Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Toyota Aygo

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#1
Delirium

Delirium

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 05.08.2008
Mi-am achizitionat de curand (de fapt de vreo 3 luni) prima mea masina, de care eu personal sunt tare mandra :). Este o Toyota Aygo in 3 usi, varianta pe benzina, cu transmisie multimodala (un fel de hidramata), echipata full option.
Sunt curioasa care este parerea voastra, de specialisti :) in ale motoarelor, eventuale tips-uri pe care ar trebui sa le stiu...nu stiu, orice este legat de masinuta mea ma intereseaza. Tkx!

#2
aleksutzu07

aleksutzu07

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,434
  • Înscris: 13.01.2007
Vezi ca Mak are deja topicuri despre cum se conduc motoarele pe benzina dar si pe motorina. Cu putinele mele cunostinte ti-as zice ca nu trebuie sa iti faci prea mari griji la motor pentru ca stie singur cand sa schimbe turatiile. Tu sa ai grija sa ii dai la timp ce ii trebuie: filtre, ulei, apa,etc. Si cand o speli daca o mai dai si cu ceara, ar fi super. Isi va pastra luciul in timp.

#3
Delirium

Delirium

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 05.08.2008
Mersi pt informatii! O sa caut la Mak!
Daca stii ceva despre cutia automata sau despre transmisia multi-mode m-ai ajuta mult. I-am dat un search in google, m-am documentat cat de cat :), personal sunt extrem de multumita de felul in care functioneaza.....si totusi parca consuma putin cam mult, in jur de 7-7.5 in oras. Si inca ceva: am inteles ca tipul acesta de cutie de viteze nu ar fi foarte fiabila.

Aaaa, si inca ceva! Avand in vedere ca este automata, masina pleaca de pe loc cand ridic piciorul de pe frana. Cand stau la semafor am doua optiuni: ori o scot din viteza, ori stau cu piciorul pe frana. Eu m-am obisnuit sa stau cu piciorul pe frana, in general. Imi afecteaza in vreun fel chestia asta, in timp desigur, functionarea franelor? Se strica mai repede?

#4
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,994
  • Înscris: 12.06.2004
Delirium, in primul rand s-o stapanesti sanatoasa.
Informatii poti gasi probabil pe cele doua forumuri (romanesti) dedicate acestei marci. N-am asa ceva (multimode? bleah! :D) insa doua idei mi-au ramas in minte:
- pentru schimbarea vitezelor e bine sa lasi un pic acceleratia
- cand stai mai mult la stop scoate-o din viteza. Pentru a proteja cutia, nu franele.

#5
Delirium

Delirium

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 05.08.2008

 Kunzite, on Aug 7 2008, 23:06, said:

Delirium, in primul rand s-o stapanesti sanatoasa.
Informatii poti gasi probabil pe cele doua forumuri (romanesti) dedicate acestei marci. N-am asa ceva (multimode? bleah! :D ) insa doua idei mi-au ramas in minte:
- pentru schimbarea vitezelor e bine sa lasi un pic acceleratia
- cand stai mai mult la stop scoate-o din viteza. Pentru a proteja cutia, nu franele.

Mersi! Am citit si ce au postat pe acele forumuri insa daca am intrebari trebuie sa ma inregistrez....si asa mai departe. Daca tot mi-am facut cont pe forumul asta, macar raman fidela. :)
Si nu inteleg cum e treaba asta cu "sa las un pic acceleratia", ca daca nu accelerez nu schimba viteza!!! Iar cutia automata, blamata in general de catre barbati....dehhh, va place sa dati din mana mereu :), e super ok in oras cel putin. La traficul "care este" :).....

#6
NGphotographer

NGphotographer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 02.07.2008
nu lasa acceleratia e o prostie.cutia respectiva a fost gandita sa nu lasi acceleratia. ideea e la unele ca atunci cand "simti" ca schimba viteza sa nu o mai turezi.la asta ii scad turatiile automat cat are nevoie. tine frana cat vrei tu nu afecteaza NIMIC! cand tii frana se formeaza presiune in conducte si placutele se lipesc de disc.conducta nu se sparge sigur iar placutele nu se tocesc pt ca discul sta pe loc.fara grija. o rugaminte personala care iti poate salva viata: ai grija la ce cauciucuri folosesti! daca sunt all season sau de iarna te rog nu depasi 140km/h. verifica-le de galme si taieturi (pe lateral) inainte de fiecare drum in afara orasului. daca tii la viata ta si iti place ca acul sa sara de 120km/h ia niste cauciucuri de viteza sau cel putin ceva intermediar.tot in acelasi caz mergi pe placute ATE. astea doua lucruri fac diferenta intre a ajunge acasa in masina sau intr-un sac de plastic. si inca ceva: cauta un drum mai gol si vezi limitele aderentei masinii! asta e musai inclusiv cu cauciucurile de acum.e bine sa stii in ce conditii iti derapeaza masina si cum. daca esti in panta si tii usor frana si auzi troznituri nu te speria e normal.e abs-ul care lucreaza. invata unde e cricul si cu mse foloseste.invata ce iti spun becurile din bord. si ai grija ca la reprezentanta preturile pe piese si consumabile sunt cel putin triple. daca mai e ceva intreaba si incerc pe cat posibil sa raspund.

ps: nu uita sa dai semnal si sa acorzi prioritate,in felul asta nu o sa vad oameni la stiri :) si te implor nu trece pe rosu.
ps2: verifica presiunea in roti.si asta e importanta.mai sus ti-am prezentat doua dintre cele mai importante la o masina. fara de ele functionale sau in stare precara nu poti opri masina. ansamblul frane/cauciucuri ar trebui sa fie mereu pe primul loc. si inca una: daca nu ai cauciucuri de ploaie dedicate si sigur nu ai evita sa depasesti 100km/h pe ploaie deoarece apare acvaplanarea si pierzi total controlul.

Edited by NGphotographer, 09 August 2008 - 04:03.


#7
Delirium

Delirium

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 05.08.2008

 NGphotographer, on Aug 9 2008, 03:55, said:

nu lasa acceleratia e o prostie.cutia respectiva a fost gandita sa nu lasi acceleratia. ideea e la unele ca atunci cand "simti" ca schimba viteza sa nu o mai turezi.la asta ii scad turatiile automat cat are nevoie. tine frana cat vrei tu nu afecteaza NIMIC! cand tii frana se formeaza presiune in conducte si placutele se lipesc de disc.conducta nu se sparge sigur iar placutele nu se tocesc pt ca discul sta pe loc.fara grija. o rugaminte personala care iti poate salva viata: ai grija la ce cauciucuri folosesti! daca sunt all season sau de iarna te rog nu depasi 140km/h. verifica-le de galme si taieturi (pe lateral) inainte de fiecare drum in afara orasului. daca tii la viata ta si iti place ca acul sa sara de 120km/h ia niste cauciucuri de viteza sau cel putin ceva intermediar.tot in acelasi caz mergi pe placute ATE. astea doua lucruri fac diferenta intre a ajunge acasa in masina sau intr-un sac de plastic. si inca ceva: cauta un drum mai gol si vezi limitele aderentei masinii! asta e musai inclusiv cu cauciucurile de acum.e bine sa stii in ce conditii iti derapeaza masina si cum. daca esti in panta si tii usor frana si auzi troznituri nu te speria e normal.e abs-ul care lucreaza. invata unde e cricul si cu mse foloseste.invata ce iti spun becurile din bord. si ai grija ca la reprezentanta preturile pe piese si consumabile sunt cel putin triple. daca mai e ceva intreaba si incerc pe cat posibil sa raspund.

ps: nu uita sa dai semnal si sa acorzi prioritate,in felul asta nu o sa vad oameni la stiri :) si te implor nu trece pe rosu.
ps2: verifica presiunea in roti.si asta e importanta.mai sus ti-am prezentat doua dintre cele mai importante la o masina. fara de ele functionale sau in stare precara nu poti opri masina. ansamblul frane/cauciucuri ar trebui sa fie mereu pe primul loc. si inca una: daca nu ai cauciucuri de ploaie dedicate si sigur nu ai evita sa depasesti 100km/h pe ploaie deoarece apare acvaplanarea si pierzi total controlul.

Pai si de unde stiu ce tip de cauciucuri am acum pe masina? :huh:

Cu viteza mare nu prea circul pt ca merg mai mult in Bucuresti si e aglomerat. O singura data am mers cu ea pe Bucuresti-Pitesti cu 150 km/h, pt ca vroiam sa vad cat poate micutza! :) Si poate....

Am retinut celelalte sfaturi pentru care iti multumesc mult!

#8
NGphotographer

NGphotographer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 02.07.2008
scrie pe ele. daca nu scrie all season au indicative cu cifre si litere. posteaza aici ce scrie pe ele si te lamuresc. exclus 195/55/15 aia e dimensiunea..
asigura-te bine legat de cele enumerate. si mie imi place viteza.un 60-70 km /h impact direct corp uman-masina l-am simtit. nu vreau sa stiu cum e la 150 :D am simtit si senzatiile oferite de 260km/h.... e...super :D chiar se ingusteaza drumul.bineinteles e doar o iluzie optica dar pare f real.

#9
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,994
  • Înscris: 12.06.2004

 NGphotographer, on Aug 9 2008, 04:55, said:

nu lasa acceleratia e o prostie.cutia respectiva a fost gandita sa nu lasi acceleratia. ideea e la unele ca atunci cand "simti" ca schimba viteza sa nu o mai turezi.
Asta am vrut sa zic si eu - ca la multimode e bine sa n-o calci talpa si s-o tii asa cand schimba - sau schimbi - vitezele. Sesizezi ca schimba, ridici usor piciorul de pe acceleratie; a schimbat, accelerezi din nou. Nu prea mi-a iesit, asa-i? :)

 NGphotographer, on Aug 9 2008, 04:55, said:

tine frana cat vrei tu nu afecteaza NIMIC!
Esti sigur?

Delirium, in continuare consider ca nu-i o idee rea sa te inregistrezi pe (unul din) cele doua forumuri de profil; poti pune intrebari la care sa-ti raspunda persoane care-s in masura sa o faca (oare cati de-aici stiu macar ce-i multimode? Sunt cativa toyotisti, desigur - dar "dincolo" sunt si mai multi ;) ), poti participa la intalnirile de duminica (daca esti din/ajungi prin Bucuresti) samd.
Cum nu parasesti Softpedia, nu se considera "tradare". Parerea mea ;)

#10
NGphotographer

NGphotographer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 02.07.2008
da sunt sigur,nu se intampla nimic daca tii frana.bineinteles daca o tii prea mult te doare piciorul. am raspuns deoarece ma consider in masura. am ruda care se ocupa cu masinile.service. si am stat destul cu/pe langa el.am invatat f multe.

#11
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,994
  • Înscris: 12.06.2004
Scuzata-mi fie insistenta, dar... amicul tau se ocupa de cutii multimode?

#12
NGphotographer

NGphotographer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 02.07.2008
nu e amic e ruda:) tot ce inseamna mecanica,electrica..etc.. tot ce tine de 4timpi sau 2.

#13
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,994
  • Înscris: 12.06.2004
Ocolesti raspunsul, bag de seama. Dar incerc din nou: acel "tot" cuprinde si cutii multimode?
Pentru cei ce se intreaba de unde atata nesimtire pe capul meu (sa ma indoiesc de cunostintele acelei rude), multimode nu-i tocmai cutia automata tipica - deci ce-am auzit printre rude/prieteni despre acestea din urma nu se aplica. Eu as intreba pe cineva mai in tema (gen vreun inginer de pe la Toyota) daca a tine piciorul pe frana perioade indelungate e chiar OK sau va determina o uzura mai pronuntata a anumitor componente deloc ieftine.

#14
NGphotographer

NGphotographer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 02.07.2008
acel tot ,da cuprinde si cutia. am crezut ca zicand TOT intelegi ce intelege orice om normal: adica TOT de la bara de fata pana la aia de spate! ce sa se uzeze ma cand stai pe loc si tii frana? :)) incerci sa spui ca frana are legatura cu cutia? e frana man:disc,placute,pistonase cu garnituri,conducte si pompa cu abs-ul. se uzeaza f greu garniturile,pistonasele si mai usor placutele iar apoi discurile.... dar nu stand pe loc. perioade indelungate? e nu imi spune ca stai cu piciorul pe frana cu orele. stand cu piciorul pe frana pe loc NU SE UZEAZA NIMIC! doar ca lichidul de frana sta sub presiune. nu imi spune ca nu va mai fi la fel de vascos din cauza asta :)

Edited by NGphotographer, 10 August 2008 - 00:56.


#15
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,994
  • Înscris: 12.06.2004
Parca vorbim limbi diferite. Ce "cutie"? Orice "cutie"? M-am referit foarte clar la cutiile multimode - stii ce-s alea? (ce intrebare, daca ai stii n-ai da-o cotita ci ai raspunde clar).
Un exemplu de componenta ce-ar putea suferi o asemenea uzura e ambreiajul. Imi garantezi tu ca nu pateste nimic?

#16
NGphotographer

NGphotographer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 02.07.2008
ps: da e drept cand dai drumul la frana se activeaza ambreiajul. NU are legatura fizica cu frana deci nu are ce sa se uzeze. cand tii frana apasata un senzor detecteaza acest lucru si transmite informatia la ambreiaj spunandu-i sa nu cupleze nimic. dai drumul la frana,cupleaza si incepe sa se miste

nu orice cutie.credeam ca pricepi ca ma refer la singura cutie din discutie!
cutie multimode= o combinatie intre manual si automat controlat electronic.

o rog pe doamna cu masina sa citeasca aceste informatii care noi le discutam, in cartea tehnica.e posibil sa scrie. si tinand cont ca nici unul din noi nu e calificat in asa ceva cred ca e cea mai buna varianta.

Edited by NGphotographer, 10 August 2008 - 01:09.


#17
Delirium

Delirium

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 05.08.2008

 Kunzite, on Aug 10 2008, 01:02, said:

Parca vorbim limbi diferite. Ce "cutie"? Orice "cutie"? M-am referit foarte clar la cutiile multimode - stii ce-s alea? (ce intrebare, daca ai stii n-ai da-o cotita ci ai raspunde clar).
Un exemplu de componenta ce-ar putea suferi o asemenea uzura e ambreiajul. Imi garantezi tu ca nu pateste nimic?


Da' treaba e ca eu nu am ambreiaj...doar frana si acceleratie...:)

#18
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,994
  • Înscris: 12.06.2004
Ai ambreiaj, chiar daca n-ai pedala pentru el :) Multimode-ul e o cutie normala automatizata, n-ar putea schimba vitezele fara.

NGPhotographer, e bine ca incepem sa ajungem la o concluzie: nici unul din noi nu-i calificat pentru a da un verdict. D-asta am si indrumat-o spre forumurile dedicate marcii.
In manualul masinii mele scrie - atat la cutia manuala cat si la MM - sa o scoti pe N cand stai mai mult la stop, nu si motivul; desi presupun ca e similar. Am banuiala ca MM-ul nu trece in N (din E sau M) chiar daca stationezi cu pedala de frana apasata. Dar ma bazez doar pe ce-am citit pe respectivele forumuri... nu-i exclus sa ma insel.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate