adaptare turbosuflanta ptr u445
#20
Posted 22 December 2012 - 23:19
un motor nascut turbo,caruia ia cazut turbina,functioneaza normal daca plimbi tractorul de ici- colo,in momentul in care bagi plugul ,fum cat maneca si nu se tureaza,asta inseama ca pompa da motorina mai multa decit poate sa arda motorul cu admisia normala deci supraalimentarea se refera la un surplus de aer dar si de motorina. Eu sunt de parere ca se poate incerca totusi cu o turbina luata de pe un motor nu mai mare cu 5-10 cai decat motorul lui U445
|
#21
Posted 22 December 2012 - 23:28
HAGHIAC-CATA, on 22 decembrie 2012 - 23:19, said:
un motor nascut turbo,caruia ia cazut turbina,functioneaza normal daca plimbi tractorul de ici- colo,in momentul in care bagi plugul ,fum cat maneca si nu se tureaza,asta inseama ca pompa da motorina mai multa decit poate sa arda motorul cu admisia normala deci supraalimentarea se refera la un surplus de aer dar si de motorina. Eu sunt de parere ca se poate incerca totusi cu o turbina luata de pe un motor nu mai mare cu 5-10 cai decat motorul lui U445 i-mi place cum gindesti incercarea nu omoara pe nimeni ,dar daca se vad rezultate ,atunci sa te tii cu discutii pe forum |
#22
Posted 23 December 2012 - 10:02
Iti dai seama daca se vad rezultate e ca si cum s-ar inventa roata www.youtube.com/watch?v=GAL1kTxg4pw
|
#23
Posted 23 December 2012 - 10:10
O turbosuflanta luata de pe un motor cu capacitatea cilindrica mai mica decat a u445.(ca sa poata dace boost la turati mici)
Ca sa fiti economici debit scazut, vreti putere? Debit marit Daca puneti turbo in regim de sarcina maxima motor se incalzeste foarte tare |
#24
Posted 23 December 2012 - 10:15
Ionut , acelasi lucru am spus si eu dar daca nu e turbo tot degeaba sau daca vor consum mic sa ia un tractor de 12cp sau motocultor
Edited by Insane_, 23 December 2012 - 10:17. |
#25
Posted 23 December 2012 - 10:21
daca pui turbo si vrei sa il folosesti iti trebuie alt regim de turatii, mai mare
care dintre noi cand ara tine turatia motorului la momentul maxim(cuplul cel mai mare)? Edited by ionutpop1, 23 December 2012 - 10:29. |
#26
Posted 23 December 2012 - 19:12
O turbina asemanatoare detin si eu (www.youtube.com/watch?v=GAL1kTxg4pw).
Cunosc pe cineva ,care a adaptat un motor saviem turbo pe o combina John Deere ;rezultatul a fost un consum destul de mare de motorina.Dupa schimbarea turbinei situatia s-a schimbat,motorul avand alta viata. Cat despre consumul si regimul de turatie la 445 se pot face multe reglaje in regim de amator (incercand si comparand) . Personal am reusit sa fac leutul sa plece in sarcina fara sa folosesc pedala de acceleratie(sau acc de mana) jongland cu nr. de contragreutati de la regulatorul de turatie centrifugal si arcurile cu parghiile de reglaj. Se poate reduce consumul atat de mult ca oratania nu vrea sa mai plece de pe loc nici la turatie maxima.Se poate jongla cu presiunea injectoarelor de la 110 la 250 bar.La capitolul asta veti obtine pornire la [dinte] cu presiune joasa(vara)insa trebuie mare atentie la consum(trebuie reglat si debitul pompei). Revenind la turbina,in general se poate obtine un plus de putere de 25-100 % in functie de tipul de turbina. @ionutpop1 personal mi s-a intamplat sa ar cu treapta 1(cutie cu 3 +reductor dublu) -priza directa(la mare) si pt ca nu imi convenea turatia(prea mare) am incercat sa ar cu treapta a2-a .De reusit am reusit ,insa pe esapament iesea fum negru si dens;o turbina in acel caz ar fi fost mai mult decat indicata.Bineinteles ca am renuntat la tr.2 si am arat batraneste cu tr 1. Edited by gcom61, 23 December 2012 - 19:18. |
#27
Posted 23 December 2012 - 19:30
tin sa te contrazic, turbo nu influenteza consumul ci influenteza puterea care este data de debitul de motorina si aerul care intra in camera de ardere.
in general moatoarele turbo sunt mai eficiente decat cele aspirante. gcom61, on 23 decembrie 2012 - 19:12, said: @ionutpop1 personal mi s-a intamplat sa ar cu treapta 1(cutie cu 3 +reductor dublu) -priza directa(la mare) si pt ca nu imi convenea turatia(prea mare) am incercat sa ar cu treapta a2-a .De reusit am reusit ,insa pe esapament iesea fum negru si dens;o turbina in acel caz ar fi fost mai mult decat indicata.Bineinteles ca am renuntat la tr.2 si am arat batraneste cu tr 1. Edited by ionutpop1, 23 December 2012 - 19:18. |
#28
Posted 24 December 2012 - 13:11
Poti sa sustii afirmatia? Care ar fi motivul pt care nu ar functiona la turatii joase? Apropo s se stie ca in galeria de aspiratie la 445 exista o suprapresiune de ordinul milimetrilor de col.apa creata chiar de aspiratia provocata depistoane.
Am gasit si o discutie veche despre 445 : http://www.utgjiu.ro...f/8th/S4/20.pdf si alta.... http://www.utgjiu.ro...f/8th/S4/26.pdf si...mai sunt si altele;mai cauta si pt [long tractor ] Edited by gcom61, 24 December 2012 - 13:21. |
|
#29
Posted 24 December 2012 - 17:53
gcom61, on 24 decembrie 2012 - 13:11, said:
Poti sa sustii afirmatia? Care ar fi motivul pt care nu ar functiona la turatii joase? Apropo s se stie ca in galeria de aspiratie la 445 exista o suprapresiune de ordinul milimetrilor de col.apa creata chiar de aspiratia provocata depistoane. Am gasit si o discutie veche despre 445 : http://www.utgjiu.ro...f/8th/S4/20.pdf si alta.... http://www.utgjiu.ro...f/8th/S4/26.pdf si...mai sunt si altele;mai cauta si pt [long tractor ] -turbo incepe sa bage presiune doar de la 2000-2500 rpm ale motorului motorul de 445 din cate stiu ca are 2300 cm3 si turbo de motor de 2500 rom ar fi ineficient tie ti-as trebui un turbo de pe un motor de maxim 1800 cm3 ca sa fac boost incepand de la turatia de aprox 1400 |
#30
Posted 24 December 2012 - 20:57
Nu tin neaparat sa discut in contradictoriu;credeam ca turbinele sunt calculate in functie de capacitatea cilindrica si mai ales in functie de ce presiune trebuie sa faca in cilindru.
In legatura cu ultimul aspect,cred ca este foarte importanta turatia si diametrul ventilatorului(turbinei),care la randul ei este data de nr.de evacuari/unitatea de timp. Un motor in 4 cilindri de 2500 are cam 625cmc/cilindru,iar unul de 445 780cmc/cilindru.Eu cred ca invartite la ~aceeasi turatie este posibil sa fie echivalente ca si debit de aer/gaze .Tinand cont ca supapele la 445 sunt cu [guler] pe o parte,doar simpla polizare a acestora duce la un grad mai mare de umplere a cilindrilor,chiar daca nu se mai face [spalarea]suficienta cu aer proaspat a cilindrului.Un plus de presiune pe admisie va conduce in mod sigur la o incarcare cu mai mult aer ,decat cu aspiratia atmosferica. Voi incerca sa jonglez si cu supapa de by-pas a suflantei sa vad care sunt avantajele/dezavantajele |
#31
Posted 24 December 2012 - 21:55
bine zici ca turbosuflantele sunt calculate dupa capacitatea cilindrica a motorului
dar masinile au alt regim de turatii pe cand la tractor trebuie turatii mai joase presiunea in turbo ii data de viteza de iesire a gazelor. tie imi trebuie o turbosuflanta mica ca sa faca presiune incepand cu turatia de 1400 rpm ale motorului |
#32
Posted 24 December 2012 - 23:46
vreti sa pune-ti turbo pe D 115 da v-ati gandit daca rezista motorul la forta care o dezvolta cu turbo,arborele ar fi primul care cedeaza.Ca sa ii pui turbo trebuie decomprimat motorul,asta se poate face cu o tabla decupata dupa garnitura de chiuloasa si montata ca sa salte chiuloasa .turbo se poate regla sa bage si la 1500 rpm turatia la care D115 are cuplul .
|
#33
Posted 25 December 2012 - 00:05
singurul reglaj pe care il poti face la turbo este la acutuator
Legat de uzura, turbo nu mareste neaparat uzura in motor. Ba chiar poate sa o reduca. zic asa: cu turbo avem putere dubla dar efortul maxim sustinut de componente creste doar cu 10%. Pentru ca nu conteaza efortul maxim ci efortul mediu/cursa pistonului. Cum turbo intinde efortul pe o durata mai mare a rotatiei, rezulta ca eforturile maxime necesare sunt mai mici. Altfel spus, motorul aspirat impinge tractorul in impulsuri scurte, motorul turbat impinge tractorul cu impulsuri mai lungi. De aici rezulta cea mai mare parte a castigului de putere, nu din forta pe care o suporta internele motorului. presiunea la 90grade (acolo unde toata forta de apasare se transforma in cuplu util, nu se pierde mai nimic prin bataie asupra vibrochenului) e de 3-4 ori mai mare la turbo. Ciudata treaba, as fi crezut ca aspiratele sunt facute in asa fel incat sa dea totul la 90 grade, nu inainte. Inainte de toate: Daca nu intelegi de ce zic ca la 90 grade e cel mai eficient sa aplici forta, gandeste-te la bicicleta: cel mai eficient e sa impingi in pededala cand bratul pedalei e la 90 grade. Cu cat pedala e mai sus sau mai jos de pozitia 90 grade, cu atat mai mult impingi degeaba, greutatea ta se lasa pe axul angrenajului in loc sa se transmita in lant catre roata. impuls scurt: stai pe sa si te ridici de pe ea ca sa te lasi cu toata greutatea pe pedala doar o clipa, cand pedala e undeva spre 90 grade (cu toate ca in graficul ala treaba se intampla pe la 30 grade, deci si mai ineficient). In rest stai in sa. Impuls lung: stai in sa cat timp pedala urca, apoi te lasi pepedala pe toata cursa ei de coborare. Care mod da viteza mai mare biclei? Observi ca "internele" biclei nu au suportat efort mai mare, maximul a fost in ambele cazuri egal cu greutatea ta pe care o lasi pe pedala. Edited by ionutpop1, 25 December 2012 - 00:11. |
|
#34
Posted 25 December 2012 - 14:36
georgelulea, on 24 decembrie 2012 - 23:46, said:
vreti sa pune-ti turbo pe D 115 da v-ati gandit daca rezista motorul la forta care o dezvolta cu turbo,arborele ar fi primul care cedeaza.Ca sa ii pui turbo trebuie decomprimat motorul,asta se poate face cu o tabla decupata dupa garnitura de chiuloasa si montata ca sa salte chiuloasa .turbo se poate regla sa bage si la 1500 rpm turatia la care D115 are cuplul . sall ,ce fel de tabla ? ma refer la grosimea ei,si daca spui asta sa credem ca ai vazut cum se face modificarea? Edited by penciucromica, 25 December 2012 - 14:37. |
#35
Posted 25 December 2012 - 14:41
Numai prostii vorbiti, daca decomprimati motorul scade compresia si arderea nu mai este eficienta cu tot cu turbo, scade compresia scaee si cuplul.
Mai studiati problema ca sunt pe net destule discutii... Edited by ionutpop1, 25 December 2012 - 14:44. |
#36
Posted 25 December 2012 - 14:47
ionutpop1, on 25 decembrie 2012 - 14:41, said:
Numai prostii vorbiti, daca decomprimati motorul scade compresia si arderea nu mai este eficienta cu tot cu turbo, scade compresia scaee si cuplul. Mai studiati problema ca sunt pe net destule discutii... asta m-a mirat si pe mine .Am citit studiul ala care la consemnat mai sus g com 61 si sincer sa fiu am prins curaj.experimentul s-a facut pe motoarele existente,deci fara modificari,si concluziile sint relevante.incercarea se merita .oricum o sa caut mai mult pe net Edited by penciucromica, 25 December 2012 - 14:55. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users