Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Alimentare permanenta accesorii (cu poze)
Last Updated: Feb 16 2012 23:47, Started by
sebulbus
, May 20 2008 11:21
·
0
#1
Posted 20 May 2008 - 11:21
Sunt cazuri in care anumite accesorii isi gasesc locul aproape-permanent intr-o masina. Vorbim de obicei de device-uri gen GPS, detector radar, emitator FM, etc
In general astfel de obiecte au consum mic, de ordinul a 1-2 A, si sunt alimentate de la priza de bricheta. Cum producatorii pun bricheta in cele mai fanteziste locatii (si de obicei e o singura priza si >1 device) se impune o solutie pentru a fi alimentate de altundeva intr-o maniera sigura si fiabila. Sa incepem cu inceputul: Considerente teoretice. In cadrul masinii se gasesc si circuite de putere mare, de ordinul a 20-30A, care pot duce in paralel inca un consumator modest de genul amintit. Un exemplu e aeroterma, de putere mare, pornita numai pe contact si rareori ajunge sa consume maximul proiectat. In plus, orice circuit este (ar trebui) sa fie proiectat cu o anvelopa de exploatare de ordinul a 15-20%. In afara de asta, putem folosi insusi circuitul brichetei, evitand un triplu inestetic de priza de bricheta. Totusi, cea mai buna varianta este folosirea unui circuit neexploatat al masinii pentru alimentare. Materiale. Avem nevoie de un cablu cu 2 conductori litati, terminat la un capat cu mufa potrivita obiectului alimentat. La capatul opus, firele se termina cu un papuc pe firul de masa, potrivit surubului pe care va fi fixat, iar pe firul cald se lipeste piciorul unei sigurante sacrificate (pentru alimentare dintr-un circuit nefolosit), sau se lasa gol, pentru a fi infipt printre picioarele unei sigurante valabile. Mai avem nevoie de varnis sau banda izoliera, o piulita pentru surubul cu impamantarea (daca nu se prefera desfacerea celei existente), si ceva soricei. Pe firul cald(recte plusul) se intercaleaza o portsiguranta. Pentru comoditate le prefer pe cele pentru sigurante in tub de sticla, pentru ca de multe ori e cel mai practic sa muti siguranta initiala a obiectului (din mufa bricheta) decat sa cauti prin magazine vreo siguranta cu rating mai exotic. Iata realizarea, pozele sunt facute pe ce-i montat pe masina mea. 1. Papucul de masa fixat pe un surub cu contact direct la masa (se verifica cu un multimetru) si piulita adaugata de mine. In principiu orice face contact direct cu caroseria merge pentru impamantare. P1060265.jpg 97.14K 1235 downloads 2. Realizarea firului cald cu piciorul sigurantei batrane lipit in capatul firului cald. P1060268.jpg 100.58K 1163 downloads 3. Firul cald se conecteaza in partea alimentata a unui circuit nefolosit. Pentru suprapunerea pe un circuit existent se foloseste partea opusa. Practic litele firului se mermelesc pe piciorul sigurantei si se introduce ansamblul solidarizat inapoi. P1060271.jpg 146.28K 876 downloads 4. Portsiguranta pe fir se monteaza imediat dupa alimentare. P1060272.jpg 119.87K 777 downloads 5. In el se muta siguranta care se gasea in mufa obiectului. P1060274.jpg 139.85K 908 downloads Dupa fixarea convenabila a firelor si a portsigurantei in asa fel incat sa nu zornaie instalarea este incheiata. In cazul de fata e vorba de montajul unui detector, asa ca sa vedem rezultatul: P1060285.jpg 136.09K 1447 downloads Si iata cum s-a ajuns la el: Firul urca ascuns prin spatele bordului, apoi printre parbriz si capitonajul stalpului, respectiv pe la rama parbrizului. E tinut la locul sau cu banda izoliera bobinata cu partea lipicioasa in sus. La masinile fara airbaguri cortina nu e nici o problema sa desfaceti stalpii si sa prindeti intr-un mod sanatos firul. Eu nu m-am complicat, si sta acolo lejer de aproape un an. P1060279.jpg 82.97K 1140 downloads De pe suportul original de parbriz am detasat ventuzele si l-am lipit pe parbriz deasupra oglinzii cu Byson Auto Tape (-25 / +70 grade range, parca), in apropierea locului unde iese mufa de alimentare. P1060281.jpg 140.03K 1035 downloads Oh well, asta e tot. Acum aveti un detector (sau alt consumator) alimentat fara a fi nevoie sa ocupe bricheta si montat discret, cu numai 5 cm de fir vizibili. Prin alegerea unei sigurante potrivite se obtine si pornirea si oprirea consumatorului o data cu contactul. Pentru exemplificare apelez la un filmulet mai vechi: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/a9riot6PpZA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Enjoy. |
#3
Posted 20 May 2008 - 12:26
Am documentat si eu instalarea unui detector la oglinda, vedeti aici.
Eu am mai adaugat si un montaj de intarziere a pornirii (fiindca unor useri li s-a defectat detectoru datorita fluctuatiilor de tensiune din momentul pornirii motorului) si un buton de mute integrat in bord |
#4
Posted 20 May 2008 - 13:41
Berti, on May 20 2008, 13:26, said: Am documentat si eu instalarea unui detector la oglinda, vedeti aici. Eu am mai adaugat si un montaj de intarziere a pornirii (fiindca unor useri li s-a defectat detectoru datorita fluctuatiilor de tensiune din momentul pornirii motorului) si un buton de mute integrat in bord Daca il mut pe cel de la radare, nu mai are continuitate discutia acolo. |
#5
Posted 20 May 2008 - 20:04
Ca bine zici.
Pentru a nu scrie un post particularizat doar pentru detectoarele Beltronics, am sa-l impart oarecum in doua parti. 1. Alimentare intarziata pentru orice tip de detector, GPS, etc... In dorinta de a-mi monta detectoru la oglinda, am inceput sa citesc prin topicu cu detectoare, cativa useri au afirmat ca au o banuiala privind defectarea detectoarele conectate la "cheie". Dectorul se poate conecta la una din primele pozitii ale contactului (in functie de tipul masinii si de cablurile gasite prin zona consolei centrale), la rasucirea cheii, detectorul primeste deja tensiune, iar la actionearea demarorului, datorita consumului mare de curent, tensiunea scade foarte mult, undele detectoare chiar se opresc, iar cele doate cu voltmetru afiseaza Low V (Low Voltage), iar dupa pornirea motorului, in unele cazuri poate exista supratensiune. Intarzierea pornirii se face un releu de timp ON DELAY (intarzie pornirea), exista soluti comerciale dar nu-s nici ieftine si nici usor de gasit pentru 12V. Avand o mica experienta in domeniul electronic, am apelat la o solutie facuta de casa (DIY) cu un integrat LM 555, piesele pentru acest montaj m-au costat vreo 5 Ron (sau poate nici atat). Am folosit aceasta schema, iar R1 si C1 le-am calculat aici LM555OnDelay.jpg 24.25K 641 downloads Pentru a obtine o temporizare reglabila pentru R1 am folosit un semireglabil. In plus am mai adaugat si un condesator de 470uF la 25V pentru filtare, recomandat de manualele detectoarelor in cazul in care apar alarme false la actionarea unor consumatori din masina (frana, claxon, semnalizare, etc...) Cateva poze cu montajul finalizat, pentru cei cu mai putine cunostinte tehnice: pe o parte intra 12V, iar pe partea cealalta ies tot 12V dar dupa X minute. DSCF0026_cr.jpg 135.92K 537 downloads DSCF0027_cr.jpg 15.36K 319 downloads 2. Integrare buton de mute in bord, doar pentru detectoarele Beltronics si Escort compatibile cu SmartCord Avand detectorul la oglinda e oarecum anevoios sa-l tot mutzesti la fiecare alarma falsa, tocmai din acest motiv s-a inventat butonul de mute de pe SmartCord. Bun, dar ce facem cand priza de bricheta e foarte jos sau cand s-a facut cablarea directa? Pai emulam un buton de Mute. Cred pe radardetector.net am gasit schema SmartCord-ului, am eliminat ledurile si am pastrat doar butonu de MUTE. SmartCordSchem.gif 7.02K 246 downloads SmartCordMuteRO.GIF 2.91K 150 downloads Butonul de Mute l-am bricolat intr-un buton fals din bord. Iluminarea lui este conectata la pozitii. DSCF0030_cr.jpg 21.04K 208 downloads DSCF0032_cr.jpg 19.87K 260 downloads DSCF0036_cr.jpg 12.81K 185 downloads Cand am construit montajul de intarziere, inca nu stiam daca voi renuntat la SmartCord si nici nu gasisem schema lui, ulterior am modificat putin montajul, integrand si partea de comanda a butonului MUTE. IMG_90201.JPG 95.25K 261 downloads Cablarea masinii, nu difera mult fata de ce a prezetat Sebulbus, totusi cateva poze si explicatii. - instalarea montajului de intarziere si alimentarea lui. Eu l-am alimentat de firele care merg la MP3Player, fiindca ala-i conectat sa porneasca doar la cheie. Voi puteti sa trageti curent de la alimentarea mufei de bricheta, la majoritatea masinilor este legata pe contact si nu este alimentata permanent. Nu uitati sa puneti si o singurata fuzibila! Fie cea din mufa detectorului, fie una de 2A. Montajul l-am lipit cu banda dublu adeziva in dretul torpedoului, pentru a avea acces ulterior la semireglabil. IMG_9029.JPG 125.65K 331 downloads - pozarea cablului, recomand cu caldura consultarea manualului de service al automobilului inainte de a trage de finitii, altfel riscati sa rupeti clemele de prindere si va treziti cu o familie de greieri in masina. In dreptul plafonierei am facut o bucla, rezerva de cablu, vreo 10-15 cm, pentru orice eventualitate (ruperea mufei, intreruperea cablului, schimbarea pozitiei RD-ului) IMG_9031.JPG 134.08K 244 downloads IMG_9034.JPG 129.44K 363 downloads - rezultatul final, spre deosebire de Sebulbus eu am avut noroc, punctuletele se afla intre cele doua straturi de sticla, deci ventuzele stau bine, iar pentru sprijinirea detectorului, am lipit pe partea superioara a oglinzii un piciorus adeziv (din cutia Bel-ului) IMG_9039.JPG 110.09K 435 downloads IMG_9051.JPG 118.29K 501 downloads IMG_9046.JPG 105.3K 452 downloads |
#6
Posted 20 May 2008 - 20:37
La mine compenseaza electronica masinii lenea mea. Anume nu imi taie faza scurta sau alti consumatori intre treptele contactului cum face cazanelu', Aveo, masina ta, si probabil foarte multe.
Daca se punea problema sa imi faca treaba asta il legam pe plusul "permanent" de la plafoniera. Plus care de permanent ce e, majoritatea masinilor il taie la <20 min de la incuiere si il restaureaza la descuiere. La Logan mi l-a configurat nenea care mi-a programat a3a cheie sa se inchida la 3 minute de la incuiere. |
#7
Posted 20 June 2008 - 20:53
eu am pus detectoru de radar - pe o Fabia - alimentat de la lumina din plafoniera - plusul adica. Cind inchid masina din telecomanda se opreste si detectoru dupa un timp de cca 20secunde, iar cind deschid din telecomanda porneste automat. are grija electronica masinii sa-l opreasa
|
#8
Posted 21 June 2008 - 17:23
sebulbus, on May 20 2008, 21:37, said: La mine compenseaza electronica masinii lenea mea. Anume nu imi taie faza scurta sau alti consumatori intre treptele contactului cum face cazanelu', Aveo, masina ta, si probabil foarte multe. La Astra nu comenteaza nimic. |
#9
Posted 30 June 2009 - 12:09
sebulbus, on 20th May 2008, 11:21, said: ............ Oh well, asta e tot. Acum aveti un detector (sau alt consumator) alimentat fara a fi nevoie sa ocupe bricheta si montat discret, cu numai 5 cm de fir vizibili. Prin alegerea unei sigurante potrivite se obtine si pornirea si oprirea consumatorului o data cu contactul. ............ Enjoy. Cat de mare ar trebui sa fie siguranta si unde ma sfatuiesti sa conectez firul in panou de sigurante la un golf mk5 ca sa alimentez un plazer auto, in speta Alpine IXA-W404R. Ma refer unde sa conectez ACC, evident. Observ aici in schema de connectare ca playerul are deja o siguranta de 10A pe linia pezitiva spre baterie. Are sens sa pun si aici o siguranta tot de 10 A sau mai mica. Edit: As putea sa conectez direct firul fara siguranta, dar montat dupa o siguranta tot de 10A. In asa fel incat daca linia aia se suprasolicita fie din pricina playerului, fie din pricina circuitului "gazda" sa se arda siguranta? [ http://img198.imageshack.us/img198/7388/connectionscheme.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by ksian, 30 June 2009 - 12:23. |
#10
Posted 30 June 2009 - 15:13
G5 e practic masina mea ca infrastructura, si playerul nu mai are un + pe accesorii si unul permanent ca la conexiunea clasica, are doar permanent si asculta pe CAN cand ar trebui sa porneasca, sa se inchida, etc
S-o luam in ordine. Ai nevoie de un + permanent, pe asta il ai in manunchiul din spatele unitatii, gata tras, are siguranta in panoul din stanga bordului, nu-s probleme. + pe accesorii e nevoie sa il iei de undeva, si e cam problematic, caci consumatorii pe contact sunt taiati cand rotesti cheia inapoi, deci nu vei putea sa stai in masina si sa asculti muzica dupa ce-ai oprit motorul, fara contact pus. Cel mai bun scenariu (dar trebuie sa vanezi un pic dupa culoarea firului) e sa interceptezi + geamurilor electrice. Alea le taie abia cand ai deschis o usa, deci ti s-ar stinge casetofonul cand deschizi usa, mult mai bine decat alternativa. Daca nu consideri ca merita/nu te deranjeaza/nu reusesti ca anterior, identifica siguranta ventilatorului aerotermei, ar trebui sa fie una mare, cred ca 30A, poate fi supraincarcata cel mai in siguranta cu cat ai tu nevoie, eventual ca sa fii perfect protejat foloseste-o numai ca sa comanzi un releu normal deschis ce intrerupe si cupleaza o adoua alimentare legata tot la + permanent din bord al cd original. Siguranta aia de-acolo ar fi bine s-o lasi, e dimensionata dupa grosimea conductorului din cd player, probabil si atunci in lipsa ei se pot duce trasee marunte pana sa sara siguranta mare. Bineinteles, sunt cazuri foarte rare cand se intampla, dar e bine sa fii precaut. |
|
#11
Posted 30 June 2009 - 21:41
#12
Posted 02 December 2011 - 23:19
Am citit multe nazbatii pe forumuri. Dar ceea ce am citit aici a intrecut imaginatia mea...limitata.
Sa faci improvizatii electrice?!?! La o masina?!?! E curata nesocotinta ( spun asta , asa, eufemistic, sa nu ma "arda" moderatorul...). Oare inconstientul s-a gandit ca in cazul oricarui incident / accident asigurarea CASCA va fi NULA?! Da, e adevarat, daca va fi avand... In plus initiatorul topicului - se vede clar- dar si altii nu au cunostinte de electrotehnica. Iar alegerea unei sigurante este o problema spinoasa chiar si pentru specialisti. Si asa se intampla ca unele masini sa ia foc iar ca sa mai faci improvizatii inseamna sa cresti riscul unui incendiu. Nespecialistii nu stiu care este rostul unei sigurante. Alegerea acesteia NU are nicio legatura nemijlocita cu consumul receptorului electric. Ea are ROLUL de protectie la SCURTCIRCUIT; or cest lucru se intampla la contactul /contactele direct/directe dintre faza si nul sau intre mai multe conductoare. |
#13
Posted 08 January 2012 - 23:24
Bai, prietene, debitezi prostii pe un topic inactiv de mai bine de 2 ani si jumatate ...
Quote Alegerea acesteia NU are nicio legatura nemijlocita cu consumul receptorului electric. Ea are ROLUL de protectie la SCURTCIRCUIT. Iar alegerea unei sigurante este o problema spinoasa chiar si pentru specialisti. Specialistule, care-i fenomenul care se petrece la scurtcircuit ? Nu cumva creste curentul peste valoarea admisa de fuzibilul din siguranta si tocmai de aceea se arde ? Cam care-i rolul calibrarii sigurantelor la 5/10/15/20/etc Amperi ? Nu cumva ca sa se arda daca valoarea curentului prin circuit o depaseste pe cea inscrisa pe siguranta ? Cum poti spune asemenea prostii, si, mai ales si cu litere rosii ? Da-ti o palma si nu ma intra pe discutii tehnice. Ce-i atata teorie ? Auzi, problema spinoasa chiar si pentru specialisti ... Stii de ce este inscrisa cifra aia pe siguranta ? Puneti, bre un moderator pe aici ! Edited by cristi.r, 08 January 2012 - 23:24. |
#14
Posted 27 January 2012 - 22:27
cristi.r, on 8th January 2012, 23:24, said: Bai, prietene, debitezi prostii pe un topic inactiv de mai bine de 2 ani si jumatate ... Specialistule, care-i fenomenul care se petrece la scurtcircuit ? Nu cumva creste curentul peste valoarea admisa de fuzibilul din siguranta si tocmai de aceea se arde ? Cam care-i rolul calibrarii sigurantelor la 5/10/15/20/etc Amperi ? Nu cumva ca sa se arda daca valoarea curentului prin circuit o depaseste pe cea inscrisa pe siguranta ? Cum poti spune asemenea prostii, si, mai ales si cu litere rosii ? Da-ti o palma si nu ma intra pe discutii tehnice. Ce-i atata teorie ? Auzi, problema spinoasa chiar si pentru specialisti ... Stii de ce este inscrisa cifra aia pe siguranta ? Puneti, bre un moderator pe aici ! ce tot o aburiti cu amperi ,fusibili si alte fleacururi ,pe bune vreau sa schimb siguranta la un stingator de incendiu cu praf chiar i-mi trebuie una asa de precis calibrata ??? intreb si eu ca vad ca santeti specialisti. |
#15
Posted 27 January 2012 - 22:30
Tie i-ti trebuie o galeata de curent pentru a putea schimba siguranta aia de care zici.
|
|
#17
Posted 16 February 2012 - 20:42
cristi.r, on 8th January 2012, 23:24, said: Specialistule, care-i fenomenul care se petrece la scurtcircuit ? Nu cumva creste curentul peste valoarea admisa de fuzibilul din siguranta si tocmai de aceea se arde ? Cam care-i rolul calibrarii sigurantelor la 5/10/15/20/etc Amperi ? Nu cumva ca sa se arda daca valoarea curentului prin circuit o depaseste pe cea inscrisa pe siguranta ? Cum poti spune asemenea prostii, si, mai ales si cu litere rosii ? Da-ti o palma si nu ma intra pe discutii tehnice. Alt specialist. O fi crescand curentul peste valoarea admisa de fuzibil, cum zici tu. Ala nu creste, la scurt e cat debiteaza bateria masinii. Siguranta se alege in functie de consumul auxiliarului, tot odata si sectiunea firului sa reziste la acel amperaj. In caz de scurt siguranta trebuie sa se arda inaintea firului. Nu poti folosi siguranta de 30 amperi pe fir de 0,25 mm. La primul scurt firul ala se topeste si da foc la tot ce atinge iar siguranta va sta bine mersi intreaga. Viceversa, ai consumator puternic, folosesti fir de 16 mm dar pui siguranta de 5 amperi. Te las pe tine sa ghicesti ce se intampla. Se pot face modificari ale instalatie, dar cu cap, nu aiurea in papusoi cu berica la indemana, chiar de inegalabila progenitura lu' nea caisa. Ca asa a vazut el pe iutub si ca ia zis un specialist. Edited by Super Chief, 16 February 2012 - 20:43. |
#18
Posted 16 February 2012 - 23:47
Super Chief, on 16th February 2012, 20:42, said: Ala nu creste, la scurt e cat debiteaza bateria masinii. Acum explica si tu ce-ai vrut sa zici in fraza aia. Dupa aceea, mai vad daca-ti permit sa te tragi de sireturi cu mine, ok ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users