Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Are importanta unde este faza sau...

Sunt bune apometrele radio?

SUA intenționeaza sa interzi...

Piscina + pompa + diferential = c...
 Micro sd pentru modulator fm

Izolare fonica, camera cu autoade...

Cum scot peretele alb

Mariri de taxe si tva
 Intrebari legate de AC si functia...

Whole Lotta Rosie vs Whole Lotta ...

Dezavantaje calorifere aluminiu

Baterie moarta !?
 Cadou nedorit. Cum scap de el?

Theo Rose x Domino x Alessandra -...

R.I.P. Donald Sutherland

Problema de soft ...
 

Tot mai multi investitori pariaza pe 200 $ barilul de petrol in decembrie 2008

- - - - -
  • Please log in to reply
287 replies to this topic

#235
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Problema e clar ca devine cunoscuta din ce in ce mai mult.

Ceea ce e bine ca de fapt asta incercam si noi sa facem pe aici, sa lamurim lumea.

Ca e si rezolvabila in termen util, aia e cu totul alta treaba. Deocamdata e bine totusi ca lumea incepe sa constientizeze. Apoi vom putea discuta si despre eventualele masuri.

#236
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
http://en.wikipedia...._oil_equivalent

Quote

The barrel of oil equivalent (BOE) is a unit of energy based on the approximate energy released by burning one barrel (42 U.S. gallons) of crude oil. The US Internal Revenue Service defines it as equal to 5.8 × 106 BTU.   5.8 × 106 BTU59 °F equals 6.1178632 × 109 J or about 1.70 MWh.
http://www.eia.doe.g...s/quickoil.html

Quote

U.S. Petroleum Consumption   20,680,000 barrels/day

Adica 20,680,000 * 365 = 7,548,200,000 barrels/year

Inmultim cu 1,7MWh si ne da 12,831,940,000,000 KWh adica 12,832 billion kilowatt-hours. Socotind cu metoda "sfertului" daca e sa ne luam dupa randamentul crescut al consumului la energia electrica care e de vreo 4 ori mai mare decat al arderii petrolului, iese vreo 3.208 billion kilowatt-hours necesari.

Productia actuala de electricitate a US este de 4,064,701 GWh adica 4,065 billion kilowatt-hours care este produsa acum cu chiu cu vai astfel:

GWh %
Coal 1,990,926 48.9
Petroleum 64,364 1.6
Natural Gas 813,044 20.0
Other Gases 16,060 0.4
Nuclear 787,219 19.4
Hydroelectric Conventional 289,246 7.1
Other Renewable 96,423 2.4
Pumped Storage -6,558 -0.2
Other 13,977 0.3
Total: 4,064,701     100.0

Adica jumatate carbuni, vreo 20% gaz, vreo 20% nuclear, 7% hidro si restul 3% alte maruntisuri.

Ca sa scapi de problema hidrocarburilor trebuie inlocuiti 70% adica vreo 2.900 billion kilowatt-hours din productia curenta cu energie "verde" si apoi adaugati inca vreo 3.208 billion kilowatt-hours necesari pentru inlocuirea consumului de petrol. Asta daca socotim cu randamentul ala de 4 ori mai mare, ca altfel e muuult mai rau.

Cat de realizabila vi se pare treaba asta ?

Edited by flaviand, 16 January 2009 - 08:51.


#237
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Triciclu Pompeo - greutate sub 500kg, 250cc, doua locuri. http://www.webwombat...iclo-pompeo.htm
Cred ca puteau sa-l faca si mai usor...

#238
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 31.12.2006
pagina wikipedia despre masini cu 3 roti. Despre Morgan si de ce masini cu motor si sitem de tractiune de motocicleta sunt o alternativa mult mai realista la reducerea consumului de carburant decat baterii SF cu preturi pe masura am mai postat de cateva ori.
@blimpyway: nu e chiar asa de usor de redus greutatea sub 450-500 kg fara sa maresti mult pretul. O motocicleta "normala", adica nici sport nici cruiser, are 220-250 kg. Un cruiser mare sare de 300. O roata plus suspensia, etc are cateva zeci de kg. Mai pune caroseria, scaunele, sistemul de directie si uite cum ajungi la greutatea aia.
Evident, exista materiale mai usoare (compozite, aluminiu in anumite forme, etc), dar cresti enorm pretul. Compara cat costa un spoiler de plastic sau fibra de sticla si cat costa unul de carbon. La fel la cadru (sasiu) - nu doar ca Al este mult mai scump de cat Fe, dar si prelucrarea este la fel - compara de exemplu sudura in Fe cu sudura in Al.

#239
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
500 de kg pentru un automobil cu doua locuri a realizat Gogu Constantinescu prin anii 20. Avea motor in doi timpi de 6cp, viteza maxima 70km/h, transmisie infinit variabila si consum la drum intins sub 3l/100km.

Prototipul de sub 1l/100km a lui Volkswagen e intr-adevar din materiale exotice, cantareste sub 300 kg dar are toate briz-biz-urile.

Cu motocicletele - poate masa lor e necesara pentru a se mentine intregi la 200km/ora cu un motor de zeci de cai?

Daca pornesti dinspre bicicleta (nu dinspre autoturism) spre un vehicul care sa asigure un minim de caroserie/cadru pentru un plus de siguranta si protectie la intemperii, minim de putere pentru a rula cu (sa zicem) 50km/h prin traficul urban, atunci poate se va ajunge si la greutati mult mai mici.

Primele 3 reprosuri aduse bicicletei:
1.  ca nu poti sa mergi cu ea pe ploaie
2. ca ajungi transpirat la servici
3. ca e foarte periculoasa

Un vehicul care prin caroserie minima  rezolva problema 1., prin motorizare de sub un kwatt rezolva problema 2. si prin
pozitia "in sezlong" cu picioarele inainte + cadru din tuburi imbunatateste foarte mult siguranta ar putea fi util multora (nu zic ca rezolva toate problemele omenirii, doar ca ar putea sa ne ajute pe unii)

Ma refer la velomobile motorizate gen http://www.go-one.us/ sau http://www.optimalri...r-vehicles.html

#240
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
PS - vezi exemplu specificatiile tehnice la Aerorider http://www.aerorider...ecificaties.php - 59 kg + baterii (7kg in versiunea LiFePO4).

#241
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
Personal mi se pare ca e vorba doar de interesele economice ale producatorilor de autoturisme... E foarte simplu pentru un producator major sa produca o chestie gen triciclu cu un motor de 10-15 CP si cutie infinit variabila si cu maxim 2 locuri si bagaje... Viteza maxima ar putea fi limitata la 50 km/ora si in felul asta si securitatea masinii nu mai este atat de importanta sau oricum nu trebuie ingreunata prea mult masina... Caroseria poate fi din materiale compozite sau plastic tratat plus ca se ajunge la o greutate infima in comparatie cu autoturismele de azi... Ma mir ca japonezii nu au scos inca nimic simplu pentru transport personal pentru ca ei sunt mult mai specializati si interesati in asa ceva... Sunt convins ca se poate scoate o masinarie pe 3 roti cu vitexa maxima constructiva de 50 km/ora (eventual limitata), cu 2 locuri si un spatiu foarte mic ptr bagaje si un motor in jur de 10-15 cai putere, totul la un pret sub 5000 Euro... Problema e ca asa ceva ar rupe piata auto pentru ca majoritatea dintre noi (90%) folosim in proportie foarte mare vehicolul doar pentru transport strict urban si eventual mergem si cu masina goala... Pur si simplu producatorii nu au interes sa creeze asa ceva si sa lanseze pe piata una stfel de model... simplu...

#242
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Interesul s-ar putea sa vina cu criza asta.. Daca la scara larga piata va boicota masinile mari, grele si scumpe pret de cateva luni, vor fi nevoiti sa  aleaga intre faliment sau sa ofere vehicule ieftine, usoare si economicoase chiar daca nu vor castiga la fel de mult pe fiecare bucata vanduta.

#243
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
pai deja americanii au terminat-o cu jeepurile alea stil tancheta... deja Ford face strategii sa bage Fiesta pe piata americana :)

revenind la tema costurilor, pe un alt topic pusesem un studiu al Deutsche Bank care demonstra ca la nivel de preturi de productie Dacia Logan costa sub 2000 Euro si un VW Golf in jur de 3000 Euro... In aceasta ordine de idei cu siguranta se poate face un autovehicol cu motor cu ardere interna, pe combustibil fosil adica, ce sa coste sub 5000 Euro si sa consume sub 2 litri pe suta de kilometrii in oras... repet, nu e nevoie de mai mult de 10-15 cai putere in oras pentru o masina mica si automat, datorita vitezelor mult mai mici, si cerintele de securitate nu mai sunt atat de drastice... pana la urma cred ca taurul va fi luat de coarne de una din tarile emergente care momentan plateste imens pentru energie si deja se sufoca datorita lipsei de infrastructura... De aia ma mir ca Japonia, promotoare a curentului mini, nu are inca ceva de genul asta la un pret acceptabil... Vad la Toyota acest IQ http://consumerguide...0-toyota-iq.htm care personal mi se pare interesant dar daca vine la 15 000 de Euro sau hai sa zicem 10 000 deja e prea scump...

#244
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008

 akajohn, on Jan 27 2009, 15:43, said:

pai deja americanii au terminat-o cu jeepurile alea stil tancheta... deja Ford face strategii sa bage Fiesta pe piata americana :)

revenind la tema costurilor, pe un alt topic pusesem un studiu al Deutsche Bank care demonstra ca la nivel de preturi de productie Dacia Logan costa sub 2000 Euro si un VW Golf in jur de 3000 Euro... In aceasta ordine de idei cu siguranta se poate face un autovehicol cu motor cu ardere interna, pe combustibil fosil adica, ce sa coste sub 5000 Euro si sa consume sub 2 litri pe suta de kilometrii in oras... repet, nu e nevoie de mai mult de 10-15 cai putere in oras pentru o masina mica si automat, datorita vitezelor mult mai mici, si cerintele de securitate nu mai sunt atat de drastice... pana la urma cred ca taurul va fi luat de coarne de una din tarile emergente care momentan plateste imens pentru energie si deja se sufoca datorita lipsei de infrastructura... De aia ma mir ca Japonia, promotoare a curentului mini, nu are inca ceva de genul asta la un pret acceptabil... Vad la Toyota acest IQ http://consumerguide...0-toyota-iq.htm care personal mi se pare interesant dar daca vine la 15 000 de Euro sau hai sa zicem 10 000 deja e prea scump...

fiesta va fi vanduta incepand cu 2009 sub forma de sedan :(

se strica stilul american...in cativa ani o sa mi fie dor de toate motoarele lor de 6 7 sau 8 litrii... din pacate o sa moara american musche...

#245
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003

 akajohn, on Jan 27 2009, 15:43, said:

revenind la tema costurilor, pe un alt topic pusesem un studiu al Deutsche Bank care demonstra ca la nivel de preturi de productie Dacia Logan costa sub 2000 Euro si un VW Golf in jur de 3000 Euro...

mi se pare prea putin ce zici tu acolo. suma aia e doar pentru materiale + salarii sau ce?
nu pot sa cred ca utilarea unei fabrici costa chiar asa putin. si mai ar fi si garantia, costuri de cercetare - dezvoltare, bugete de marketing, si multe multe altele. nu cred ca ti-ar placea ca patronul sa zica. vom vinde produsele cu 10% mai ieftine de maine, dar nu va platim fondul de pensii :D

referitor la triciclete motorizate: solutii sunt, avem de unde sa reducem consumul. problema este ca nu vrea nimeni sa faca primul pas. de banii dati pe autostrada bechtel aveam tren de mare viteza pe acelasi traseu.

#246
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003
http://www.daughters...t-gen_batteries

un super link cu viitoarele tehnologii in materie de baterii, si masini electrice. arata foarte promitator

#247
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008
frate sunt numai vrajeli sa ne ia bani mai multi pe masini pe bateriii etc....

ia imagineaza ti o masina total normala de exemplu un VW Golf (mai obisnuita ca golful nu se poate) cu motor de 1,4 litrii care are consum normal de 8%. Aceiasi masina dar facuta din plastic ar avea o greutate mult mai mica , masina ar consuma si mai putin si ar avea si putere mai mare. Siguranta nu va fi compromisa pentru ca decat caroseria va fi din plastic , componentele de rezistenta vor fi tot din metal... Plus ca nici dracu nu va stii diferenta

#248
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 31.12.2006
Te inseli. Ar fi cu maxim cateva zeci de kg mai usoara - gandeste-te ca exact partile mai grele din tabla nu poti sa le scoti (stalpi, rame usi, etc).

#249
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008

 _bcristian_, on Jan 30 2009, 10:27, said:

Te inseli. Ar fi cu maxim cateva zeci de kg mai usoara - gandeste-te ca exact partile mai grele din tabla nu poti sa le scoti (stalpi, rame usi, etc).

so what?

e mai ieftin oricum...si mai bine

#250
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003
ca veni vorba de masini

http://www.bradenton...ry/1202738.html

Quote

Official data for China's auto sales in January will not be out until next week. But they are expected to show sales at about 790,000 units for the month, Zhang Xin, an analyst at Guotai Junan Securities in Beijing, said Wednesday.

In the U.S., meanwhile, auto sales in January tumbled 37 percent to 656,976 vehicles, the lowest monthly level in 26 years

1.400.000 de masini intr-o luna. asta fara sa se puna la socoteala restul lumii.
cate masini pure-electric se vand anual? :)

#251
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003
bine ca ati inchis topicul cu gm

http://www.newsday.c...olumn?track=rss

Quote

What General Motors calls the "world's first large luxury hybrid SUV" is a case of too much too late: a hulk that's only a little less out of step with the times than the conventional Escalade.
...
but GM says economy is about the same as that of the rear-drive Escalade hybrid: 20 mpg city, 21 highway, compared with 12 mpg city and 19 mpg highway for an all-wheel-drive non-hybrid Escalade.

I averaged about 17 mpg in seven days of highway and suburban driving, according to the tester's driving computer.

aparent, americanii si-au stabilit prioritatile. escalade hibrid, consum 12% in oras. e minunat, in conditiile in care in bucuresti faci 12% cu motor de 1.4 -1.6, dar totusi, escalade?

edit: la 73.000 de $,  e un mare pas inainte. ieftin, reliable si consum redus
/ sarcasm off

Edited by had3z, 13 February 2009 - 17:52.


#252
VODAFONUL

VODAFONUL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 24.01.2006
Vedeti titlul topicului !!! he he he '

[ http://www.ondrill.ro/brent.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

20$ poate, dar 200 ???

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate