Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315
 Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 

Hyundai Sonata

- - - - -
  • Please log in to reply
357 replies to this topic

#1
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Intr-un final am reusit sa fac ceea ce mi-am propus: sa testez Sonata si sa ma gandesc serios la achizitionarea ei (maine depun actele).

Sa o iau cu inceputul. Testul:

Testul a fost facut cu modelul Sonata 2.4 fara CD/MP3/CAS/Tuner si comenzi pe volan. Avea numai CAS/Tuner. Diferenta e mica insa din punct de vedere a confortului eu cred ca se merita.
Nu stiam ca toate modelele vin standard cu scaune incalzite electric. Cool.
Am condus-o pret de 45 de minute pe mai multe tipuri de carosabil si cu viteze diferite:
- Autostrada, 20 km. Pentru cine nu stie, la iesirea din Pitesti spre Bucuresti au aparut niste semafoare. Acolo i-am testat demarajul (limiuta :D). De la 0-100km/h in 9s, cronometrati cu un ceas analogic. Asa ca poate fi mai mult poate fi mai putin. Oricum, masina trage bine. Din pacate nu este dotata cu TCS (controlul tractiunii) si nu am putut pleca de pe loc fara scartz cum se intampla la Elantra. Dupa 3000 rpm trage ca nebuna (am remarcat totusi cursa pedalei de acceleratie destul de scurta sau ... intrase presul sub ea, trebuie sa mai verific odata.
Masina este incredibil de silentioasa la acest lucru contribuind se pare si anvelopele Dunlop (gentile sunt de 17", as fi preferat de 16" pentru un confort mai bun).
- Drum sinuos cu denivelari pronuntate pe final, 6 km: Drumul 23, de la Metro Pitesti catre Combinatul petrochimic este un drum destul de bun, sinuos iar spre final plin de gropi. Excelent pentru teste. In curbe se tine bine, nu pare sa aiba tendinte supra sau subviratorii insa nici eu nu sunt un as in ale testarilor asa ca nu stiu ce trebuia facut acolo. Mie mi-a placut, mult mai asezata ca Elantra. Am intrat in gropi cu viteza destul de mare, suspensia a preluat socurile excelent si fara zgomot. Suspensia destul de moale totusi. Parca totusi nu are tendinta de "barca" cum mi s-a parut la Avensis. Alt punct important: nu am auzit greieri cu toate ca este masina de teste si avea ceva km la bord.
Cutia de viteze este precisa insa are cursa destul de lunga si parca putin zgomotoasa. Ma rog, o sa mai fac o tura odata sa ma conving.
- Autostrada din nou (doar Mero-Pitesti, doar 4-5km): I-am dat in trompeta de la semafor reusind sa ajung cu ea la 220km/h (pe bord). Schimband dupa 4000km/h masina trage ca nebuna. Nu este o sportiva insa se tine bine.

Consumul pe km efectuati 9.8l/100km (indicati de computer). In accelerare, maximul vazut a fost de 15l/100km/. Minimul de 7.2l/100km. Neavand consum instantaneu am citit valorile pe consumul mediu dupa ce in prealabil l-am resetat. Eroarea e destul de mare, sunt convins de asta.

Dotari standard:
- climatizare cu filtru de polen.
- inchidere centralizata (alarma? am uitat sa intreb ...)
- geamuri cu actionare electrica fata, spate.
- oglinzi cu actionare electrica si incalzire.
- servodirectie si volan reglabil pe inaltime si adancime.
- ABS+EBD (TCS nu cred ca are).
- airbaguri pentru sofer si pasager +airbaguri cortina (8 in total).
- sistem audio CD/MP3/CAS/Tuner + 6 boxe.
- bancheta spate rabatabila asimetric.
- insertii de lemn sau crom in functie de culoarea tapiteriei.
- jante aliaj usor de 17" (225/50R17).
- computer de bord.
- proiectoare ceata.
- scaune fata incalzite electric.
- parasolar luneta (manual :D).

Bile albe:
- dotarile mai mult decat suficiente.
- vopseaua metalizata inclusa in pret.
- Mp3 :D
- silentioasa.
- comenzile foarte simple si putine (butoanele cu care se regleaza climatizarea au o consistenta a materialului asemanatoare caucuiucului, foarte interesanta la atingere).

Bile negre:
- servodirectia cam prea asistata.
- cutia de viteze parca zgomotoasa.
- senzatia de plastic ieftin a manerelor de la usi (acelea din interior).
- ma mai gandesc :D

Si acum sa va spun ce reducere am obtinut:
Deoarece am luat o masina de la ei si vreau si un Getz pentru sotie (asta la primavara) avem asa:
- 14700 pret CIP (initial 15900).
- un set de anvelope de iarna.
- primul schimb de ulei moca (ala de la 1000 km).
- prima revizie gratuita.

Contractul la final (dupa 4 ani de leasing, prin HVB) ajunge la 19500 euro. Daca platesc masina dupa primul an suma se reduce au aproape 800 de euro (18700).
Avansul este de 5700 de euro (Elantra :D) si rata lunara de 230 euro.
Casco in jur de 1000 euro/an.
Valoarea reziduala la final (3500 euro).

Culoarea masinii bleumarin foarte inchis, tapiteria crem cu insertie de lemn (cam nasoala, dar n-am chef sa astept dupa alta).

Eu cred ca o salt ... voi ce ziceti?

#2
Taw

Taw

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,084
  • Înscris: 14.11.2003
In sfarsit te-ai decis... :w00t:
Noua Sonata mi se pare o masina foarte reusita cel putin dpdv al designului.Imi spate mai ales da o alura de A8 asa...
Iar la pretul ei nu stiu daca gaseai ceva mai bun pt ce iti doreai tu.
Nu stiu foarte multe despre masina dar mereu intorc capul dupa ea pe strada cand o vad :P.

Felicitari  :photo:

Edited by tau_xxx, 22 November 2005 - 15:20.


#3
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
in sfarsit, ca ne-ai innebunit! :D

#4
Ahile

Ahile

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,651
  • Înscris: 11.07.2004
Pai daca miine depui actele...ce rost mai au opiniile noastre?
In tot cazul Sonata ramine impresionanta prin dotarile foarte bogate vis-a-vis de pretul moderat. Reducerile sint tentante deasemenea. Iar faptul ca esti un fan al marcii ar trebui sa te convinga. Insa Cristist50, tu nu pari prea convins. De aceea eu zic sa nu te grabesti, ca Sonata tot acolo ramine. Mai fa un drive-test, mai analizeaza partea financiara (e pacat sa dai Elantra pentru doar 5700 de euro, dupa cit ai dat pe ea. Iar la Sonata o sa pierzi chiar mai mult la revinzare.), mai uitata-te o data la plasticele alea, la directie, la suspensie, poate si la consum... Abia dupa ce esti ferm convins ca asta e masina pe care ti-o doresti depune actele. Daca mai ai ezitari nu le depune. Nu-ti iei masina in fiecare an!

#5
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
vezi ca la skoda superb aveau o reducere de nu stiu cate mii de euro.. s-ar putea sa fie si masina aia tentanta..

#6
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003

 Cristist50, on Nov 22 2005, 14:00, said:

..................
Schimband dupa 4000km/h masina trage ca nebuna.
....................
Erata: era vorba de 4000 rpm :D

@Ahile: Orice opinie este binevenita, indiferent daca este pro sau contra.
Tu ai dreptate in ceea ce spui, sa ma mai uit o data cu atentie. Dar dupa cum stii pana nu dai banul nu e nimic batut in cuie.
Cat despre Elantra, nu pierd la ea foarte mult. Un an si jumate de rate si cam atat.
Marea greseala pe care am facut-o este ca am uitat de restul de bani. Vand Elantra cu 5700 de euro + 70 de milioane (dupa ce se vinde Dacia). Deci cei 5700 de euro reprezinta  prina parte din suma cu care o vand.  Imi cer mii de scuze, insa eu mi-am facut socoteala banilor care ii am acum disponibili.
Deci corect, cifra cu care vand Elantra este de 5700 de euro si 70 de milioane peste o luna sau doua.
Sau 7397 de euro la cursul 1 euro = 36500 lei. Acum daca o fi alt curs, nici o problema ...

Consumul nu ma ingrijoreaza, acum doar nu vreau si motor mare si consum de masina electrica. Asta e, confortul se plateste. Si cum iarasi nu sunt adeptul tractoraselor pe motorina ... chiar si la 14l/100km ma declar multumit (cu toate ca nu papa chiar asa mult dupa cum am vazut).

@romaximusro: Ma duc sa vad ce oferta au si cei de la Skoda.

@tyby: 'ai bre ca nu v-am inebunit ... sa vedeti de acum incolo :D

#7
alexmohora

alexmohora

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 991
  • Înscris: 25.05.2005
Cristist50, sunt curios... ai mers vreodată într-un BMW seria 5 (nu ăsta nou - ăla de dinaintea lui)?

Te întreb pentru că aşa am păţit şi eu să mă entuziasmez când am mers cu un golf 2 după Dacia berlină şi mi s-a părut o minune... pe urmă cu un matiz care mi s-a părut şi mai tare pe urmă cu Clio, Megane I, megane II, Ford Focus, VW Passat, Opel Astra G, Opel Vectra B, Ford Mondeo 2000, Peugeot 407, Opel Corsa, Tico, Ford Mondeo 1996, Mercedes Cobra, Mercedes 124... şi altele pe care le-am uitat.... şi am mers şi cu Hyundai Sonata - modelul de dinaintea ăstuia şi am mers şi cu un BMW seria 5 diesel de prin 2000.

În unele am mers ca şofer în altele doar ca pasager.

Sfatul meu: mergeţi cu un BMW seria 5 corect întreţinut sau aproape nou şi vă vindecaţi de entuziasm când vă veţi urca în alte maşini!

Edited by alexmohora, 23 November 2005 - 17:58.


#8
Taw

Taw

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,084
  • Înscris: 14.11.2003

 alexmohora, on Nov 23 2005, 17:57, said:

Cristist50, sunt curios... ai mers vreodată într-un BMW seria 5 (nu ăsta nou - ăla de dinaintea lui)?

Te întreb pentru că așa am pățit și eu să mă entuziasmez când am mers cu un golf 2 după Dacia berlină și mi s-a părut o minune... pe urmă cu un matiz care mi s-a părut și mai tare pe urmă cu Clio, Megane I, megane II, Ford Focus, VW Passat, Opel Astra G, Opel Vectra B, Ford Mondeo 2000, Peugeot 407, Opel Corsa, Tico, Ford Mondeo 1996, Mercedes Cobra, Mercedes 124... și altele pe care le-am uitat.... și am mers și cu Hyundai Sonata - modelul de dinaintea ăstuia și am mers și cu un BMW seria 5 diesel de prin 2000.

În unele am mers ca șofer în altele doar ca pasager.

Sfatul meu: mergeți cu un BMW seria 5 corect întreținut sau aproape nou și vă vindecați de entuziasm când vă veți urca în alte mașini!

Sa mergi si cu un E-Classe dupa ce mergi cu seria 5 sa vezi ce-ti trece entuziasmul. :peacefingers:
Dar deja deviem...vorbim despre o masina sub 20mii euro, nu 50mii.

#9
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Am mers si cu masini de peste 100.000 de euro.

Iar un BMW seria 5 corect intretinut (si nu ma refer la modele de acum 10 ani) dupa opinia mea ar trebui sa coste peste 30.000 (second-hand). Deoarece unul nou ajunge si pe la 60.000 (Din cate stiu preturile la seria 5 incep de la 31.000 CIP).

Nu imi permit asa ceva.

Edited by Cristist50, 23 November 2005 - 20:54.


#10
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Asaaa.
Deci masina are si alarma, mai exact vine cu ea din fabrica. Nu trebuie sa o mai monteze Nea Grigore la service. Mai are si chestia aia cu deschisul portbagajului de la telecomanda. Nu ca ar fi important ...

#11
alexmohora

alexmohora

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 991
  • Înscris: 25.05.2005
Interesanta teoria ta cu ar trebui sa coste... dar nu costa!

Costa intre 12.000 - 20.000 alea din seria anterioară și nu sunt chiar de acum 10 ani - din 2001, 2002, 2003 ce zici?

Și gândește-te că seria anterioară mașina nouă nu costa chiar 60.000 - atât e unul dintr-ăsta de-acum.

Dar oricum parcă am văzut prin altă parte că ți-ai luat deja Sonata!

#12
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Mi-am luat Elantra acum un an jumatate. Sunt curios unde ai vazut ca am zis ca mi-am luat Sonata?
Ma agit de mai mult de jumatate de an sa imi iau Sonata. Mai mult a durat sa imi conving nevasta. Pe care am dovedit-o in urma cu ceva timp cand am pus-o sa aleaga intre Toyota Yaris SH sau Getz nou. Deocamdata a ales Getz-ul ca e nou. Si mi-a dat mana libera catre Sonata.

Despre BMW numai de bine, nu imi iau pentru ca nu sunt adeptul masinilor SH in care poti baga sau nu o gramada de bani.
Si apoi nevasta-mea nu vrea sa auda cu nici un chip de un SH la 16.000. Iar intre noi fie spus, nu am incredere in BMW-uri de 4 ani de zile care costa 10.000 euro.
Mie imi plac garantiile de durata (3-5 ani).

Si apoi, BMW are toata lumea. De ce sa merg in aceeasi directie cu turma (no offense)?

#13
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,234
  • Înscris: 05.02.2002
Felicitari oricum pentru consecventa : Elantra, Sonata, Getz :) si vorbesc serios.

Pe de alta parte spui ca esti adeptul garantiilor de durata dar vrei sa iti schimbi masina dupa 1 an 1/2 atunci la ce iti trebuie atata garantie ? Peste doi ani parca vad topic "Hyundai Grandeur" sau ce o mai aparea pana atunci :P

#14
alexmohora

alexmohora

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 991
  • Înscris: 25.05.2005
Ce bine ar fi să aibă toată lumea BMW...
Nu-ţi lua dacă nu vrei! Dar să iei maşini noi şi să le vinzi după un an sau doi mi se pare ineficient financiar. Este exact perioada în care devalorizarea maşinii este mult mai mare decât uzura ei.

Legat de garanţie: vezi că nu o ai gratis.

De ce nu te gândeşti la o Sonata SH? diferenţa de preţ faţă de una nouă îţi dă confortul că dacă e ceva grav la ea stricat ai cu ce să o repari. Nu e chiar o loterie atâta timp cât există Service-uri şi oameni care se pricep şi pot să o verifice. Plus că mai ai şi tu ochi... ai mers doar cu destule maşini, ai mers cu Elantra... o să simţi destul de uşor dacă e ceva dubios cu ea. Problema e să găseşti una SH.

Încă ceva: Elantra ta este acuma SH. Ai dat pe ea să zicem x.000 euro. Întreab-o pe nevastă dacă ar fi de acord să o cumpere cu 0.7*x.000 euro?

Edited by alexmohora, 25 November 2005 - 11:08.


#15
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Cand mi-am luat masina nu aparuse Sonata. Mi-a placut din primul moment in care am vazut-o. Asta e singurul motiv pentru care vreau sa schimb Elantra.

Si cine stie ... daca o sa am bani de Grandeur vreodata  :naughty:

@alexmohora: Tu ai dreptate in ceea ce spui. Dar considerand faptul ca eu dau doar 5000 de euro initial, restul ramanand sa il dau pe parcursul a 4 ani ma face sa consider varianta SH mai putin convenabila.
Gandeste-te ca iau un VW, Volvo, BMW, etc cu 11.000-12.000 euro si apoi se intampla ceva la el si ma apuc sa bag ceva bani ... Unde mai e avantajul?

Edited by Cristist50, 25 November 2005 - 15:16.


#16
shobi

shobi

    dabăl iu ti ef?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,945
  • Înscris: 18.01.2005
hehe .... deci cu care ma iei pe capota cristi ? :D sper ca o sa fie sonata norocoasa ... :lol:

#17
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Alo, ia asteptati bre sa mi se aprobe leasingul.
Mai bine faceam prin Motoractive ca acolo il aveam deja aprobat, insa asa se intampla cand te iei dupa rude ...

#18
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Numai Hyundai ai gasit sa-ti cumperi? Ca si eu merg la cateva luni cu un Hyundai, si asa masina inghesuita n-am mai pomenit, cred ca numai Lastunul era comparabil, si finisajele din tabla chioara vopsita ma fac sa vad Dacia 1300 ca masina de lux.  Dupa 3 ore de mers ma achilozez tot si mi-aduc aminte cu nostalgie cum stateam in Oltcit...

Un om cunoscator si doritor de ergonomie ca tine ar fi trebuit sa tinteasca mai sus. Nu la un Mercedes, ca si alea-s proaste, ca am mers eu de doua ori cu niste autocare Mercedes de stateam cu genunchii la la gura si ne miscam sincron tot randul, si de abia prindea suta, la un Fiat ceva ori o Skoda, ca cu alea n-am mers, dar cred ca-s bune.


Acu daca te-ai linistit s-o stapanesti sanatos pe asta sau oricare o fi, doar vroiam sa-ti zic ca am citit pe un topic dezgropat cu avionase comentariile tale "experte" si vroiam sa simti si tu ce am simtit eu. Bafta.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate