Sisteme profesionale de încălzire în pardoseala cu agent termic (IPAT)-seria 3-2013-..
#10027
Posted 23 October 2017 - 19:34
kolfleading, on 23 octombrie 2017 - 13:07, said: Termostatul portocaliu are rol de protectie. Daca din cauza unei defectiuni sau a unui reglaj prost ajunge apa prea fierbinte in tevi, opreste pompa. Trebuie setat pe Senzorul de temperatura in sapa poate fi configurat sa aiba doar rol de protectie, sa intrerupa incalzirea daca se depaseste o anumita temperatura. Exemplu: La termostatul Purmo Tempco Digital se poate vedea temperatura din sapa, chiar daca este programat sa lucreze dupa temperatura ambientala. Senzorul costa vreo 18 RON, iar termostatul cam 170 RON. Edited by Fontanero, 23 October 2017 - 19:35. |
#10028
Posted 23 October 2017 - 21:10
ramurel, on 18 octombrie 2017 - 09:25, said: Nu mi-e util, ăla l-am văzut și eu pe Google, e cap de listă, dar implică o pompă/instalație de recirculare separată , dacă ești atent, ceea ce nu mă ajută, eu vroiam cu ajutorul propriei instalații. Ceea ce am rezolvat intre timp. Mersi oricum! 21-Lancer, on 23 octombrie 2017 - 10:44, said:
Bună. Aș avea nevoie de câteva sfaturi în legătură cu setările de temperatură IPAT. De menționat că am pornit instalația cu setările făcute de executant, după cca 12h rezultatul a fost aproximativ nul, senzația de căldură a fost ori autoindusă ori datorată caloriferelor amplasate în câteva locuri în casă, cert este însă că pardoseala a rămas rece. Cel care a proiectat / executat instalația e prin Spania, pe altcineva priceput în zonă nu am găsit, un prieten s-a oferit să poziționeze robineții termostatați "așa cum sunt la el acasă". Zis și făcut, foto atașate. Am pozitionat senzorul extern al unei stații meteo pe pardoseală, 24.5grC după câteva ore. Ideea e că am impresia că temperatura la intrare e cam mare, am citit 36grC. Cam asta as vrea să lămuresc, așadar. Cum și în ce fel jonglez cu cele două termostate, și ce rol joacă fiecare. Multumesc anticipat. Sapa a fost uscata inainte? Senzatia de caldura poate fi data si de cresterea umiditatii in aer. Recomand mutarea termostatului de contact si reglarea temperaturii in pardoseala la 45 de grade. Verificări daca aerisirea s-a facut corespunzător, si debitul reglat pe fiecare circuit (corelat cu lungimea circuitului). |
#10029
Posted 24 October 2017 - 09:39
E montat corect, pe teava de tur- cea care vine cu agentul termic de la cazan.
Totusi mi se pare "suspecta" pozita unde se face amestecul cu returul din pardoseala. Este la no.7- asta inseamna debit maxim din retur pardoseala si mai putin din tur cazan => sapa nu se incalzeste. Adica debitmetru iti arata ca are 2,5l/minut dar debitul asta e dat doar de pompa GPA care furnizeaza mai mult retur de pardoseala decat agent termic din cazan. |
#10030
Posted 24 October 2017 - 09:44
MKdens24kw, on 24 octombrie 2017 - 09:39, said:
E montat corect, pe teava de tur- cea care vine cu agentul termic de la cazan. Nu te intereseaza temperatura ce vine de la cazan (tocmai de aia ai pus GPA), poate sa vina oricat. Te intereseaza temperatura care intra in bucle sa nu depaseasca limita (GPA defect sau reglat gresit). |
#10031
Posted 24 October 2017 - 09:45
E montat "gresit" sau e "inutil"(pt ca are GPA)?
Acum vad mai bine. Temperatura de amestec are, debit are......hmm Edited by MKdens24kw, 24 October 2017 - 09:47. |
#10032
Posted 24 October 2017 - 09:47
E montat gresit.
Termostatul portocaliu protejeaza pardoseala daca se defecteaza GPA (de ex. se blocheaza vana termostatica pe deschis cu ceva mizerie din instalatie). |
#10033
Posted 24 October 2017 - 23:03
Eu unul as renunta la brosca aia portocalie (pe vremuri erau verzi si deaia eu le zic broatse).
