Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 Cartelul din Carpati - mafia PNL ...

Trecut: Europa versus S.U.A. la c...

Garantie apartament dezvoltator

Aplicație GPS cu zoom automa...
 

Putem avea incredere in Noul Testament?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
915 replies to this topic

#847
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008

Vizualizare mesajdark, pe 30 martie 2024 - 08:34, a scris:

Ei bine, așa cum i-am arătat și colegului Logic, evaghelistul Luca este mai ”impulsiv”, la el, Isus din Nazaret recomandă ascultătorilor Săi (care în marea lor majoritate, aveau acest nărav de a fura și deci riscau să facă pușcărie), să ”scape” de pârâș pe drum.
Eu v-am mai spus vouă, dar se pare că nu am găsit înțelegere, nu mai încercați să ”acoperiți” un evanghelist cu cele găsite în altă evanghelie! Este nedrept lucrul acesta! Ar fi corect ca un profesor să completeze sau să modifice lucrarea unui elev, cu ce a scris alt elev? [ https://forum.vivaldi.net/assets/uploads/files/1606663539870-icon_kopfkratz.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dacă Matei are să te împaci cu pârâșul, cât ești pe drum spre judecător, este corect să înțelegi scăpatul de el din Luca prin împăcare.
Desigur că dacă Matei avea sfatul să i se facă felul pârâșului, atunci puteai interpreta pe gustul tău scăpatul din Luca. Posted image

#848
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004

Vizualizare mesajlogic1, pe 30 martie 2024 - 19:06, a scris:

Dacă Matei are să te împaci cu pârâșul, cât ești pe drum spre judecător, este corect să înțelegi scăpatul de el din Luca prin împăcare.

Nicidecum!
Evanghelistul Luca este mult mai realist decât evanghelistul Matei și să ne aducem aminte ce spun erudiții, că Luca a scris după Matei, prin urmare, Luca și-a dat seama, pe bună dreptate, că cel care furase banii, nu-i avea oricum la el, când mergea, pe drum, spre Tribunal, cu pârâșul său. Probabil că-i cheltuise deja sau îi avea pe toți pe care-i furase, dar ascunși undeva, oricum, nu în propriul buzunar, când mergea pe drum, spre Tribunal!
O împăcare fără înapoierea banilor furați, nu se poate!
Și atunci Luca reproduce așa, mult mai fidel, cuvintele Mântuitorului: scapă naibii de pârâș, pe drum, că dacă ajungi cu el în fața Judecătorului, ai îmbulinat-o, ajungi în pârnaie și nu mai ieși de acolo până nu vei fi plătit și cel din urmă lepton!Posted image

#849
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004
[ https://i.ibb.co/MD2SKPz/231.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#850
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004
În Luca este următorul termen din greaca koine:

[ https://i.ibb.co/VH3Fnjn/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

În Matei, este alt termen din greaca koine:

[ https://i.ibb.co/BTc2NNy/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#851
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008

Vizualizare mesajdark, pe 30 martie 2024 - 19:10, a scris:

Nicidecum!
Evanghelistul Luca este mult mai realist decât evanghelistul Matei și să ne aducem aminte ce spun erudiții, că Luca a scris după Matei, prin urmare, Luca și-a dat seama, pe bună dreptate, că cel care furase banii, nu-i avea oricum la el, când mergea, pe drum, spre Tribunal, cu pârâșul său. Probabil că-i cheltuise deja sau îi avea pe toți pe care-i furase, dar ascunși undeva, oricum, nu în propriul buzunar, când mergea pe drum, spre Tribunal!
O împăcare fără înapoierea banilor furați, nu se poate!
Și atunci Luca reproduce așa, mult mai fidel, cuvintele Mântuitorului: scapă naibii de pârâș, pe drum, că dacă ajungi cu el în fața Judecătorului, ai îmbulinat-o, ajungi în pârnaie și nu mai ieși de acolo până nu vei fi plătit și cel din urmă lepton!Posted image

Nu este vorba de furt, ci de o neînțelegere, o pagubă, o vătămare, o datorie, etc.

Dacă te împaci cu acuzatorul, scapi de a mai fi acuzat. Luca reține doar elementul cheie: să scapi de acuzator înainte de a ajunge la judecată.
Indiferent cum - prin împăcare, compensare, clemență, etc.

Edited by logic1, 30 March 2024 - 21:13.


#852
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008

Vizualizare mesajdark, pe 30 martie 2024 - 20:13, a scris:

În Luca este următorul termen din greaca koine:

[ https://i.ibb.co/VH3Fnjn/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

În Matei, este alt termen din greaca koine:

[ https://i.ibb.co/BTc2NNy/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Verbul din Luca înseamnă „a fi schimbat de la”, deci a te elibera / îndepărta de el.

Deci ideea este a scăpa de la el, nu de el (făcându-i felul).

#853
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004

Vizualizare mesajlogic1, pe 30 martie 2024 - 21:12, a scris:

Nu este vorba de furt, ci de o neînțelegere, o pagubă, o vătămare, o datorie, etc.

Ai citit versetul 59?

Of, of...Posted image

#854
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008
Nu scrie de furt... mai degrabă că îți vei cheltui toți banii încercând să-ți obții dreptatea.

#855
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004
Evident că, dacă eroul principal din pilda ”infractorului” a ajuns în pușcărie, a fost găsit vinovat de către judecător, altfel, ar fi fost achitat. Dar faptul că judecătorul l-a dat pe mâna temnicerului care l-a aruncat în închisoare este o dovadă incontestabilă că a comis o infracțiune.

Vizualizare mesajlogic1, pe 31 martie 2024 - 07:22, a scris:

mai degrabă că îți vei cheltui toți banii încercând să-ți obții dreptatea.

Adică judecătorul a comis o regretabilă eroare? vorbești serios? iată că bibliștii nu sunt de acord cu tine:

[ https://i.ibb.co/SnnDcZf/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Formularea: ”până nu vei plăti și ultimul ban” ne arată fără dubiu că suma este formată din bani pe care trebuie să-i restituie și nu este vorba de taxa pentru avocat, așa cum spui tu, făcând o exegeză total aiurea! Posted image
La avocat nu merge să scrii: ”până și ultimul ban”, fiindcă el are o taxă prestabilită, ai plătit-o, dacă da, atunci avocatul te reprezintă la Tribunal, dacă nu, nu. Oricum, eroul din pilda lui Isus deja fusese aruncat în închisoare, deci infracțiunea fusese constatată, avocatul pierduse cazul.

[ https://i.ibb.co/Bnh4zD6/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dacă banii ar fi constituit taxa pentru avocat sau cheltuieli judecătorești, ei nu aveau să fie dați ”înapoi”. :idea:

[ https://i.ibb.co/WyJr4f2/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dacă judecătorul din parabola lui Isus a comis o eroare, atunci înseamnă că, din moment ce era un judecător ”figurativ”, reprezintă pe majoritatea judecătorilor din Israel. Deci aceștia cam ... greșeau cazurile! Nu asta a vrut să spună Isus, că judecătorii evrei comit, de obicei, erori de judecată!

:facepalm:

Iar avocatul invocat de tine, nici nu apare în parabolă, și nici banii pentru avocat!
:facepalm:

Vizualizare mesajlogic1, pe 30 martie 2024 - 22:01, a scris:


Verbul din Luca înseamnă „a fi schimbat de la”, deci a te elibera / îndepărta de el.


A te îndepărta de el, da? Păi, să fugă, da? Asta spune, ești pe drum cu acuzatorul tău, atunci fugi, îndepărtează-te de acuzator, ca să nu ajungi la Tribunal, fiindcă odată ajuns la Tribunal, vei fi găsit vinovat și închis în pușcărie!

Vizualizare mesajlogic1, pe 30 martie 2024 - 22:01, a scris:


Deci ideea este a scăpa de la el, nu de el (făcându-i felul).

Tu așa zici? Dacă acuzatorul se numește Marcu, tu zici: ”scapă de la Marcu” sau ”scapă de Marcu”?
Ăsta este sensul relatării, ca personajul lui Isus să încerce să scape de acuzator, câtă vreme este pe drum, până a ajunge la Tribunal!

#856
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008

Vizualizare mesajdark, pe 31 martie 2024 - 08:03, a scris:

Dacă judecătorul din parabola lui Isus a comis o eroare, atunci înseamnă că, din moment ce era un judecător ”figurativ”, reprezintă pe majoritatea judecătorilor din Israel. Deci aceștia cam ... greșeau cazurile! Nu asta a vrut să spună Isus, că judecătorii evrei comit, de obicei, erori de judecată!



Tu așa zici? Dacă acuzatorul se numește Marcu, tu zici: ”scapă de la Marcu” sau ”scapă de Marcu”?
Ăsta este sensul relatării, ca personajul lui Isus să încerce să scape de acuzator, câtă vreme este pe drum, până a ajunge la Tribunal!

A vrut să spună că până să-și dovedească nevinovăția omul de rând poate să sufere pe nedept și rămâne fără bani.

Luca 18

4 Multă vreme n-a voit să-i facă dreptate. Dar, în urmă, şi-a zis: „Măcar că de Dumnezeu nu mă tem, şi de oameni nu mă ruşinez,
5 totuşi, pentru că văduva aceasta mă tot necăjeşte, îi voi face dreptate, ca să nu tot vină să-mi bată capul.”
6 Domnul a adăugat: „Auziţi ce zice judecătorul nedrept?




În greacă este „scapă de la”, nu „scapă de”.

Respectivul scapă de puterea pe care acuzatorul o are asupra lui (să-l dea pe mâna judecătorului), nu de el ca persoană (fugind sau făcându-i felul).

#857
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004

Vizualizare mesajlogic1, pe 31 martie 2024 - 18:18, a scris:


A vrut să spună că până să-și dovedească nevinovăția omul de rând poate să sufere pe nedept și rămâne fără bani.

Nu, nu a vrut să spună așa ceva. Asta spui tu.

La Luca 18:6 este vorba despre altceva, acolo apare un judecător nedrept. Acest judecător nedrept nu apare și în Luca 12:58,59.

Asta nu este exegeză! Pur și simplu îți bați joc de textul Evangheliei, luând dintr-o parte ca să modifici în altă parte! Nu se face așa ceva!

#858
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008
Este părerea mea, aici diferită de a ta.


Deci există judecători nedrepți și Isus face o pildă cu unul...  Posted image

Vizualizare mesajdark, pe 31 martie 2024 - 08:03, a scris:

Dacă judecătorul din parabola lui Isus a comis o eroare, atunci înseamnă că, din moment ce era un judecător ”figurativ”, reprezintă pe majoritatea judecătorilor din Israel. Deci aceștia cam ... greșeau cazurile! Nu asta a vrut să spună Isus, că judecătorii evrei comit, de obicei, erori de judecată!


Exegeza are reguli, iar în acest caz de ambiguitate se aplică regula priorității contextului.

Edited by logic1, 31 March 2024 - 20:15.


#859
Dorel666

Dorel666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,912
  • Înscris: 17.04.2016

Vizualizare mesajlogic1, pe 30 martie 2024 - 19:06, a scris:

Dacă Matei are să te împaci cu pârâșul, cât ești pe drum spre judecător, este corect să înțelegi scăpatul de el din Luca prin împăcare.
Desigur că dacă Matei avea sfatul să i se facă felul pârâșului, atunci puteai interpreta pe gustul tău scăpatul din Luca. Posted image

Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul
10. Şi am auzit glas mare, în cer, zicând: Acum s-a făcut mântuirea şi puterea şi împărăţia Dumnezeului nostru şi stăpânirea Hristosului Său, căci aruncat a fost pârâşul fraţilor noştri, cel ce îi pâra pe ei înaintea Dumnezeului nostru, ziua şi noaptea.

#860
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004

Vizualizare mesajlogic1, pe 31 martie 2024 - 20:14, a scris:

Exegeza are reguli, iar în acest caz de ambiguitate se aplică regula priorității contextului.

Contextul este că trebuie să scapi de acuzator, pe drum, fiindcă odată ajuns la Tribunal, vei fi condamnat. De ce este atât de sigur că vei fi condamnat? Fiindcă ai furat! Și ce trebuie să faci, ca să ieși din închisoare, după cum spune Isus? Să plătești înapoi tot ce ai datorie, până la ultimul lepton.
Despre asta este vorba. Nu despre judecători corupți și nici despre avocați care cer onorarii umflate!

Vizualizare mesajDorel666, pe 31 martie 2024 - 20:44, a scris:


Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul
10. Şi am auzit glas mare, în cer, zicând: Acum s-a făcut mântuirea şi puterea şi împărăţia Dumnezeului nostru şi stăpânirea Hristosului Său, căci aruncat a fost pârâşul fraţilor noştri, cel ce îi pâra pe ei înaintea Dumnezeului nostru, ziua şi noaptea.

Auzi, n-are rost să vii cu versete aiurea, fără legătură cu tema discuției. Nu despre Diavol era discuția!

Vizualizare mesajlogic1, pe 31 martie 2024 - 20:14, a scris:

Deci există judecători nedrepți și Isus face o pildă cu unul...  Posted image

Sigur că există și judecători nedrepți, unul apare într-o parabolă cristică, dar ceea ce noi am discutat zilele trecute, nu era despre această problemă a corupției magistraților!Posted image

#861
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008

Vizualizare mesajdark, pe 01 aprilie 2024 - 11:48, a scris:

Contextul este că trebuie să scapi de acuzator, pe drum, fiindcă odată ajuns la Tribunal, vei fi condamnat. De ce este atât de sigur că vei fi condamnat? Fiindcă ai furat! Și ce trebuie să faci, ca să ieși din închisoare, după cum spune Isus? Să plătești înapoi tot ce ai datorie, până la ultimul lepton.
Despre asta este vorba. Nu despre judecători corupți și nici despre avocați care cer onorarii umflate!


Sigur că există și judecători nedrepți, unul apare într-o parabolă cristică, dar ceea ce noi am discutat zilele trecute, nu era despre această problemă a corupției magistraților!Posted image

Contextul este cel social de atunci, referitor la funcționarea sistemului de justiție. Reflectat în NT de pilda judecătorului nedrept și de abuzurile suferite de apostolul Pavel.


Exact această premisă ai invocat-o, că judecătorii erau corecți și că nu aruncau pe nimeni la închisoare fără o judecată dreaptă. Deci că omul acuzat era un hoț... Nu scrie asta.

#862
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,786
  • Înscris: 16.03.2004

Vizualizare mesajlogic1, pe 01 aprilie 2024 - 14:45, a scris:

Exact această premisă ai invocat-o, că judecătorii erau corecți și că nu aruncau pe nimeni la închisoare fără o judecată dreaptă. Deci că omul acuzat era un hoț... Nu scrie asta.

59. Iti spun ca nu vei iesi de acolo pana nu vei plati si cel mai de pe urma banut.

Unde vezi tu, taxe de judecată și judecători corupți? Ca această parabolă a infractorului să aibă sensul dorit de tine, ar trebui să se pornească de la premisa că toți judecătorii din Israel erau corupți, ori Isus nu pleacă de la această premisă.
Evident, infractorul ca personaj principal în această parabolă, nu va ieși până nu va restitui ce furase.
Isus nu spune că a fost aruncat în închisoare pentru că nu a plătit șpagă judecătorului!
Deci nu mai veni cu aiureli din astea! Nu-ți fac cinste, să știi!Posted image

#863
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,536
  • Înscris: 19.03.2022

Vizualizare mesajdark, pe 01 aprilie 2024 - 11:48, a scris:

Contextul este că trebuie să scapi de acuzator, pe drum, fiindcă odată ajuns la Tribunal, vei fi condamnat. De ce este atât de sigur că vei fi condamnat? Fiindcă ai furat! Și ce trebuie să faci, ca să ieși din închisoare, după cum spune Isus? Să plătești înapoi tot ce ai datorie, până la ultimul lepton.
Despre asta este vorba. Nu despre judecători corupți și nici despre avocați care cer onorarii umflate!
Isus atrage atentia ca cei ce vor sa ajunga in imparatia lui Dumnezeu trebuie sa-si plateasca datoriile, indiferent de ce tip de datorie, findca cel ce il acuza o face findca i s- a comis  o nedreptate .
Iar judecatorul e Dumnezeu, care vede ca victima sufera .

Edited by Paco_ste1, 01 April 2024 - 16:58.


#864
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,136
  • Înscris: 10.09.2008

Vizualizare mesajdark, pe 01 aprilie 2024 - 16:35, a scris:


59. Iti spun ca nu vei iesi de acolo pana nu vei plati si cel mai de pe urma banut.

Unde vezi tu, taxe de judecată și judecători corupți? Ca această parabolă a infractorului să aibă sensul dorit de tine, ar trebui să se pornească de la premisa că toți judecătorii din Israel erau corupți, ori Isus nu pleacă de la această premisă.
Evident, infractorul ca personaj principal în această parabolă, nu va ieși până nu va restitui ce furase.
Isus nu spune că a fost aruncat în închisoare pentru că nu a plătit șpagă judecătorului!


Deci nu mai veni cu aiureli din astea! Nu-ți fac cinste, să știi!Posted image

Nu poți să-l numești infractor, dacă Isus îl numește pârât, adică un om care beneficiază de prezumția de nevinovăție. Fap. 22:25: Pe când îl legau cu curele, Pavel a zis sutaşului care era de faţă: „Vă este îngăduit să bateţi pe un roman care nu este osândit?”


Ce argument tare...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate