Un mic ajutor cu un compresor
Last Updated: May 28 2018 14:41, Started by
Lucian_M
, Mar 17 2012 17:48
·
0
#19
Posted 23 March 2012 - 20:21
Mda, deci am intuit eu ceva... Acum am cam pana sus la ochiul de sticla, trebuie sa mai scot din el. Si sa iau niste ulei 15w40, ca acum e pus ceva de diesel- D30 sau ceva de halul asta. Cred ca o sa-i desfac si chiuloasa, ca am impresia ca e ceva jeg la admisie si evacuare. In lateral avea un filtru de aer- era ceva simplu sau mai complicat? Sa stiu daca il "manufacturez" sau- daca e disponibil la vanzare- sa-l cumpar.
Multumesc de lamuriri! PS: pentru cei interesati de un Einhell de 24 litri, am vazut azi la emag la 400 lei. Nu e rau deloc, insa o sa vad daca si ce rezolv cu vechitura mea. |
#20
Posted 23 March 2012 - 20:33
Acel filtru de aer era de fapt un recipient din plastic cu un burete in interior si cu o conexiune de 1/2 filet exterior.
|
#21
Posted 23 March 2012 - 20:35
A, deci se poate prelucra de manutele proprii. Sa vad ce gasesc pe acasa, poate il bijuteresc maine.
Ma gandeam eu ca n-are ce mare inginerie sa fie. Voiam sa ii fac ceva din filtru de hota, pus in 4. LE: NU e 1/2, e mai mic diametrul. Masor maine cu sublerul si spun exact ce tip de filet este. Edited by Lucian_M, 23 March 2012 - 20:43. |
#22
Posted 01 April 2012 - 18:54
Si ce am reusit sa fac in timp ce "curatam" vasul compresorului...
Am gasit cam tot ce imi trebuie pentru a pune utilajul in functiune, insa din pacate am reusit sa ma ard tare si cel putin o saptamana aman sa ma apuc de lucru. O sa micsorez duza de la pistolul de suflat (voiam de mult sa fac asta), voi cauta sa-mi iau un pistol de vopsit (ceva ieftin, cu rezervor deasupra, iar duza de 0,8 mm)- vazut ceva la dedeman si la un service auto, insa mai caut. O sa mai cumpar si un accesoriu pentru umflat rotile, sa fie acolo (cumpar duza, un furtun si un cuplaj tip tata), nu imi trebuie si manometru, ca am deja cumparat unul portabil. In alta ordine de idei, sper saptamana care vine sa ma ocup de finalizarea jucariei, daca se vindeca macar un pic mana. Attached Files |
#23
Posted 08 April 2012 - 15:09
Dupa ceva Poxipol aplicat pe unde a trebuit, teava de cupru (al dracu', ce scumpa e, 13 lei metrul), ceva fitingaraie si ce mai e pe acolo, am injghebat jucaria. Faza e ca-mi scapa un pic de aer pe la conducta aia mica de aluminiu si cred ca o sa caut ceva sa o inlocuiesc, eventual niste racorduri de presiune inalta si vreo 15 cm de furtun). Sa trecem peste scaparea aia- nu imi trece de 1 bar si ceva. Am vorbit cu cineva si mi-a zis ca e vorba de segmenti, cica se scoate capacul baii de ulei si se demonteaza nu stiu ce acolo si cade pistonul foarte usor, fara sa demontez carcasa pistonului. Stie cineva ce cota/specificatii trebuie sa aiba segmentii de la compresorul respectiv? Mentionez ca e un Einhell de 24 litri.
|
#24
Posted 12 August 2012 - 19:04
Lucian_M, on 8th April 2012, 15:09, said: Dupa ceva Poxipol aplicat pe unde a trebuit, teava de cupru (al dracu', ce scumpa e, 13 lei metrul), ceva fitingaraie si ce mai e pe acolo, am injghebat jucaria. Faza e ca-mi scapa un pic de aer pe la conducta aia mica de aluminiu si cred ca o sa caut ceva sa o inlocuiesc, eventual niste racorduri de presiune inalta si vreo 15 cm de furtun). Sa trecem peste scaparea aia- nu imi trece de 1 bar si ceva. Am vorbit cu cineva si mi-a zis ca e vorba de segmenti, cica se scoate capacul baii de ulei si se demonteaza nu stiu ce acolo si cade pistonul foarte usor, fara sa demontez carcasa pistonului. Stie cineva ce cota/specificatii trebuie sa aiba segmentii de la compresorul respectiv? Mentionez ca e un Einhell de 24 litri. Imi permit cateva sfaturi de amator: Conducta de evacuare a compresorului are un dublu rol - de conducere dar si de racire a aerului evacuat din cilindru. In acest fel aerul partial racit va fi inmagazinat in cantitate mai mare in butelie si ii va scadea f putin presiunea pe masura racirii buteliei. E recomandabila chiar o spirala facuta din teava de Cu sau Al (simplu de spus - complicat de facut). Daca sunt uzati segmentii de etansare a pistonului... e bine sa-i inlocuiesti cu unii identici de la o reprezentanta - Partener. Mi-as dori sa nu te bucuri la pretul de 400 ron de care spuneai. Cred ca e mult mai important pt. tine sa folosesti ceva adus la viata de mana si capul tau (cu sudoarea fruntii) , decat un consumatorism ieftin. Lucian_M, on 8th April 2012, 15:09, said: Dupa ceva Poxipol aplicat pe unde a trebuit, teava de cupru (al dracu', ce scumpa e, 13 lei metrul), ceva fitingaraie si ce mai e pe acolo, am injghebat jucaria. Faza e ca-mi scapa un pic de aer pe la conducta aia mica de aluminiu si cred ca o sa caut ceva sa o inlocuiesc, eventual niste racorduri de presiune inalta si vreo 15 cm de furtun). Sa trecem peste scaparea aia- nu imi trece de 1 bar si ceva. Am vorbit cu cineva si mi-a zis ca e vorba de segmenti, cica se scoate capacul baii de ulei si se demonteaza nu stiu ce acolo si cade pistonul foarte usor, fara sa demontez carcasa pistonului. Stie cineva ce cota/specificatii trebuie sa aiba segmentii de la compresorul respectiv? Mentionez ca e un Einhell de 24 litri. |
#25
Posted 13 July 2013 - 01:56
Colegii, am revenit, dar treaba e oabla, nimeni nu se baga la schimbat segmentii si nici eu nu stiu daca ma mai complic. Am facut rost de o scula portabila http://www.woodster....Hash=7dada9d6f1 , o sa o cuplez la compresorul mare dupa ce dau jos ansamblul motor cu piston, care nu vrea sa bage peste 1 bar nici impuscat. Si pe ala il baga greeeeu. Am pus la punct ce tine de presiune si cuplaje, tot ce ii trebuie este scula de bagat aer. Jucaria noua luata de mine nu asigura decat 160 litri/min, dar pentru suflat calculatoare, umflat o roata si vopsit o usa sau un gard, o sa mearga. Ce mi-ar trebui este un filtru pentru apa, vad ca baga condens la greu. Ce mi-ati recomanda- de nou sau facut din diverse filtre? Am vazut pe la tv niste filtre ca niste mingiute, le puneau baietii in capatul pistolului si vopseau apoi. Are cineva o idee?
|
#27
Posted 13 July 2013 - 10:03
Multam de idee, dar porcaria aia de compresor are deja reductor. Insa daca nu gasesc doar filtru, n-o sa am incotro si iau cu reductor.
|
#28
Posted 13 July 2013 - 10:20
dupa cum ai vazut sunt si filtre fara, dar trebuie sa le desurubezi. Pentru purjarea automata la terminarea lucrului l-am recomandat, nu pentru reductor.
|
|
#29
Posted 13 July 2013 - 22:37
M-am uitat azi in praktiker, au niste scoruri de te ia cu ameteala. Mi-am mai luat niste stuturi si configuratia e aproape perfecta, mai trebuie o cupla rapida cu filet interior si e gata de treaba. Din pacate, cand reglam presiunea din surub, s-a dus naibii filetul si acum trebuie sudata o piulita sub placuta filetata, dar se rezolva saptamana viitoare. L-am facut sa cupleze la 2,5 bar si sa taie la 5 bar, e destul pentru vopsit. Surpriza maxima va fi cand o sa va arat ce a iesit, unii or sa dea pe spate de ras, altii vor zice ca se putea si mai rau, insa merge dracia. Bine, mergea, pana m-am hotarat eu sa fac o istorie si sa stric rahatul ala de filet. Is curios daca oi reusi sa asamblez totul cum a fost initial .
Ramane sa caut filtru si pistol. |
#30
Posted 15 March 2014 - 08:38
IdI1, on 13 iulie 2013 - 06:34, said:
Eu iti recomand pe cel cu reductor pentru ca are purjare automata. Se mai adauga ceva costuri cu mufe eu am unul d-ala al 19 lei , insurubat inainte de mufa rapida problema e ca scapa aer intre mufa rapida si partea verde ce sa pun acolo ? niste banda d-aia de câlti ar tine? ma gandesc ca e pentru apa in general aia .. |
#31
Posted 15 March 2014 - 12:53
Banda de teflon pentru apa sau calti cu vopsea, exact ca la conductele de apa. Cel putin eu asa am procedat, am facut un platou pe care am montat filtrul sa stea vertical si etansarea am facut-o cu banda de teflon, la o alta conectare la o instalatie am folosit calti cu vopsea.
IMG_3088.JPG 168.69K 94 downloads IMG_3090.JPG 156.86K 90 downloads |
#32
Posted 22 May 2018 - 22:02
Buna seara, am un compresor Fini de 24 l, caruia la transport i s-a rupt o piesa de ebonita, plastic care este in capatul furtunasului negru din imagine si care pleaca din teul care iese din rezervor si merge in presostat, manometre...acolo. Cand il folosesc pierde mult aer pe acolo. Am incercat anularea furtunului si am pus un dop. Se pare ca merge bine. Nu l-am folosit decat de proba...2-3 min. Poate avea consecinte grave ? Care ar fi rolul lui ? M-ar interesa si ce ulei sa pun si am citit pe forum si ar fi recomandat cineva 15W30...este ok sau exista altul ? Se completeaza peste cel vechi sau se poate scoate acela ? Multumesc
Attached FilesEdited by b.iulian, 22 May 2018 - 22:25. |
#33
Posted 23 May 2018 - 07:12
Cred ca acel furtunas descarca presiunea din capul pistonului,la oprire,astfel ca acesta sa porneasca mai usor.
Uleiul este bine sa il schimbi complet,astfel vei face o mare greseala.In afara de particule metalice provenite din uzura normala a compresorului,uleiul isi pierde din calitati ,iar una dintre ele este pH-ul,care in timp poate deveni usor acid si amplifica uzura.Eu folosesc ulei 10w40 la compresor. |
|
#34
Posted 23 May 2018 - 07:42
Nu e furtunasul care face legatura intre presostat si butelie? Prin intermediu lui presostatul "citeste " presiunea din butelie si decupleaza la o anumita valoare. In 2-3 minute de proba nu a ajuns la presiune. Vezi daca iti decupleaza la presiune. Daca ai decuplat furtunasul e posibil sa nu mai decupleze. Pur si simplu nu mai ajunge presiunea la presostat si acesta nu mai da comanda de decuplare. Practic o sa mearga compresoru fara oprire, sau pana crapa, pana nu mai poate motorul sau daca ai noroc da elimina presiunea pe la supapa de siguranta.
Ulei 10W40 folosesc si eu, Mobil. Il schimb periodic. Edited by PoeOvidiu, 23 May 2018 - 07:43. |
#35
Posted 23 May 2018 - 08:18
Compresorul lucrează normal. Încarcă si se oprește in acelasi timp cum funcționa inainte. Se opreste la secunda ca si inainte daca il las sa încarce fără sarcina. Si daca lucrez cu el functioneaza ca si inainte.Multumesc!
Edited by b.iulian, 23 May 2018 - 08:25. |
#36
Posted 23 May 2018 - 08:25
Si eu eram in dubii cu acel furtunas,insa acum sunt sigur ca doar descarca presiunea din capul pistonului pt pornire mai usoara.La mine la serviciu aveam ceva similar,insa fiind atatea modele pe piata...
Este indicat sa il reconectezi pt a nu forta motorul la porniri/opriri repetate-de fapt asta este rolul sau. Edited by gcom61, 23 May 2018 - 08:26. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users