Fiind un termostat de contact, va citi orice, dar numai temperatura apei nu. Pina ce apuca distribuitorul ala sa ajunga la temperatura apei din el, va dura o vesnicie. Daca eara un termostat cu imersie, poate ca-l acceptam. Dar asa, mai bine fara el. Referitor la pozitia termostatului respectiv, care dupa cum au mai spus si alti inaintea mea, este foarte importanta: Am avut un caz cu un GPA ICMA M055 care avea din fabrica un termostat de protectie de 50grd imersat. Agentul termic era furniza de o centrala pe lemne, care este de la sine inteles ca furniza apa de 60-70grd. Datorita pozitiei "prost" alese de producator pentru termostatul ala imersat, imediat ce pornea pompa, se si oprea datorita unei asa zise cresteri exagerate a temperaturi de tur. Termostatul respectiv citea temperatura prea mare, deoarece era montat prea aproape de teava de tur a centralei si nu era montat pe turul GPA-ului. Pina la urma am anulat termostatul de protectie si totul functioneaza ok. Asa ca decit montat prost, mai bine fara. Se descuraca GPA-ul si fara protectia respectiva. In cazul colegului 21-Lancer, este multa mai simplu, deoarece el are centrala pe gaz si nu-i deloc complicat sa o seteze pe 50grd si sa anuleze termostatul portocaliu. |
#10034
Posted 25 October 2017 - 09:24
florin71_skoda, on 24 octombrie 2017 - 23:03, said:
Eu unul as renunta la brosca aia portocalie Dupa 2 sau 3 ani clientul s-a saturat de mine si a chemat pe altcineva . Care a modificat instalatia din X considerente cu tur mai mare gen 60 grade . Vreau sa iti zic documentat am poze cu gresia ridicata . Ca atare as lasa broasca lipita de distribuitorul de tur . Care se incalzesre foarte repede deoarece este alama . Daca vrei sa o anulezi sa zic asa o setezi pe 80 grade si la revedere . |
#10035
Posted 25 October 2017 - 09:39
Urmaresc de ceva vreme aceasta arie fiind principala sursa de informare in scopul realizarii in regie proprie a instalatiei IPAT la casa care este aproape gata, Pe scurt, datale probleme sunt urmatoarele:
- 110mp utili dispusi pe 2 etaje, cu un necesar termic de circa 7kw (in cazul pesimist ) - ipat realizat cu teava rehau de 17mm, 5 circuite + o scarita in baie la parter, 6 circuite + o scarita in baie la etaj; - majoritatea circuitelor au in jur de 80m(chiar si mai putin), unul are 91m - centrala un ariston genus evo 24 montata in subsol, butelie egalizare presiuni confectionata din teava PPR 110, cu racorduri PPR 32. - coloana pana la cele doua distribuitoare din PPR 32 in lungime de circa 15m - cam multe coturi (circa 15 pe tur, 15 pe retur). - robineti de 1tol majoritatea dar mai sunt doi robineti de 3/4 si un filtru magnetic imediat dupa butelia de egalizare - pompa willo yonos pica 25 1-8 Problema este ca, cu toate buclele deschis, nu reusesc sa trec de 2l/m cand incerc sa reglex debimetrele. Am mai pus inca o pompa 25 1-6 in serie cu cea existenta si se imbunatateste un pic situatia insa nu mult. Daca las doar un singur distrubuitor, pot atine pe toate buclele cam 4l/min. Facand niste calcule ale pierderii de presiune, cu un program sugerat de @kolf, la un debit de 2.34mc/h, ar rezulta, pentru datele de mai sus, o pierdere de circa 1bar - 10mca (si asta doar pe coloana, asa in mare...Daca unele lipituri mai obtureaza traseul, pierderea este si mai mare). Sa fie corect? Daca este adevarat, atunci, probabil singura varianta fiabila ar fi sa schimb coloana cu un diametru mai mare. Gresesc undeva? am si alte variante in afara de o pompa cu inaltime de pompare foarte mare si implicit costur de achizitie + curent mai mari ? Ar rezolva problema un grup de pompare pe fiecare distribuitor? Ma gandesc ca intrucat debitul necesar ar fi acelasi si tot trebuie sa fie tras/impins pana la distribuitor, dar poate gresesc:) As evita adaugarea de pompe in distribuitor caci daca trebuie umblat la ele se face destula mizerie..... multe multumiri! |
#10036
Posted 25 October 2017 - 10:02
In principiu, rationamentul tau e corect. Undeva exista o cadere de presiune mare. Nu-i exclus sa fie si obturata coloana de PPR de la vreo lipitura cu "guler", chestia asta se poate intampla relativ usor la PPR daca e incalzit cu o secunda prea mult.
Problema ar putea fi rezolvata daca pui GPA si pompa locala pe fiecare distribuitor, dar in cazul acesta trebuie sa maresti temperatura care pleaca de la centrala. Cantitatea de caldura transportata de agentul termic este direct proportionala cu debitul si cu diferenta tur-retur (cat de mult se raceste apa => cata caldura cedeaza). Exemplu:
Edited by kolfleading, 25 October 2017 - 10:03. |
|
#10037
Posted 25 October 2017 - 10:10
kolfleading, on 25 octombrie 2017 - 10:02, said:
In principiu, rationamentul tau e corect. Undeva exista o cadere de presiune mare. Nu-i exclus sa fie si obturata coloana de PPR de la vreo lipitura cu "guler", chestia asta se poate intampla relativ usor la PPR daca e incalzit cu o secunda prea mult. Problema ar putea fi rezolvata daca pui GPA si pompa locala pe fiecare distribuitor, dar in cazul acesta trebuie sa maresti temperatura care pleaca de la centrala. Cantitatea de caldura transportata de agentul termic este direct proportionala cu debitul si cu diferenta tur-retur (cat de mult se raceste apa => cata caldura cedeaza). Exemplu:
ah, nu ma gandisem la a creste temp centrala ca sa am nevoie de un debit mai mic pe coloane...oricum nu vreau sa fac asta caci: 1) scad randamentul centralei 2) am nevoie de GPA-uri si nu simple pompe! asta este, voi reface coloana cu PPR 40 si atunci nu ar mai trebui sa apara probleme. Cu aceleasi date ar rezulta o cadere de presiune de 3.35mca conditii in care pompa mea ar trebui sa faca fata fara probleme.. |
#10038
Posted 25 October 2017 - 10:23
Incearca sa optimizezi traseul. Pune 2 coturi de 45 in loc de un cot de 90 acolo unde se poate. Mie la debitul de peste 2 mc/h imi da chiar mai mult de 10mca pe coloana de care zici si vreo 5 mca pe coloana de 40.
|
#10039
Posted 25 October 2017 - 10:27
M_ierdnA, on 25 octombrie 2017 - 10:23, said:
Incearca sa optimizezi traseul. Pune 2 coturi de 45 in loc de un cot de 90 acolo unde se poate. Mie la debitul de peste 2 mc/h imi da chiar mai mult de 10mca pe coloana de care zici si vreo 5 mca pe coloana de 40. |
#10040
Posted 25 October 2017 - 15:15
Buna ziua dragi colegi, spre rusinea mea de 3-4 ani de cand am terminat instalatia de incalzire nu am mai citit un post de pe aici, asa ca daca pun o intrebare si a mai fost raspunsa in timpul asta , imi cer iertare!
Cautam pe olx un distribuitor sh, si am dat peste ciudatenia asta, vezi poza. Ce este? Si, se poate folosi pt IPAT? Attached Files |
#10041
Posted 25 October 2017 - 15:21
vezi ca teava ppr de 40 are peretii de 5.5mm grosime
De ce nu renuntii la ppr si tragi coloanele dintr-o singura bucata de pex de 32 ? nu o sa mai ai o gramada de gatuieli la lipituri. |
|
#10042
Posted 25 October 2017 - 16:38
PescarPro, on 25 octombrie 2017 - 15:21, said:
vezi ca teava ppr de 40 are peretii de 5.5mm grosime De ce nu renuntii la ppr si tragi coloanele dintr-o singura bucata de pex de 32 ? nu o sa mai ai o gramada de gatuieli la lipituri. |
#10043
Posted 25 October 2017 - 16:54
Da, pune si pompa centralei sa munceasca putin mai mult. Nu stiu sa iti spun valori exacte, insa parca 2 coturi de 45 opun cam 80% din rezistenta unui cot de 90. la 30 de coturi cate aveai acolo se simte ceva.
|
#10044
Posted 25 October 2017 - 17:09
xrt3, on 25 octombrie 2017 - 15:15, said:
Ce este? Si, se poate folosi pt IPAT? Sunt distribuitoare pentru instalatii cu coloane verticale si distributie pe orizontala (de ex. in blocuri). Nu se pot folosi la IPAT. @pcode: coturile se pot face cu curbe conducatoare. Daca e fixat mai des (ex din metru in metru) s-ar putea sa iasa ok si cu Pex aparent...depinde cat esti de pretentios... Edited by kolfleading, 25 October 2017 - 17:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users