Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cum scot un sender din “upd...

Flori ca muscatele? Sa dureze toa...

Intretinere BMW E46 320D
 Acoperire canale radio !

Masuratori teren cadastru

Schema RR Gloria 1-2-3 cu rezolut...

Windows 10 sau alta aplicatie fol...
 Sfat achiziție laptop

Motocoasa pe acumulatori erbauer

Aplicare la concurs pe un post AN...

Infecție care tot reapare
 telefon copil - 1200 -1300 lei

Whatsapp web pe pc

Sfat achizitionare un laptop din ...

Ce este si la ce foloseste?
 

Sa construim o casa

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
2999 replies to this topic

#2971
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005

View PostMirelaLucia, on Jan 13 2007, 20:29, said:

am si eu cateva intrebari pentru voi

1. casa e pe un singur nivel. mi s-a spus ca cel mai bine sa o construiesc cu structura pe cadre, ca sa pot compartimenta oracand cum vreau eu. Ce materiale se folosesc la structura pe cadre  la o casa cu un singur nivel? trebuie doar beton armat?
2. nu am gaze, conducta este pana la intrare in sat. nici nu ma omor cu gatitul foarte mult, renteaza mai mult atunci sa fac incalzirea pe centrala de curent? ma gandesc ca scutesc mai multi bani decat sa pun butelie din aia mare de Butan gaz. ce ziceti?
casa pe un singur nivel in cadre????!!!!....suna exagerat. O casa (locuinta) o compartimentezi cum vrei tu la faza de proiect. Nu cred ca exista oameni care si'au construit o casa (fie ea si in cadre), iar dupa 5 ani si'au REcompartimentat interiorul...
Recompartimentarile periodice se fac la sediile pt. birouri, unde la un interval de citiva ani, chiriasul se schimba, si nevoile sunt altele....dar la o locuinta????!!!!
Ai nevoie de aceleasi materiale ca si la o locuinta din caramida cu structura din simburi, centuri si plansee din beton armat.

Multe lucruri nu se mai repeta si asta'i un oare si care motiv pt. care topicul si'a mai pierdut din entuziasm. De ce cadrele nu's o solutie optima?....citeste prima parte a topicului.

Centrala electrica este o solutie foarte scumpa. Se foloseste in general la casele de vacanta unde locuiesti perioade scurte de timp (weekenduri, concedii)...O alta solutie costisitoare este si centrala termica pe motorina, dar acolo ai avantajul ca poti schimba doar injectorul si o poti transforma pe gaze (daca printr'o minune se trag gaze), fara a fi nevoita sa achizitionezi una noua.
Stiu ca o centrala pe motorina, la o locuinta destul de mare (4 dormitoare, bucatarie si camera de zi), consuma in jur de 25 litri pe zi.

Cred ca ce'a mai economica solutie este centrala pe lemne, dar prezinta un mare dezavantaj, trebuie alimentata periodic.

#2972
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005

View PostMirelaLucia, on Jan 14 2007, 18:03, said:

Am impresia ca noi romanii suferim ori de ingamfare ori de prostie. Nu poti sa iti exprimi o idee, o parere personala legata de proiectare ca imediat cineva a luat foc.
ba mai mult ti se ma spune si in fata" eu nu va invat sa vindeti produsul dumneavoastra nici dumneavoastra nu ma invatati pe mine sa vand un proiect. Cred ca lumea nu intelege ca prima conditie a vanzarii este sa satisfaci clientul, sa-l asculti , sa-l respecti. Sunt dezamagita de ce vad si mai ales aud.

birourile mari de proiectare (10-15 angajati) nu dau randament daca se ocupa de lcurari mici. I'ti dau un exemplu.

Un tinar arhitect sau un inginer structurist, angajati (strict proeictare), au salariul de 500-700 E. In medie, pt. o casa se lucreaza 2-3 saptamini (plansele tehnice, calcul cantitati, intocmirea documentatiei pt. autorizare si santier). Sa zicem ca in cadrul acelei firme sunt doar arhitecti si ingineri structuristi, iar partea de instalatii se proiecteaza cu colaboratori. Luam o medie de salarizare de 600 E pt. ambele specialitati.Consulta www.bestjobs.ro si vezi acolo care'i media pt. cei cu experienta de 3-4 ani (pt. Bucuresti).

Nu iau in calcul timpul acordat gasirii solutiei, care de cele mai multe ori insemna cam o saptamina de lucru cu tot cu discutii. Eu personal, ca sa gindesc planurile unei constructii de dimensiuni mici, folosesc cam 8 ore (si le gindesc cu mare atentie)....A 2'a zi in aprox. 4 ore, fac randarile pe calculator. Repet pasii astia de 2-3 ori, in functie de beneficiari, pina ce solutia exprima clar dorinta beneficiarului si a realitatii din certificatul de urbanism.

Un proiect la o casa de 200 mp costa intre 10-15 E/mp (depinde de birou)....deci => undeva intre 2000-3000 E maxim....instalatiile lucrate cu colaboratori ajung undeva la 700 E (electrice, sanitare, termice), acestea din urma, foarte probabil ca lucreaza independent. Din cei 2500 E (cel mai probabil pret), biroul de proiectare ramine cu 1800. Mai mult de 1000-1200 E se duc pe salarii (bani in mina). NU pun in calcul asigurari, dari la stat, costuri de plotare, telefoane, faxuri, platit verificator, vizite pe santier (cel putin fazele determinante), abonament contabil...etc...(cheltuieli curente).

Incerc sa'ti explic o situatie in care NU este fezabil sa te ocupi de lucrari mici...consuma timp.

Cit despre atitudinea celui inculpat de tine, ai reactionat corect si firesc. Daca este arogant si tupeist, renunta la el....sunt aprox 3000 de arhitecti cu drept de semnatura in tara asta, iar pt. o casa de 200 mp nu ai nevoie de un astfel de specimen....mai exista si conductorii arhitecti....au dreptu' legal sa autorizeze constructii mai mici....P+M parca si lucreaza mult mai ieftin. Edific numele de arhitect deoarece in jurul proiectului facut de el se organizeaza si celelalte discipline (rezistenta, electrice, sanitare, temrice) si de cele mai multe ori, el manageruieste inginerii implicati. Sunt si exceptii.

#2973
MirelaLucia

MirelaLucia

    Senior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
pentru punkt:

cea mai detaliata si mai clara explicatie primita de mine cu privire la proiecte de casa. Multumesc.

#2974
Vially

Vially

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 342
  • Înscris: 19.03.2003

View PostDana_H, on Jan 15 2007, 09:39, said:

Se profileaza doua variante de termoizolatie: polistiren si vata bazaltica. Mie nu imi e clar care este mai avantajoasa dpdv termoizolatie si mai ales financiar :)

Polistiren :
- plusuri: manopera mai ieftina (?) - pare mai putin de munca decat la un strat de vata facut "sandwich" intre doi pereti
- minusuri : comportamentul in timp

Vata bazaltica:
- plusuri : permite aerisirea mai buna a peretelui
- minusuri: manopera mai laborioasa (ma refer strict la stratul pus ca "sandwich" in interior, intre peretele exterior de caramida si cel interior. Varianta cu vata pe exterior e exclusa), altceva...?

@ Evergreen: tine schitele, s-ar putea sa devina extrem de utile in curand :D

Eu am un servici ceva mai "exotic" in sensul ca sunt plecat mai mereu in afara, si pentru ca am in plan construirea unei case, (pentru care am luat deja terenul), m-am interesat si prin afara ce tehnici de constructie se folosesc. Din ce am aflat eu pana acum, cea mai eficienta metoda de izolatie este in Danemarca, unde se construieste cu stalpi metalici, si doua starturi de caramizi de 7 cm, intre care se pun 10-20 cm vata minerala. Polistirenul nu mai este de mult folosit la ei, deoarece peretii nu au suficienta permeabilitate la vapori. Aceasta metoda de constructie este incurajata si sustinuta de guvernul danez, si in prezent folosita in cam 70% din constructia caselor, din ce mi-a tradus mie un coleg.

#2975
geo76com

geo76com

    Maninc clone fara memorie si stresez userii bugetari

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,267
  • Înscris: 14.09.2004

View Postzen, on Jan 14 2007, 21:58, said:

....
am un client cu o casa asa,(zid de 25 ext) construita acu vreo 8 ani, platea cam 16 mil, la 250 mp .
acu, de cand cu termoizolarea, cam 6.


Cit de groasa e termoizolarea si din ce ?

#2976
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005
am dat search cu cadrele sa vad de ce nu e bine sa faci pe cadre. nu am inteles decat ca ar costa mai mult datorita fierului care intra.

ce alte dezavantaje ar fi?
rezistenta autoportanta si pe cadre este aceeasi la cutremur?

o structura de rezistenta pe cadre presupune ca la un demisol+p+1+m sa faci la demisol pe langa cadre si peretii cu armatura si turnati in beton? si cu niste usi de vreo 80 cm de trecere in incaperi?

#2977
zen

zen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,952
  • Înscris: 18.03.2005

View Postgeo76com, on Jan 15 2007, 12:27, said:

Cit de groasa e termoizolarea si din ce ?


8 cm, polistiren expandat.

View PostVially, on Jan 15 2007, 11:03, said:

Eu am un servici ceva mai "exotic" in sensul ca sunt plecat mai mereu in afara, si pentru ca am in plan construirea unei case, (pentru care am luat deja terenul), m-am interesat si prin afara ce tehnici de constructie se folosesc. Din ce am aflat eu pana acum, cea mai eficienta metoda de izolatie este in Danemarca, unde se construieste cu stalpi metalici, si doua starturi de caramizi de 7 cm, intre care se pun 10-20 cm vata minerala. Polistirenul nu mai este de mult folosit la ei, deoarece peretii nu au suficienta permeabilitate la vapori. Aceasta metoda de constructie este incurajata si sustinuta de guvernul danez, si in prezent folosita in cam 70% din constructia caselor, din ce mi-a tradus mie un coleg.

constructiile pe structura metalica sunt cele mai rezistente si merg cel mai repde.
din pacate, la noi costa f mult fierul, nu prea pricep eu de ce.
pe langa faptul ca nu exista traditie pt asemenea case, implicit nici nu se vor revinde usor.

Edited by zen, 15 January 2007 - 13:35.


#2978
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View Postzen, on Jan 15 2007, 13:33, said:

din pacate, la noi costa f mult fierul, nu prea pricep eu de ce.

Pentru ca e o materie deficitara la noi; in plus, nici nu suntem mari producatori.

#2979
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:01, said:

am dat search cu cadrele sa vad de ce nu e bine sa faci pe cadre. nu am inteles decat ca ar costa mai mult datorita fierului care intra.
nenea google spune multe, desi relatari bine explicate pe net sunt destul de putine. Unele posturi ale d'lui as xxl erau ok justificate. Rasfoieste topicul.

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:01, said:

ce alte dezavantaje ar fi?
rezistenta autoportanta si pe cadre este aceeasi la cutremur?

nu exista dezavantaje la constructiile pe cadre, doar ca sunt mai scumpe si necesita citeva operatii de cofrare suplimentare. La un eventual seism, cadrele se comporta mai bine si pot fi calculate mai precis la faza de proiectare.
In mod traditional, cadrele sunt o solutie pt. constructii voluminoase si inalte. Locuintele de tip S+P+1E+M nu intra in categoria asta.

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:01, said:

o structura de rezistenta pe cadre presupune ca la un demisol+p+1+m sa faci la demisol pe langa cadre si peretii cu armatura si turnati in beton? si cu niste usi de vreo 80 cm de trecere in incaperi?

daca vrei sa construiesti Ds+P+1E+M, poti construi si in sistem zidarie portanta + simburi, centuri si plansee din beton armat. Demisolul se face din beton armat (atit perimetral cit si unele axe interioare) din simplu' motiv ca inginerii vor "o cutie rigida bine ingropata in sol" :). Explicatia fizica o primesti de la un inginer. Nu este nevoie (obligatoriu) de goluri (usi) atit de mici, se pot face si deschideri mai mari intre diferitele functiuni ale demisolului.
Demisolul (subsolul) se face din beton armat atit la sistemul pe cadre (stilpi, grinzi si plansee) cit si la sistemul din zidarie portanta.

#2980
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005

View Postpunkt, on Jan 15 2007, 13:51, said:

nenea google spune multe, desi relatari bine explicate pe net sunt destul de putine. Unele posturi ale d'lui as xxl erau ok justificate. Rasfoieste topicul.
nu exista dezavantaje la constructiile pe cadre, doar ca sunt mai scumpe si necesita citeva operatii de cofrare suplimentare. La un eventual seism, cadrele se comporta mai bine si pot fi calculate mai precis la faza de proiectare.
In mod traditional, cadrele sunt o solutie pt. constructii voluminoase si inalte. Locuintele de tip S+P+1E+M nu intra in categoria asta.
daca vrei sa construiesti Ds+P+1E+M, poti construi si in sistem zidarie portanta + simburi, centuri si plansee din beton armat. Demisolul se face din beton armat (atit perimetral cit si unele axe interioare) din simplu' motiv ca inginerii vor "o cutie rigida bine ingropata in sol" :). Explicatia fizica o primesti de la un inginer. Nu este nevoie (obligatoriu) de goluri (usi) atit de mici, se pot face si deschideri mai mari intre diferitele functiuni ale demisolului.
Demisolul (subsolul) se face din beton armat atit la sistemul pe cadre (stilpi, grinzi si plansee) cit si la sistemul din zidarie portanta.

Cazul meu:
am D+p+1+M
suprafata la sol 140 mp

o intreb pe arhitecta care e mai ieftin dintre partial demisol si demisol total. zice ca partial.
cadem de acord ca sa fie pe cadre,

cateva luni mai tarziu. se incepe lucrul. la demisol am ajuns la concluzia ca daca tot torn la greu si bag la greu beton si armatura e mai bine sa fac tot demisolul. problema e ca se turnase talpa. a iesit o strutocamila.

eu prin cadre inteleg cadre si la dmeisol. in realitate la mine la demisol sunt asta: stalpii și grinzile (cadrele) si fiecare perete armat si betonat si niste intrari din camera in camera minuscule. foarte inalte dar minuscule cat s treaca un om pein ele.

eu cand am vorbit ca vreau pe cadre mi-am inchipuit ca voi avea jos doar stalpii si grinzile nu si pereti despartitori. cum ar fi fost daca doream garaj la demisol? e o intrebare retorica.

peretii sunt super grosi aia exteriori.

doar demisolul m-a ajuns cam pe la 20 000 E.

e normal?

#2981
Dana_H

Dana_H

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,264
  • Înscris: 27.11.2005
@ adizaha: relax, este :) La mine a fost aproape dublu, din cauza patului de balast :D E drept ca amprenta la sol e mai mica.

LE: "demisol total" ? Adica subsol, nu...?

Edited by Dana_H, 15 January 2007 - 14:15.


#2982
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

Cazul meu:
am D+p+1+M
suprafata la sol 140 mp
OK

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

o intreb pe arhitecta care e mai ieftin dintre partial demisol si demisol total. zice ca partial.
cadem de acord ca sa fie pe cadre,

nu chiar....poate doar la intretinere. Cind ai subsol partial, mai mic decit planul parterului, exista in sistem de fundare in "trepte", prin care se face un "racord" intre fundatia zonei fara subsol si subsol.Aceste "trepte" se fac pt. a egala presiunea casei pe fundatie si pe subsol. Exista riscul ca zona fara subsol sa se comporte diferit fata de zona cu subsol si atunci apare un fenomen de forfecare la nivelul fundatiei in general. Betonul care intra in "treptele" respective, ca si cantitate e aproape la fel de mult ca si cum ai face un subsol integral....ma rog...mai este si fierul si cofratu'...oricum, diferenta nu e mare.

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

cateva luni mai tarziu. se incepe lucrul. la demisol am ajuns la concluzia ca daca tot torn la greu si bag la greu beton si armatura e mai bine sa fac tot demisolul. problema e ca se turnase talpa. a iesit o strutocamila.
sunt bune si strutocamilele :)...ii invata pe altii :)

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

eu prin cadre inteleg cadre si la dmeisol. in realitate la mine la demisol sunt asta: stalpii și grinzile (cadrele) si fiecare perete armat si betonat si niste intrari din camera in camera minuscule. foarte inalte dar minuscule cat s treaca un om pein ele.
exact...stilpii ies din planul peretilor din beton armat...se vad niste colturi atit in planul peretilor cit si la intersectia dintre axe...
Golurile nu trebuie sa fie minuscule...pot fi deschideri chiar mari. Poate si 3 m si mai mult....dar nu peste tot...ramine la latitudinea inginerului proiectant.
Atasez o imagine cu subsolul unei case. Anumiti pereti sunt din beton armat dar sunt si stilpi independenti.

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

eu cand am vorbit ca vreau pe cadre mi-am inchipuit ca voi avea jos doar stalpii si grinzile nu si pereti despartitori. cum ar fi fost daca doream garaj la demisol? e o intrebare retorica.
caca maca :)...probleme de comunicare si poate si de bunavointa

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

peretii sunt super grosi aia exteriori.

in mod normal sunt diafragme de 25 de cm, iar la exterior se suplimenteaza cu o protectie a hidroizolatiei, adica caramida clasica plina, montata pe cant. Deci peretii perimetrali ai subsolului pot ajunge de aprox 37.5 cm sau 31.5-32 cm. Repet, caramida clasica plina. Depinde cum pui aceasta caramida, simplu asezata sau pe cant.

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

doar demisolul m-a ajuns cam pe la 20 000 E.
asta e. :). Cred ca ar fi trebuit sa impui prin tema de proiectare anumite conditii utile legate de functionalitatea subsolului.....135 E/mp doar la rosu, nu'mi suna mult

View Postadizaha, on Jan 15 2007, 13:59, said:

e normal?
sa coste atit?....nu stiu...sunt tentat sa spun ca DA.

Attached Files



#2983
MirelaLucia

MirelaLucia

    Senior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
Stie careva daca se poate trage curent de la un stalp situat la 200 m distanta, prin subteran ( adica sant)? sau esti nevoit sa pui stalpii de curent? ma gandesc ca daca tot e pe socoteala mea, macar sa nu mai vad fire pe sus.

#2984
DDuras

DDuras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,528
  • Înscris: 23.11.2006

View PostMirelaLucia, on Jan 15 2007, 15:24, said:

Stie careva daca se poate trage curent de la un stalp situat la 200 m distanta, prin subteran ( adica sant)? sau esti nevoit sa pui stalpii de curent? ma gandesc ca daca tot e pe socoteala mea, macar sa nu mai vad fire pe sus.


Eu zic ca pt. intrebari de genul asta sa te adresezi direct la sursa (in cazul asta Renel). Informatia e sigura. Nu trebuie sa iei de sigur 100% - chiar tot ce citesti aici.  Cu privire la incalzire, vezi ca e un topic destul de interesant "cazan pe gazeificare"; mai afli una-alta (asta daca nu vrei sa sporesti profitul Renel).

In alta ordine de idei, parerea mea sincera e ca ar trebui sa o iei mai usurel;adica mai cu calm. Din ce ai scris pana acum pari destul de stresata - nu de alta, dar in ritmul asta ai toate sansele sa intri in spital chiar inainte sa te apuci de casa. Fii fara grija: o sa ai muuuuulte ocazii de acum incolo sa te umpli de nervi   :)

#2985
MirelaLucia

MirelaLucia

    Senior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
no coment.

#2986
X-plane

X-plane

    ANTICOMUNIST.

  • Grup: Validating
  • Posts: 7,838
  • Înscris: 15.03.2006

View PostDana_H, on Jan 15 2007, 10:39, said:

Se profileaza doua variante de termoizolatie: polistiren si vata bazaltica. Mie nu imi e clar care este mai avantajoasa dpdv termoizolatie si mai ales financiar :)

Polistiren :
- plusuri: manopera mai ieftina (?) - pare mai putin de munca decat la un strat de vata facut "sandwich" intre doi pereti
- minusuri : comportamentul in timp

Vata bazaltica:
- plusuri : permite aerisirea mai buna a peretelui
- minusuri: manopera mai laborioasa (ma refer strict la stratul pus ca "sandwich" in interior, intre peretele exterior de caramida si cel interior. Varianta cu vata pe exterior e exclusa), altceva...?

@ Evergreen: tine schitele, s-ar putea sa devina extrem de utile in curand :D


E in regula si termosistem cu vata bazaltica in loc de polistiren.

http://www.bicau.ro/...inflamabila.pdf
Edit: http://www.isover.ro...zidexterior.php

Edited by X-plane, 15 January 2007 - 19:22.


#2987
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005

View Postpunkt, on Jan 15 2007, 14:19, said:

OK
nu chiar....poate doar la intretinere. Cind ai subsol partial, mai mic decit planul parterului, exista in sistem de fundare in "trepte", prin care se face un "racord" intre fundatia zonei fara subsol si subsol.Aceste "trepte" se fac pt. a egala presiunea casei pe fundatie si pe subsol. Exista riscul ca zona fara subsol sa se comporte diferit fata de zona cu subsol si atunci apare un fenomen de forfecare la nivelul fundatiei in general. Betonul care intra in "treptele" respective, ca si cantitate e aproape la fel de mult ca si cum ai face un subsol integral....ma rog...mai este si fierul si cofratu'...oricum, diferenta nu e mare.
sunt bune si strutocamilele :)...ii invata pe altii :)
exact...stilpii ies din planul peretilor din beton armat...se vad niste colturi atit in planul peretilor cit si la intersectia dintre axe...
Golurile nu trebuie sa fie minuscule...pot fi deschideri chiar mari. Poate si 3 m si mai mult....dar nu peste tot...ramine la latitudinea inginerului proiectant.
Atasez o imagine cu subsolul unei case. Anumiti pereti sunt din beton armat dar sunt si stilpi independenti.
caca maca :)...probleme de comunicare si poate si de bunavointa
in mod normal sunt diafragme de 25 de cm, iar la exterior se suplimenteaza cu o protectie a hidroizolatiei, adica caramida clasica plina, montata pe cant. Deci peretii perimetrali ai subsolului pot ajunge de aprox 37.5 cm sau 31.5-32 cm. Repet, caramida clasica plina. Depinde cum pui aceasta caramida, simplu asezata sau pe cant.
asta e. :). Cred ca ar fi trebuit sa impui prin tema de proiectare anumite conditii utile legate de functionalitatea subsolului.....135 E/mp doar la rosu, nu'mi suna mult
sa coste atit?....nu stiu...sunt tentat sa spun ca DA.


deci ce ai postat? un demisol?

pentru ca daca e demisol nu e nimic asemanator cu ce am eu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu am spatiul ala deschis. nu am peretii aia de caramida.
eu la subbsol am sase incaperi care leaga prin pereti in beton si fier beton care leaga stalpii intre ei.

#2988
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,535
  • Înscris: 09.12.2004
'aidi bre nervoaso ca era vorba de primaru' lu' matale

Q: mai am o intrebare: pot sa trag curent de la un stalp situat la 100 si ceva de metrii? fara sa pun stalpi, cu sant prin pamanat?
A: da
si daca sotul va face santul de unul singur si tot el va aduce lemnele o sa ajunga fotomodel laugh.gif

legat de arhitect ai dreptate desi nu m-am certat cu el, nu imi sta in fire sa ma cert. dar asta nu inseamna ca nu pot sa imi spun punctul de vedere despre ceva pentru care pana la urma tot eu platesc.

io zic sa fii mai atenta cu afirmatiile. banuiesc ca esti energica, asta ca sa nu zic agresiva, in viata de zi cu zi.

pai nu stiu din ce sa fac partea de rezistenta confusedsmiley.png de fapt nici nu stiu din ce sa fac casa.

...nasul meu care este rezistentist.

Stie careva daca se poate trage curent de la un stalp situat la 200 m distanta, prin subteran ( adica sant)? sau esti nevoit sa pui stalpii de curent? ma gandesc ca daca tot e pe socoteala mea, macar sa nu mai vad fire pe sus.

Eu zic ca pt. intrebari de genul asta sa te adresezi direct la sursa (in cazul asta Renel). Informatia e sigura. Nu trebuie sa iei de sigur 100% - chiar tot ce citesti aici.

In alta ordine de idei, parerea mea sincera e ca ar trebui sa o iei mai usurel;adica mai cu calm. Din ce ai scris pana acum pari destul de stresata - nu de alta, dar in ritmul asta ai toate sansele sa intri in spital chiar inainte sa te apuci de casa. Fii fara grija: o sa ai muuuuulte ocazii de acum incolo sa te umpli de nervi smile.gif

Parerea mea: pune-ti toate intrebarile pe o hartie, du-te la un arhitect si discuta cu el, e cel mai in masura sa te lamureasca. Bineinteles, le poti pune si aici pe forum smile.gif

Partea cu bascalia: daca nu iti place, raporteaza unui moderator. Cand o sa incepi si tu sa treci prin stresul construirii unei case (ca beneficiar, multi altii de aici sunt de partea cealalata a "baricadei", asta inseamna uneori si mai mult stres), atunci o sa intelegi ca simtul umorului te salveaza sa n-o iei razna uneori. Sau ma rog, poate ai alte metode:)


Cred ca inainte de a posta e bine sa citesti de 2 ori ce ai scris, deoarece nu mi se pare normal sa pui intrebari la raspunsuri primite cu 1 2 zile inainte de la mine; asta ma face sa ma gindesc ca sint cel putin idiot ca nu intelege lumea ce scriu ori nu formulez raspunsurile pe intelesul tuturor, ori cei care citesc au o problema in a retine formularile mele "savante"; trage aer in piept, numara pina la 3 si asculta de parerea DaneiH vis-a-vis de intrebarile existentiale pe care le ai (daca ai fi retinut ceva din paginile pe care zici ca le-ai citit aici ai fi vazut ca are cocoasa batatorita :P ).
Desi parintele tau spiritual este "rezistentist" nu stii nimic despre cum va fi casa ta, dar ti-au spus unii sa bagi betoane ca la balamuc sa poti muta peretii cind vor muschii vostri..

Asa ca inainte de a posta ceva e bine sa ai pe o foaie toate intrebarile ramase fara raspuns pe forum (pe care o verifici la altii abilitati, normal)
Eu unul protestez fata de atitudinea ta si nu mai raspund nimic :harhar: :angry2:

Edited by Evergreen, 15 January 2007 - 21:48.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate