Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Cuplul unui motor electric

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pm6gD6r3-cw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#20
pablo38

pablo38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 30.03.2009
va salut. Am un motor trifazic si nu scrie absolut nimic pe el. Are cineva idee cum se poate afla puterea ?L-am pornit la 220 v cu un condensator de 16 uf dar se invarte foarte incet.
Ms anticipat.

Attached Files



#21
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010
Am observat ca exista mixere care au motoare electrice de 300W - unde motorul este micut ca volum (probabil are cuplu mai mic?)
pe de alta parte exista si trimere de tuns iarba de 300W -unde motorul este mai mare in volum (probabil are cuplu mai mare?)

Ce este diferit intre cele doua motoare la interior de influenteaza marimea lor ? caci practic ambele au 300W dar ca marime sunt diferite.....
dimensiunile firelor/litelor infasurarilor sa difere ca diamtere?
cred ca si dimensiunile statorului si rotorului sunt diferite - dar care sa fie diferenta constructiva intre cele doua marimea,forma, proportia dintre cele doua ?

Edited by July02, 19 June 2018 - 00:33.


#22
lepetir

lepetir

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 709
  • Înscris: 12.07.2007
In principiu, cred ca difera durata maxima de functionare, cele mici pot functiona cateva zeci de secunde pana se incalzesc la limita, pe cand cele mai mari in volum pot functiona zeci de minute sau nelimitat fara a se depasi temperatura maxima. Asta daca vorbim de acelasi tip de motoare, de c.a. cu perii, utilizate cu precadere in astfel de aplicatii ( turatii mari )

Edited by lepetir, 19 June 2018 - 08:20.


#23
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010

View Postlepetir, on 19 iunie 2018 - 08:19, said:

Greutatea motorului poate indica limita de Supraincalzire a motorului/Teperatura maxima?
Daca am avea 3 motoare:

1) un motor de 1200W de 3,6kg - la 6000 rot/min
2) un alt motor de 1200W de 4,3kg -la 8000rot/min

4) un motor de 1400W de 4kg - la 7200rot/min
3) un motor de 1400W de 4kg - la 8500rot/min
  

Care ar fi ordinea de supraincalzire a acestor motoare ?

si Cuplul cred ca difera nu ? cele mai mari la aceeasi putere au mai mult cuplu nu ?

Edited by July02, 19 June 2018 - 11:04.


#24
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010
sau mai bine zis din cele 5 motoare -
A) Care este Ordinea de Supraincalzire (Teperatura maxima) a motoarelor de mai jos
B.) dar ordinea de Cuplu ?

1)motor de 1000W - 4,2Kg - 7000rot/min

2) un motor de 1200W de 3,6kg - la 6500 rot/min
3) un alt motor de 1200W de 4,3kg -la 8000rot/min

4) un motor de 1400W de 4kg - la 7200rot/min
5) un motor de 1400W de 4kg - la 8500rot/min

Motorul de 1000W cantareste un pic mai mult decat cel de 1400W ,  
practic cel de 1000W chiar daca are putere mai mica se va incalzi mai greu, iar cel de 1400W se va incalzi mai repede ??

Edited by July02, 19 June 2018 - 11:54.


#25
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010
am acasa 2 aspiratoare primul mai nou ca cel de-al doilea
1) unul are motor de 2000W si are 5Kg - ce are reglaj min-max de putere 1800Wmin-2000Wmax -- dar parca se incalzeste mai mult ca al doilea
Deasemenea are un zgomot mai strident, mai intepator....
2) al doilea are 450W si are 5.5kg - se incalzeste mai putin parca ca al doilea si are un zgomot mai gros mai putin intepator ca al doilea

Inseamna ca  un motor mai greut functioneaza mai relaxat decat unul mai puternic dar ma usor(de marime mai compacta) nu ?


Pe princpiul acesta trebuie sa-mi iau un trimmer electric, care mi-ar conveni sa fie mai usor dar totusi sa nu se incalzeasca si sa arda...  cu ce motor ar fi mai inspirat sa aleg ?
unul are 1200W si cantareste 4,6Kg (ceea ce imi pare mai usor de manevrat)
altul are 1200W si cantareste 5,5kg
iar lun altul la  14000W cantareste 5Kg

Edited by July02, 26 June 2018 - 14:30.


#26
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010
1400W la unltimul am vrut sa scriu , dar am adaugat un zero in plus din greseala

#27
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
Măi dar perseverent mai eşti... ai putea ajunge sus în politică.
Chiar crezi că se poate răspunde cu precizie la întrebările tale? există atâtea versiuni de motoare, unele răcite mai bine, altele amortizate mai prost, de aici vin diferenţele de încălzire şi sunet.
Un aspirator e proiectat să funcţioneze maximum 1-2 ore pe zi, 3 ani cât ţine garanţia.
Trimerul are alte cerinţe, motor puternic însă viteză mai mică de rotaţie ca să nu se încălzească excesiv, curentul de aer pt. răcire nu e aşa de mare ca la aspirator.
Degeaba ceri tu fiabilitate că producătorii vor invers, cele care sunt bune sunt şi scumpe.

#28
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010

View Postmihaicozac, on 26 iunie 2018 - 15:26, said:

da am observat ca acel aspirator de 450W are cred o racire mai buna. curentul de aer intra prin fata , la celalat iese pe sus probabil mai ineficient....

ma gandeam ca de la boboinajul motorului vine supraincalzirea in principal,ca la motoarele mai compacte/mai suoare sunt mai inghesuite neavand loc suficient sa disipe caldura

Edited by July02, 26 June 2018 - 15:56.


#29
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
Păi căldura e preluată de aerul care circulă prin carcasă, n-are nevoie de mult spaţiu. La alte motoare din dispozitive care nu beneficiază de flux de aer de la turbină se montează palete de plastic pe rotor pt. răcire

#30
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010

View Postmihaicozac, on 26 iunie 2018 - 16:02, said:

asa cum ai spus au in spate niste paleti, dar ma gandeam ca la motoarele mai compacte caldura e in cantitate mai mare fata de cele mai grele care sunt mai putin compacte,si ca cu cat e mai compact se supraincalzeste mai mult
acesta ma gandeam ca ar fi principalul motiv al supraincalzirii celor de dimensiuni mai mici

Edited by July02, 26 June 2018 - 16:24.


#31
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
Depinde cum e construit şi gresat, până la 100-120C temperatură de lucru nu se consideră supraîncălzire dacă bobinajul izolaţia şi rulmenţii sunt de bună calitate.

#32
sanhan

sanhan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 27.02.2018

View Postmihaicozac, on 26 iunie 2018 - 15:26, said:

Măi dar perseverent mai eşti... ai putea ajunge sus în politică.

Asta nu e perseverență, ci insistența cicalitorului care te f*te la cap până, ori îi răspunzi, ori îi spargi fața.

LE
Și, de regulă, cicălitorii fac parte din categoria pesoanelor al căror IQ nu le permite nici măcar să gasească singuri răspunsuri la întrebări simple de genul celor de mai sus.

Edited by sanhan, 26 June 2018 - 16:49.


#33
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010

View Postsanhan, on 26 iunie 2018 - 16:45, said:

daca nu te intereseaza nu inteleg de ce intri in discutie, este total necivilizat ceea ce faci, aici exprimi pareri nu intri sa iei la rost lumea ca nu te obliga nimeni sa intri
un om care are IQ ca tine "de Einstein" zau ca nu stiu ce cauta sa-si piarda timpul pe forumuri caci vad ca te crezi atotstiutor, chestiunile par aparent simple celor superficiali

Edited by July02, 26 June 2018 - 17:12.


#34
sanhan

sanhan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 27.02.2018

View PostJuly02, on 26 iunie 2018 - 17:03, said:

aici exprimi pareri nu intri sa
Pai tocmai asta am făcut, am exprimat o părere! Ziceam ceva despre IQ-ul unora?Posted Image

View PostJuly02, on 26 iunie 2018 - 17:03, said:

chestiunile par aparent simple celor superficiali
Chestiunile sunt (și nu doar par) simple celor care s-au dus la școala ca să învețe, nu ca să aibe unde fuma o țigară în WC

LE
Draga mea (după ID esti de sex feminin) pentru pipițe există feisbuc, nu au nevoie de dialog pe ariile tehnice ale unor forumuri.

Edited by sanhan, 26 June 2018 - 17:18.


#35
July02

July02

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 19.11.2010

View Postsanhan, on 26 iunie 2018 - 17:11, said:

te dai inteligent doar prin jigniri atata tot...., oricine isi poate da seama ca esti un om neserios, rau intentionat care nu are altceva mai bun de facut decat sa perturbe

#36
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Uite niste ponturi:
-Puterea la ax la motoare se defineste ca, produsul dintre cuplu si turatie.
De aici reiese ca 2 motoare care dezvolta putere identica dar la turatii diferite au cuplu diferit.
Motorul care se roteste mai incet are cuplu mai mare la aceeasi putere data.
-Nu trebuie confundata puterea nominala consumata din retea cu puterea dezvoltata la ax.Randamentul este subunitar deoarece o parte din putere este transformata in caldura.
-Cat despre marime vs supraincalzire vs perioada de functionare vs fiabilitate....
Aici sunt multe de spus.
Cum a spus si un coleg mai inainte sunt motoare destinate sa lucreze 10-15 minute cu jumate de ora pauza cum sunt toate trompetele de motoare de prin rasnite, mixere,vaspiratoare etc.... si motoare HeavyDuty  brushless cu carcasa din fonta masiva bobinaj din cupru 100%,lagare cu rulmenti de calitate care sunt capabile sa mearga nonstop in full load la 50 grade temperatura ambientala cu mentenanta minima.Bineinteles pretul si dimensiunile fac diferenta.
-Chestia cu supraincalzirea tine foarte mult si de topologie.
E una un motor de 1kw cu racire pasiva si cu totul alta unul cu ventilatie fortata sau racit cu fluid.




Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate