Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Frane hidraulice

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Serv_Electronics

Serv_Electronics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,398
  • Înscris: 09.03.2006
Salutare! Mi-am luat si eu de curand o bicla rockrider fr6. Are frane pe disc, hidraulice, ulei mineral. Problema este ca am intors-o si am actionat frana spate de cateva ori, fapt care a dus la slabirea manetei de frana.. probabil a intrat aer pe circuit. Am desfacut surubelul din maner, de sus, si am constatat ca rezervorul e cam gol...destul de trist pt o bicicleta noua;

Am fost la magazinul de unde am cumparat-o (stiti si voi de unde) si intreb pe un specialist de la raionul bicle:
- aveti uleiul mineral....
- nu, dar veniti cu ea la noi ca e garantie si o rezolvam.

Bun! m-am dus cu ea intr-o zi la ei ca sa constat ca meseriasii nu au ulei nici kitt-ul ala trist format din 2 seringi pentru aerisirea/ incarcarea franelor hidraulice.
Mi s-a spus ca e 2000 eur kitt-ul de scule...kko la masini aerisirea se face cu o cheie nenorocita si are 4 roti, aici trebuiesc scule de 2000 eur.
Practic a fost un tip care a facut ce puteam sa fac si eu acasa: a strans un nenorocit de surub care impinge pistonul manerului mai mult.

Nu stiu daca sa ma mai duc sa ma cert putin cu ei, nu prea am chef de tiganii de genul asta... poate o sa dau un mail la reprezentanta din Fr.

acum: o recomandare de magazin care sa aiba ulei mineral de frana imi poate da cineva? Eventual m-as bucura sa mai gasesc pe cineva care vrea, sa impartim cantitatea la 2 sa fie mai convenabil si pretul. Este cam 40 ron 500 ml. (eu unul am nevoie de max 100ml).

#2
drysna

drysna

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 360
  • Înscris: 12.04.2007
cauta pe net cum se aeriseste tektro auriga

ps: tu ai luat o bicicleta de 18.4 kg ca sa mergi prin oras?

#3
Serv_Electronics

Serv_Electronics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,398
  • Înscris: 09.03.2006
..nu te poti abtine deloc sa nu faci niste comment-uri :P. NU, nu am luat-o pentru oras si pana la urma fiecare-si cumpara ce vrea. Am ganduri serioase sa ma duc la munte cu ea dar sa mai gasesc 2-3 "nebuni".

Stiu cum se aerisesc franele dar problema e ca trebuie si completat cu ulei, altfel vor prinde aer foarte usor din nou. De fapt am aerisit franele, a mers perfect dupa, dar asta pana am suspendat-o cu roata fata in suportul de perete (unde o tin)

Imi plac biclele de teren, asta e! De-altfel pot cobora si urca scari fara stres, si iti spun ca nu se observa cele 18kg (oarecum am fost si eu putin surprins). Tot ma pot ridica pe roata din spate si pe cea din fata fara probleme, plus de asta, e mult mai solid construita. Daca tie-ti plac probabil semicursierele nu inseamna ca toata lumea trebuie sa fie la fel.
Si nu o spun cu rautate! si stii cam cate kg au saraciile alea de bicle chinezesti? sunt unele care au mai bine de 18kg si poti merge prin oras cu ele.

#4
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Nu cred ca este o problema sa gasesti ulei mineral de frana sau lichid de frana.
Pe de alta parte, eu nu inteleg deloc rostul acestor frane la bicicleta.
Cu frane V bune, daca sunt actionate brusc si complet, o bicicleta ingheata efectiv pe loc de la cel putin 25 km/h - destul cat sa zbori peste ghidon, iar daca actionezi doar frana fata, te rabati pe roata fata si te infigi direct cu capul in asfalt, si cu bicicleta in ceafa....
Practic roata ingheata complet si la viteze mai mari, insa poate sa patineze efectiv toata bicicleta.
Ce rost are sa ai frane si mai puternice de atat ???
Daca ar avea si ABS ca sa previna blocarea rotilor, atunci as intelege....

Edited by loock, 25 April 2010 - 00:15.


#5
Serv_Electronics

Serv_Electronics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,398
  • Înscris: 09.03.2006
De acord cu tine, acum ce sa fac daca bicla a avut franele astea default? :) sa le schimb? spre deosebire de celelalte astea poti frana puternic cu 2 degete. atat!
Parerea mea este ca sunt mai stresante pentru jante franele cu disc , cele cu saboti pe janta fiind cele mai fiabile si am observat ca pe jantele de aluminiu franeaza foarte bine si in conditii de umezeala.. recunosc, sunt fite pana la urma :)
biclele profi sunt cu cate 2 discuri pe roata. astfel forta de franare este egala si nu streseaza spitele/janta...

#6
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
Are cineva un kit de aerisire frane Shimano de vanzare ? Caut de nebun de cateva zile...
Astia de la serviceuri cer 30 lei, insa vreau sa imi fac eu singur aceasta operatie care nu dureaza decat 10 minute.

#7
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Vorbiti numai aberatii.

@ServElectronics: Sunt ceva link-uri spre biclele alea "profi" cu 2 discuri pe roata? Ca eu unul nu prea am vazut prin concursuri (nici macar la alea de downhill) bicle cu cate doua discuri de frana. Exista, dar sunt niste chestii f. rare. Ah, si parerea ta despre discurile de frana si stresarea jantei si spitelor e gresita. Dar total gresita. Jantele de aluminiu ude + saboti de la frane V sunt chiar nesigure pe o coborare abrupta ce include noroi sau apa din belsug. Nu vorbim de oprit bicicleta pe drum drept cand ploua. Eu nu inteleg de ce ai facut tu manevra cu pusul bicicletei cu rotile in sus si actionatul de cateva ori a manetei, apoi umblat la frane? Nu mergeau bine, sau care a fost ideea?

@look: Franele V-brake sunt foarte bune pentru oras. Pentru un MTB cu care mai prinzi un noroi, o zapada, praf, apa...franele V devin complet ineficiente. Daca ai de coborat 500-1000 m diferenta de nivel cu pante serioase, nu prea merg V-urile alea, ca tre sa strangi de ele bine de tot si dupa ce strang de frane vro 5 minute, nu prea mai ai maini sa tii de ghidon. Nu mai zic, ca franele pe disc hidraulice performante sunt concepute sa poata fi stranse cu un singur deget si sa aplice o forta foarte mare. Restul de 3 degete tin de ghidon, ca pe teren accidentat e bine sa strangi bine ghidonul, nu ghidonul impreuna cu frana. Cu niste V-brake-uri, chiar daca strangi de ele cu 2 degete...nu ai suficienta forta timp de minute in sir.

Hai sa nu confundam mountain-biking-ul cu mersul prin oras si opritul la semafor.

@Mihai_3: nu ai nevoie de kit de aerisire la Shimano (sau cel putin la majoritatea modelelor). Cauta furtun d-ala de acvaristica (se potriveste sa il pui peste "mufa" aia la frana) si o seringa d-aia mai groasa in varf (pe care sa se potriveasca furtunul). Tai 10 cm de furtun si iti faci treaba. Ulei mineral gasesti la 60ml si la 1 litru parca. Eu mi-am luat de 1 litru ca pretul era cam dublu decat un recipient de 60ml.

Si pentru aerisit frane care nu au ulei mineral (ca shimano) cu lichid de frana (DOT 4 de obicei)...ATENTIE: este foarte coroziv si daca-l dati pe cadru sau pe alte componente ale bicicletei ataca materialul. Trebuie umblat cu mare grija cu el si daca nu aveti kit de aerisire pentru astfel de frane, e mai bine sa apelati la un service specializat. Majoritatea magazinelor mai serioase de biciclete au si service. Aerisirea franelor e un procedeu banal si nu costa prea mult. Iar cine zice de kit de 2000 euro, a fumat ceva nasol. un Bleed kit pt frane Tektro e cam 10 euro : https://www.bike-mai...KUm4xoChvnw_wcB

Tektro Auriga din ce vad au ulei mineral, ca Shimano. Deci nu e pericol ca la franele Avid, care folosesc lichid de frana.

PS. Ca o nota despre cat de nasoale sunt discurile de frana, UCI o sa ridice interdictia de a folosi frane pe disc pe cursiere in competitiile oficiale, d-al de Turul Frantei. Deci la anul o sa vedem cursieristii cu frane pe disc. Daca pana si acolo s-a tras concluzia ca sunt mai bune, in cazul mountain biking-ului, nici nu se pune problema de frane pe janta.

Edited by adipelcz, 11 June 2015 - 10:15.


#8
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Deocamdata se vor face niste teste la sfarsitul sezonului 2015 si pe parcursul anului 2016. Echipele vor avea dreptul sa foloseasca frane pe disc doar la anumite evenimente. Daca totul merge bine, cel mai devreme in 2017 se va da drumul pentru toate competitiile. Cumparand prima cursiera cu frane pe disc mecanice, la a doua am optat pentru frane Ultgegra pe janta si o prefer mai mult. Voi mai folosi frane pe disc doar daca sunt hidraulice.

#9
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Da, alea-s detaliile, dar ideea e ca incep sa apara frane pe disc si pe cursiere. Si aici oamenii de mai sus zic de fapt ca sunt (la fel de) bune V-brake-urile pentru biciclete de munte, ceea ce-i gresit.

#10
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
postarea mea a fost doar pentru un anumit lucru, este adevart ca threadul este necro insa .... dupa peste 13 telefoane date mi-a fost foarte greu sa gasesc ulei mineral pentru frane.
Toti au dar pe "service" adica noi toti mergem cu biclele in servici si nu stim cu sa le facem singuri. Oare de ce ne cred asa de fraieri cei cu magazine de bicle.

#11
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Da, acum am observat ca-i vechi thread-ul si ca doar ultimul post era recent. Neatentia bat-o vina.

#12
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
mi-am rezolvat problema, am cumparat ulei mineral si cu ajutorul la un varniș și la o seringă am bagat ulei in sistemul de franare .....
Acum franeaza perfect si cursa manetei de frana este scurta. Cost total : 25 lei (am ulei mineral acum berechet) .... pot face si la altii daca vor.

#13
kondas

kondas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,012
  • Înscris: 01.10.2014
Nu mai deschid alt topic....

Acest tip de ulei imi trebuie pentru completarea sevodirectiei la masina: https://ulei-hidraul...-1l-p350675051/  . Este un ulei mineral hidraulic. Daca tot il cumpar se poate folosi si la franele de la bicicleta?

Am genul asta de frane http://www.dragzone....445-l-.html  
Normal trebuie folosit acest gen de ulei: http://www.bikenet.r...draulica-1000ml care e tot un mineral hidraulic.

Edited by kondas, 28 February 2017 - 11:13.


#14
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006
Uleiul pentru frane trebuie sa reziste la temperaturi inalte, ceea ce nu cred ca e cazul la cel de servodirectie.
Nu cred ca merita riscul.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate