Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
SOBE de caramida, de zidarie, diverse sobe, focare
#13321
Posted 20 October 2016 - 07:45
dragancenusa, on 20 octombrie 2016 - 07:39, said:
radierul este placa de beton, armat cu plasa, de 10 cm. fara demisol. ok, dar aici trebuie analizat cat este extinderea aprentei pt soba, cat de aproape sunt elementele de sustinere ale placii de beton,in ce zona seismica se afla locatia, cat este de incarcata placa in acea zona, etc, etc Edited by csomi, 20 October 2016 - 07:50. |
#13322
Posted 20 October 2016 - 07:45
luvio, on 20 octombrie 2016 - 06:32, said: @tonyst afirmatii binevenite, da de ce noua nu ne spui nimic. Pina una alta, Florin ti-a pus o intrebare la care si eu eram curios sa-i aflu raspunsul: era facut din tabla subtire , de 0,5 mm , am curatat schimbatorul f. bine am gasit o perie de sarma cu o coada ceva mai lunga si i am atasat si un prelungitor , si in rest merge f. bine .Astazi o sa ajung acolo si probabil o sa fac focul este o zona pe malul apei unde noaptea este mai rece . |
#13323
Posted 20 October 2016 - 07:50
csomi, on 20 octombrie 2016 - 07:45, said:
ok, dar aici trebuie analizat si cat este extinderea aprentei, cat de aproape sunt elementele de sustinere ale placii de beton, cat este de incarcata placa in acea zona, etc, etc Edited by dragancenusa, 20 October 2016 - 07:52. |
#13324
Posted 20 October 2016 - 07:53
dragancenusa, on 20 octombrie 2016 - 07:50, said:
amprenta sobei este de 1,3m/ 1m. situata pe colt, la aproximativ 10 cm de grinzile de sustinere a placii. Inteleg.... scuze, dar acum trebuie sa plec... poate te mai ajuta si colegii cu cate un sfat. O zi cu spor ! Edited by csomi, 20 October 2016 - 07:54. |
#13325
Posted 20 October 2016 - 08:07
tonyst, on 20 octombrie 2016 - 07:45, said: Am scris si pus poze pe celalalt forum , am dat capacul de la contraflow jos , am refacut jgheabul de condens , cel montat initial la distrus efectiv condensul pentru ca era facut din tabla subtire , de 0,5 mm , am curatat schimbatorul f. bine am gasit o perie de sarma cu o coada ceva mai lunga si i am atasat si un prelungitor , si in rest merge f. bine .Astazi o sa ajung acolo si probabil o sa fac focul este o zona pe malul apei unde noaptea este mai rece . |
#13326
Posted 20 October 2016 - 08:09
Fundatia e foarte importanta la o soba de zidarie , de asta la rusi sunt capitole separate, unde este tratat cu seriozitate acest subiect , de regula se face fundatie separata ca in caz de cutremur sa lucreze separat de elementele casei...
E concentrata o mare greutate pe un spatiu mic . Citisem undeva ca vroia cineva sa-si faca un acvariu...si se interesa cata greutate poate tine/sustine un mp de placa...parca imi aduc aminte ca se spunea de 1200kg/mp... Iar despre izolarea fundatiei la fel este de importanta ...se spune prin fundatie se pierd cam 30%...eu am hidroizolat , izolat cu polistiren extrudat, turnat inca un rand de placa armata -postament si apoi izolat cu placi silicat de calciu de 5cm ..si dupa asta am inceput zidaria ... Edited by ciobimar, 20 October 2016 - 08:18. |
#13327
Posted 20 October 2016 - 08:21
dragancenusa, on 20 octombrie 2016 - 07:29, said:
o intrebare: cat de importanta este izolatia de sub soba? pot folosi polistiren extrudat lipit cu adeziv la o soba de aproximativ 1,5 - 1,7 tone? sau trebuie neaparat sapa cu armatura? va multumesc. Acum, ma bag si eu in seama. Daca ai distribuita uniform greutatea sobei pe amprenta sa, atunci XPS ar face fata cu succes pentru ca el rezista la 30 t/m², iar tu ai 1.7t/1.3m² = 1.3t/m². Trebuie sa iei legatura cu un inginer structurist care sa-ti confirme ca placa va sustine aceasta greutate de 1.3t/m². Apoi sa te asiguri (la proiectarea si la exploatarea sobei) ca nu vor ajunge temperaturi mari la nivelul XPS-ului pentru a nu-l topi. Desigur, daca e ceva gresit in ceea ce am sustinut, va rog sa ma corectati |
#13328
Posted 20 October 2016 - 09:10
ciobimar, on 20 octombrie 2016 - 08:09, said:
Fundatia e foarte importanta la o soba de zidarie , de asta la rusi sunt capitole separate, unde este tratat cu seriozitate acest subiect , de regula se face fundatie separata ca in caz de cutremur sa lucreze separat de elementele casei... E concentrata o mare greutate pe un spatiu mic . Citisem undeva ca vroia cineva sa-si faca un acvariu...si se interesa cata greutate poate tine/sustine un mp de placa...parca imi aduc aminte ca se spunea de 1200kg/mp... Iar despre izolarea fundatiei la fel este de importanta ...se spune prin fundatie se pierd cam 30%...eu am hidroizolat , izolat cu polistiren extrudat, turnat inca un rand de placa armata -postament si apoi izolat cu placi silicat de calciu de 5cm ..si dupa asta am inceput zidaria ... ciobimar, on 20 octombrie 2016 - 08:09, said:
Fundatia e foarte importanta la o soba de zidarie , de asta la rusi sunt capitole separate, unde este tratat cu seriozitate acest subiect , de regula se face fundatie separata ca in caz de cutremur sa lucreze separat de elementele casei... E concentrata o mare greutate pe un spatiu mic . Citisem undeva ca vroia cineva sa-si faca un acvariu...si se interesa cata greutate poate tine/sustine un mp de placa...parca imi aduc aminte ca se spunea de 1200kg/mp... Iar despre izolarea fundatiei la fel este de importanta ...se spune prin fundatie se pierd cam 30%...eu am hidroizolat , izolat cu polistiren extrudat, turnat inca un rand de placa armata -postament si apoi izolat cu placi silicat de calciu de 5cm ..si dupa asta am inceput zidaria ... Edited by tonyst, 20 October 2016 - 09:11. |
#13329
Posted 20 October 2016 - 09:10
multumesc de raspunsuri.
Kendo, on 20 octombrie 2016 - 08:21, said: Apoi sa te asiguri (la proiectarea si la exploatarea sobei) ca nu vor ajunge temperaturi mari la nivelul XPS-ului pentru a nu-l topi. Desigur, daca e ceva gresit in ceea ce am sustinut, va rog sa ma corectati polistirenul am vazut ca are punctul de topire de aprox 100 C. 2 randuri de caramida de la focar este suficient? scuzati intrebarile, dar vreau sa ma apuc de treaba si nu vreau sa fac vreo prostie problema este ca sunt foarte limitat de inaltimea sobei, si un strat de fundatie cu izolatie in plus imi cam strica planurile. daca nu se poate izola termic baza sobei cu inaltime minima imi asum decizia de a nu folosii izolatie cu pierderile de caldura aferente. |
#13330
Posted 20 October 2016 - 09:13
dragancenusa, on 20 octombrie 2016 - 09:10, said:
multumesc de raspunsuri. polistirenul am vazut ca are punctul de topire de aprox 100 C. 2 randuri de caramida de la focar este suficient? scuzati intrebarile, dar vreau sa ma apuc de treaba si nu vreau sa fac vreo prostie problema este ca sunt foarte limitat de inaltimea sobei, si un strat de fundatie cu izolatie in plus imi cam strica planurile. daca nu se poate izola termic baza sobei cu inaltime minima imi asum decizia de a nu folosii izolatie cu pierderile de caldura aferente. |
|
#13331
Posted 20 October 2016 - 10:23
dupa ce am mai citit multeeee pagini din topic am schimbat putin proiectul. fumul din clopotul unu va merge prin spatele sobei, pe sub iesirea de la cos in clopotul 2. am incercat sa fac si un aranjament al caramizilor, sa le "tes". inca nu am gasit o solutie pentru calea directa, dar o vad undeva la iesirea din clopotul 1 direct pe cos.
multumesc pentru informatii tuturor celor care au contribuit la topic. (scuzati aranjamentul si aliniamentul caramizilor dar inca nu ma descurc foarte bine cu Sketchup -ul) daca vedeti ceva greseli majore in proiect va rog sa ma atentionati, daca nu este prea mare deranjul. Attached Files |
#13332
Posted 20 October 2016 - 10:34
dragancenusa, on 20 octombrie 2016 - 10:23, said:
dupa ce am mai citit multeeee pagini din topic am schimbat putin proiectul. fumul din clopotul unu va merge prin spatele sobei, pe sub iesirea de la cos in clopotul 2. am incercat sa fac si un aranjament al caramizilor, sa le "tes". inca nu am gasit o solutie pentru calea directa, dar o vad undeva la iesirea din clopotul 1 direct pe cos. multumesc pentru informatii tuturor celor care au contribuit la topic. (scuzati aranjamentul si aliniamentul caramizilor dar inca nu ma descurc foarte bine cu Sketchup -ul) daca vedeti ceva greseli majore in proiect va rog sa ma atentionati, daca nu este prea mare deranjul. care trebuiesc bine aprofundate . Cu timpul si cu ajutorul colegilor poti sa intelegi , dar nu este simplu si in acelasi timp nu trebuie sa risti . |
#13333
Posted 20 October 2016 - 10:53
pai am dimensionat registrul si focarul putin mai mare pentru a putea jongla cu necesarul termic, soba va fi mai mult un cazan decat soba (voi izola zidaria refractara) .daca o sa trebuiasca sa pun pe foc de 3-4 ori pe zi, nu e o problema asa mare, timpul si serviciul imi permite ... acum inteleg ca sunt unele riscuri si mi le asum. oricum voi folosii senzori de fum, gaze, CO... imi dau seama ca sunt secrete si nu incerc sa le insusesc nejustificat, stiu ca trebuie experienta in constructia unei sobe. daca nu o sa o reusesc o voi reface. si apoi o voi reface din nou daca trebuie... acum doar incerc sa caut ajutorul celor cu experienta pentru a gresii cat mai putin. si multumesc inca o data pentru ajutorul acordat pana acum.
|
#13334
Posted 20 October 2016 - 10:58
Si sa lamuresc ce a spus Florin in ultimul rand..
Da .aceasta metoda este utilizata de mai multi producatori de cazane cu ardere inferioara,,,aerul primar nu mai intra tot pe la cenusar , o parte intra pe la usa de alimentare si este dirijat in sus deasupra stivei de lemne , de aici el fiind rece cade iute jos trecand prin stiva de lemne si asa intretine arderea primara... .....Este valabil si pentru sobele de otel (tip american) unde acelasi aer devine secundar la arderea sup. numa ca....se punea problema ptr ardere mixta, si sobe de tipul asta nu prea exista ptr toti, poate daca TB era un romanas adevarat ne explica cum este la el, fara schite..planuri etc. dar de.... |
#13335
Posted 20 October 2016 - 11:05
Gigi ..ce ti sa parut asa fenomenal si nu intelegi la soba lui ...nu am timp sa caut eu acea filmare... unde nu intelegi ...pune-o din nou aici ...
Edited by ciobimar, 20 October 2016 - 11:23. |
|
#13336
Posted 20 October 2016 - 11:32
dragancenusa, on 20 octombrie 2016 - 10:23, said:
dupa ce am mai citit multeeee pagini din topic am schimbat putin proiectul. fumul din clopotul unu va merge prin spatele sobei, pe sub iesirea de la cos in clopotul 2. am incercat sa fac si un aranjament al caramizilor, sa le "tes". inca nu am gasit o solutie pentru calea directa, dar o vad undeva la iesirea din clopotul 1 direct pe cos. multumesc pentru informatii tuturor celor care au contribuit la topic. (scuzati aranjamentul si aliniamentul caramizilor dar inca nu ma descurc foarte bine cu Sketchup -ul) daca vedeti ceva greseli majore in proiect va rog sa ma atentionati, daca nu este prea mare deranjul. Pentru ce mai trebuie si clopotul 2 .....? anuleaza-l dragancenusa, on 20 octombrie 2016 - 10:53, said:
pai am dimensionat registrul si focarul putin mai mare pentru a putea jongla cu necesarul termic, soba va fi mai mult un cazan decat soba (voi izola zidaria refractara) .daca o sa trebuiasca sa pun pe foc de 3-4 ori pe zi, nu e o problema asa mare, timpul si serviciul imi permite ... acum inteleg ca sunt unele riscuri si mi le asum. oricum voi folosii senzori de fum, gaze, CO... imi dau seama ca sunt secrete si nu incerc sa le insusesc nejustificat, stiu ca trebuie experienta in constructia unei sobe. daca nu o sa o reusesc o voi reface. si apoi o voi reface din nou daca trebuie... acum doar incerc sa caut ajutorul celor cu experienta pentru a gresii cat mai putin. si multumesc inca o data pentru ajutorul acordat pana acum. Edited by ciobimar, 20 October 2016 - 11:33. |
#13337
Posted 20 October 2016 - 11:42
tonyst, on 20 octombrie 2016 - 07:45, said:
Am scris si pus poze pe celalalt forum , am dat capacul de la contraflow jos , am refacut jgheabul de condens , cel montat initial la distrus efectiv condensul pentru ca era facut din tabla subtire , de 0,5 mm , am curatat schimbatorul f. bine am gasit o perie de sarma cu o coada ceva mai lunga si i am atasat si un prelungitor , si in rest merge f. bine .Astazi o sa ajung acolo si probabil o sa fac focul este o zona pe malul apei unde noaptea este mai rece . @dragane nu prea inteleg cum iti intra aerul secundar in rostul lasat? Edited by luvio, 20 October 2016 - 11:55. |
#13338
Posted 20 October 2016 - 11:43
clopotul 2 vreau sa incalzeasca separat un dormitor de 9m2. dormitorul va avea si un calorifer. eu ma gandeam sa izolez intre zidaria refractara si caramida. e ceva gresit?
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users