Cazane pe motorina, CLU, pacura, combustibil lichid
Last Updated: May 11 2020 06:19, Started by
max37
, Oct 25 2009 18:41
·
0
#19
Posted 05 February 2012 - 08:27
andreizalau, on 26th January 2012, 23:03, said: arzatoare pe ulei izat de motor stiti sa construiasca/foloseasca cineva? intentionez sa confectionez un arzator de ulei Babington,,,,,,, ar fi tare utile niste pareri avizate am un cazan pe lemne, tiraj natural, Viadrus, de 35 kw,,,,,,, |
#20
Posted 06 February 2012 - 18:16
ce fel de arzator ai construit?
poti sa imi dai mai multe amanunte? |
#21
Posted 21 March 2012 - 12:54
Ce vreau eu sa fac:
In primul rand vreau un cazan (ar fi ideal)cu 2 guri de arzator ca sa pot pune 2 arzatoare pe el : unul de peleti si altul de ulei ars.Ce cazan i-mi recomandati ptr ce vreau eu sa fac?Am de incalzit 200 m2 parter + mansarda .Nu doresc ca cele doua arzatoare sa merga in acelasi timp.Daca nu se pot pune 2 arzatoare pe un singur cazan atunci doresc sa ma indrumati ce cazan sa-mi pot lua ca sa merga si pe peleti si pe ulei uzat.Ma gandesc in cel mai rau caz sa pot demonta arzatorul pe peleti si sa-l pun pe cel cu ulei uzat si invers Multumesc mult |
#22
Posted 25 October 2012 - 09:24
Chiar daca postez mai tarziu iti raspund eu.....Este un arzator CLU automatizat care prin anumite modificari (diuza, preincalzire, marirea presiunii de injectare, etc) poate functiona 100% cu ulei ars. Acest arzator se poate monta pe orice cazan cu ardere atmosferica iar legat cu un termostat ambiental te scapa de functia de "fochist de lux" adica toata ziua crapat pe lemne si intretinut focul. Si eu folosesc asa ceva dar numai de o luna si nu-mi vine sa cred ce comod e la costuri infime.......mai multe discutii poti citi aici:
http://forum.softped...e/page__st__522 |
#23
Posted 27 December 2016 - 18:50
Doresc sa pun aici intrebarile pentru modificarea unui arzator pe motorina, confectionat in serie, nu vorbim de cele DY, exista topic separat.
Eventual sa impartasim fiecare din experienta fiecaruia, cei avansati daca vor si pot sa explice pasii ce trebuie urmati pentru trecerea de pe motorina pe ulei uzat. Am facut rost de un arzator pe care doresc sa-l modific pe ulei, momentan functioneza cu 50% motorina 50% ulei uzat. Am cautat pe google despre treaba asta, am gasit raspunsuri foarte vagi. Deci trebuie modificata duza, de care? ce fel? intre pompa si duza se intercaleza un mic vas(miniboiler) unde are loc incalzirea uleiului, ce dimensiuni are miniboilerul? puterea rezistentei de incalzire? Am modificat cazanul pentru arzator, e foarte buna treaba asta cosuma cam 2L pe ora amestec de ulei + motorina, si poate fi comandat din TA, dar doresc sa functioneze doar pe ulei uzat. Attached Files |
#24
Posted 27 December 2016 - 19:06
cauta pe google modificare injector motorina pentru functionare cu CLU sau ulei uzat
si studiaza manualul! http://forum.softped...t-la-incalzire/ http://forum.softped...ustibil-lichid/ incalzitorul electric se foloseste la inceput... la aprindere... pana la stabilirea reginului normal de lucru... dupa aia, uleiul e incalzit direct in focar, printr-o teava! Edited by Nero-d, 27 December 2016 - 19:08. |
#25
Posted 27 December 2016 - 19:11
Din motive ecologice, arzatoarele moderne au fost proiectate sa mearga cel mult pe combustibil tip M, adica motorina nefitrata, in niciun caz CLU.
Daca totusi insisti sa folosesti CLU ai nevoie de un preincalzitor bun, cu rezistenta, care sa reduca prin incalzire vascozitatea CLU la valori apropiate de cele ale motorinei, altfel CLU nu arde nici mort. Arderea CLU nu este o problema de duze ci de preincalzire, altfel scoate fum cum nici nu iti imaginezi. Motiv pentru care, nu prea se mai foloseste CLU in UE. |
#26
Posted 28 December 2016 - 05:50
Nero-d, on 27 decembrie 2016 - 19:06, said:
cauta pe google modificare injector motorina pentru functionare cu CLU sau ulei uzat si studiaza manualul! http://forum.softped...t-la-incalzire/ http://forum.softped...ustibil-lichid/ incalzitorul electric se foloseste la inceput... la aprindere... pana la stabilirea reginului normal de lucru... dupa aia, uleiul e incalzit direct in focar, printr-o teava! Al doilea link e ceva vag, unul are un rezervor de CLU. rosix, on 27 decembrie 2016 - 19:11, said:
Din motive ecologice, arzatoarele moderne au fost proiectate sa mearga cel mult pe combustibil tip M, adica motorina nefitrata, in niciun caz CLU. Daca totusi insisti sa folosesti CLU ai nevoie de un preincalzitor bun, cu rezistenta, care sa reduca prin incalzire vascozitatea CLU la valori apropiate de cele ale motorinei, altfel CLU nu arde nici mort. Arderea CLU nu este o problema de duze ci de preincalzire, altfel scoate fum cum nici nu iti imaginezi. Motiv pentru care, nu prea se mai foloseste CLU in UE. Edited by leomagic44, 28 December 2016 - 05:55. |
#27
Posted 28 December 2016 - 06:58
concret se ia o trava de 3 țoli si de vreo 40cm lungime, se sudeaza 2 ștuțuri (in-out), 2 capace si intr-un capat se monteaza o rezistenta de boiler (~1500W)
dupa care, "preincalzitorul" se intercaleaza in circuitul de alimentare, cat mai aproape de injector (dupa pompa) de asemenea, se mai face un baypass din teava (de cupru de preferat fi 6-12-16mm) care sa stea in flacara sau... poti renunta la preincalzitor daca pornesti cazanul pe motorina iar dupa cateva ninute il treci pe ulei Edited by Nero-d, 28 December 2016 - 07:01. |
#28
Posted 28 December 2016 - 10:42
@leomagic44: ia legatura cu tipul asta, un baiat de treaba, prahovean de-al meu, daca vrei iti pot da nr. lui de telefon.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LQEps5DTAAI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#29
Posted 06 January 2017 - 19:39
Ia uite unde a ajuns topicul meu, bre da ........... am crezut ca un om de stiinta l-a sters.
Multumesc @corsica. Nero-d, on 28 decembrie 2016 - 06:58, said:
concret se ia o trava de 3 țoli si de vreo 40cm lungime, se sudeaza 2 ștuțuri (in-out), 2 capace si intr-un capat se monteaza o rezistenta de boiler (~1500W) dupa care, "preincalzitorul" se intercaleaza in circuitul de alimentare, cat mai aproape de injector (dupa pompa) de asemenea, se mai face un baypass din teava (de cupru de preferat fi 6-12-16mm) care sa stea in flacara sau... poti renunta la preincalzitor daca pornesti cazanul pe motorina iar dupa cateva ninute il treci pe ulei |
#30
Posted 31 January 2017 - 13:43
Eu am o centrala ACV de 45 KW cu arzator Blocmazout de vreo 5 ani. O singura data a mers cu motorina dupa montarea centralei, de atunci numai cu CLU. I-am pus un filtru de 100mc cu rezistenta pe linia de tur, in rest ... verificari periodice. Eu sunt foarte multumit de ea pina in prezent.
CLU acum se gaseste de cumparat oficial... eu am cumparat 1000 L in decembrie cu factura, culoare verde. Nu scoate nici un fel de fum, nici macar la pornire. |
#31
Posted 31 January 2017 - 19:51
Asa e decat peleti sau lemne, mai bine CLU in amestec cu ulei ars, e mai eftin si mai comod.
|
#32
Posted 01 February 2017 - 06:25
#33
Posted 01 February 2017 - 09:28
3.08 RON cu factura si certificat de calitate adus acasa.
|
|
#34
Posted 01 February 2017 - 10:03
O intrebare. are cineva baterie de filtre Afriso sau Oventrop?
|
#35
Posted 12 May 2017 - 18:40
Nero-d, on 28 decembrie 2016 - 06:58, said:
concret se ia o trava de 3 țoli si de vreo 40cm lungime, se sudeaza 2 ștuțuri (in-out), 2 capace si intr-un capat se monteaza o rezistenta de boiler (~1500W) dupa care, "preincalzitorul" se intercaleaza in circuitul de alimentare, cat mai aproape de injector (dupa pompa) de asemenea, se mai face un baypass din teava (de cupru de preferat fi 6-12-16mm) care sa stea in flacara sau... poti renunta la preincalzitor daca pornesti cazanul pe motorina iar dupa cateva ninute il treci pe ulei |
#36
Posted 14 August 2017 - 22:41
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users