 si 3 de 60 , in curand fac o excursie si bag 25 litri benzina
|
|
#11678
Publicat: 24 mai 2022 - 07:44
Sunt excroci , aia e, e peste 3 lei kg de plumb DAR ei cumpara cat mai ieftin si le REVAND la pretul normal , nu exista un mercuriar la intrare ca sa nu sti in ce economie subterana intri. Din reciclare s-au facut vile si masini de nici in vis nu sti cum arata .
Si la mine tot asa dar am sunat la sedf iul central si am cerut o lista de preturi plus sa-mi recomande unde sa merg , sa vezi ce suspect se uitau la mine cand am mers prima data , acum ne stim si merge treaba mai rapid . Cam acolo e pretul corect cum platesti la magazin 10% din pretul bateriei , iese cam 3 lei si ceva /kg , culmea , acolo stiu care e pretul... Editat de ldpe, 24 mai 2022 - 07:47. |
#11679
Publicat: 27 mai 2022 - 11:24
Epopea achizitiei unei banale baterii auto
Capitolul final Marti, saptamana care tocmai se termina, primesc un mesaj pe telefon de la auto karma, sa ma prezint la magazinul fizic, sa ridic comanda care am facut-o telefonic. Totul pana aici, perfect, si raspunsul foarte amabil al operatorului si promtitudinea onorarii comenzii, de pe o zi pe alta. Merg in magazin, dau codul primit pe mesaj si un baiat se duce in spate sa aduca Exide-ul EFB start-stop de 70 Ah si 720 amperi pornire. Vine cu bateria incercand sa nu o atinga de piept sa nu-si...murdareasca tricoul. Prafuita si cu bacul vizibil prin de zgarieturi, fara un capac la o borna si celalalt capac "shui" in sus putin. Bornele lustruite cu peria de curatat, straluceau. Intreb, de ce arata asa, surprins lucratorul ca stiam ca e o baterie veche de aproape un an (automat un an in minus la cumparator). Raspunsul a venit repede si pe un ton foarte scazut, cum ca furnizorul le aduce asa. Fac o paranteza, chiar sa fie prafuita, o carpa sa fie stersa nu strica, poate, poate, asa poti impresiona clientul sa o ia... In fine, dau sa pun macar voltmetrul pe borne, bateria avea cam 12.4 volti, deci neincarcata probabil de cand a plecat de la fabrica. Bornele lustruite, probabil tradau si o folosire inainte de intentie de comanda mea. Am refuzat elegant si am parasit magazinul, lucratorul ducand fara jena "produsul" in spate. Enervat de situatie si de preturile tot mai mari la diversi distribuitori, cu potentiale "surprize" de genul celor expuse mai sus, ma duc la DEDE sa vad ce au si ei. Chiar nu-mi mai pasa ca e clasica, neagra sau albastra, baterie proaspata sa fie. Trebuie sa recunosc, ca oricare distribuitor de oricare brand de baterie auto, are baterii pe stoc in lunile de vara si daca vrei una foarte proaspata, trebuie cumparata mai aproape de lunile de iarna, atunci cand vanzarile sunt foarte mari si stocurile se termina. Eu, pe dos, imi iau baterie vara... Surpriza mare, pe rafrurile de la DEDE, gasesc una bucata Varta silver 77 Ah si 780 pornire si doua bucati in aceiasi tehnologie, "silver" de 74 Ah si 750 Amperi pornire. Cele de 74 Ah sunt low-profile, in sensul ca sunt mai putin inalte. Pun voltmetrul si una din cele doua avea o tensiune de 12.66 volti, Bornele, eu i-am dat prima data capacele jos de la iesirea din fabricatie, aratau, cei care stiu cum arata plumbul iesit din creuzetul de dupa turnare, usor mat, stiu despre ce vorbesc. Deci, o baterie "virgina" si nu cu borne lustruite.Data de fabricatie, decembrie 2021. Toate erau din 2021, putin mai "vechi" ca asta cu tensiunea la borne cea mai mare. N-am mai stat la discutie, o pun in cos. Pret total 550. (in 30 de zile trebuie sa duc baterie la schimb sa iau cei 50 de lei dati in plus). Ajung acasa, o pun la incarcat pe norauto ca era mai la-ndemana. Start incarcare la 20:00 pe la 23, inca nu termina-se. Mai stau ceva si o gasesc in floating cu 13.62 la borne. As fi putut sa o las linistit pana dimineata, dar grijuliu cum sunt cu ce am, o decuplez si ce sa vezi, incet si foarte incet, la a doua zecimala tensiunea incepe sa scada. Fata de bateria veche, care se "incarca" foarte repede si dupa ce o scoti de la redresor, tensiunea scade foarte repede la 12.55-12.6 aproximativ. A doua zi dimineata, bateria varta silver, s-a stabilizat cam la 12.95 volti. Azi dimiteata, de marti seara si pana vineri dimineata, bateria are in gol la borne in jur de 12.9 volti. De ce v-am povestit toate astea ? Eu nu mi-am luat decat un tester de la Yato, din cel clasic cu "furca". Despre el si patania cu butonul de test, v-am mai povestit cu ceva timp in urma. In fine, vreau sa va spun ca nu am luat un tester din cel cu procesor cu SOH si SOC sau sa-ti dee procentul de incarcare si cel al potentialei "sanatati". Scolit si crescut (recunosc cu mandrie acest fapt) in perioada comunista, in care trebuia sa ne "descurcam" cumva si fara toate "chinezariile din timpul prezent, poti intui foarte bine dupa cele care le-am expus mai sus, ca poti sa iei o hotarare fara echivoc pentru achizitia unei noi baterii, inainte sa faci pornirea "cu surprize-surprize" cand intorci cheia in contact si auzi doar un...pac slab, dupa care se asterne linistea... Ps. Nu stiu cum sunt bateriile actuale, dupa cate se povesteste pe topic, viata lor e mai scazuta ca cele din trecut. De Exide, poti spune ca sunt slabe cand "apuci"o baterie dubioasa cum v-am spus mai sus. La fel si la Vartele actuale. Dar cred ca marea majoritate a cumparatorilor de la noi sar peste pasul foarte important, de a incarca bateria pe redresor inainte de montare. La asta se mai adauga si o folosire ocazionala a masinii, cu drumuri scurte si stationari cu perioada foarte lunga. Mi-ar fi placut sa incerc un EFB, n-a fost sa fie... De Varta se zice ca i-au schimbat forma grilei si ca ar fi o chestie faina in utilizare. Nu plec urechea la marcheting, si nu astept minuni, dar nu este bine sa neglijam macar verificarea periodica a starii bateriei, prin simpla masurare a tensiunii la borne, si mentinerea starii de incarcare. O baterie poate sa tina foarte multi ani, chiar si la o masina folosita mai rar si pentru ca numarul de porniri e mai mic dar, foarte important, starea de incarcare trebuie sa intre in grija utilizatorului. |
|
#11680
Publicat: 29 mai 2022 - 06:40
Țineți-vă bine!
Rombat va lansa din august bateria Heavy Duty Champion HD-EFB, cu o durată de viață de trei ori mai mare decât cea a bateriilor clasice Rombat S.A., singurul producător integrat 3600 de baterii auto din România, a prezentat astăzi, la Târgul Auto Total Business Show de la București, bateria Heavy Duty Champion HD-EFB, destinată vehiculelor de mare tonaj. Ion Dobreanu - sâm, 28 mai 2022, 17:16 Rombat va lansa din august bateria Heavy Duty Champion HD-EFB, cu o durată de viață de trei ori mai mare decât cea a bateriilor clasice Producțua aestor baterii va începe la Bistrița, din luna august a acestui an. Bateria a trecut cu succes, în ultimul an, toate testele de laborator și în exploatare pe toate segmentele de utilizare: construcții, transport marfă și persoane, agricultură. Bateria Heavy Duty Champion HD-EFB înglobează o tehnologie inovativă care crește performanțele acumulatorilor auto și permite creșterea duratei de viață de până la 3 ori comparativ cu bateriile clasice. „Heavy Duty Champion oferă o calitate premium obținută de Rombat SA prin inovări special concepute pentru a asigura performanțe superioare. Produsul nostru garantează o durată de viață de trei ori mai mare, comparativ cu bateriile clasice Heavy Duty și un număr de cicluri de încărcare de 10 ori mai mare decât în cazul bateriilor clasice, la o descărcare de 17,5% în mod continuu, cu impact major in durata de viață a acumulatorilor”, a explicat George Chiriță, director de vânzări și marketing al Rombat. Durabilitatea produsului a fost obținută prin mai multe inovații ce reduc la maximum sulfatarea plăcilor și oferă o rezistență maximă la vibrații. Nivelul de vibrații este un indicator extrem de important pentru vehiculele de mare tonaj, în principal din cauza locului de amplasare a bateriei, ceea ce impune o proiectare specială pentru a atenua efectele acestora. Proiectul tehnologic Heavy Duty Champion HD-EFB, dezvoltat de compania Rombat SA, prezintă indicatori maximi de performanță și în ceea ce privește consumul de apă, aspect ce permite, de asemenea, menținerea performanțelor acumulatorului. Fiind destinată vehiculelor de mare tonaj, Champion HD-EFB are funcții ”hotel”, care asigură o descărcare lentă, având o capacitate suplimentară de alimentare a consumatorilor în staționare. Acumulatorii Heavy Duty Champion HD-EFB au fost concepuți pentru Aplicația Euro 5/6, corespunzătoare celor mai restrictive normative de poluare valabile la nivel internațional dar compatibilă și pentru vehicule de o generație mai veche (Euro 4/3). Despre Rombat Rombat Bistrița S.A., companie deținută de concernul sud-african Metair, este singurul producător integrat 360O de baterii auto din România, din 1997. Fondată în urmă cu peste 40 de ani, în 1980, ”Acumulatorul Bistrița” și-a schimbat denumirea în 1991, devenind SC Rombat SA. Compania a fost deținută de stat până în 1996 când, în urma privatizării, a fost cumpărată de angajați. În 2012 Rombat Bistrița a fost preluată de Metair International Holdings Cooperatief U.A., parte a grupului Metair Investment Limited. De-a lungul timpului, Rombat a produs și vândut baterii auto în peste 40 de state, de pe 4 continente. Compania are un parteneriat strategic de peste 25 de ani cu Dacia Renault iar în 2017 a devenit furnizor pentru Ford Craiova. În 2021 compania a obținut certificarea Q1 Ford, care atestă standardul maxim de excelență ca furnizor OEM. |
#11682
Publicat: 06 iunie 2022 - 11:06
ptr ldpe iti recomand ptr unghi mort oglinzile acestea 2 seturi la loganul tau 1,6
https://www.emag.ro/...ef_id=920320815 https://www.emag.ro/...8/pd/D98DVGBBM/ sa iti pui oglinzile mari cu semnalizare de pe Logan van, logan mcv |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 2
1 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi
cry27