Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Diesel Generator - am nevoie de o explicatie, pls!

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007
Salut,
Este vorba de un generator trifazat de putere mare - 1900 Kw -  care nu am mai vrut sa genereze curent. Practic generatorul a mers, a fost oprit si dupa o zi sa incercat repornirea lui. Motorul diesel a pornit dar nu a mai iesit curent... Practic nu mai avea excitatie.
Generatorul este "fara perii", statorul principal generand 440V/60Hz, regulator de tensiune electronic. Ca sa ma fac mai clar o sa folosec termeni:
- Starorul 1 care este alimentat de la regulatorul de tensiune cu o tensiune variabila continua in functie de "load" avand un maxim de  24,5V la maxim load(electricianul spune asta)
- Rotorul 1 cu infasurare trifazata, punte de diode trifazata cu iesite de curent continu
- Rotorul 2 (bobina principala de excitatie) cu infasuarea cuplata la iesirea de CC a rotorului 1. Rotorul 1 si 2 sant pe acelasi ax.
- statorul 2 cu infasuarea principala trifazata care scoate 440V/60Hz
Asa cum am spus nu exista perii colectoare!
- S-au verificat toate partile electronice ale genratorului prin demontare si montare pe un alt generator unde au mers fara probleme. Deci: Nici un defect electronic! S-a verficat izolatia cu un megametru si totul OK.
- s-a incercat excitatea statorului 1 cu 24V din exterior folosind 2 bateri de camion. Rezultat: Un varf de tensiune (un puls) de 400-500V la iesire generatorului dupa care nimic! Practic regulatorul de tensiune nu a incept/continuat sa alimenteze excitatia dupa aparitia varfului de tensiune. Vreau sa precizez ca pt pornirea acestui generator nu a fost niciodata nevoie de excitare externa s-au vreo interventie...
Acestea au fost lucrurile care s-au facut in ziua cand sa descoperit problema.
A doua zi electricianul a contiunat sa lucreze la generator si la un moment dat a reusit sa il faca sa mearga. Explicatia data de electrician:
"Am deconectat firele de la staturul 1 si am pus in loc megaohmetrul ca sa demagnetizez gerneratorul. M-am gandit ca daca e tensiune mai mare se demagnetizeaza mai repede. Dupa care am luat o baterie de 12V(nu 24!!) si am conectat-o la acelasi stator 1 dar cu firele inversate +cu - respectiv - cu +, cu scopul de a genera un camp magnetic contrar. Am refacut conexiounile si am pornit generatorul. L-am excitat exterior cu bateria de 12V si a pornit! (megaohmetrul e de tipul acelora cu manivela, invarti manivela de cateva ori si dupa aceea apesi butonul:). Este destul de mic ca volum si o data chiar mi sa facut o gluma si m-au curentat cu el, eu nestiind ce e am accepta sa iau testerele in maini) .

Acum vin intrebarile pt ca explicatia mi se pare total aiurea...
1. Megaohmetrul are tensiune mare dat genereaza o putere foate mica (m-am curentat la el si stiu :D ) si nu vad cu ar fi putul sa demagnetizeze un astgel de generator! Din cate stiu eu intensitate unui camp magnetic  este direct proportional cu, curentul si tensiune nu are absolut nici o influenta.
2. Din cate stiu eu, daca rototul are deja un magnetism permanent generatorul ar porni singur nemaifiind nevoie de nici o excitatie din afara. Din cate stiu e e nevoie de excitaie dor in cazul in care generatorul nu are nici un pic de magnetism permanent.. corect nu?
3. Daca s-a pus acei 12V pe statorul 1 cu polaritatea in sens ops decat normal sa presupunem s-ar fi anulat campul magnetic permanent (demagnetizarea), practic am anula un camp magnetic care ar fi pornit generatorul nu?

Ce asnse sant ca un generator sa nu porneasca din cauza magnetului permanent care sa format in el, fiind nevoie de demagnetizarea lui?
Pt ce anumite generatoare au si instalatie de demagnetizare (generatorul in speta are!)

Orice explicatii sant binevenite!
Multumesc

#2
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007
Cel mai aiurea lurcu sa-ti dai cu parerea pe impresia altuia despre ceva. Chiar si datele de intrarare, observatiile, conteaza. Dar, hai sa ma avant cu peptu' gol in fata tancurilor..

Daca l-ai excitat cu maximul si n-a luat-o si apoi cu jumate a mers, poate ca electronica o observat ca nu poate regula circuitul de excitatie si a renuntat. Apoi, cand o observat ca 'uai, aici mai tre' sa pompez ceva ca-i cam putin', era in parametri.

#3
marius_sorin

marius_sorin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 21.08.2008
Poti sa dai detalii cu privire la Diesel (functioneaza ca inainte, detalii cu privire la variatia vitezei unghiulare), si detalii referitoare la regulatorul electronic? Spike-ul acela (pulasul) este la iesirea generatorului si nu la iesirea regulatorului?

#4
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007
Motorul diesel functioneaza ca inainte fara nici o problema. Detali legate de viteza unghiulara nu am pt ca motoru se invarte cu 750rot/min dar intre el si generator exista un reductor...
Regulatorul electronic a fost testat si este in regula. Partea electronica este relativ complicat pt ca exista si un "overboost" tot electronic care este cuplat cu regulatorul de tensiune. Si acest overboost a fost testat si este in regula. Din cate am vazut in regulator intra 2 faze (440V), mai este o protectie de supra sarcina(supracurent) care ar opri generatorul in cazul unui scurt circuit. M-ai exista si un transformator al carui primar e inseriat cu o faza a generatorului. Secundarul acestui transformator mergand in regulatorul de tensiune. Voi incerca sa gasesc o schema dar nu sant sigur ca o sa am "succesuri"...

Din regulator iese un curent contiunu variabil(+-) care este legat la intrarea Statorului 1. In paralel cu acest stator s-au pus acei 24V iar la iesirea generatorului a aparut acel puls de tensiune de 400-500V (vazut pe voltmetrul generatorului). Deci generatorul a generat tensiunea asta care la randul ei a alimentat regulatorul de tensiune iar acesta ar fi trebuit sa continue sa alimenteze excitatia (statorul 1) tinand generatorul in parametri. Dar nu a a facut-o!
Precizez ca generatorul nu a avut nevoie de nici un impuls de genul asta sa porneasca pana acum. Pur si simplu se pornea dieselul si apareau 440V trifazat.
Presupun ca generatorul avea propriul lui magnetism si se autoexcita  la pornire. Ce sanse ar avea ca tocmai acest magnet permanent format in generator sa nu permita pornirea lui.
Exista vreo sansa ca acest magnet sa isi schimbe polaritatea si sa fie ata de puternic incat tensiunea care vine din regulatotorul de tensiune sa poata doar sa il anuleze nemaiavand forta sa generese un camp magnetic contrar... Fiind nevoie de ca electricianul sa demangentizeze si sa anuleze acest camp. Sper sa intelegeti ce vreau sa spun:):):)

Si explicatia lui theMisuser ar putea sta in picioare si pana acum cred ca ar fi singura explicatie logica.

Asa um am spus explicatia eletricianului cu magnetizare si demagnetizare nu sta in picioare absolut deloc - din punctul meu de vedere - si asta e motivul pt care caut o explicatie logica.
Multumesc

Edited by Russell, 04 January 2009 - 22:00.


#5
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007
Am gasit si schema :D

Attached Files



#6
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007
@Russel - s-ar putea sa faci o confuzie: megaohmetrul este un aparat care masoara rezistenta electrica, nu genereaza tensiune.

#7
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

 edy_wheazel, on Jan 4 2009, 19:32, said:

@Russel - s-ar putea sa faci o confuzie: megaohmetrul este un aparat care masoara rezistenta electrica, nu genereaza tensiune.
\
Edy stiu foarte bine ce este un megaohmetru. E folosit pt masurarea rezistentelor mari de ordinul secilor sau sutelor de megaohmi. In general se foloseste la determinarea calitati izolatiilor electrice. Principiul de functionare e simplu. Se genereaza o tensiune foarte inalta de ordinul sutelor-miilor de volti, puterea geneerata fiind foarte mica comparativ cu tensiunea (in functie de aplicatie) si se masoara curentul care trece prin izolatie . In functie de acest curent  se determina reziztenta izolatiei. Electricianul mi-a spus ca a folosit aceasta tensiune ca sa genereze un camp magnetic invers celui existent in rotor pe care l-ar fi anulat etc.. si asa ar fi rezolvat problema.
Eu consider ca electricianul fie m-a mintit si ca problema ar fi fost alta,  poate doar un fir desfacut iar el nu a vrut sa imi spuna adevarul sau poate chiar nu stie care a fost problema si doar mi-a dat o explicatie ca sa zica si el ceva.... Asta e motivul pt care am postat explicatia lui "cu campurile magnetice bla,bla, bla" Am vrut sa aflu de la voi daca explicatia lui poate fi valabila...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate