Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Ulei vs Ulei (5W40 - 5W30)

- - - - -
  • Please log in to reply
209 replies to this topic

#19
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
closchkutza
nu vreau sa intru in polemici, mai ales ca la vechea masina am folosit numai ulei 10w60 desi producatorul recomanda 10w40. dar era o masina veche si nu imi pasa decat sa vad acul indicator al presiunii uleiului in jurul valorii de 8 bar cand apa avea 90 de grade. nu-mi pasa prea mult ca aceea era doar presiunea de la iesirea din pompa de ulei, acolo unde este sonda, iar canalele de ungere nu au fost dimensionate pentru un ulei cu o vascozitate atat de mare si nici ungerea prin barbotare nu se mai facea asa cum a socotit-o producatorul motorului.
in rest, intre 5w40 si 0w40 si eu l-as alege pe al doilea. l-as alege asa, ca pare mai bun pe hartie chiar daca se spune ca uleiurile cu diferenta mai mare intre indicii de vascozitate sunt mai dopati cu polimeri si din cauza asta pot provoca ceva probleme. repet, 0w40 este un ulei bun si teoretic l-as prefera in locul lui 5w40.

crede-ma, in ultimii 5 ani am cumparat mai mult ulei decat au consumat toti userii de pe softpedia pentru ca (printre altele) cam cu asta ma ocup. norocul meu ca nu trebuie sa il si vand, ca m-as umple de draci la fiecare client care isi imagineaza ca uleiul e cu atat mai bun cu cat e mai subtire la rece/mai gros la cald si care trece cu vederea un pret dublu de achizitie si un consum de combustibil cu 0,5 litri la suta de km mai mare, doar pentru ca pe hartie suna mai bine caracteristicile uleiului pe care i s-a pus lui pata.

russell
nu exista mobil s 5w40, exista doar mobil synt s 5w40 (si special v, care indeplineste norma 50501).

pentru octavian: omule, masina ta va functiona si cu 5w40 si cu 5w30 si cu 0w40. eu in locul tau as alege 5w30 pentru ca asigura aceeasi protectie ca si celelalte, este mult mai prietenos cu catalizatorul tau (vorbesc aici de esp formula), iti asigura un consum de combustibil minim si nu in ultimul rand pentru ca "fraierii" aia care au construit motorul au decis sa ii puna asa ceva din fabrica, atunci cand este vandut in romania.

Edited by erik, 05 February 2008 - 18:12.


#20
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Stii ca matizul vine din fabrica cu ulei 10w30? Vrei sa-mi spui ca asta este uleiul cel mai potrivit pentru motorul matizului(am luat exemplul asta pentru ca este mai la indemana)?

Ce dezavantaj are un ulei mai gros un pic pe timp de vara, cu temperaturi destul de mari(inregistrate la noi in tara) asupra unui motor care sta o perioada indelungata la relanti, in trafic, cu schimbari de regim dese?
Ce avantaje are folosirea unui ulei mai subtire in aceleasi conditii?

Aici nu se iau in calcul eventualele cresteri/scaderi de consum, insignifiante, as spune eu.


Edit: Pai orice ulei sintetic, multigrad, este dopat cu polimeri. In cazul acesta consideri ca ar fii mai bine sa folosim uleiuri minerale?

Edited by closchkutza, 05 February 2008 - 18:32.


#21
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View Posterik, on Feb 5 2008, 07:08, said:

russell
nu exista mobil s 5w40, exista doar mobil synt s 5w40 (si special v, care indeplineste norma 50501).

pentru octavian: omule, masina ta va functiona si cu 5w40 si cu 5w30 si cu 0w40. eu in locul tau as alege 5w30 pentru ca asigura aceeasi protectie ca si celelalte, este mult mai prietenos cu catalizatorul tau (vorbesc aici de esp formula), iti asigura un consum de combustibil minim si nu in ultimul rand pentru ca "fraierii" aia care au construit motorul au decis sa ii puna asa ceva din fabrica, atunci cand este vandut in romania.

E corect ca nu exista mobil s 5w40. Am gresit eu cand am scris. Cand am dat vascozitatile alea se refereu la mobil synt s 5w40 pe care l-am scris bine.

Eu mi-am spus parerea si daca parerea mea ajuta pe cineva atunci bine daca nu.....

Daca 5W30 asigura aceasi protectie ca si celelante atunci nu ar mai avea rost ca sa se mai fabrice si alte tipuri de ulei. Hai sa punem toti numai 5W30. Sant date si celelante uleiuri ca o optiune si tu trebuie sa alegi pe cea mai buna pt masina ta in functie de temperaturi, etc, etc si in functie de buget.... Dar asa cum se vede cea mai buna varianta e 0w40 pentru masina lu Octavian. Iar dupa parerea mea, urmatorul in lista ar fi 5W40 tinand cont de ce am spus in postul precedent:(La rece, poti proteja motorul de overprerssure mergand incet la turatii joase pana se incalzeste... dat cum poti proteja motorul la temperaturi inalte? Numai cu un ulei bun cu vascozitate mai maricica la cad!!).

Eu nu spun ca "frierii" care au facut motorul nu stiu ce spun! Dar tine cont ca:
1. Interesul unui producator e ca motorul respectiv sa tina un pic mai mult decat garantia....
2. Intervin bani si profitul producatorului. Un 5W40 e mai scump ca un 5W30. Daca interesul e cel de la punctul 1 atunci pe care crezi ca il va alege producatorul? Minimul din punct de vedere al banilor dar care sa asigure si regula 1.
PS:
Raspunde-ti la intrebarile pe care ti le-a pus closchkutza

Edited by Russell, 05 February 2008 - 19:49.


#22
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Posterik, on Feb 5 2008, 18:08, said:

pentru octavian: omule, masina ta va functiona si cu 5w40 si cu 5w30 si cu 0w40. eu in locul tau as alege 5w30 pentru ca asigura aceeasi protectie ca si celelalte, este mult mai prietenos cu catalizatorul tau (vorbesc aici de esp formula), iti asigura un consum de combustibil minim si nu in ultimul rand pentru ca "fraierii" aia care au construit motorul au decis sa ii puna asa ceva din fabrica, atunci cand este vandut in romania.

Asta l-am ales  :rolleyes:   (5W30)
Indeplineste cele mai inalte norme cerute in teste dupa ACEA si API (normele europene si americane pt. eventualii necunoscatori), adica A5, B5...
Din start, daca te uiti pe eticheta (nu scrie nimic in romana/moldova, turca sau rusa, dar scrie in engleza ''approved for the demanding specifications of VW,BMW, Mercedes Benz (pe SyntS 5W40 nici vorba).
Alta chestie: aprobat de BMW Longlife 2004.
A costat o lopata de bani (dublu fata de SyntS 5W40).

PS: exista si Mobil 1 5W40, dar e pt. diesel (Delvac, rar la noi)
PPS: daca vreti vascozitate ''maricica'' la cald, bagati doua tuburi de aditivi d-aia 2+2 (e vreo 10 lei tubu) si ati terminat problema. La un motor nou, nu ai nevoie de vascozitate mare. Daca uleiu isi respecta caracteristicile, at. totul e ok.

La un motor supus mai tot timpul la turatii mari, nu se mai pune problema consumului.
In acelasi regim de mers, facem pariu ca un 5W50 pus in acelasi motor, vei avea un consum de carburant mai mare??
Un 5W50 poate avea si 17 coef. de vascozitate, adica prea mult. Nu mai fiti asa de obsedati de vascozitate, am spus exista solutii...doua tuburi de aditivi 2+2 (asta ca sa fiti siguri) sau un ulei mineral de toata jena care la 100grC are vascozitate 19-20.

Edited by Octavian___28, 05 February 2008 - 21:19.


#23
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007

View PostOctavian___28, on Feb 5 2008, 14:52, said:

Producatorul foloseste DaciaOil 5W30, dar recomanda si 0W30/0W40; 5W30/5W40/5W50; 10W30/10W40/10W50...

Nu-i chiar asa (ce am bolduit). La rece da, e bine sa fie cat mai mica vascozitatea, dar la cald prea mare nu e bine, mai ales la motoarele de generatie ceva mai noua (daca te uiti la un mineral, sau un ulei mai slabut ai sa vezi ca are vascozitate la 100gr.C de 17-19...). De ce? Pai lucru mecanic e mai mare, inutil, de unde si un consumul sensibil mai mare de carburant.

Apropo de treaba asta: Mobil 5W40 are 14,1 la 100gr.C, Mobil 5W30 are 12,1 parca...dar asta nu-l face mai inferior neaparat.

De vreun an, Dacia recomanda Elf pt Logane ;)

#24
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Daaa, asa scrie si pe carnetu de intretinere ''Dacia recomanda Elf''. :)
Ai pile pe la reprezentante? Eu iti spun sincer ce mi s-a spus in plin service: nu e bun Elfu, uite asa cum auzi.  :huh: Spun ca nu-l poti pune pe acelasi calapod cu Castrol, Mobil...sunt doar pareri de Gica-stie-tot.
Eu cred totusi ca e bun...dar nu extraordinar.  :D

#25
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Am pile, dar nu printre semi-analfabetii din reteaua Dacia supranumita "Asa face toate, domle, ce vrei la banii astia?"
Nu ma pricep la seuri de motoare, dar bunul simt imi spune ca nu degeaba Renault e pe felie cu Elf.
De asemenea, eu am preferat sa schimb uleiul mai des punand unul relativ modest ca performante trambitate prin reclame decat sa imi sparg creierii intrebandu-ma de ce e ala asa scump. Mai ales cand vorbim de o masina ieftina, dotata cu motoare care nu au rupt gura lumii.

Edited by valeriu.b, 05 February 2008 - 21:37.


#26
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
aoleu, in ce m-am bagat? am ajuns eu versus toata lumea pe aici :D

russell:
mi-am dat seama ca ai vrut sa spui synt s, dar n-am mai editat.
1) cu interesul producatorilor de a se strica masina dupa garantie am mari dubii. societate de consum ca societate de consum, dar nici chiar asa... cel putin nu cat timp mai exista exista notiunea de reputatie.
2) 5w40 nu e mai scump decat 5w30. niciodata. in afara de motoarele pd de la VW, putini constructori folosesc altceva la prima umplere in afara de 5w30, care chiar e mai scump decat 5w40.

closchkutza:
uleiul 10w30 nu mai este produs de marile companii. nu vei mai vedea asa ceva la castrol, mobil, aral. si da, matiz vine cu un 10w30 dubios, care se schimba obligatoriu dupa primii 1000 de km. si stii asta foarte bine.

un ulei cu vascozitate mai mare are dezavantajul de a fi mai gros si degeaba, deci creste aiurea consumul si implicit poluarea produsa de motorul care il utilizeaza. oricat de cald ar fi afara, motorul (daca este in perfecta stare) va lucra la aceeasi temperatura, deci nu are rost sa ii pui un ulei mai gros ca masura de siguranta. sunt curios, de cate ori ti-a trecut acul de temperatura de linia din mijloc la matiz?
uleiul mai subtire va fi din ce in ce mai mult folosit, producatorii de motoare avand tot interesul sa calculeze sistemul de ungere al motoarelor astfel incat sa poata functiona cu uleiuri mai subtiri... mai ales acum cand se pune accentul pe optimizarea consumului si reducerea poluarii. ar trebui sa fii fericit ca motorul tau poate functiona cu un 5w30 in loc de 5w40 sau 0w40.
0w40 este un fel de multifunctional, care le face pe toate, dar... ca orice multifunctional are dezavantajele lui. adica durata mai scurta de viata data in principal de depunerile pe care le produce in timp datorita dopajului puternic. vanzarile de 0w40 sunt destul de reduse si nu din cauza pretului ci din cauza ca din ce in ce mai multi producatori nu recomanda folosirea uleiului respectiv in motoarele lor. de exemplu castrol: la schimbarea gamei de produse de anul trecut, a incadrat uleiul 0w40 in categoria "sport", deci nu pentru utilizare normala. vezi castrol edge sport 0w40.

daca citeai cu atentie, ai fi vazut ca recomand intre un ulei mai dopat si unul mai putin dopat pe cel din urma. si nu numai eu, ci toti producatorii de motoare actuali. nici vorba de uleiuri minerale. deci intre un 5w30 si 0w40 l-as alege oricand pe primul (repet, pentru un motor in buna stare care nu consuma ulei si la care se specifica ca poate functiona cu ambele caracteristici).
supraprotectia data de un ulei mai gros este o meteahna daciota paguboasa. la un motor care consuma ulei se poate pune ceva cu indice de vascozitate mai mare, dar e pacat sa-i faci asa ceva unui motor nou, in stare buna de functionare. sustin asta la orice ora, desi timp de 4 ani am folosit exclusiv 10w60 (cel mai dopat ulei de motor ever).

matizul tau merge ok cu 0w40. nu contest asta. crezi ca ar merge mai putin bine cu 5w30? cu siguranta nu. ai consuma ceva mai putin combustibil daca ai folosi 5w30? cu siguranta da. te-ar costa mai putin un schimb de 5w30? sigur ca da. acum spune-mi tu avantajele lui 0w40, in afara de teoretica ungere mai buna in cazul uleiului mai gros valabila pentru motoarele din secolul trecut.


ps: fratilor, nu ma mai faceti sa scriu atat de mult... :D

#27
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postvaleriu.b, on Feb 5 2008, 21:37, said:

..........nu degeaba Renault e pe felie cu Elf.
De asemenea, eu am preferat sa schimb uleiul mai des punand unul relativ modest ca performante trambitate prin reclame decat sa imi sparg creierii intrebandu-ma de ce e ala asa scump. Mai ales cand vorbim de o masina ieftina, dotata cu motoare care nu au rupt gura lumii.

Corect. Dar ce au motoarele care nu au rupt gura lumii cu un ulei bun? Adica daca e motor modest, trebuie si un ulei pe masura?
Sau daca pot pune un ulei (poate doar o idee) mai bun, sa nu o fac?

PS: fratelo merge numai cu uleiu' lor, are 75000 si e ''ceas'' motorul. Dar avem stiluri de condus un pic diferite, adica eu schimb ceva mai sus treapta...asa o schimba si el acum 8-9 ani  :D

Edited by Octavian___28, 05 February 2008 - 22:03.


#28
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Pune, bre, ce, nu te las eu?
Dar... ce asteptari ai platind dublu?
Speri cumva la o dublare a vietii motorului?
Uiti ca buba la Logan nu e nici pe departe motorul ci... stii tu... Te-ai uitat in portbagaj, la contraaripi? :P

Parerea mea...

#29
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Ma asteptam sa ma intrebi ce astept de la motor. :)
NU astept ca prin SF sa se dubleze viata lui, dar pe cat posibil, sa i-o prelungesc, sau sa mearga mai degraba in conditiile date de mine, cat unu' normal (fac referire din nou la fratelo).

PS: n-am chestie d-aia maronie...ruginie... (inca)  :lol:   :o

#30
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View Posterik, on Feb 5 2008, 10:41, said:

aoleu, in ce m-am bagat? am ajuns eu versus toata lumea pe aici :D

russell:
mi-am dat seama ca ai vrut sa spui synt s, dar n-am mai editat.
1) cu interesul producatorilor de a se strica masina dupa garantie am mari dubii. societate de consum ca societate de consum, dar nici chiar asa... cel putin nu cat timp mai exista exista notiunea de reputatie.
2) 5w40 nu e mai scump decat 5w30. niciodata. in afara de motoarele pd de la VW, putini constructori folosesc altceva la prima umplere in afara de 5w30, care chiar e mai scump decat 5w40.

Cu chestia asta chiar ca ai aratat ca nu esti deloc obiectiv in discutia asta......

Daca iei doua uleiuri de la acelasi producator care au acelasi nume adica:
Aral Extra Mega Tronic 5W-30 si Aral Extra Mega Tronic 5W-40 atunci cel cu 5w 40 va fi mai scump! Am scria Aral Extra Mega Tronic ca sa intelegi si sa faci comparatie clara intre doua uleiuri de aceasi calitate dar cu viscozitati diferie. Sa compari mere cu mere si pere cu pere!!!!
La fel ar trebui sa fie si: 0W-30 va fi mai ieftin decat 0w-40 etc etc etc. E cat se poate de logic si cat se poate de normal. Ai nevoie de mai multa tehnologie ca sa faci un ulei care sa se incadreze in norma de "5W" cat si in norma de "40" declat la unul care trebuie sa se incadreze in "5W" si in "30". Nu uita treaba cu merele si perele :D
Cauta si te vei convinge!
Tu compari Mobil1 5W30 cu Mobil S 5W40 E diferenta de clasa intre ele..... ce nu e clar? Tu compari un ulei de ultima generatie cu un ulei de generatie mai veche si te intrebi de ce apar diferente de pret intre ele  :lol:  :lol: .........

#31
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View Posterik, on Feb 5 2008, 21:41, said:

aoleu, in ce m-am bagat? am ajuns eu versus toata lumea pe aici :D

russell:
mi-am dat seama ca ai vrut sa spui synt s, dar n-am mai editat.
1) cu interesul producatorilor de a se strica masina dupa garantie am mari dubii. societate de consum ca societate de consum, dar nici chiar asa... cel putin nu cat timp mai exista exista notiunea de reputatie.
2) 5w40 nu e mai scump decat 5w30. niciodata. in afara de motoarele pd de la VW, putini constructori folosesc altceva la prima umplere in afara de 5w30, care chiar e mai scump decat 5w40.

closchkutza:
uleiul 10w30 nu mai este produs de marile companii. nu vei mai vedea asa ceva la castrol, mobil, aral. si da, matiz vine cu un 10w30 dubios, care se schimba obligatoriu dupa primii 1000 de km. si stii asta foarte bine.

Uleiul ala dubios este Daewoo a.k.a Total. Nu se schimba obligatoriu la prima mie de km, ci este doar o recomandare.

View Posterik, on Feb 5 2008, 21:41, said:

un ulei cu vascozitate mai mare are dezavantajul de a fi mai gros si degeaba, deci creste aiurea consumul si implicit poluarea produsa de motorul care il utilizeaza. oricat de cald ar fi afara, motorul (daca este in perfecta stare) va lucra la aceeasi temperatura, deci nu are rost sa ii pui un ulei mai gros ca masura de siguranta. sunt curios, de cate ori ti-a trecut acul de temperatura de linia din mijloc la matiz?

Nu mi-a trecut niciodata acul de linia de mijloc, nici nu a ajuns acolo, asta datorita sistemului de racire(saracul, numai el stie ce indura prin bucuresti vara) si a ULEIULUI(care are si rol de racire, chiar daca mult diminuat la masinile moderne). Tu zici ca motorul are aceeasi temperatura, eu zic ca nu e chiar asa. Mergi cu motorul iarna 10 km, salta capota si vezi daca poti sa tii mana pe motor. O sa vezi ca este mai degraba caldut(desi acul de temperatura a ajuns la temperatura de functionare). Fa aceeasi chestie vara. Mai poti tine mana pe el? Te frige numai cand pui mana pe capota, deasupra motorului.

View Posterik, on Feb 5 2008, 21:41, said:

uleiul mai subtire va fi din ce in ce mai mult folosit, producatorii de motoare avand tot interesul sa calculeze sistemul de ungere al motoarelor astfel incat sa poata functiona cu uleiuri mai subtiri... mai ales acum cand se pune accentul pe optimizarea consumului si reducerea poluarii. ar trebui sa fii fericit ca motorul tau poate functiona cu un 5w30 in loc de 5w40 sau 0w40.

La matiz, sincer, chiar nu ma intereseaza ca o sa-mi consume cu jumate de litru mai mult de benzina. Nu mi-am luat masina asta sa fac economie la orice, asa ca zic eu ca merita un ulei de 200/3l odata la 5 luni.

View Posterik, on Feb 5 2008, 21:41, said:

0w40 este un fel de multifunctional, care le face pe toate, dar... ca orice multifunctional are dezavantajele lui. adica durata mai scurta de viata data in principal de depunerile pe care le produce in timp datorita dopajului puternic. vanzarile de 0w40 sunt destul de reduse si nu din cauza pretului ci din cauza ca din ce in ce mai multi producatori nu recomanda folosirea uleiului respectiv in motoarele lor. de exemplu castrol: la schimbarea gamei de produse de anul trecut, a incadrat uleiul 0w40 in categoria "sport", deci nu pentru utilizare normala. vezi castrol edge sport 0w40.

Nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca un ulei modern iti distruge motorul, in timp. Este normal ca polimerii din ulei sa inceapa sa se "desfaca", dar asta se intampla numai cand uleiul nu este schimbat la timp.
Legat de exemplul tau cu castrol:
Attached File  castrol.JPG   194.56K   145 downloads

Legat de faptul ca producatorii nu recomanda acest ulei pentru masinile produse de ei, uite ce aprobari are:
BMW LL-01
Daimler Chrysler 229.3/229.5
Opel Long Life Service Fill GM-LL-A-025
Opel Diesel Service Fill GM-LL-B-025
Porsche Approved
Volkswagen 502.00/505.00,503.01.

View Posterik, on Feb 5 2008, 21:41, said:

daca citeai cu atentie, ai fi vazut ca recomand intre un ulei mai dopat si unul mai putin dopat pii de cel din urma. si nu numai eu, ci toti producatore motoare actuali. nici vorba de uleiuri minerale. deci intre un 5w30 si 0w40 l-as alege oricand pe primul (repet, pentru un motor in buna stare care nu consuma ulei si la care se specifica ca poate functiona cu ambele caracteristici).
supraprotectia data de un ulei mai gros este o meteahna daciota paguboasa. la un motor care consuma ulei se poate pune ceva cu indice de vascozitate mai mare, dar e pacat sa-i faci asa ceva unui motor nou, in stare buna de functionare. sustin asta la orice ora, desi timp de 4 ani am folosit exclusiv 10w60 (cel mai dopat ulei de motor ever).

matizul tau merge ok cu 0w40. nu contest asta. crezi ca ar merge mai putin bine cu 5w30? cu siguranta nu. ai consuma ceva mai putin combustibil daca ai folosi 5w30? cu siguranta da. te-ar costa mai putin un schimb de 5w30? sigur ca da. acum spune-mi tu avantajele lui 0w40, in afara de teoretica ungere mai buna in cazul uleiului mai gros valabila pentru motoarele din secolul trecut.

Eu iti zic ca, facand comparatie intre cum se aude motorul meu si cum se aude alt motor de matiz, cam de aceeasi vechime, al meu este mai silentios decat unul care foloseste 5w30. De ce se intampla asta?

De ce alegerea unui ulei este conditionata de temperatura mediului ambiant unde se foloseste masina? Intreb asta pentru ca tu zici ca oricum motorul se incalzeste la fel, indiferent de temperatura.

Daca ar exista un ulei Mobil 1 5w40, l-as folosi pe ala, dar nu exista decat Synt S 5w40.

Edited by closchkutza, 06 February 2008 - 09:29.


#32
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Amandoua sunt bune (0W40 sau 5W30) cu specificatia ca 5W30 e de generatie mai noua si intruneste mai multe cerinte decat 0W40.
0W40 are BMW LL 2001, 5W30 are BMW LL 2004, dupa cerintele motoarelor 5W30 e conform A5, la 0W40 nici nu spune.
Alt lucru f important: sulfatii, 0,6 parca la 5W30 fata de 1,2 la 0W40. Punctu de fierbere (sau ardere...) mai mare la 5W30 (oare cum vine asta...), vascozitate mai mica la rece, la cald arhisuficienta 12(fata de 14 la 0W40).

504 / 507 fata de 502 / 505 (0W40)

Attached Files

  • Attached File  5W30.pdf   23.17K   113 downloads
  • Attached File  0W40.pdf   1.17MB   62 downloads

Edited by Octavian___28, 06 February 2008 - 10:26.


#33
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
multumesc octavian, m-ai scutit de multe explicatii.

nu exista aral extra mega tronic. exista super tronic m 5w30 care costa dublu fata de aral high tronic 5w40 si aral high tronic f, care de asemenea este mai scump decat aral high tronic 5w40. vorbesc de preturi la importator, nu de magazinul x care vinde mai scump decat tarabagiul y.
inca o veste proasta pentru russell: aral super tronic 0w30 (fie ca este long life sau g) este intotdeauna mai scump decat aral super tronic 0w40.
si inca una: mobil 1 esp formula 5w30 este mai scump decat mobil 1 0w40 (tot la importator)
asta daca vorbim de preturi... desi nu pretul este important atunci cand alegi uleiul pentru masina. important este sa nu arunci aiurea cu banii atunci cand il cumperi. asta tot incerc sa va spun.

sunt ani buni de cand total nu mai produce 10w30 decat pentru camioane si pentru agricultura. poate l-o face doar pentru daewoo, de-aia am spus ca e dubios. oricum 10w30 este un ulei iesit din gratiile tuturor. doar daewoo il mai foloseste, cu recomandarea sa il schimbi dupa 1000 km... si daca nu respecti recomandarea, pierzi garantia.
daca ai sistemul de racire bine pus la punct, aceleasi efecte le vei obtine si cu 5w30. nu iti va creste temperatura, nu ti se va arde uleiul. vezi ce a scris octavian mai sus.
pe mine ma intereseaza cei 0,5 litri la suta de km. nu vad de ce i-as arde aiurea folosind un ulei mai gros decat e nevoie. ma rog, nici tolin n-a reusit sa te convinga sa folosesti 5w30 in matiz asa ca nu vad ce sanse as avea eu. http://www.gmclub.ro...topic=92&st=600

multumesc pentru ca mi-ai dat dreptate cu uleiurile sport. castrol edge 0w40 face parte din aceeasi categorie, sport. faptul ca e recomandat de castrol in locul lui 25w50 nu inseamna ca producatorii de motoare sunt de aceeasi parere... drept dovada, putini pun asa ceva ca ulei de prima umplere. dupa cateva zeci de mii de km se poate pune si 0w40, dar pentru un motor bun e pacat.

comparatia legata de cum se aude motorul e subiectiva. e posibil sa se auda mai bine, 0w40 nu strica ceva in motor... doar consumi mai multa benzina degeaba. si eventual primesti ca bonus niste reziduuri in motor, dar asta nu vei apuca vreodata sa vezi nici tu si nici viitorii proprietari. principalul dezavantaj e consumul.

temperatura mediului ambiant influenteaza mai ales prima caracteristica. adica 0w, 5w, 10w. vascozitatea la cald recomandata depinde in primul rand de tehnologia motorului (cu cat e mai modern, cu atat e mai mica).

cu ce ar fi mai bun mobil 1 5w40 decat mobil synt s 5w40? "1" trecut pe eticheta ar face motorul sa se auda si mai bine? ...ca synt s este un ulei sintetic, ar putea sa treaca fara probleme mobil 1 in loc de synt s.

sustin in continuare ca un motor pe benzina functioneaza la aceeasi temperatura de regim atunci cand este in perfecta stare. e o chestie de termostat/randament. atata doar ca iarna ii ia mai mult timp sa ajunga acolo. amuzanta faza cu "este mai degraba caldut(desi acul de temperatura a ajuns la temperatura de functionare)". daca apa este la temperatura de functionare si uleiul este tot acolo. transferul de caldura prin baia de ulei este atat insignifiant cat si nedorit. in conditii extreme, intr-adevar temperatura exterioara conteaza. mai ales atunci cand e foarte cald... insa e greu de crezut ca o masina poate avea parte de conditii extreme fara ajutorul conducatorului ei (de exemplu urcarea unei pante, pe canicula, in treapta superioara de viteza).


gata, nu mai pot. am obosit. si sunt offtopic cu 0w40, aici se vorbea de 5w30 vs 5w40.
ma predau. oricum sunt satul de uleiuri pana peste cap.

#34
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Stii, in foarte mare parte sunt de acord cu ce ai spus tu si nu incerc sa te fac sa-ti schimbi parerea, poate doar sa ma lamuresc pe mine. Am scris in primul post ca daca as merge in regim de autostrada(macar drum national si tot ar fi bine), as opta pentru 5w30 fara nici o retinere. Dar ma gandesc, oare vara, in Bucuresti, cand stau la relnti cate jumatate de ora pentru un semafor, la o temperatura la nivelul solului de peste 35-40 de grade, uleiul ala subtire, 5w30, isi mai pastreaza proprietatile de ungere? Eu nu sustin ca este un ulei prost sau mai prost decat altceva, eu vreau sa ma lamuresc daca in conditiile specificate de mine, acest ulei mai poate face fata. A se tine cont si de faptul ca motorul matizului(in speta) este unul de turatie, turatie de la care nu ma abtin(pragul de schimbare a treptelor "in every day use" este foarte aprope de 4000rpm si chiar este depasit in unele trepte, inferioare). Asta este marea mea nelamurire.

La matiz nu se impune schimbarea aceea a uleiului, la 1500km, iti spun pentru ca am matiz luat de nou si nu mi-a impus nimeni nimic. Prin impunere a se intelege pierderea garantiei. Il schimbi daca vrei iar asta este recomandarea celor din service. Operatiunea de schimbare a uleiului nu figureaza in graficul de revizie pentru aceasta revizie, care este una gratuita.

De ce nu este bine ca uleiul sa ajute la racirea motorului?

Synt S 5w40 am avut inainte de cel pe care il am acum. Daca masina ramenea nepornita mai mult de 15-16 ore, la pornire se stingea becul de ulei si apoi se aprindea pentru jumatate de secunda. Asta se intampla asta vara, cand era cald afara. Cu cel pe care il am acum nu s-a intamplat ceva de genul asta nici dupa 4-5 zile de stat in frig nepornita. De asta nu-l agreez, sa zic asa.

Edited by closchkutza, 06 February 2008 - 12:13.


#35
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postcloschkutza, on Feb 6 2008, 12:08, said:

Synt S 5w40 am avut inainte de cel pe care il am acum. Daca masina ramenea nepornita mai mult de 15-16 ore, la pornire se stingea becul de ulei si apoi se aprindea pentru jumatate de secunda. Asta se intampla asta vara, cand era cald afara. Cu cel pe care il am acum nu s-a intamplat ceva de genul asta nici dupa 4-5 zile de stat in frig nepornita. De asta nu-l agreez, sa zic asa.

Subscriu. Exact asa patesc si eu la aspirator (am SyntS 5W40 acum..). Dar vezi...inainte de a-l schimba nu m-am uitat sa vad daca tot asa se manifesta (cu becu stins si aprins cateva zecimi de sec, dar asa e, se aprinde pt un timp f scurt).


PS: bai frate da' ce de romane ati scris...aveti timp, nu gluma  :D

#36
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Eu pot sa jur ca mi s-a intamplat asta numai cu Synt S 5w40. Aproape la fiecare pornire ma uit la becurile din bord(oricum nu am altceva de facut). Cu 0w40 mi se stinge becul instantaneu, cum am dat la cheie. Odata chiar, am ratat o pornire(am tinut prea putin) iar cand am pus contactul din nou, becul de ulei era stins, s-a aprins dupa vreo 2 secunde.

@Erik, ramane valabila rugamintea de a-mi explica ce te-am intrebat in postul de mai sus. Nu vreau "flame", vreau mai mult sa ma lamuresc. Nu ma conving raspunsurile de genul "Fa asa, ca asa este mai bine." Nelamuririle mele sunt cele prezentate in acel post(si temerile). Si eu trebuie sa fac revizia luna viitoare si chiar nu stiu ce ulei sa iau. Pe de alta parte m-am si saturat sa le tot schimb, mai ales ca stiu ca nu este bine. Am avut pana acum Daewoo 10w30(cel de rodaj, pana la 1000km), Valvoline 5w40, Mobil Synt S 5w40 si cel de acum Mobil 1 0w40 Protection Formula.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate