Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"DIY" UPS 12V - Scoate cu...

Grafic in excel

Extensie de browser care sa reduc...

Priza smart monitorizare consum e...
 Unde reclam spamul electoral?

Putem avea incredere in Victor Or...

Inel de logodna

Programare weekend
 Profit News scos din grila RCS...

Piulite rare

Sistem rezidential Sigenergy

Reparare windows 7
 Ma doare urechea la zgomote puter...

Recomandare camera monitorizare i...

Recomandare aparat de sudura cu s...

Publicarea unor sondaje de opinie...
 

Imi este frica la volan

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
225 răspunsuri în acest subiect

#127
jihadu

jihadu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.377
  • Înscris: 19.01.2007

 costamaya, on Mar 17 2008, 18:10, said:

E posibil sa am ceva la "mansarda"...:(
La cateva luni dupa ce am terminat scoala (deci acum multa vreme :D ) am condus masina unui amic din centru de la Universitate pana acasa, in Drumul Taberii, la ora de varf si pe tocuri....... :rolleyes: Nu am avut decat foarte putin trac care mi-a disparut.
Acum insa :huh:


Poate ca ar fi bine ca sa mai iei niste ore , 6 -8, chiar daca ai carnet(multi fac asa).

mare grija la trecerile de pietoni..
sa nu faci manevre bruste si mai ales fara sa fii 100% sigura ca manevra facuta e sigura (schimbatul benzilor, de exemplu)

Si vad ca au subliniat toti, o tona de teorie si de sfaturi de pe SP nu fac cat 5 minute de condus :rolleyes:

Editat de jihadu, 17 martie 2008 - 18:16.


#128
melcu79

melcu79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.325
  • Înscris: 22.03.2006
Am permis de pe 17 aprilie 2000, pana in octombrie 2007 am mers cam 200 Km.
In perioada asta am zgariat masina cuiva  si de atunci am refuzat sa merg cu alta masina, daca nu e a mea.

In octombrie 2007 mi-am luat masina si pana acum am aproape 6000 Km (in perioada asta a stat cam 1 luna degaeaba, adica nu m-am atins de ea).

Concluzie: stiu cum e, diferenta e ca eu sunt baiat si cica noi ar trebui sa ne pricepem. :D

Fa ti curaj si mergi, cu cineva in dreapta daca e nevoie, dar cineva care sa nu te cicalesca.
Si mergi,caci asa capeti automatismele de care ai nevoie ca sa conduci: (nu sa devii sofer, pana acolo mai e !) sa schimbi vitezele, sa stii mereu ce se intampla in jurul tau.

Eu am o rugaminte, si acum si dupa ce te inveti cu mersul, sa nu iti fie rusine sa iti ceri scuze, e mare lucru si cum spunea un coleg de pe un alt forum: sa nu mergi mai repede decat poate sa mearga ingerul tau pazitor!

Editat de melcu79, 17 martie 2008 - 18:34.


#129
costamaya

costamaya

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 156
  • Înscris: 26.02.2008

 Marius3k, on Mar 17 2008, 18:13, said:

P.S: sa stii ca experienta la volan nu se capata pe forum!  :rolleyes:
Evident :)
Tin totusi sa va multumesc pentru ca m-ati facut sa realizez ca frica e ceva normal si pentru ca mi-ati dat multe "tips & tricks" sa rezolv problema. Si a fost interesant si incurajator si sa aud alte povesti de inceputuri :lol: Pe sistemul uite ca si vecinului i-a murit capra candva ^_^
Nici nu ma asteptam la atatea pareri :coolspeak:

 melcu79, on Mar 17 2008, 18:19, said:

Eu am o rugaminte, si acum si dupa ce te inveti cu mersul, sa nu iti fie rusine sa iti ceri scuze, e mare lucru !
Promit ca n-o sa-mi fie rusine ;)  :)

#130
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 26.224
  • Înscris: 03.12.2005
Sa iti mai spun ceva care merita tinut minte.

- Tot ce nu poti vedea ca e ok considera ostil. Niciodata nu incerca sa te plasezi intr-un loc (banda, intersectie, etc) daca nu poti sa te asiguri ca altceva nu va trece pe acolo. E mai bine sa te opresti pe avarii si sa te uiti in jur decat sa intri la orb.
- Cand schimbi banda uita-te nu numai pe banda de langa tine, ci si pe urmatoarea. Se poate intampla ca si cel de pe cealalta parte a benzii libere sa vrea sa ocupe acelasi loc cu tine in acelasi timp.
- Nu fi crispata. Asigura-ti o pozitie corecta si comoda in scaun si nu strange volanul. Cu cat il tii mai relaxat cu atat vei simti mai multe despre starea drumului prin coloana de directie.
- Uita-te periodic in oglinzi, chiar daca nu intentionezi sa faci o manevra. Vei fi mai linistita stiind ce e in jurul tau.

Ca sa nu uit, exerseaza franarea pentru reducerea vitezei (fara ambreiaj) si franarea pana la oprire, calcand ambreiajul cand motorul incepe sa tremure.

Spor :)

#131
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.732
  • Înscris: 10.04.2004

 sebulbus, on Mar 17 2008, 20:41, said:

si franarea pana la oprire, calcand ambreiajul cand motorul incepe sa tremure.
Adica pe la vreo 15-20 de km/h poti sa il calci, ca sa nu mai stai incordata sa vezi cand incepe sa tremure :)

#132
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 26.224
  • Înscris: 03.12.2005
E bine sa experimenteze singura intr-un loc pustiu, eventual chiar sa omoare motorul franand fara sa calce deloc ambreiajul.
Pe a mea soferita pana n-am pus-o sa franeze de 2-3 ori pana cand murea motoru' n-am reusit s-o fac sa inteleaga cand trebuie sa debreieze. De pe la a3a incercare incolo calca singura ambreiaju' ca ii parea rau sa tot chinuie masina :)

#133
costamaya

costamaya

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 156
  • Înscris: 26.02.2008
Goofy si Sebulbus :first:
Chiar, vroiam sa va intreb, asa, offt, cum e mai bine, apropos de franarea la stop (pt ca vad ca aveti f multa experienta :P  )
Husbandul insista sa o scot din viteza din timp si apoi sa apas frana, eu prefer sa fac pe dos, sa apas pedala si apoi sa scot din viteza.
Asa m-a invatat pe mine instructorul ca ar fi mai sigur. Husbandul vrea sa ma invete cum stie el, ca cica asa se conduce sofereste :huh:
O fi mai bine asa cum zice? :huh:

#134
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.732
  • Înscris: 10.04.2004
Eu unul sunt adeptul sa o las sa curga in viteza, franand progresiv si cand incepe sa tremure, o scot din viteza si in 1m-2 se opreste. Asa m-am obisnuit, mi se pare mai comod si mai ok si ai si economie de carburant :P

#135
costamaya

costamaya

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 156
  • Înscris: 26.02.2008

 Goofy, on Mar 17 2008, 21:02, said:

Eu unul sunt adeptul sa o las sa curga in viteza, franand progresiv si cand incepe sa tremure, o scot din viteza si in 1m-2 se opreste. Asa m-am obisnuit, mi se pare mai comod si mai ok si ai si economie de carburant :P
De ce mi-o fi zis instructorul ca e periculos totusi? :huh:

#136
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.052
  • Înscris: 06.04.2007
Nu.  :rolleyes:
Cel mai bine e sa experimenteze ceea ce a uitat (daca e asa de grav) cu cineva langa ea. Poate sa mearga in poligon (fostu) si orice altceva, dar cu cineva care sa aibe  rabdare sa explice ce si cum. Eu nu am.
Fata mea cand a luat masina a mers cu tr. 1 la 4-5000 rot/min ca cica nu-i suna urat motorul...deci sunt cazuri si cazuri. Musai cineva care sa explice ''ce si cum''.

#137
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.732
  • Înscris: 10.04.2004
Stai ca nu am inteles. Cum zice sotul si cum zice instructorul? Ce pedala zicea instructorul sa apesi?

#138
costamaya

costamaya

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 156
  • Înscris: 26.02.2008

 Goofy, on Mar 17 2008, 21:06, said:

Stai ca nu am inteles. Cum zice sotul si cum zice instructorul? Ce pedala zicea instructorul sa apesi?
Pai deci instructorul zice intai sa pun frana si apoi sa scot masina din viteza; sotul zice sa o scot intai din viteza si apoi sa franez.
In fine, eu si limbajul soferistic :newblush:
Forget about it, important e ca nu intru in altul.

#139
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.732
  • Înscris: 10.04.2004

 costamaya, on Mar 17 2008, 20:10, said:

Pai deci instructorul zice intai sa pun frana si apoi sa scot masina din viteza; sotul zice sa o scot intai din viteza si apoi sa franez.
In fine, eu si limbajul soferistic :newblush:
Forget about it, important e ca nu intru in altul.
Pai asta ziceam si eu, cum zice instructorul. Si finalitatea ai inteles-o :D

#140
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.862
  • Înscris: 13.10.2006
Daca ti-e frica se datoreaza in mare masura sotului.
Incep sa cred ca pe Forum se aud si multe sfaturi bune si chiar poti sa inveti ceva despre condus...
Normal ca nu trebuie sa scoti din viteza de la distanta...Oricum, sa nu te sui in vreo masina cu cutie automata, ca nu te mai dai jos! :P

#141
costamaya

costamaya

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 156
  • Înscris: 26.02.2008

 Octavian___28, on Mar 17 2008, 21:06, said:

Nu.  :rolleyes:
Cel mai bine e sa experimenteze ceea ce a uitat (daca e asa de grav) cu cineva langa ea. Poate sa mearga in poligon (fostu) si orice altceva, dar cu cineva care sa aibe  rabdare sa explice ce si cum. Eu nu am.
Fata mea cand a luat masina a mers cu tr. 1 la 4-5000 rot/min ca cica nu-i suna urat motorul...deci sunt cazuri si cazuri. Musai cineva care sa explice ''ce si cum''.
Nu am curaj sa merg singura, stiu ca majoritatea asta mi-a sugerat, mi-e prea frica sa nu fac vreo prostie.  :newblush: merci pt parere.

#142
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 26.224
  • Înscris: 03.12.2005
E bine sa te obisnuiesti sa franezi cu masina in viteza.

Explicatiile sunt multe, dar cel mai important va fi ca tu vei prinde curaj, vei merge mai repede, si va veni ziua cand va trebui sa franezi de urgenta. Ori cand masina e scoasa din viteza motorul e la relanti, si pompa de servo va genera mai putina presiune pentru asistare, ceea ce inseamna ca o parte mai mare din forta aia de franare va trebui sa vina de la piciorul tau, decat daca ar fi fost masina in viteza.
In afara de asta, cand iei piciorul de pe acceleratie si motorul contribuie la forta de franare, pana in apropierea turatiei de relanti, cand trebuie sa calci ambreiajul.
E bine sa stii ca frana de motor are si alte benefice, in ce tine de stabilitate. Suplimentand franarea pe fata scade tendinta botului masinii de a oscila lateral, oscilatie care se amplifica cu fiecare perioada. Prin comparatie, "reisarii" care trag frana de mana mai ajung si prin stalpi din cauza ca distribuie forta de franare pe spate, lucru care amplifica efectul miscarilor volanului. Daca mai pui la socoteala si ca frana de mana poate sa nu lucreze egal pe ambele roti... mai bine ii dai la sot peste mana. :)

#143
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.732
  • Înscris: 10.04.2004
Sinteza celor zise de sebulbus ar fi ca daca o ai in viteza cand franezi, te ajuta si frana de motor, si exista sanse mai mici sa iti derapeze, mai ales iarna :)

Editat de Goofy, 17 martie 2008 - 21:21.


#144
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.052
  • Înscris: 06.04.2007

 costamaya, on Mar 17 2008, 21:12, said:

Nu am curaj sa merg singura, stiu ca majoritatea asta mi-a sugerat, mi-e prea frica sa nu fac vreo prostie.  :newblush: merci pt parere.

mi-e prea frica sa nu fac vreo prostie asta e cea mai mare tampenie de la care plecati. De ce? Oricine poate face o prostie. Si ce daca faci o prostie??? Si eu fac prostii la volan, nu o lua ca o condamnare.
Aici parca va pierdeti toate, vaiii, am facut ceva ilegal (de parca nu ati face) DAR nu va pierdeti, mergeti inainte!

PS: eu de aproape una luna merg cu o colega la servici si am remarcat ca soferii (noi adica...) dau prioritate fara claxoane, chiar daca greseste (normal ca mai este unu care sa dea un claxon si don nou...vaiii, greseala, FAlS) si se descurca de minune.

Editat de Octavian___28, 17 martie 2008 - 21:34.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate