Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...

Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!

Alternativa la manea
 Taxarea vacilor in Danemarca si..

Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?
 recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock
 Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...
 

GM: Huge loss leaves it almost out of cash

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
277 replies to this topic

#55
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

 romaximusro, on Nov 14 2008, 01:45, said:

gm nu e o companie strict americana dpdv al operatiunilor. Vand peste tot in lume: america de sud, asia, europa. La fel ca toti ceilalti. Ceilalti o duc insa mai bine,nu is in pragul falimentului. Oare de ce? :)

Daca ti-ai pune mintea la contributie ai gasi raspunsul si singur.
Hai sa vedem care sunt cifrele:

1. vanzarile pe piata SUA au scazut cu 30% fata de anul precedent, cu mici diferente intre companii
2. Chrysler vinde 80% din productie pe piata SUA
3. GM vinde 50% din productie pe piata SUA
4. Ford vinde 35% din productie pe piata SUA

Intrebarea mea pentru tine (ghici ciuperca ce-i) in ce ordine a gravitatii problemelor se afla cele 3 companii americane.
Vezi ca stii? (sau poate nu)

#56
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
Pai pe langa GM la 1.74 mld mai cumperi si datorii enorme si sindicate inflamate de criza si multe alte belele. Nici daca scade la 1mld n-o sa vina un smecher sa cumpere tot GM-ul ca nimeni nu vrea sa se lege la cap cu problemele lor.

#57
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

 Mosotti, on Nov 14 2008, 01:45, said:

da, hai sa dam vina pe banci fiindca niste dobitoci n-au vazut evidentul: ca lumea se orienteaza spre altceva in afara de tractoare pe post de automobile. problemele lui gm sint de ani buni, cind nu era nici o criza financiara sau biliara

Dude stai in SUA? De unde stii ce masini cumpara americanii?
Companiile americane nu fac masini pentru piata americana ca sa-ti faca tie pe plac. Poate e o stire pentru tine, dar anul trecut (si in anii precedenti de aproape 20 de ani) primele 3 cele mai vandute masini de pe piata americana au fost trei camionete (cate una de la fiecare dintre cele 3 companii americane). Cu alte cuvinte best seller-ul fiecarei companii a fost o camioneta. Asta e realitatea.

Evident ca in primavara cand pretul benzinei s-a dublat vanzarile de camionete s-au injumatatit, dar asta nu e vina companiilor, ci  a speculatorilor idioti care au distrus piata de materii prime. O companie auto nu poate raspunde la fel de usor ca un cumparator la schimbarile pietei, o companie are nevoie de 5 ani (in cazurile disperate de 3 ani) ca sa aduca un produs nou pe piata.

Companiile americane anticipasera o crestere a pretului la carburanti si au lansat in productie masini hibride. Dar acum cand pretul benzinei a scazut iarasi sub 2 dolari de la aproape 5 dolari in vara, hibridele nu mai sunt rentabile pentru cumparatori. Este imposibil sa faci un plan de afaceri in conditiile in care piata se schimba dramatic la fiecare jumatate de an.

Companiile americane au avut 15 ani de crestere spectaculoasa din 85 pana in 2000. In 2001 dot com crash si 10 cresteri succesive ale dobanzilor, au pus direct companiile americane in datorii cu fondurile de pensii si asigurari sociale (companiile auto americane platesc bani seriosi angajati americani in state, pentru ca nu au vrut sa-si mute toata productia in China/India cum au facut celelalte companii americane, si in curand si cele europene). Dar criza era pe trecute, deja companiile raportau profit anul trecut.

Anul asta problemele au aparut din nou, la inceput din cauza pretului benzinei si acum din cauza creditelor scumpe. Problema creditelor scumpe e una extrem de urgenta si asupra careia constructorii nu au nici o influenta. De exemplu, companiile japoneze, care sunt in relatii mult mai bune cu bancile americane (pentru ca bancile americane sunt cei mai mari actionari la companiile auto japoneze, au interese directe) decat companiile din Detroit, nu reusesc nici ele sa ofere finantari semnificativ mai bune pentru clientii lor, de unde si caderile spectaculoase la vanzari ale companiilor japoneze pe piata americana.

Problemele legate de finantare in state le cunosc direct in calitate de client, acum doua luni am luat o masina in leasing in state.

#58
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003
asta pentru ca publicul tinta e idiot, si-si cumpara un Ford f150 sau Hummer sa-i arata vecinului ca a lui e mai mare. de ce oare japonezele nu sunt in situatia asta, ca si lor le-au scazut vanzarile si inca mult?
pentru ca produc si masini, din alea cu 4 locuri si consum mic, care tin mai mult de 10 ani. gm o sa pice, printre altele si din cauza sindicatelor, care au adus cheltuieli suplimentare cu pensiile si asigurarile de sanatate mult peste pretul pietei

#59
flrflr

flrflr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 647
  • Înscris: 02.07.2008

 had3z, on Nov 14 2008, 10:45, said:

asta pentru ca publicul tinta e idiot, si-si cumpara un Ford f150 sau Hummer sa-i arata vecinului ca a lui e mai mare. de ce oare japonezele nu sunt in situatia asta, ca si lor le-au scazut vanzarile si inca mult?
pentru ca produc si masini, din alea cu 4 locuri si consum mic, care tin mai mult de 10 ani. gm o sa pice, printre altele si din cauza sindicatelor, care au adus cheltuieli suplimentare cu pensiile si asigurarile de sanatate mult peste pretul pietei


Dupa logica ta, daca am hummer sunt idiot? Dupa logica ta daca am SUV inseamna ca l-am cumparat ca sa arat vecinilor ce tare sunt eu?

NU! Am hummer pentru ca imi place, pentru ca am bani s-o cumpar si pentru ca am bani de benzina. Am SUV dpentru ca merg prin drumuri desfundate de offroad. Intelegi?

Postul tau il inteleg ca pe o frustrare dusa la extrem.

Edited by flrflr, 14 November 2008 - 12:25.


#60
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,296
  • Înscris: 21.04.2004

 Huck_, on Nov 14 2008, 09:58, said:

Dude stai in SUA? De unde stii ce masini cumpara americanii?
Companiile americane nu fac masini pentru piata americana ca sa-ti faca tie pe plac. Poate e o stire pentru tine, dar anul trecut (si in anii precedenti de aproape 20 de ani) primele 3 cele mai vandute masini de pe piata americana au fost trei camionete (cate una de la fiecare dintre cele 3 companii americane). Cu alte cuvinte best seller-ul fiecarei companii a fost o camioneta. Asta e realitatea.

bai diud care stai in america, termina cu timpeniile. GM are probleme DE MULT. si da, bai diud, companiile americane fac pe plac clientilor americani, adica diuzilor, de-aia i-au luat japonezii din toate directiile. stii sa spelui "toyota", diud? nu criza i-a terminat pe dobitoci, ci concurenta si faptul ca n-au luat masuri. si nu e vorba numai de consum, e vorba de tot ceea ce inseamna o masina, incepind de la cum arata si pina la a zice "du-ma la dracu" - "ruta catre dracu a fost calculata"

#61
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006

 flrflr, on Nov 14 2008, 12:24, said:

Dupa logica ta, daca am Hummer sunt idiot? Dupa logica ta daca am SUV inseamna ca l-am cumparat ca sa arat vecinilor ce tare sunt eu?

NU! Am hummer pentru ca imi place, pentru ca am bani s-o cumpar si pentru ca am bani de benzina. Am SUV dpentru ca merg prin drumuri desfundate de offroad. Intelegi?

Postul tau il inteleg ca pe o frustrare dusa la extrem.

Daca-ti cumperi un Hummer ca ai nevoie (desi nu pricep la ce), tot respectul. Dar o buna parte dupa ce si-au luat s-au trezit ca nu mai au bani de benzina. Si uite asa vedeam in vara oferte de Hummer, Chrysler si alte tractoare plus o multime de "muscle cars" (pe care diversi "baieti" le aduceau din US) la niste preturi incredibile

Edited by miromulus, 14 November 2008 - 14:18.


#62
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

 had3z, on Nov 14 2008, 03:45, said:

asta pentru ca publicul tinta e idiot, si-si cumpara un Ford f150 sau Hummer sa-i arata vecinului ca a lui e mai mare. de ce oare japonezele nu sunt in situatia asta, ca si lor le-au scazut vanzarile si inca mult?
pentru ca produc si masini, din alea cu 4 locuri si consum mic, care tin mai mult de 10 ani. gm o sa pice, printre altele si din cauza sindicatelor, care au adus cheltuieli suplimentare cu pensiile si asigurarile de sanatate mult peste pretul pietei

Te pricepi tataie. Uite evolutia vanzarilor pe septembrie 2008 fata de cele din septembrie 2007 la corporatiile importante de pe piata SUA:

BMW Group -25.8%
Chrysler LLC -32.8%
FoMoCo -34.6%  
General Motors -15.8%
Honda America -24%
Nissan NA -36.8%
Toyota Mo Co -32.3%

Vezi cat scrie acolo la Honda, Nissan si Toyota?

 Mosotti, on Nov 14 2008, 05:39, said:

bai diud care stai in america, termina cu timpeniile. GM are probleme DE MULT. si da, bai diud, companiile americane fac pe plac clientilor americani, adica diuzilor, de-aia i-au luat japonezii din toate directiile. stii sa spelui "toyota", diud? nu criza i-a terminat pe dobitoci, ci concurenta si faptul ca n-au luat masuri. si nu e vorba numai de consum, e vorba de tot ceea ce inseamna o masina, incepind de la cum arata si pina la a zice "du-ma la dracu" - "ruta catre dracu a fost calculata"

Teorii habarniste. Uite-te la procentele de mai sus, care arata scaderea vanzarilor la toate companiile de pe piata SUA.
Iar companiile japoneze care activeaza pe piata SUA o fac cu capital american, asa ca sunt japoneze doar cu numele. Cei mai mari investitori la Honda US, Toyota US, etc sunt banci americane.
In privinta tehnologiilor, nu exista nici o tehnologie la masinile japoneze care sa nu fie si la masinile americane. Masinile europene in schimb sunt cam la 5-10 ani in urma in materie de tehnologii, in afara situatiei in care le cumpara de la companii japoneze sau americane.

#63
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,296
  • Înscris: 21.04.2004
asa e, bre diud, io teorii habarniste, tu teorii geniale. GM praf, Toyota bonzai. tu mai bine baleiaza netul ultimilor 2-3 ani ca sa vezi acolo "GM vinde x, pentru a mai face niste bani", "GM se duce dracului", "GM rahat pe bat". ce te faci ca nu pricepi este faptul ca piata detinuta de GM a scazut dramatic, in timp ce japonejii au bagat teapan. si gindeste-te ca americanu ala de rind "I love USA", "we are za best" & shit a trebuit sa aibe motive ale dracului de serioase incit sa prefere sa cumpere masini de la niste galbejiti care probabil i-au impuscat bunicii prin pacific. asta spune totul despre diferentele de pricepere in afaceri ale galbejitilor si ale diuzilor care acuma musca praful. problema nu e ca scad toate vinzarile la toate tipurile de masini in sua, problema este ca toyota isi permite, fiindca nu vind numai in sua :w00t: daca toyota indata devine numarul 1 in sua, japonejii nici nu stiu ce e ala gm

si la final, uita-te la profitul toyota si apoi la profitul GM pe 2008, numai asa, ca sa vezi cit de buni afaceristi sint diuzii

#64
dannnnny29

dannnnny29

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 425
  • Înscris: 30.05.2006
@Huck prietene, opreste-te, n-are rost. Toti americanii isi cumpara camionete doar ca sa arate pentru ca sunt mari si tari, nu pentru ca foarte multi ar avea case care au nevoie de lucru, nu pentru ca exista multi care trag barci, remorci cai, ATV-uri, motociclete, nu...doar ca sa arate ca sunt mari si tari. De asemenea faptul ca este o traditie nu are nici o legatura, mai ales pentru persoane care nu inteleg ce inseamna o traditie, ca in poporul nostru putinele traditii care au mai ramas, dispar una dupa alta.   daca atat inteleg multi dintre cei de pe acest forum asemenea celui care a scris mai sus ineptia, n-ai ce sa faci.

Stii, americanii sunt facuti aroganti pentru faptul ca nu stiu si nu inteleg si nu ii intereseaza  ce se intampla in alte parti ale lumii...macar ei au o scuza, sunt izolati, nu au legaturi decat la nord cu canadienii pe care multi ii considera de-ai lor, iar la sud cu mexicanii, pe care incearca sa ii tina afara. Dar romanii adevarati si educati de pe acest forum ce scuza au sa fie atat de ingusti la minte? Deci pentru a prelungi viata tastaturii tale, opreste-te, n-are rost, nu rezolvi nimic, nu schimbi parerea nimanui, cel multi iti primesti jigniri gratuite, nu ca ar conta jignirile pu un forum.

#65
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 romaximusro, on Nov 9 2008, 00:59, said:

nu toti constructorii sunt in aceeasi barca. Unii ca gm is cu 2 picioare in groapa si is pe perfuzii de stat, in timp ce altii desi au parte de anumite scaderi sunt inca pe profit. Atata doar ca aia ce au profit, nu sunt ajutati de statul american, cu cate 25 de miliarde de dolari pe luna, asa cum e ajutat gm-ul, fordul si chryslerul
Si care alta tara nu isi ajuta producatorii locali?
Oricum GM este in pozitia dificila din cauza CEO actual - venit de la Home Depot, nu are nici o tangenta cu industria.

#66
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
OK... am vazut performantele, am vazut super-rezultatele industriei americane dar totusi faptul ramane: sunt falimentari! si asta se datoreaza managementului lor prost... cand ma refer la management includ absolut totul, partea financiara, marketingul, produsele... deci, pot sa scoata si 2 secunde pe 0-100 sau chiar 1 secunda dar un fapt ramane, sunt in rahat pana la gat... restul discutiilor de pe aici vis-a-vis de masinile superbe produse de ei nu au nici un sens si nici o legatura cu topicul in sine... oricum toata industria auto este in galeata datorita crizei financiare si se va simti pe la toti, mai mult sau mai putin...

#67
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
The Wall Street Journal: Falimentul e cea mai buna optiune pentru salvarea General Motors.


Quote

General Motors este mult prea mare, in patru decenii, cota sa de piata in SUA a scazut de la 53%, la 20%, dar are opt marci, in comparatie cu Toyota care detine trei marci dar are 19% din piata si Honda, doua marci si 11% din piata. GM are 7.000 de dealeri, desi vinde cam cat Toyota care are 1.500 de dealeri, iar Honda, cam 1.000 de dealeri. GM stie ca trebuie sa aiba mai putine marci si mai putini dealeri, insa acestia sunt favorizati de legi care ii protejeaza si nu se pot desfiinta.


Quote

GM are ca singura optiune sa ceara intrarea in faliment conform capitolului 11 din legea falimentului, spune WSJ. Daca s-ar initia procedura s-ar schimba multe in scurt timp: dealerii nu ar mai fi protejati de stat, contractele de munca vor fi renegociate, iar programele de pensii s-ar termina si ele, fiind directionate catre stat.

General Motors ar deveni o companie care ar produce exact ce se cere si s-ar putea intretine cu propriile venituri. Cotidianul scrie ca daca guvernul ar decide sa o salveze, lucrul acesta s-ar putea sa esueze si dupa ce sunt pompati 100 miliarde dolari, iar caderea ar fi crunta si vinovatii ar fi mai multi.

Cotidianul adauga ca faliment nu mai inseamna lichidare sau iesire din afaceri, mai ales ca exista deja o generatie de consumatori obisnuiti sa cumpere de la companii aflate in agonie.


Tot in articolul de mai sus gasiti si link spre un film pus pe Youtube de GM. Conform cifrelor derulate in cele 3-4 minute, consecintele colapsului celor 3 "mari" din Detroit ar fi devastatoare si ar afecta intreaga economie a SUA.




DW ne spune ca Opel a cerut guvernului federal si landurilor germane sa o ajute sa depaseasca problemele grave cu care se confrunta.




Citisem astazi undeva ca GM va renunta la pachetul de actiuni de 30% pe care il detine in Suzuki. Si ca producatorul japonez va rascumpara aceste actiuni. Din pacate nu mai gasesc stirea.

#68
kappa_man84

kappa_man84

    Fiord

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,226
  • Înscris: 15.02.2007
3% nu 30% :P

#69
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
Corect, 3 %. :)

Pentru acesti 3% ar trebui sa incaseze, conform articolului din link, 232 milioane dolari.

#70
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,749
  • Înscris: 15.09.2004
Germania, pregatită să ajute Opel

Guvernul german va face tot ceea ce este necesar pentru a ajuta constructorul auto Opel, insa trebuie sa se asigure ca vor fi respectate regulile concurentiale si acest ajutor nu va declansa un lant al solicitarilor, a anuntat un purtator de cuvant.

Potrivit acestuia, discutiile de luni ale cancelarei Angela Merkel impreuna cu repreyentantii Opel au drept scop informarea guvernului cu privire la problemele cu care constructorul se confrunta din cauza dificultatilor companiei mama, General Motors (GM).

Pe de alta parte, ministerul german al finantelor, Peer Steinbrueck a declarat ca guvernul nu va acorda ajutoare tutiror companiilor aflate in suferinta din cauza crizei.

"Sunt zeci de mii de locuri de munca legate in mod direct sau indirect de Opel. Niciun politician nu poate ramane indiferent in fata unei astfel de situatii", a precizat Steinbrueck, citat de cotidianul Leipziger Volkszeitung.

Peer Steinbrueck a explicat ca "acele companii care sunt responsabile pentru problemele cu care se confrunta nici nu ar trebui sa apeleje la ajutoarele de stat, pentru ca acest lucru pur si simplu nu va functiona in cazul guvernului german".

Afirmatiile ministrului derman al finantelor sunt sustinute si de catre ministrul economiei, Michael Glos, care si-a exprimat opozitia fata de alocarea unui pachet de ajutor pentru intregul sector auto din Germania.

Glos a explicat ca "nu este rolul statului sa intervina atunci cand cererea consumatorilor scade".

Criza financiara internationala a lovit puternic cererea de noi automobile, ceea ce a amplificat temerile germanilor de a nu ramane someri. Unul din cinci muncitori isi desfasoara activitatea in mod direct sau indirect in industria auto.

Opel este primul constructor auto din Europa care a solicitat ajutor guvernamental pentru asigurarea unitatilor de cercetare si asamblare in cazul in care GM nu va mai furniza lichiditatile necesare pentru acest lucru.

In uzinele Opel din Germania lucreaza circa 25.000 de angajati.


Sursa : Capital.

#71
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003
banii aia ajung sa plateasca salariile timp de doua saptamani :)

japonezii au recunoscut oficial ca au intrat in recesiune, criza abia a inceput. gm n-are cum sa iasa intreg. din asta

#72
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,407
  • Înscris: 03.12.2005
Huck_ si LC_TM sunt intr-un mic concediu si nu mai pot continua offtopicul (cca 20 posturi cred ca au fost) pe care l-au facut. Mai sunt locuri, aviz amatorilor.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate