Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Infiintare srl (ca si proaspat absolvent)

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
timmyshor

timmyshor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 15.02.2006
Se da o firma X (prestari servicii) platitoare de tva si cu impozit pe profit. Pentru a motiva angajatii a (eu) si b, angajatorul le propune infiintarea unei noi firme (un fel de satelit al primei firme, pentru un anumit departament) la care sa fie toti 3 actionari.

Firma va avea impozit pe venit si va fi neplatitoare de tva ( nu depaseste 35000euro pe an);
Firma va avea 1 sau 2 angajati;

Cum ar fi mai indicat sa fac, sa imi pun un salariu de 1000-1500ron sau sa imi pun cel mai mic salariu (care nu stiu cat este exact) si sa scot niste bani lunar din firma ca si cheltuieli? Cam ce cheltuieli as putea pune pe firma? Adica am nevoie neaparat si de niste bani lunar pentru camin/chirie + mancare + alte mici cheltuieli si din cate am inteles banii de pe dividente nu ii pot scoate decat la sfarsitul anului.

As putea risca ceva daca fac firma? Adica stiu ca si pentru angajator e mai lejer asa ca scapa de platit salarii si alte chestii dar sigur as putea castiga mai bine in situatia asta decat ca si simplu angajat?

Am inteles ca am nevoie si de un contabil.

Nu ma prea pricep deloc la contabilitate si la chestiuni juridice (doar din ce-am mai citit pe forumuri) si as vrea sa inteleg mai bine la ce ma expun.

Multumesc.

Edited by timmyshor, 01 January 2009 - 14:04.


#2
madman2711

madman2711

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,134
  • Înscris: 18.12.2003
de obicei se evita plata unor contribuții la asigurările sociale.

depinde foarte mult sa vezi cât câștigi efectiv pentru cât te deranjezi
de exemplu aca nu castigi net mai nimic eu zic ca mai mult te complici aici trebuie sa te consulti cu un contabil

#3
Delirium

Delirium

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 05.08.2008

 timmyshor, on Jan 1 2009, 14:00, said:

Se da o firma X (prestari servicii) platitoare de tva si cu impozit pe profit. Pentru a motiva angajatii a (eu) si b, angajatorul le propune infiintarea unei noi firme (un fel de satelit al primei firme, pentru un anumit departament) la care sa fie toti 3 actionari.

Firma va avea impozit pe venit si va fi neplatitoare de tva ( nu depaseste 35000euro pe an);
Firma va avea 1 sau 2 angajati;

Cum ar fi mai indicat sa fac, sa imi pun un salariu de 1000-1500ron sau sa imi pun cel mai mic salariu (care nu stiu cat este exact) si sa scot niste bani lunar din firma ca si cheltuieli? Cam ce cheltuieli as putea pune pe firma? Adica am nevoie neaparat si de niste bani lunar pentru camin/chirie + mancare + alte mici cheltuieli si din cate am inteles banii de pe dividente nu ii pot scoate decat la sfarsitul anului.

As putea risca ceva daca fac firma? Adica stiu ca si pentru angajator e mai lejer asa ca scapa de platit salarii si alte chestii dar sigur as putea castiga mai bine in situatia asta decat ca si simplu angajat?

Am inteles ca am nevoie si de un contabil.

Nu ma prea pricep deloc la contabilitate si la chestiuni juridice (doar din ce-am mai citit pe forumuri) si as vrea sa inteleg mai bine la ce ma expun.

Multumesc.

Daca firma este prestatoare de servicii se recomanda ca la infiintare sa fie microintreprindere, platitoare de impozit pe venit (3% anul acesta), deoarece serviciile sunt aducatoare de venituri curate, adica nu au cheltuieli aferente, evitandu-se astfel alergatura dupa cheltuieli deductibile.

Impozitul pe venit= venituri x 3%

Daca firma comercializeaza marfuri, deci rezista din adaosul comercial practicat, se prefera a fi platitoare de impozit pe profit. Adaosul comercial se poate acoperi usor cu cheltuieli cu stocurile, cu salariile, chiria samd, diminuandu-se astfel impozitul pe profit.

Impozit pe profit= (Venituri impozabile - cheltuieli deductibile - venituri neimpozabile + cheltuieli nedeductibile) x 16%

La un salariu de aproximativ 1200 ron (salariul minim brut pentru angajatii cu studii superioare), contributiile salariale platite de salariat se ridica la aproximativ 300 ron, iar cele suportate de angajator la aproximativ 340 ron, aplicandu-se insa si o deducere personala de 220 ron in cazul in care este functie de baza. Salariul minim brut pentru angajatii fara studii superioare este de 600 ron din ianuarie 2009 la care se platesc contributii salariale cumulate (angajator + salariat) de aproximativ 300 ron.

Asadar, sfatul meu, in cazul in care societatea este micro, platitoare de impozit pe venit, este sa iti stabilesti un salariu minim brut in functie de studiile tale pentru ca o cheltuiala mare cu salariile nu te poate ajuta din punct de vedere al impozitului. Din punct de vedere al impozitului pe venit nu te intereseaza cheltuielile, adica tot ce trebuie sa faci este sa le reduci la minim. Este invers decat in cazul unei societati platitoare de impozit pe profit. Daca vei baga cheltuieli mari pe firma nu vei face decat sa diminuezi numerarul si cam atat, lucru care nu ti-e tocmai favorabil.

Ca si cheltuieli deductibile fiscal poti trece pe firma, teoretic, orice cheltuiala care este aducatoare de venituri impozabile. Adica asta inseamna ca orice cheltuiala care te ajuta la realizarea scopului societatii (veniturile). Din punct de vedere fiscal insa, aceste cheltuieli sunt neimportante si nu te ajuta pe tine, ca si societate, cu absolut nimic in cazul in care esti micro.

Este absolut necesar sa angajezi, chiar si part-time (1 ora/zi) un contabil pentru ca singur iti garantez ca nu vei face fata. :)

Ca fapt divers, in maxim 60 zile de la infiintarea firmei esti obligat (pentru a ramane micro) sa angajezi minim un salariat si nu uita sa depui si declaratia 010 privind vectorul fiscal pana la 30 ianuarie.

Si bafta in continuare! :OK:

#4
timmyshor

timmyshor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 15.02.2006
Multumesc pentru explicatii.

Sa zicem ca imi pun un salariu net de 1500ron (momentan imi ajung banii astia lunar). La restul banilor care se aduna in firma (mai putin cuantumul impozitului de 3%)  cum pot avea acces? Pot sa ii scot oricand platind 16% la stat, sau pot sa ii scot doar la sfarsit de an?

Nu se poate imi pun o cheltuiala de protocol de ~30ron zilnic (masa) pentru care sa am chitante, care sa imi scada din cei 16% pe care trebuie sa ii platesc la stat cand vreau sa scot dividendele?

#5
Delirium

Delirium

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 05.08.2008

 timmyshor, on Jan 11 2009, 13:59, said:

Sa zicem ca imi pun un salariu net de 1500ron (momentan imi ajung banii astia lunar). La restul banilor care se aduna in firma (mai putin cuantumul impozitului de 3%) cum pot avea acces? Pot sa ii scot oricand platind 16% la stat, sau pot sa ii scot doar la sfarsit de an?

Nu se poate imi pun o cheltuiala de protocol de ~30ron zilnic (masa) pentru care sa am chitante, care sa imi scada din cei 16% pe care trebuie sa ii platesc la stat cand vreau sa scot dividendele?

In primul rand, distribuirea de dividende se face proportional cu cota de participare la capitalul societatii. In al doilea rand, ca sa poti distribui dividende trebuie ca acele cheltuieli de constituire sa fie amortizate integral si sa fii avut profit in anul pentru care doresti sa distribui dividendele. In al treilea rand, adunarea asociatilor trebuie sa decida ca o parte din profitul pe anul precedent sa fie distribuit la dividende. Poti opta pentru distribuirea la dividende a profitului integral, poti opta pentru distribuirea unei anumite sume la dividende si restul la investitii, depinde de caz. Aaaa, si inca ceva, din profitul anului precedent este obligatorie mai intai constituirea rezervelor legale (40 ron la un CS de 200 ron) si apoi distribuirea restului ramas la dividende.

Acum mai pe intelesul tau: :) Nu poti lua dividende decat daca firma a avut profit in 2008 si daca asa decide AGA. Presupunand ca ai avut profit, ca exista o decizie AGA de repartizare a dividendelor si ca ai amortizat complet cheltuielile de constituire, poti lua dividende oricand timp de 3 ani. Ceea ce ma cam indoiesc ca este cazul firmei tale.

A doua intrebare nu am inteles-o. Daca cumva te referi daca o cheltuiala iti poate diminua impozitul pe dividende, raspunsul este NU.

Edited by Delirium, 11 January 2009 - 22:13.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate