Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Aditivi motorină. Pro sau contra?

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Pai nu exista numai mosnegii care ica isi mai repara Dacia cu sarma si patentul in fata blocului. Ei au niste urmasi tineri si foarte tineri pe masura :D.

Eu am o intrebare: cati din cei ce folosesc asa ceva o fac deoarece au avut probleme cu sistemul de injectie si nu vor sa mai repete patania si cati o fac doar asaaa, ca au auzit ca "face bine" ?

#20
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

 missionnad, on 09 decembrie 2012 - 13:42, said:

Din 2008 alimentez numai de la Petrom cu motorina sortimentul ieftin.Din cand in cand[odata la 2 luni] bagam cate 15-20l si din accea mai scumpa.In ultimul an nu am mai pus deloc din sortimentul mai scump[care am inteles ca este aditivat]am pus doar sortimentul ieftin.
Pana acum nu am avut nici o problema,76.000 km masina folosita la drumuri lungi,scurte[naveta],incarcata,descarcata,etc...
Filtrul de motorina este capsat,il schimb la 40.000 km si de curioziate l-am desfacut sa vad ce impuritati s-au adunat in el in acesti 40.000.
Mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca este destul de curatel raportat la proasta reclama care i se face motorinei din Romania de catre toate categoriile de soferi.
Pai ce legatura are curatenia motorinei/filtrului cu lubrefierea care se vrea imbunatatita prin adaugarea de ulei 2T?

#21
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007
Subsriu... Mentionez ca alimentez de unde baga RATT ul motorina in autobuzele noi Citaro , ambulantele etc. Adica cea mai ieftina motorina de la petrom. Nu cred ca au aia un interes ca sa isi strice autobuzele si ambulantele. Si cum am o autonomie de aprox 1000~1100km cu un plin ochi, pot spune ca alimentez in 95% din cazuri de la aceeasi pompa din aceeasi benzinarie. (am facut dus intors Timisoara Viena cu un plin).

 missionnad, on 09 decembrie 2012 - 13:42, said:

Din 2008 alimentez numai de la Petrom cu motorina sortimentul ieftin.Din cand in cand[odata la 2 luni] bagam cate 15-20l si din accea mai scumpa.In ultimul an nu am mai pus deloc din sortimentul mai scump[care am inteles ca este aditivat]am pus doar sortimentul ieftin.
Pana acum nu am avut nici o problema,76.000 km masina folosita la drumuri lungi,scurte[naveta],incarcata,descarcata,etc...
Filtrul de motorina este capsat,il schimb la 40.000 km si de curioziate l-am desfacut sa vad ce impuritati s-au adunat in el in acesti 40.000.
Mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca este destul de curatel raportat la proasta reclama care i se face motorinei din Romania de catre toate categoriile de soferi.


#22
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006
Am senzatia ca initiatoarea topicului nu s-a referit la aditivi pentru cresterea aptitudinilor de ungere a motorinei, ci  la aditivii care maresc fluiditatea, reduc gelificarea si usureaza pornirea pe timp rece.
Prin anii '95-'96, cand astfel de aditivi nu prea se gaseau, iar cantitatea de parafina existenta in motorina era destul de mare iarna, foloseam benzina pe care o introduceam in motorina cam 5%, pentru a putea porni mai usor iarna.

#23
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
Keropur kerokuku rombenzol pune  o cantitate de kerosen in benzina si motorina injectoarele stau curate ,atat la benzinare cat si la diesele avantaj tot rafinaria ia pret mai mare pe litru  iar cetateanul daca masina se infige mai bine din cauza kerosenului si a injectoarelor curate  baga talpa in ea si o alearga.. bine.

Edited by eboda, 24 March 2017 - 21:23.


#24
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
ROMPETROL aditiveaza si benzina si motorina  cu KEROPUR  de la BASF GERMANIA
http://www.performan...eropur_dp/index

http://www.performan...keropur/effects

Edited by eboda, 25 October 2017 - 12:32.


#25
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007

 curentelectric, on 07 decembrie 2012 - 15:48, said:

Rompetrolul cica ar pune keropur si in aia scumpa si in aia ieftina. Acuma, ce sa zic ... cum nu sunt actionar pe nicaieri, nu iubesc pe nimeni, dar nici masina nu era vreo racheta.

Oricum, aia cu keropurul era o gluma. Se pune un bidon de cola de substanta d-aia la o cisterna de motorina, asa ca ...


Exact.
Cel mai tare imindoresc sa vad pe pompagiu/ camionagiu, urcand pe cisterna sa verse "aditivul" in motorina.  Cisterna este compartimentata, sa nu faca valuri  fluidul in miscare.  Asta nu permite sa se dilueze uniform aditivul in tot volumul de motorina.
Daca este aditivata motorina, ea vine asa de la rafinarie.  Voua nu vi se pare absurda situatia?  De unde stie camionagiul cata motorina are exact in cisterna? Poate distribuie la mai multe statii. Unu vrea cu aditiv, altu fara.  


Singura observatie personala la diesel euro "6"  este ca face regenerare de filtru de particule mai rar cu motorina mai scumpa.

 george_eu25, on 07 decembrie 2012 - 20:28, said:

Voi nu intelegeti un lucru!Aditivul ala de motorina in proportie de 80-90% are aceleasi specificatii ca un ulei pentru motoarele in 4T.Luati o eticheta de la un aditiv si de la ulei Liqui Moly de exemplu si o sa vedeti ca e cam la fel ca si continut!
Si pe parfumuri si in general pe orice cosmetice scrie ca au aprox 80% aceleasi ingrediente.. dar nu ies aceleasi produse din ele... al dracu' fix in amanunte se ascunde ghiavolu'.

 eboda, on 24 martie 2017 - 21:02, said:

Keropur kerokuku rombenzol pune  o cantitate de kerosen in benzina si motorina injectoarele stau curate ,atat la benzinare cat si la diesele avantaj tot rafinaria ia pret mai mare pe litru  iar cetateanul daca masina se infige mai bine din cauza kerosenului si a injectoarelor curate  baga talpa in ea si o alearga.. bine.
EXACT. Am auzit povesti de la mecanici si persoane care aveau acces la kerosen, prin diversi, care palmau de la aeroport de la aviatia militara. Iarna bagau cca 1L de kerosen la un plin de motorina.

Kerosenul este mai ieftin decat motorina, practic un petrol usor. Are rolul de a creste cifra cetanica, ardere mai buna ,,scade temperatura de gelifiere a motorinei.

Kerosen nu stiu daca se poate cumpara "la litru" cert este ca se comercializeaza la tona, avioanele ard la greu.

#26
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
Singurele benzinarii ce comercealizeaza motorina cu cifra cetanica 55 ff buna in intervalul 15 dec .,.,15 martie sunt SOCAR si ROMPETROL la versiunile de motorina scumpa. Restul benzinariilor comercializeaza motorina de cifra cetanica 51 iar la versiunile mai scumpe sunt tot 51 dar supraaditivate. Deci la diesele iarna ROM P scumpa si merg snur si se si infig la drum bine cu 55 cetanica

Edited by eboda, 14 January 2018 - 22:01.


#27
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007
Eu de  socar am citit doar aici pe forum. Nu stiam ca e un brand de benzinarii.

#28
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Daca ai ocazia intra.
Eu pun de la ei de cand i-am ''descoperit''.  Mi se pare mai buna motorina ca la Omv si e mai luxos si mai curat inauntru. Cel putin la Roman.

Iar cafeaua...e smechera rau la Socar.

Edited by mariovrs, 27 January 2018 - 08:45.


#29
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
ADITIVUL KEROPUR  ce se gaseste in combustibilii ROMPETROL este folosit ca aditiv OEM de MERCEDES  ca si aditiv OEM...
AVAND si  COD DE PIESA
https://mbworld.org/...er-imag0595.jpg

SINGURII aditivi combustibil aprobati de  MERCEDES sunt  KEROPUR si TECHRON (facut de CHEVRON-TEXACO)
BMW foloseste oficial  cu flacon OEM   TECHRON ca si aditiv de curatare sistem injectie.

http://c1552172.r72....200478_x600.jpg

TECHRON  se gaseste la evolube.ro   special pt benzina  si  special   pt motorina.

Edited by eboda, 15 February 2018 - 03:30.


#30
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Am un injector cu probleme.  De la service mi-au recomandat un aditiv Techron parcă. Au zis sa încerc și dacă nu își revine sa duc injectoarele la curățat.
Am băgat aditivul.  După în drum de 500 de km nici un rezultat.  Am zis, asta e. După încă o sută de km si-a revenit. Am mai făcut 200 și e ok.  
Sper să nu fie temporar,  eu nu prea cred în aditivi și soluții minune.

#31
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Ce probleme avea si cum ai observat ca si-a revenit? E diesel sau benzinar?

#32
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Cei de la service ți-au vândut gogoși. La injectoare cu probleme se alimentează direct din bidonul de aditiv.
Adăugarea unei cantități de aditiv la un plin se face preventiv.

#33
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Nu se tura.  Pe loc,  cu accelerația în podea stătea la ralanti.  După doua -trei  minute se și tura, ralanti-ul oscila tare.  Nu avea putere. La un moment s-a aprins și becul în bord si antipollution fault dar s-a stins când am ajuns la service și nu a rămas nici o eroare. Dar a pus testerul și acolo a văzut ca injectorul 3 merge aiurea.
Toate aveau valori în jur de -0.7 iar ăla avea +5
Ei nu se ocupa de curățare.  Dar mi-au dat date de contact ale unui service de injectoare. Dar au zis sa încerc și un aditiv.  Eu nu cred în soluții minune dar pentru 40 de lei am zis ca nu am nimic de pierdut.
După 600 de km mașina a revenit. Are din nou putere, ralanti-ul e stabil, se turează normal, nu mai trepideaza.
Prin iarnă am mai avut probleme cu antipoluttion fault dar băgam ceva aditiv și se stingea. Problema era ca reapărea după câteva sute de km.  De când a dat căldura nu a mai apărut până acum și am dat vina pe frig, condens,  motorină etc.
Probabil tot injectorul făcea pe prostul.
Din experiența aia am învățat sa nu îmi pun mari speranțe în aditivi.  Deși e posibil sa apară ameliorări,  nu știu dacă sunt permanente sau dacă după puțin timp ajung înapoi de unde am plecat. Rămâne de văzut.
Mașina e un Peugeot 307 2.0 HDI.  Motor RHY,  injecție bosch. Kilometraj 412000; asta dacă e real.

Edited by PoeOvidiu, 24 June 2019 - 05:42.


#34
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
La psa se mai întâmplă asta când dă frigul și ai ghinionul să mai ai motorina neaditivata. Am pățit o distracție asemănătoare la Amarok, pe care l-am împrumutat la niște prieteni si mi l-au dat înapoi cu plinul făcut. Merg rar cu el si m-a prins iarna cu motorina de vară. Nu a mai vrut deloc să pornească, l-am împins în depozit, a stat peste weekend la caldurica si luni a pornit din prima. De atunci aditivez cu soluție de iarnă din octombrie...

#35
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
În 7 ani și 200.000 de km a fost prima iarnă în care a făcut figuri.  Cu pornirea nu am avut probleme indiferent de temperatură.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate