Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ambreiaj patinat sau viteza 1?
Last Updated: Mar 18 2011 10:31, Started by
crst_g
, Oct 27 2010 00:08
·
0
#19
Posted 27 October 2010 - 17:57
xew, on 27th October 2010, 18:04, said: ....................................... Nu intra treapta 1 decat daca este oprita/aproape oprita masina? Eu am dat treapta 1, in mers, pana la 60km/h, bine, nu am dat drumul ambreiajului, doar asa de proba, dar a intrat. S-a intamplat la mai multe masini, de la lighean benzina/diesel, Iveco Daily/Eurocargo, Opel astra/Vectra si altele. Toate erau cu cutie manuala. Nu a cârâit deloc. .................................... La lighean/utilaj si la 40/h intra tr I, nu ca si cand pleci de pe loc, dar un pic tinut impins schimbatorul si intra, fara caraieli si alte cele (si nu musai turata). |
#20
Posted 27 October 2010 - 19:49
Octavian___, on 27th October 2010, 18:57, said: Da, se pare ca la altii daca simt ca n-ar intra, renunta ''gata, clar ca nu intra''. La lighean/utilaj si la 40/h intra tr I, nu ca si cand pleci de pe loc, dar un pic tinut impins schimbatorul si intra, fara caraieli si alte cele (si nu musai turata). Da. Un pic de torturat sincronul și gata! |
#21
Posted 27 October 2010 - 19:56
Octavian___, on 27th October 2010, 18:57, said: Da, se pare ca la altii daca simt ca n-ar intra, renunta ''gata, clar ca nu intra''. La lighean/utilaj si la 40/h intra tr I, nu ca si cand pleci de pe loc, dar un pic tinut impins schimbatorul si intra, fara caraieli si alte cele (si nu musai turata). |
#22
Posted 27 October 2010 - 20:05
Nu torturezi nimic, nu carai, nu agati.
Normal ca nu e ok sa bagi tr I la 30-40/h (nici n-are logica) dar chiar am incercat sa vad de fata cu mai cineva care tot asa sustinea ca multi dintre voi ca nu intra in tr I daca se afla in miscare si i-am aratat ca si la ceva viteza se poate baga in tr I. |
#23
Posted 27 October 2010 - 22:48
#24
Posted 01 January 2011 - 21:43
Pai daca nu intra din mers din tr. ll in tr. l inseamna ca acea cutie nu are tr. l sincronizata, de aceea trebuie oprit si apoi bagata in tr. l. Si eu prefer sa menajez ambreiajul cat pot de mult si prefer sa merg mai turat in tr. l.
|
#25
Posted 02 January 2011 - 01:03
#26
Posted 02 January 2011 - 04:21
titoo, on 1st January 2011, 21:43, said: Pai daca nu intra din mers din tr. ll in tr. l inseamna ca acea cutie nu are tr. l sincronizata, de aceea trebuie oprit si apoi bagata in tr. l. Greșit. Tocmai sincronizatorul opune rezistență la cuplarea treptei. Îl pui să aducă arborele de intrare (+ discul de ambreiaj) la aceeași viteză unghiulară cu pinionul de a 1-a care se învârte pe el. Pinionul ăsta e antrenat de pinionul omolog de a 1-a de pe arborele de ieșire, care e antrenat prin diferențial de roțile mașinii. Dacă ai avea cutie cu cuplaj prin craboți pt. treapta întâi ți-ar cârâi cum cârâie majoritatea mașinilor dacă încerci să cuplezi marșarier din mers. |
#27
Posted 02 January 2011 - 09:59
Sincer nu sunt as in mecanica, dar am avut o Solenza (de care am fost foarte multumit) si stiu ca l-a nu era sincronizata...pur si simplu nu vroia sa intre din ll in l in mers. La noua masina acest lucru nu se intampla.
|
#28
Posted 02 January 2011 - 10:56
SonyAD, on 2nd January 2011, 04:21, said: Greșit. Tocmai sincronizatorul opune rezistență la cuplarea treptei. Îl pui să aducă arborele de intrare (+ discul de ambreiaj) la aceeași viteză unghiulară cu pinionul de a 1-a care se învârte pe el. Pinionul ăsta e antrenat de pinionul omolog de a 1-a de pe arborele de ieșire, care e antrenat prin diferențial de roțile mașinii. Dacă ai avea cutie cu cuplaj prin craboți pt. treapta întâi ți-ar cârâi cum cârâie majoritatea mașinilor dacă încerci să cuplezi marșarier din mers. |
|
#29
Posted 02 January 2011 - 12:30
titoo, on 2nd January 2011, 09:59, said: Sincer nu sunt as in mecanica, dar am avut o Solenza (de care am fost foarte multumit) si stiu ca l-a nu era sincronizata... De unde știi? titoo, on 2nd January 2011, 09:59, said: pur si simplu nu vroia sa intre din ll in l in mers. La noua masina acest lucru nu se intampla. Iar discutăm discuții. Uite ce înseamnă să nu ai sincronizator pt. una, două trepte: [ http://s3.postimage.org/mkl74z8e5/Albins_Helical_Gears_engaged_position.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Treapta (pinionul) e cuplat prin craboți (dinți laterali drepți) de inelul cu craboți care se află între cele 2 pinioane (aferente 2 rapoarte diferite din cutie). Inelul cu craboți dintre cele 2 pinioane culisează liber de-a lungul arborelui dar nu se poate roti cu altă viteză decât acesta în timp ce pinioanele (care, din nou, sunt literalmente treptele de viteză ale cutiei) nu pot culisa pe arbore dar se pot învârti cu altă turație decât el. Cuplând inelul la unul din pinioane nu îi mai permiți celui din urmă să se învârtă liber pe arbore ci obligatoriu cu aceeași viteză ca acesta. Se numește că ai cuplat o treaptă. edit: În cazul ăsta aș zice că e vorba de treapta a 2-a. Mișcând schimbătorul lateral alegi care dintre 3 furci vei manevra în cutie. Mișcând schimbătorul înainte și înapoi împingi cu furca inelul cu craboți înspre unul sau celălalt dintre cele 2 pinioane din poză. Cuplajul se face grobian. Cu CLANC! dacă o faci bine (tragi cât mai repede de schimbător). Altfel ești răsplătit cu un cârâit care te unge pe inimă, niște uzură a craboților și o lecuță de șpan în plus în cutie. Dacă ai fi avut așa ceva la Solenza ți-ar fi cârâit ca rabele alea vechi când se făcea verde la semafor. Deci nu. TOCMAI pt. că treapta avea sincronizator nu puteai să cuplezi. Nu făceai decât să chinui și uzezi inelul de sincronizare: [ http://s4.postimage.org/o4bgqqdkq/type_9_1st_2nd_synchro_ring.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] care e din alamă și are rolul de a reduce, prin frecare și uzură proprie, diferența de viteză unghiulară dintre pinion și arborele. Exact asta faci și pe mașina nouă numai că oi avea un design mai bun de sincronizator. Oricum, ce faci nu e bine. Ne-am lămurit acuma? Hai să nu mai perpetuăm folclor că alții poate o iau de bună. xtremdriving, on 2nd January 2011, 10:56, said: cum ziceam tehnicii cu tehnicii si cu imaginatia limitata si artistii cu artistii facand dublu ambreiaj. si nu caraie nimic Haideți să nu o ardem dubios pe uscat, maestre. Edited by SonyAD, 02 January 2011 - 12:32. |
#30
Posted 02 January 2011 - 15:39
@SonyAD
Repet, nu ma pricep la mecanica.Eu vorbesc strict din ce am constatat conducand masini diferite.La Solenza parca si scria pe undeva ca l-a nu e sincronizata. |
#31
Posted 02 January 2011 - 22:53
Am scris nu pt. tine, în special, ci pt. toată lumea care are o noțiune vagă și greșită despre ce înseamnă sincronizator sau treaptă sincronizată.
Încă o adăugire, craboții ăia nu sunt perfect drepți. Au o ușoară formă de trapez, ca să nu alunece din treaptă în mers. |
#32
Posted 02 January 2011 - 23:34
"Exact asta faci și pe mașina nouă numai că oi avea un design mai bun de sincronizator. Oricum, ce faci nu e bine.
Ne-am lămurit acuma? Hai să nu mai perpetuăm folclor că alții poate o iau de bună" Sa inteleg ca daca merg cu 5-7km/h si trec din treapta a ll-a in treapta l vor aparea probleme la cutie.Atunci de ce nu au facut cutia ca cea de pe Solenza...sa nu poata fi bagata in treapta l in mers? |
#33
Posted 02 January 2011 - 23:59
titoo, on 2nd January 2011, 23:34, said: Sa inteleg ca daca merg cu 5-7km/h si trec din treapta a ll-a in treapta l vor aparea probleme la cutie.Atunci de ce nu au facut cutia ca cea de pe Solenza...sa nu poata fi bagata in treapta l in mers? Dacă nu intră ușor ceva nu e bine și mai bine jonglezi un pic ambreiajul decât să forțezi. Dacă intră ușor e ok. |
|
#34
Posted 03 January 2011 - 00:03
Definiti ambreiaj patinat. Ma intalnesc prima data cu expresia asta. Daca se refera la apasatul amreiajului incontinuu, nu prea e cea mai fericta solutie!
|
#35
Posted 03 January 2011 - 00:11
#36
Posted 02 February 2011 - 18:58
cine stie sa faca frana de motor stie sa si cupleze treapta 1 la viteze sub 25 km/h, indiferent de masina (bine...sa permita cutia operatiunea asta)
on topic: la 10-15 km/h treapta a doua, treapta 1 la frana |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users