Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cum isi mai petrec romanii vacant...

Fronius Gen24 Hibrid country code?

Compatibilitate placa de baza/pro...
 Identificare soi vita de vie

Iritatie ciudata pe picior

Problema Phillips 50PUS8536/12

Examen restant
 Colonoscopie

sisteme de operare 32 bit si 64 b...

Recomandari producatori pergole, ...

Prima iesire cu masina in Grecia,...
 A mai cumparat cineva tastaturi d...

Generator hidro artizanal

Convertire imprimanta pt sublimare

Despagubire defectiune curent?
 

ajutor sapa

- - - - -
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#37
toteu12

toteu12

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 09.03.2012

View PostSebiko, on 4th May 2012, 15:37, said:

Problema izolarii termice nu prea se mai pune la etajul III, in conditiile in care vecinul de la etajul inferior mai da caldura din cand in  cand iarna, iar blocul e izolat interior si exterior. Sugestiile se refereau la timpul dupa care se poate monta parchetul. Mesterii spuneau ca daca afara e cald, iar geamurile sunt deschise, in maxim o saptamina ar putea fi montat parchetul. Eu, sincer, din teama sau din cele auzite inclin sa cred ca nu au dreptate. Ei sustin ca nisipul -  care este perfect uscat, ar "trage" si ajuta la maturarea sapei. La asta ma refeream, Toteu! Si, in plus, la ce fel de burete sa ma orientez?

Daca intrebi de burete,banuiesc ca este parchet care se monteaza fara adeziv si atunci nu vad o problema sa-l montezi chiar si la o saptamana.Referitor la burete,nu stiu ce sa-ti spun dar eu mai sigur as merge pe polistiren extrudat(asta daca nu cumva acel burete este de fapt tot un extrudat) de 2 cm lipit cu adeziv pt polistiren de sapa.

#38
Sebiko

Sebiko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 907
  • Înscris: 01.12.2003

View Posttoteu12, on 4th May 2012, 18:43, said:

Daca intrebi de burete,banuiesc ca este parchet care se monteaza fara adeziv si atunci nu vad o problema sa-l montezi chiar si la o saptamana.Referitor la burete,nu stiu ce sa-ti spun dar eu mai sigur as merge pe polistiren extrudat(asta daca nu cumva acel burete este de fapt tot un extrudat) de 2 cm lipit cu adeziv pt polistiren de sapa.

Da, e vorba de parchet ce se monteaza fara adeziv, parchet "click". Intrebarea se referea in mod special la timpul necesar uscarii sapei, asa incat sa nu am surprize neplacut mirositoare datorate umezelii provenite din sapa. Cat timp i-ar trebui unei asemenea sape sa se usuce/matureze in conditiile in care a fost facuta in varianta ciment+nisip? Umiditatea absorbita de nisipul de sub sapa din aceasta unde se disipeaza?

#39
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 25.04.2008
standard: 1cm/saptamana

#40
svalentins

svalentins

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 13.07.2009
buna ziua. in 2-3 saptamani termin lucrarile de incalzire in pardoseala si caut o firma care sa toarne sapa peste incalzirea in pardoseala in Bucuresti Cart Giulesti Sarbi ... astept un pret pe mp cu materiale si manopera inclusa. 70 % va fii parchet in casa . suprafata este de aprox 140mp . astept in PM oferte. turnarea o voi fac in aprox  1 luna. multumesc !!!

#41
lucian_manea

lucian_manea

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 14.10.2009
un sfat va rog pentru un necunoscator in ale constructiilor .

am ajuns la momentul turnarii unei sape peste placa de beton a unei case. Din cate am citit pe forum sunt fel si fel de metode si dupa o triere in functie de caracteristicile casei am ajuns la :

1. sapa egalizare + sapa autonivelanta ( 6+2 jos si eventual doar autonivelanta sus)
2. polistiren extrudat ( 3cm) + sapa autonivelanta
3. sapa autonivelanta + plasa de buzau ( armata ) pe toate dimensiunea



mentionez ca am de turnat sapa 8 cm pe parter + sapa 4 cm etaj si in placa de la parter am pus deja polistiren expandat de 8 cm.

multumesc pentru raspuns / uri

#42
sbarsanescu

sbarsanescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 694
  • Înscris: 11.07.2006
Sapa autonivelanta de 8 cm nu poti turna. Chiar daca ai putea, ar fi ne-economic.

Gaseste o firma care toarna sapa elicopterizata, cu masina de sapa (sapa mecanizata) si dau nivel cu laser... o sa iasa o sapa de cca 7-7.5cm foarte dreapta (diferente de 5-10 mm pe toata suprafata). Daca consideri necesar, poti turna apoi cca 10mm de sapa autonivelanta, ca sa aduci neregularitatile la max 3mm... in majoritatea cazurilor, o sapa elicopterizata e suficienta.

#43
lucian_manea

lucian_manea

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 14.10.2009

View Postsbarsanescu, on 1st June 2012, 13:13, said:

Sapa autonivelanta de 8 cm nu poti turna. Chiar daca ai putea, ar fi ne-economic.

Gaseste o firma care toarna sapa elicopterizata, cu masina de sapa (sapa mecanizata) si dau nivel cu laser... o sa iasa o sapa de cca 7-7.5cm foarte dreapta (diferente de 5-10 mm pe toata suprafata). Daca consideri necesar, poti turna apoi cca 10mm de sapa autonivelanta, ca sa aduci neregularitatile la max 3mm... in majoritatea cazurilor, o sapa elicopterizata e suficienta.


sigur nu e economic sa pui 8 cm de sapa autonivelanta dar oare in cei 8 cm daca pun 2 cm de polistiren + 5 sapa normala + una autonivelanta este ok ?

#44
TINOTINO

TINOTINO

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 19.06.2012

View Postsbarsanescu, on 1st June 2012, 13:13, said:

Sapa autonivelanta de 8 cm nu poti turna. Chiar daca ai putea, ar fi ne-economic.

Gaseste o firma care toarna sapa elicopterizata, cu masina de sapa (sapa mecanizata) si dau nivel cu laser... o sa iasa o sapa de cca 7-7.5cm foarte dreapta (diferente de 5-10 mm pe toata suprafata). Daca consideri necesar, poti turna apoi cca 10mm de sapa autonivelanta, ca sa aduci neregularitatile la max 3mm... in majoritatea cazurilor, o sapa elicopterizata e suficienta.

Salutare ,

eu am turnat sapa mecanizata cu firma aceasta e ok ca pret si calitate http://www.sapetencuieli.ro 0724462819

#45
claudia2008

claudia2008

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,118
  • Înscris: 29.05.2008

View PostDic1, on 7th January 2010, 15:33, said:

...Adaugi material intre marcaje si il intizi cu indreptarul (te folosesti de bucatile de lemn pentru a sprijini indreptarul). Ai grija sa pui material cat sa unesti ghidajele. Elimini surplusul de material cu o mistrie si le faci drepte pe laturile laterale, folosindu-te de intreptar faci fata dreapta la nivelul ghidajelor.
Vor rezulta niste "stalpi de ghidaj" lati de 30-40cm, lungi cat un perete si inalti cat este sapa (5-8cm in functie de inaltimea marcajelor si cum ai dat ghidajul). Astepti cateva ore (cel putin 2-3h) sa se mai intareasca, apoi umpli spatiul dintre acesti stalpi cu material si il intizi cu indreptarul.

Dupa turnare se lasa sa se usuce. Se poate calca dupa 24h si se pot depozita lucruri grele abia dupa 72h. Va fi complet uscata (sa poti pune parchet pe ea) dupa cateva saptamani, in functie de temperatura. Dar cel mai bine ar fi sa lasi macar o luna pana sa pui parchetul. Daca se lucreaza cu atentie, nu va mai fi nevoie de sapa autonivelanta.

Mult succes!

Vei remarca faptul ca cel mai mult timp iti ia sa intorci gramezile de material de cate 2 ori. Este de migala si e bine sa nu gresesti cand dai nivelul si cand faci marcajele. Cu staplii se merge relativ repede, iar cand ai acei stalpi de ghidaj uscati, poti turna sapa intr-o camera in cateva zeci de minute (daca ai material).
Frumoasa prezentarea.
Pentru a obtine o suprafata mai perfecta, noi dupa ce uneam marcajele cu material pentru a face "stalpii de ghidaj" , dadeam nivel mai bun materialului prin radere dupa vreo 2 ore cu un dreptar (pana sa se usuce complet materialul), folosindu-ne de ghidajele din capete (demult uscate).
Apoi lasam "stalpii" (o zi) pentru a fi si ei bine uscati si a-i folosi ca ghidaj pentru a putea apoi sa radem materialul turnat intre "stalpi" tot prin frecare cu dreptarul, la circa 2 ore dupa turnarea materialului dintre stalpi (daca s-ar trage cu dreptarul pe stalpi in aceeasi zi cu crearea stalpilor, s-ar lua si din nivelul stalpilor si asta ar fi rau).

Stim ca majoritatea meseriasilor nu pierd atata timp lasand stalpii sa se usuce bine si nu mai rad nivelele cu dreptarul dupa 2 ore de la turnare (decat probabil la locuinta lor), dar daca vrem sa iasa "sticla" si sa nu se miste parchetul cand calcam pe el, este absolut necesar.
Nici cu sapa autonivelanta nu se poate obtine asemenea calitate, plus ca autonivelanta este si mai scumpa.

#46
Daniel332007

Daniel332007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 170
  • Înscris: 03.10.2007

View Postclaudia2008, on 20 iunie 2012 - 09:19, said:

Frumoasa prezentarea.
Pentru a obtine o suprafata mai perfecta, noi dupa ce uneam marcajele cu material pentru a face "stalpii de ghidaj" , dadeam nivel mai bun materialului prin radere dupa vreo 2 ore cu un dreptar (pana sa se usuce complet materialul), folosindu-ne de ghidajele din capete (demult uscate).
Apoi lasam "stalpii" (o zi) pentru a fi si ei bine uscati si a-i folosi ca ghidaj pentru a putea apoi sa radem materialul turnat intre "stalpi" tot prin frecare cu dreptarul, la circa 2 ore dupa turnarea materialului dintre stalpi (daca s-ar trage cu dreptarul pe stalpi in aceeasi zi cu crearea stalpilor, s-ar lua si din nivelul stalpilor si asta ar fi rau).

Stim ca majoritatea meseriasilor nu pierd atata timp lasand stalpii sa se usuce bine si nu mai rad nivelele cu dreptarul dupa 2 ore de la turnare (decat probabil la locuinta lor), dar daca vrem sa iasa "sticla" si sa nu se miste parchetul cand calcam pe el, este absolut necesar.
Nici cu sapa autonivelanta nu se poate obtine asemenea calitate, plus ca autonivelanta este si mai scumpa.

Si ce s-ar intampla daca treaba de mai sus ar fi facuta ptr. o sapa de numai 1 maxim 2cm? Peste ea va fi polistiren extrudat de 3 cm la etaj si de 5cm. la parter, peste care va fi sistemul de incalzire in pardoseala sistem uscat iar deasupra, parchet flotant... Peste tot am citit ca sapa trebuie sa aiba minim atat si atat... Dar daca o fac asa subtire ce ar avea ? Adica sa nu pun sapa autonivelanta... Sa fie facuta dupa metota descrisa mai sus, doar ca sa fie foarte subtire...

Edited by Daniel332007, 06 June 2014 - 11:13.


#47
motanul13

motanul13

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,340
  • Înscris: 03.08.2006

View PostDaniel332007, on 06 iunie 2014 - 11:12, said:

Si ce s-ar intampla daca treaba de mai sus ar fi facuta ptr. o sapa de numai 1 maxim 2cm? Peste ea va fi polistiren extrudat de 3 cm la etaj si de 5cm. la parter, peste care va fi sistemul de incalzire in pardoseala sistem uscat iar deasupra, parchet flotant... Peste tot am citit ca sapa trebuie sa aiba minim atat si atat... Dar daca o fac asa subtire ce ar avea ? Adica sa nu pun sapa autonivelanta... Sa fie facuta dupa metota descrisa mai sus, doar ca sa fie foarte subtire...

Va crapa in draci / se va macina ulterior .

#48
kyroptus

kyroptus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 307
  • Înscris: 20.04.2005

View PostDaniel332007, on 06 iunie 2014 - 11:12, said:

Si ce s-ar intampla daca treaba de mai sus ar fi facuta ptr. o sapa de numai 1 maxim 2cm? Peste ea va fi polistiren extrudat de 3 cm la etaj si de 5cm. la parter, peste care va fi sistemul de incalzire in pardoseala sistem uscat iar deasupra, parchet flotant... Peste tot am citit ca sapa trebuie sa aiba minim atat si atat... Dar daca o fac asa subtire ce ar avea ? Adica sa nu pun sapa autonivelanta... Sa fie facuta dupa metota descrisa mai sus, doar ca sa fie foarte subtire...

Nu are logica, sapa o trageti ca sa aduceti la un nivel totul (daca vorbim de cea de subt incalzirea in pardoseala in mod direct) la nemti se face tehnica asta (sapa de egalizare dupa care IP si apoi iarasi sapa) la noi din motive de economie se pune pardoseala si se trage sapa peste. Nu conteaza grosimea peste IP (Incalzirea in Pardoseala), caldura se egalizeaza. Daca e prea mica sapa peste IP pe alocuri apare "efectul de sepie" (au mai vorbit unii pe aici de asa ceva) respectiv neuniformitatea caldurii care se simte la talpa. (mai simplu spus, exista si variante mai sofisticate de a explica fenomenul)
Sapele le trageti de min 5 cm, altfel aditivii isi fac sau nu treaba, iar odata gresita e pacat de bataia de cap ulterioara. NU VA BATE-TI CUIE-N TALPA!
Aveti citeva detalii la lucrarile mele aici: https://plus.google....68517544/albums

Mult succes!
Dragos

Edited by kyroptus, 13 June 2014 - 15:02.


#49
enderlabs

enderlabs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 717
  • Înscris: 09.08.2005
La ce temperatura minima in casa se poate turna sapa ? Intr-o luna maxim termin montarea încălzirii in pardoseala si as dori sa torn sapa peste. Grosimea va fi cam de 5 cm peste sistemul de încălzire iar in sapa voi Adaugă aditiv de la Rehau.

#50
larahau

larahau

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 18.11.2009
Vreau sa torn sapa pentru incalzirea in pardoseala si va rog sa imi spuneti daca este corect ca reteta o parte ciment si 4 parti nisip? Sau care e proportia corecta?  

De asemenea daca am banda perimetrala pentru dilatatie, mai trebuie sa mai fac rosturi de dilatatie care sa traverseze suprafata?

#51
bobitzaaa

bobitzaaa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,641
  • Înscris: 23.02.2007
nu stiu cum e cel mai corect, dar iti pot spune cum s-a facut la mine:
- 1 parte ciment si 3 nisip
- rost de dilatare perimetral la camere, cea mai mare are 20mp
- rost de dilatare intre camere si hol
- am si o terasa de 40 mp, acea va avea rost de dilatare sa o imparta in doua

#52
mirceacr

mirceacr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 28.01.2006
Va rog sa-mi dati o opinie pentru grosimea sapelor.
Am construit recent o casa, iar la etaj am 1 apartament de 90 m2, camerele avand intre 16 si 28 m2, deci nu am dechideri mari, placa de beton dreapta, are 15-16 cm, beton b250, fier romanesc..etc, nu am facut rabat de calitate.

In urma cu 4 zile s-a turnat sapa. Din motive date de tevi prin pardoseala, sifoane si pante de scurgere la tevile din baie la baie s-a ajuns la o grosime a sapei de 11 cm direct pe placa. Greu de inteles, totusi cu s-a ajuns la 11 cm ...si imposibil de explicat de ce nu au folosit extrudat de 5cm ceea ce ar fi dus la o grosime a sapei de 6 cm, exact cat se recomanda.

Ce ma sfatuiti ?!
Este prea grea si suprasolicita planseul ?! Ma apuc s-o scot cat inca este cruda si o refac !?

#53
bobitzaaa

bobitzaaa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,641
  • Înscris: 23.02.2007
Nu s-a dat un nivel inainte din care sa rezulte toate grosimea, sau grosimile daca e placa stramba? Cat de greutate, nu prea cred, dar nu e o parere avizata.

#54
mirceacr

mirceacr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 28.01.2006

View Postbobitzaaa, on 04 aprilie 2016 - 13:09, said:

Nu s-a dat un nivel inainte din care sa rezulte toate grosimea, sau grosimile daca e placa stramba? Cat de greutate, nu prea cred, dar nu e o parere avizata.


Placa era dreapta, diferentele de nivel minime. S-a gresit nivelul dinc auza unos sifoane la baie, care nu erau in pozitie finala. S-a da tnivel de 11 cm ceea ce e mult, dar chiar si asa, trebuia pastrata o sapa de 5-6 cu diferenta in polistiren la baza. Din motive care ii scapa, firma a omis aspectul completarii cu plistiren si a dat 11-12 cm din sapa plina.

Acum caut sa rad cei 4-5 cm care sunt in plus.Ca sa o scot pe toata si s-o pun la loc, ... risc sa sparg tevile si cablurile .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate