Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Vita de vie
Last Updated: Jun 11 2024 11:43, Started by
blue_wings
, Sep 12 2008 07:18
·
82
#632
Posted 05 April 2014 - 15:46
A dat Domnul și am reușit sã pun pe YouTube filmãrile promise:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OkaW5_ZhG7k?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RoqFjpdI4fM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FmlcdUc9RO0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/06uiVeuspHs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gk0iIv4EL3A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Am lãsat pe cei doi sã explice așa cum știu ei. Treceți peste exprimãrile lor uneori delicate și rețineți esențialul. |
#633
Posted 05 April 2014 - 16:09
parintele, on 17 martie 2014 - 17:21, said:
care sunt soiurile de masa cu cea mai buna rezistenta la inghet. Apoi care dintre acestea se preteaza unei bolte? N ma intereseaza neaparat un foliaj extraordinar de des samd... ci intreb dpdv al rezistentei lemnului matur la inghet, in astfel de situatii nu prea merge ingropat tot samd... Am atașat o scanare a câtorva pagini dupã aceeași carte menționatã anterior (Sper sã nu fie vreo problemã. Dacã da, atunci o șterg.). Din experiența personalã, Coarna neagrã, Muscat de Hamburg și Muscat de Adda au fost cele mai OK. La micã distanțã ar mai fi Chassellas de toate felurile (nu doar dore și roz cum sunt trecute în tabel), Afuz Ali și Bicane. Attached Files |
#634
Posted 05 April 2014 - 16:45
Vin și eu cu câteva precizãri sau completãri.
În primul rând, specialiștii recomandã o adâncime a gropii de 50 cm. casuta_papusilor, on 17 martie 2014 - 07:55, said:
butasul are deja radacinile fasonate la 12-15 cm lungime În plus, un lucru important pe care nu l-am vãzut menționat este faptul cã la plantare, pãmântul se taseazã bine cu piciorul. casuta_papusilor, on 17 martie 2014 - 07:55, said:
cu o mana tin butasul centrat in groapa sprijinit pe musuroi si cu cealalta trag pamant peste radacinile butasului. nu mult pamant arunc, ci doar cat sa acopar radacinile cu un strat de 3-4 cm. sa aveti grija si sa tineti cont ca la final butasul va mai cobora cam de-o palma fata de acest nivel la care l-ati plasat acum, asta ca sa n-avem vorbe la proces. Foarte important este ca punctul de altoire sã fie la 1-2 cm deasupra nivelului solului. Un lucru pe care nu l-am vãzut menționat este mușuroirea. Dupã parcurgerea celor 3 etape de umplere a gropii se acoperã partea superioarã a viței cu pãmânt reavãn și foarte bine mãrunțit, grosimea stratului de pãmânt de deasupra cordiței fiind de 5 cm. |
#635
Posted 05 April 2014 - 16:46
,,senator" foarte utile filmarile de taiere,bravo,multumim
|
#636
Posted 05 April 2014 - 16:52
Mă bucur că sunt apreciate. Aș fi vrut să prezint și o tăiere făcută de mine, mai detaliată, cu mai multe explicații, dar s-a descărcat acumulatorul și ... am ratat momentul.
|
#638
Posted 05 April 2014 - 17:13
Mai fac precizarea că vițele au fost tăiate cu scopul de a le întineri (pe de-o parte) și pentru ca vița să fie mai aerisită (pe de altă parte). Mă interesează foarte mult calitatea strugurilor obținuți și mai puțin cantitatea. Asta este direcția pe care vreau s-o impun de când am preluat responsabilitatea asupra viei.
Inițial, cei care au participat la această activitate au cam strâmbat din nas (că ei nu sunt obișnuiți cu acest stil de tăiere). A fost cam mult de lucru, mai ales atunci când a fost nevoie de tăiat buturugi bătrâne, dar la sfârșit 3 dintre ei au recunoscut că vița arată mai bine decât înainte și că vor încerca și ei la via lor. Nu ascund faptul că m-am inspirat după ce am văzut în Franța și la via de aici. |
#639
Posted 05 April 2014 - 23:40
Senator, foarte utile clipurile, in masura in care mai ai posibilitatea sa postezi diverse lucrari de intretinere a viei, formare, diverse modele de conducere pe care le incerci ari fi foarte interesant de vazut.
Revenind la ce spui despre plantare, am si eu ceva de spus si de intrebat. Incep cu intrebarea: in cazul plantarii de primavara, februarie-martie, mai este necesara musuroirea? daca da DE CE? Dupa cat stiu si pot judeca eu este inutil mai ales daca pericolul degerarii mugurilor a trecut, cum este cazul acum (tocmai am plantat cateva zeci de butasi in ultimele 2-3 saptamani si n=am musuroit nimic) Si acum comentariul meu legat de plantare. Precizez ca eu aplic metoda asta la tot ce plantez aproape, in special primavara sau toamna atunci cand nu exista pericol iminent de inghet. Asadar, eu sap o groapa, cam 30-40 diametru si vreo 40-50 adancime, adancimea depinde mult si de butas, in functie de cat de lung este acesta, ideea este sa am vreo 10 cm macar peste lungimea acestuia in asa fel incat sa pot orienta radacinile oblic in josla un unghi intre 30 si 45 de grade fata de orizontala. Dupa ce sap groapa cilindrica si scot pamantul, largesc baza gropii spre exterior si scormonesc pamantul de dedesubt in asa fel incat sa obtin o "oala" aproape sferica plina o treime pana la jumatate cu pamantul rezultat in urma acestei largiri... In groapa pun o galeata de apa, aproximativ, si astept putin ca acel pamant sa se inmoaie, rezultand o mocirla ...Daca am si mranica sau balega samd... intra si asta in noroiul asta. Asez butasul in groapasi mai pun pamant bine maruntit, avand grija sa rasfir bine radacinile in toate directiile si sa le orientez oblic spre in jos, cu mana, in acea mocirla... Trebuie sa mentionez ca daca apa este suficienta, mocirla aia este practic foarte lichida deasupra si un noroi gros in partea de jos a gropii. Atunci cand apa este absorbita sau acoperita de pamantul adaugat treptat, mai rectific putin intaltimea , de regula ridicand usor butasul astfel incat radacinile sa ramana orientate in jos, daca trebuie sa impingi butasul in jos radacinile se vor ridica, deci atentie si la acest aspect.... Completez cu pamant pana la nivel si apoi ud din nou abundent, de regula inca o galeata de apa e deajuns... A doua zi fac inca o udare abundenta si completez cu pamant daca este nevoie... De musuroit musuroiesc doar la plantarea de toamna. Prin metoda asta nu prea am ratat, de regula imi si aleg bine butasii, sa fie viabili samd... iar in conditiile astea prinderea este aproape 100% Nu spun ca metoda cu musuroi, asezat radacina, jumatate pamant, calcat, apa, etcetc... nu e ok, spun doar ca eu am mai mare incredere in metoda asta mai ales primavara...toamna merge aproape oricum pentru ca e umezeala, apa, pamantul se taseaza bine pana in primavara, radacinile se iau bine de pamant oricum samd...dar primavara chiar aca mocirlesti radacina si faci tontoroaie pe langa butas, calcand, tot nu are loc un contact la fel de bun al radacinilor cu pamantul.... |
#640
Posted 06 April 2014 - 06:28
Eu am inteles ca musuroirea in primul an se face pentru a feri lastarii de deshidratare, mai ales in prima parte a verii. Am vazut lastari uscati chiar si pe vite parafinate daca nu au fost musuroite.
|
|
#641
Posted 06 April 2014 - 07:24
parintele, on 05 aprilie 2014 - 23:40, said:
in cazul plantarii de primavara, februarie-martie, mai este necesara musuroirea? daca da DE CE? Dupa cat stiu si pot judeca eu este inutil mai ales daca pericolul degerarii mugurilor a trecut, cum este cazul acum (tocmai am plantat cateva zeci de butasi in ultimele 2-3 saptamani si n=am musuroit nimic) În zonele cu climat mai umed și cu umiditate atmosferică mai ridicată, în cazul în care nu există pericolul brumelor sau înghețurilor târzii de primăvară se poate renunța la mușuroire, iar vița se protejează prin parafinare în treimea superioară. La plantarea de toamnă se folosesc vițe cu cordița nescurtată, dar mușuroirea este obligatorie. Asta scrie în carte. Din experiența mea de până acum, am observat că dacă vițele sunt mușuroite, lăstarii care cresc din cordița protejată de mușuroi sunt mult mai dezvoltați decât la vițele nemușuroite. Într-o primăvară am avut și ghinionul unei brume târzii (prin aprilie) tocmai în anul când am zis să încercăm și fără mușuroire și am avut pagube mari. Acum suflu și-n iaurt. |
#642
Posted 06 April 2014 - 07:55
parintele, on 05 aprilie 2014 - 23:40, said:
Dupa ce sap groapa cilindrica si scot pamantul, largesc baza gropii spre exterior si scormonesc pamantul de dedesubt in asa fel incat sa obtin o "oala" aproape sferica plina o treime pana la jumatate cu pamantul rezultat in urma acestei largiri... In groapa pun o galeata de apa, aproximativ, si astept putin ca acel pamant sa se inmoaie, rezultand o mocirla ...Daca am si mranica sau balega samd... intra si asta in noroiul asta. Văd că aceleași informații despre plantare sunt și în cartea (mai recentă, 2010) a lui Dejeu (Viticultura, pag. 295). Acum... fiecare face cum vrea, dar în teorie, cam așa stau lucrurile. parintele, on 05 aprilie 2014 - 23:40, said:
de regula imi si aleg bine butasii, sa fie viabili samd... iar in conditiile astea prinderea este aproape 100% parintele, on 05 aprilie 2014 - 23:40, said:
Nu spun ca metoda cu musuroi, asezat radacina, jumatate pamant, calcat, apa, etcetc... nu e ok, spun doar ca eu am mai mare incredere in metoda asta mai ales primavara...toamna merge aproape oricum pentru ca e umezeala, apa, pamantul se taseaza bine pana in primavara, radacinile se iau bine de pamant oricum samd...dar primavara chiar aca mocirlesti radacina si faci tontoroaie pe langa butas, calcand, tot nu are loc un contact la fel de bun al radacinilor cu pamantul.... |
#643
Posted 06 April 2014 - 10:48
Foarte utile informatiile prezentate se Senator...
Si eu zilele astea execut acesta lucrare de plantare de vita de vie in gradina. Din cate vad am facut o combinatie intre ce sa scris mai sus cu cateva modificari...Eu am un pamant lutoargilos/ lutos( pamant greu) de aceia in groapa peste radacina eu adaug un strat de nisip ( se vede in poza gramada de nisip) cam un cancioc de constructii apoi 10 cm de pamant, mranita, pamant pana la nivel...intre staturi execut doua tasari, apa din abudenta la urma musoroirea o fac cu nisip peste care adaug putin pamant... Din pacate nu am facut poze la fazele din groapa... Attached Files |
#644
Posted 06 April 2014 - 11:09
Văzând fotografiile colegului mi-am adus aminte de un aspect care mi-a scăpat: pichetarea.
Vița trebuie plantată cu cordiță către pichet. Acesta trebuie pus la 3-5 cm de cordiță. Din punctul meu de vedere, mușuroiul ar trebui să fie cam de două ori mai mare decât văd eu în fotografie, iar pământul să fie cât mai mărunțit. Dacă lăstarul întâlnește un bolovan în timpul creșterii atunci se va îndoi după acesta, deci va crește strâmb. Edited by senator, 06 April 2014 - 11:11. |
#645
Posted 06 April 2014 - 12:31
In primul videoclip al lui senator la min. 0.26 se face,dupa parerea mea ,o greseala importanta:desi cepul de inlocuire lasat anul trecut e bine pozitionat sub prima sirma,are coarde bune din care se pot face coarda si cep,el este scos cu totul.Se alege coarda si cep din cele aflate pe puntea de rod,ceea ce duce la o suprainaltare inutila peste sirma. Asta va face ca primavara viitoare coarda de rod ce se va alege din cepul lasat ,sa aiba o cercuire de fectuoasa,inaltata in prima parte. Va semana mai mult a capovolte decit guyot.Cu totul de acord cu taierile de intinerire si o sarcina de rod mai redusa pt. cresterea calitatii vinului.
|
|
#646
Posted 06 April 2014 - 12:45
Senator, faci o confuzie, cred. Mranita nu arde nimic, e o combinatie de balegar plus masa vegetala BINE putrezite, cativa ani, 2-3 macar.
Daca mranita nu arde radadul de legume nu are cum sa arda vita. Ce spui tu e valabil pentru balegar proaspat. |
#647
Posted 06 April 2014 - 13:02
Explicația este extrem de simplă. Dacă ar fi fost doar o singură tulpină (lemn multianual) atunci soluția propusă era viabilă.
După cum se vede, cepul este scos cu totul pentru că există deja o coardă în partea stângă, iar dacă s-ar fi lăsat acel cep de înlocuire s-ar fi suprapus coarda de pe el pe cea existentă. @ parintele Se prea poate să fie așa cum zici. Citez ce mai scrie prin cartea aia: Mocirlirea vițelor se face într-un amestec de apă, dejecții de bovine și pământ galben în părți egale. Mocirlirea este obligatorie la plantarea în primăverile secetoase favorizând aderența particulelor de sol la rădăcini și le apără de deshidratare până la momentul plantării. Părerea mea este să nu se facă o confuzie între mocirlire (care se face înainte de plantare) și folosirea mraniței (la plantarea efectivă). |
#648
Posted 06 April 2014 - 13:18
Nu se producea nici o suprapunere pt. ca cercuirea se facea in dreapta si vita de vie este suficient de elastica.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users