Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 

Ford Focus 1.6TDci - 80kw - 109Hp

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
adipit

adipit

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,390
  • Înscris: 05.05.2007
ai dreptate, am uitat aces "amanunt" :D

#20
vladutz9

vladutz9

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 15.02.2007
deci pana la urma ce model ti-ai luat? sunt si eu interesat sa-mi achizitionez un Ford 1.6 tdci din 2005  2006 si sunt in dilema de cat de fiabile sunt si daca au alte probleme. mersi

#21
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Motorul 1.6 TDCi de 109 CP il am si eu, de 4 ani. E super, nu se strica la motorina mai proasta. In Turcia scoteam fum ca la balamuc, dar n-am avut probleme.
E un motor premiat, il recomand!

#22
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
e acelasi motor de la Peugeot si Citroen (hdi), facut de psa
in esenta un motor ok, rezistent si fiabil

#23
mariussdany

mariussdany

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 11.02.2012
Buna ziua,
Am o rugaminte la colegii care au Ford si anume:
- am un Ford Focus din 2007, 1.6 motorina si de putin timp imi face probleme la afisaj pe bord, adica:
am optiunea sa setez sa-mi arate in unitati metrice si imi apare pe bord totul in km dar temperatura imi apare in grade fahrenheit. Daca setez altfel imi apare temperatura in grade celsius si restul in mile.
Puteti sa ma ajutati, ce problema are....
Multumesc.

#24
Adi112

Adi112

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 03.12.2012
Va salut, vreau sa cumpar un Ford focus II  am gasit un anunt interesant http://www.tocmai.ro...5-21442583.html voi ce parere aveti ?
Este euro 5 ?  eu cred ca e 4..

#25
mercedesicul

mercedesicul

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 04.12.2011
Salut as vrea in scurt timp sa vand opelul vectra B caravan 1.6 benzina din 2000.As mai pune bani iar una din optiuni ar fi focus 2 turnier 1.6tdci de preferat 109cp.Sunt fiabile cu adevarat masinile astea?

#26
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Ce a înțelegi prin "fiabil"?

#27
mercedesicul

mercedesicul

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 04.12.2011
Fiabil adica daca se defecteaza usor si apar probleme grave si daca per total e un motor ce merita luat in calcul.

#28
geo_fly

geo_fly

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 06.05.2007
Merită din plin. Depinde cum a fost întreținută

#29
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017

 mercedesicul, on 25 martie 2017 - 22:57, said:

Fiabil adica daca se defecteaza usor si apar probleme grave si daca per total e un motor ce merita luat in calcul.
Fiabil înseamnă că producătorul îți garantează o anumită perioadă de funcționare în condițiile de exploatare recomandate.
Daca îți spune că un bec va funcționa 1000 ore, dar se va defecta după 999 ore de funcționare, înseamnă că n-a fost fiabil.


La focus 2 cred că doar caroseria mai intra la capitolul fiabilitate...

#30
mercedesicul

mercedesicul

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 04.12.2011
Totusi nu sunt chiar de aceasi parere cu tine.Focus 2 eu cred ca e o masina super fiabila  dar mai trebuie si intretinuta.

#31
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Am scris in topicul Versus, copiez si aici despre motorul 1.6 Tdci 110 PS pe Ford:

Ford are motor proiectat de Peugeot. Cele aduse la noi din Germania sunt cu rulaj mare ( 300.000 km si peste), eventual accidente grave. Compara preturile de la noi cu cele din Germania - mobile.de, mai adauga un 500-800 de euro drumul si profitul samsarului si vezi ce gasesti acolo la preturile de la noi ( cazaturi , masini rulate mult sau cu accident, de provenienta si istoric dubios, care sunt aduse si polishate si vandute cu pana in 200.000 km). E valabil in general la orice marca.
Motorul nu e rau, e suficient de puternic, dar e sensibil, ca orice diesel modern si trebuie bibilit destul de des si intretinut preventiv daca vrei sa ai viata lunga si placuta cu el.
Probleme uzuale pe 1.6 Tdci / Hdi 110 PS:
- circuitul de tur de ungere a turbinei are o sita in capatul de jos, dinspre blocul motor, care cu timpul se infunda, provocand cedarea prematura a turbinei ( si a turbinelor noi de dupa la cateva mii de km pana nu se rezolva problema de ungere). Problema a fost cat de cat rezolvata abia la Mk3, marind diametrul acelui furtun. Sita se scoate preventiv si se evita problema cu totul - orice service mai de Doamne-ajuta ar trebui sa stie deja asta.
- EGR-ul mai cedeaza ( doar partea electronica, nu ajuta curatarea, nu e ca la VAG sa se umple cu funingine) - As verifica si galeria de admisie sa nu aiba depuneri ( data jos si curatata), pentru ca daca se desprind si intra in turbina bucatele de funingine, iarasi fac varza.
- Garniturile injectoarelor cedeaza in timp si pufaie (sufla motorina) care se arde si duce la un amestec de carbon ars care se depune incet in jurul injectoarelor, cauzand tot felul de probleme (mers neregulat, tacanit, fum in habitaclu) - cauta injector black death (alea is doar cazurile extreme de neglijenta)
Iti recomand schimbate preventiv toate garniturile la cele 4 injectoare si stranse la cuplul recomandat ( sau poate chiar putin mai mult).
ATENTIE la modelele samsarite: samsarii au prostul obicei de a ascunde acest defect, "etansand" injectoarele cu diverse cleiuri/poxipoale, care nu rezista mult timp la temperaturile de acolo si va fi pe urma un chin sa scoti injectoarele de acolo ca sa schimbi garniturile - se poate lasa cu demontare chiulasa.
Spre deosebire de Focus Mk3, injectoarele sunt ok, nu prea au probleme in general.
- Ambreiaj/Volanta cu masa dubla - la mine se cereau schimbate pe la 160.000 km, mi se pare cat de cat decent, dar eu am mers cu ea cam 90% extraurban. Bugeteaza-ti asta in functie de rulaj, totodata fulia de la cureaua de accesorii se cere schimbata pe la rulajul asta si tampoanele motor - altfel vei avea vibratii neplacute in habitaclu
- Este vital sa schimbi uleiul la maxim 10-12.000 km pt viata lunga a motorului, tine cont ca Formula Ford e o porcarie care isi pierde proprietatile dupa aprox. 5-6000 km, as merge mai degraba pe ulei Peugeot, dar scurtezi viata filtrului de particule.
- Filtrul de particule la modelul 2010 ar trebui sa fie uscat ( CDPF) - rezista mult mai mult decat modelele cu aditiv la o rulare preponderent extraurbana ( chiar si 200.000 km). Dupa, se cere schimbat / anulat - daca il anulezi la colt de bloc si nu la profesionisti cu palmares si recomandari, o sa-ti faca varza din electronica motorului, eventual o sa-ti stearga tabela de erori si ajungi cu probleme mai mari decat cu ce ai plecat. Daca mergi cu el infundat sau crezi in "curatari" , freci turbina.
Specific Ford Focus mk2:
- Se mai duc bucse/brate pe spate, dar asta e valabil la orice suspensie multi-link, nu e ceva de speriat, in acelasi timp, nu e facuta pt "carat". Daca mergi des cu 5 persoane si portbagajul plin, poti sa te uiti la un model cu o suspensie tip punte semi-independenta.
- Inca nu a dat vizibil/grav rugina in ele, dar in modelul prefacelift deja incepe pe la aripile spate - au niste bureti pusi intre aripile spate, inveliti intr-un sac, care in timp se sparge, se acumuleaza acolo mizerie si umezeala si apare rugina de la interior la exterior. Verifica si sub garnitura de la portbagaj, se iveste si pe acolo
- Servodirectia electronica e iarasi sensibila - vezi sa aiba tot timpul ulei curat si plin ( e greu de ajuns la canistra, sub farul din stanga)
- Receptie Radio cam proasta, defect de proiectare a antenei

Sa nu fi speriat de ce am zis mai sus si sa crezi ca e Ford masina proasta, sunt transant si ti-am enumerat problemele modelului in detaliu pentru ca il cunosc foarte bine. E la fel cam pentru orice alta masina moderna din categoria compacta de consum, doar ca nu ma bag la ce nu cunosc, te pot lamuri mai bine proprietari / fosti proprietari / alti oameni cu experienta. Daca cineva iti zice ca un model n-are probleme, n-a mers suficient cu el. Problemele incep sa apara cam dupa 150.000 km - 170.000 la marcile de consum si cam dupa 200.000 - 250.000 la marcile premium - aici depinde, nici premiumul nu mai e ce a fost in ultimii ani.
O masina pe benzina aspirata iti reduce mult din procentul de probleme posibile si bataia de cap ce o poti avea ulterior. Ramai doar cu cele specifice modelului ( fiecare cu-ale lui) si eventualele ghinioane.

Eu nu zic ca vei intalni toate problemele de mai sus, dar daca masina ta are peste 150.000 km si nu au fost abordate de proprietarii anteriori, vei intalni cel putin jumatate din ele (daca ai noroc) in urmatorii 50.000 km. Pur si simplu asa sunt proiectate.
Daca o iei de la samsari cu 250-300.000 km, cum ti-e norocul, in functie de ce s-a schimbat pe ea pana acum. Nu te-as sfatui, majoritatea probabil au fost carpeli de proasta calitate.

Edited by Mihai_mb, 30 March 2017 - 13:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate