Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...
 Camera auto DVR PNI Voyager S2600...

Cartelul din Carpati - mafia PNL ...

Trecut: Europa versus S.U.A. la c...

Garantie apartament dezvoltator
 Aplicație GPS cu zoom automa...

Ipad Pro & Air 2024

Service si revizii reprezentanta

Ati returnat produse pe aliexpres...
 

probleme pornire dacia 1310 carburatie

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Am citit si eu despre aprinderea farurilor inaintea pornirii motorului pe timp rece , este pentru initierea reactiilor chimice din acumulator , produce o preincalzire a electrolitului care asigura un amperaj mai mare stiindu-se faptul ca la frig curentul poate sa scada cu pina la 50%
Este ceva de genul legarii unui consumator mic permanent pentru pastrarea reactiilor chimice, gen led a sau bistabil care s-a demonstrat in timp ca pastreaza acumulatorul in stare optima de functionare mai mult timp.

#20
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Pai daca aprind pozitiile nu e aceeasi combinatie? Ma gandesc ca alea ar consuma mai putin, cam ai nevoie de tot ce poate da bateria la rece.

#21
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Da , am gasit unde am citit ... era la "mituri despre baterii auto Posted Image " http://ro.scribd.com...Acumulator-Auto pagina 7 nu m-am uitat la titlul rubricii si am luat-o ca generalitati.
"In zilele foarte friguroase aprindeti farurile pentru a “incalzi” bateria inainteapornirii motorului.
In timp ce nu exista indoiala ca aprinderea farurilor va creste circuitul in cadrul bateriei,
cu siguranta va diminua capacitatea necesara pentru pornirea unui motor rece. De
aceeaNUeste recomandata aceasta actiune."

Edited by hemTT, 14 December 2012 - 21:04.


#22
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Ma gandeam eu.

#23
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007
Schimba puntea redresoare cu totul la alternator si nu mai ai treaba.

Daca mai ai probleme pune un releu nou digital si gata.

#24
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Nu ai incarcare aproape deloc. Du-te la un electrician care sa-ti diagnosticheze alternatorul. Poate fi o infasurare sau poate fi puntea de diode. La rebobinat alternatoare auto nu cred ca se baga careva, insa punte de diode se gaseste la orice magazin auto mai rasarit. Dupa ce ai rezolvat problema alternatorului, pui bateria la incarcat sa o aduci in parametri, caci se pare ca ai "stors-o" de tot. Mare lucru ar fi sa n-o fi sulfatat deja, caz in care poti s-o arunci. Dar poate mai ai o sansa, merita sa incerci. Apoi incerci sa pornesti motorul si, cu bateria conectata in circuit, pui voltmetrul pe borne. Cu oricati consumatori ai merge, tensiunea masurata nu trebuie sa scada sub 14V (minim, minim 13,7-13,8V). Daca scade sub aceasta valoare, iti iei un alt releu de incarcare. La fel procedezi si daca tensiunea masurata este mai mare de 14,5V. Apropos, ai releul separat sau tot pe alternator ? Cat e de veche masina ?

#25
sebastyan-adryan

sebastyan-adryan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 10.11.2012
Mai putin si se trezeste vreun rasrit sa iti dea sfatul de a schimba masina.
OFF: Cati dintre cei care ati postat aici ai condus macar o dacie, sa nu mai zic de vazut ce are sub capota si alte cele??

#26
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Cand unii de pe aici se dadeau cu Dacia si isi schimbau singuri setul motor, tu te incaltai cu fesul ;)

#27
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
mai, sebi, ce ne faceam noi daca nu te aveam pe tine ?

Si ? Ce mai zici ? Ceva la subiect pe threadul asta ?

Noi am mai depanat la viata noastra asa ceva. Dar tu, in afara de citate de pe net, ce mai stii ?

Edited by cristi.r, 16 December 2012 - 15:22.


#28
spik1

spik1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,634
  • Înscris: 12.08.2012
Salut ! Daca omul a spus , clar, ca atunci cand foloseste farurile ii moare bateria, mi se pare normal ca are probleme cu incarcarea. Amperaj mic din cauza diodelor care poate sa functioneze doar cate una si atunci are tensiune , nu si curent. Releul sau legaturi si conexiuni slabe. Bateria poate fi scoasa , in timp ce motorul merge, daca pui un bec la bornele ce se prind la baterie, E bine de stiut , atunci cand ti se fura bateria si vrei sa ajungi acasa !Posted ImageSi inca ceva : totusi bateria este mica (55A) pentru o masina care nu are aprinderea perfecta , mai ales iarna. Cand aveam Dacia 1300 foloseam baterie de peste 70 A si nu aveam probleme iarna ! Eee...cate materiale a carat sa fiti voi sanatosi si mergeam la munte si la mare fara probleme, o reparai pe drum, daca erea nevoie ! Numai de bine !

Edited by spik1, 16 December 2012 - 17:15.


#29
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

Quote

E bine de stiut , atunci cand ti se fura bateria si vrei sa ajungi acasa !
Pentru cineva care se lauda ca stie d-astea si a trait vremurile "alea", ar trebui sa stii ca alternatorul nu debiteaza curent niciodata fara o tensiune aplicata infasurarii statorice (denumita si tensiune de excitatie). Si, daca nu debiteaza curent, cangi scanteie la bujii, nu ? Eu asa cred. Stiu, sigur iti aduci aminte de firul ala verde care se infigea undeva in alternator ...

Edited by cristi.r, 16 December 2012 - 17:46.


#30
spik1

spik1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,634
  • Înscris: 12.08.2012
Salut ! Nu ma laud, pur si simplu am avut o Dacia 1300 pe care am exploatat-o si ca turism si ca auxiliara ,pana nu a mai meritat s-o repar (tinichigeria).Nu am cunostinte vaste despre instalatii electrice auto, dar ce am spus mai sus le-am probat pe masina mea si nu numai eu . Ca mecanica am reparat cam tot la ea! Numai bine !

#31
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Deci ai pornit-o vreodata fara baterie sau nu ?

#32
spik1

spik1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,634
  • Înscris: 12.08.2012
Aha ! Cu bateria moarta si am luat curent de la alta masina , apoi am scos mortaciunea , nu inainte de a pune un bec la borne, cica pentru protectia diodelor !Chiar daca nu ai baterie , legi un bec la borne iei curent de la alta masina si pleci doar cu grija de a nu se opri ,ca altfel repeti operatiunea !Posted Image

Edited by spik1, 16 December 2012 - 19:53.


#33
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Mda, am inteles. Sper ca si altii care citesc asta.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate