Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

Sfat - centrala telefonica

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
GOTTI

GOTTI

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 27.04.2005
Salutare tuturor,  un sfat am si eu nevoie urgent...caut o centrala telefonica pentru un birou mic am nevoie de cel putin 6 linii exterioare, si ... sa aiba de toate .. nu ma pricep ce anume sa caut asa ca va rog .. sfatuiti-ma.
Multumesc in avans !

:worthy:

#2
alexandranyd

alexandranyd

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 682
  • Înscris: 27.07.2007
Alcatel OmniPCX. Vezi poate gasesti un dealer cu preturi accetabile. Cate interioare vrei ?

#3
Ignition

Ignition

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,971
  • Înscris: 03.10.2005

 GOTTI, on Dec 10 2007, 13:05, said:

Salutare tuturor,  un sfat am si eu nevoie urgent...caut o centrala telefonica pentru un birou mic am nevoie de cel putin 6 linii exterioare, si ... sa aiba de toate .. nu ma pricep ce anume sa caut asa ca va rog .. sfatuiti-ma.
Multumesc in avans !

:worthy:

"... sa aiba de toate" ? lol
In general pt. fiecare optiune suplimentara se plateste suplimentar... cred ca ar fii niste bani aruncati sa platesti o gramada de optiuni pe care nu o sa le folosesti niciodata :)
Ar trebuii sa precizezi la ce vrei sa folosesti centrala, ce gen de activitate are biroul respectiv, daca in principal initiezi sau primesti apeluri, catre ce destinatii (tari/retele), cate linii interioare vrei acum si cate pe viitor, ce buget ai la dispozitie, e.t.c.

Pe de alta parte daca vrei sa ai toate optiunile gratuite poti folosii un program precum Asterisk (www.asterisk.org) gratuit si legal (inclusiv firme) pe post de centrala... insa trebuie sa inveti de la 0 cum se foloseste, sau daca nu vrei sa inveti sa platesti pe cineva sa o faca.

Daca doresti una gata facuta, sunt o gramada pe Internet, vezi ce centrale se incadreaza in bugetul pe care il ai si pe urma, vezi care are mai multe optiuni, sau mai exact optiunile de care ai tu nevoie.

#4
GOTTI

GOTTI

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 27.04.2005

 Ignition, on Dec 10 2007, 09:24, said:


mersi pentru raspuns, ideea este urmatoarea : linii exterioare minim 6 , interioare minim 7 ... suntem agentie de turism deci am nevoie de toate porcariile posibile, bugetul nu conteaza ... si un alt aspect care ne intereseaza .. sa fie cat de cat compacta.

#5
alexandranyd

alexandranyd

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 682
  • Înscris: 27.07.2007
Eu ti-am zis cea mai simpla varianta Alcatel OmniPCX. Daca vrei sa ai probleme cu Asterisk....baga pe dracu in agentie.

Mai exista variante interesante si de la Siemens. Si LG are o centrala ieftina destul de buna LG-Nortel ipldk-20

#6
Ignition

Ignition

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,971
  • Înscris: 03.10.2005
@alexandranyd
Sa inteleg ca principiul "Open Source" este "dracu" ?
Parca cei de la Microsoft considerau "open source" un cancer....lol
Principiul de baza "... concurenta dauneaza grav...profitabilitatii..." :)

@GOTTI
Asterisk, este complet VoIP, adica viitorul telefoniei, in plus fiind open source, nu esti obligat sa platesti nici o licenta pentru software (ex. Microsoft) si asta in mod legal, nu piratare, normal ca firmele care vand pe bani grei astfel de software (integrat sau separat de PBX) nu le convine asa ceva. Nu-i nevoie sa ma crezi pe mine, da-i o cautare pe Google si vezi cate companii folosesc astfel de sisteme :)
Pe de alta parte, instalarea si configurarea unei centrale Asterisk, nu este un lucru deloc simplu pentru un incepator, asa ca daca vrei o solutie simpla, varianta cu centrala gata facuta, este cea mai buna. Oricum daca alegi o centrala gata facuta, nu te arunca la prima oferta, gasesti o gramada pe Internet, iar concurenta pe domeniu este mare, nu accepta pretul de lista....negociaza !.

Pentru o agentie de turism banuiesc ca ai nevoie de...
la primire apeluri:
- IVR ("Bine ati venit la firma X, apasati tasta 1, pentru...")
- rutarea apelurilor gen call-center (round robin), ex. spre primul agent de vanzari liber, ca sa nu sune niciodata ocupat la client
- in afara orelor de program redirectionare spre mesageria vocala, mesajele vocale primite trimise automat prin e-mail

initiere apeluri
- rutarea apelurilor in functie de prefix, pentru micsorarea costurilor
- daca ai apeluri internationale, neaparat sa ai si VoIP, costuri mult mai mici

ambele:
- Call Detail Report - adica vezi cine a sunat pe cine, la ce ora, cat a durat fiecare apel, cine a inchis primul, e.t.c.
- inregistrarea tuturor convorbirilor

Ultimele 2 te ajuta sa vezi daca se efectueaza apeluri in interes personal, sau daca agentii sunt politicosi cu clientii, in plus inregistrarile audio sunt acceptate ca proba in instanta...e.t.c.

In mod normal orice companie de marime medie ar trebuii sa aiba un administrator de retea, care sa se ocupe de reteaua firmei, acest angajat trebuie sa se ocupe si de implementarea unui astfel de sistem de telefonie, pentru scadere costurilor si adaptarea permanenta la nevoiele companiei.... din pacate majoritatea celor care ocupa astfel de pozitii, sunt paraleli pana si cu Linux fara interfata grafica :) Iar cei care ii angajeaza nu au cunostiintele tehnice necesare, pentru a ii testa, iar cand le au, este destul de greu de gasit persoane calificate...

#7
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007

 Ignition, on Dec 10 2007, 20:31, said:

@alexandranyd
Sa inteleg ca principiul "Open Source" este "dracu" ?
Principiile ei sunt al dracu', nu am mai vãzut aºa persoane cãpoase. Dupã logica ei, astãzi încã dãdeam la manivelã la telefon ºi poate încã ne luminam la lumânãri. Principiul "open source" e greu de înþeles pentru cineva care a tras ani de spãlãturi la creer la fel de fel de firme mari care îºi simt profitul decimat. Aºa se întâmplã peste tot, de la energie la telecomunicaþii.

Ignition, felicitãri pentru coerenþa postului tãu ºi faptul cã ai reuºit sã argumentezi bine avantajele/dezavantajele Asterisk.
Posturile din 2-3 cuvinte, fãrã argument gen x sucks, y e cel mai tare nu aduc nimic bun pe forum, denotã doar lipsa de culturã tehnicã a persoanei care posteazã.

Edited by jafpefata, 11 December 2007 - 12:42.


#8
GOTTI

GOTTI

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 27.04.2005
Ignition   :coolspeak: :cheers:  multumesc frumos, totusi recomanda-mi ceva (centrala gata facuta ma incanta cel mai mult)  se pare ca sti ce vorbesti asa ca te rog recomanda-mi ceva bun. Multumesc !

#9
Ignition

Ignition

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,971
  • Înscris: 03.10.2005
Gotti, nu am cum sa-ti recomand o marca/model anume de centrala gata facuta din mai multe motive...

Ultima data cand am lucrat cu micro-centrale de firma gata facute, este cu multi ani in urma, iar alea erau centrale analogice. La respectivele modele eram multumit sa pot suna intre interioare si pe liniile exterioare si sa mearga fax-ul :) De atunci lucrurile au evoluat enorm, implicit si pretentiile au crescut pe masura... in ultimi ani am lucrat numai cu centrale complet VoIP (ex. Asterisk, OpenSER), personalizate exact pentru nevoiele fiecarui client.

Daca vrei niste sfaturi sincere vis-a-vis de alegerea unei centrale gata facute din oras, incearca sa contactezi utilizatorii (firme) unor astfel de centrale...
Nu intreba numai de optiunile care te intereseaza pe tine, intreaba si de promptitudinea si pretul suportului tehnic, de posibilitati de upgrade (scalabilitate) si preturi. Nu uita ca degeaba cumperi o centrala la un pret avantajos, daca nu o sa ai si suport tehnic rapid, daca se strica... iti poti imagina cum ar mai functiona afacerea ta, fara telefoane ? :)
Daca ai sa incerci sa aflii detaliile astea de la agentul de vanzari, s-ar putea sa ai surprize neplacute... nu uita ca majoritatea sunt interesati sa-si incaseze comisionul... oare cat de obiectiv crezi ca te pot sfatuii ?

Pe parte de VoIP, ai grija ca centrala pe care o alegi sa suporte protocol SIP, este cel mai raspandit la ora actuala... o sa poti cumpara de pe Internet telefonie internationala (si chiar locala) la preturi mult mai mici.
Mai jos ai un link spre o lista de astfel de furnizori de servicii, mai exact cei mai ieftini, vezi preturile pentru destinatiile care te intereseaza pe tine
http://www.voip-info...TAs and Service
Bineinteles ca ce este cel mai ieftin nu este obligatoriu si cel mai bun.... insa la cat de mare este lista, ai de unde sa alegi servicii :)

#10
GOTTI

GOTTI

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 27.04.2005
multumesc frumos pentru sfaturi, chiar mi-ai fost de folos   ;)   raman dator :worthy:

Edited by GOTTI, 12 December 2007 - 18:26.


#11
dbalanu

dbalanu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 13.11.2003
centrala telefonica LG-NORTEL EMGS model Aria Soho....cauta pe http://www.emgs.ro

#12
ionutzmeister

ionutzmeister

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 02.05.2008
Daca mai e de actualitate problema ta te'as sfatui sa te indrepti totusi catre Panasonic.
Principalul motiv este ca sunt inventatorii PBX'ului si chiar stiu sa faca chestiile astea.
Al doilea este fiabilitatea.
Al treilea, o suma de feature'uri destul de mare si cu posibilitati de upgrade.
Multe firme acreditate pentru instalare si service.
Contra ar fi numai unul, pretul, dar care totusi nu este unul prohibitiv.
Daca esti interesat iti recomand una dintre multele: Bip telecom, www.bip.ro, apropos, daca te hotarasti la Panasonic nu apela la Sivtel, sunt cei mai neseriosi.

 ionutzmeister, on 24th August 2009, 22:03, said:

Daca mai e de actualitate problema ta te'as sfatui sa te indrepti totusi catre Panasonic.
Principalul motiv este ca sunt inventatorii PBX'ului si chiar stiu sa faca chestiile astea.
Al doilea este fiabilitatea.
Al treilea, o suma de feature'uri destul de mare si cu posibilitati de upgrade.
Multe firme acreditate pentru instalare si service.
Contra ar fi numai unul, pretul, dar care totusi nu este unul prohibitiv.
Daca esti interesat iti recomand una dintre multele: Bip telecom, www.bip.ro, apropos, daca te hotarasti la Panasonic nu apela la Sivtel, sunt cei mai neseriosi.
31ianuarie2008,

#13
ATAPELEA

ATAPELEA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 22.09.2008
Suntem o firma mica si avem 3 birouri, in fiecare birou un telefon pe romtelecom (avem si net prin romtelecom)

In momentu de fata telefoanele sunt conectate asfel:
- in priza de la firu principal e bagat um "triplu" un dispozitiv care intra in priza si dupa ai are 3 locuri de mufe
- in ace priza sut bagate firele a 3 telefoane

Si functioneaza asa:
- in momentu in care suna telefonu suna toate trei
- raspune unu
- si dupa ai zbiara ca apucatu le celalalt birou sa ridice telefonu

Ei asta incer eu sa elimin "strigatura" intrun mod ceva mai ieftin
Mam interest si am vazut ca se poate elimina prin montarea unei centrale telefonice dar e destul de scumpa varianta cam 1.500 lei.

Cu as vrea eu sa rezolv problema:
- sa cumpar niste telefoane fixe fara fir (sau cu fir)
- am vazut ca sut si cate 3 si cate 5 baze la pachet
- sa le conectez si cand suna cineva sa sune toate trei (sau 5) sa respunda oricare (ca nici unu din firma nu are atributii de secretara) si prin apasarea unui buton sa faca sa sune doar o baza (un telefon) al colegului care este cautat, adica "sa dea legatura"

sintetizam : raspunde oricine si da legatura cui trebuie

CU CE VREAU SA MA AJUTATI
E posibil asa ceva ?
Ce telefoane sa cumpar care sa indeplineasca aceasta solutie ?
O alta varianta ieftina care sa corespunde cerintelor ?

ATENTIE!!!
Nu ma intereseaza un sistem "stil secretariat" sa raspunda doar o persoana si sa dea legatura la oricare biro ci un sistem in care sa sune toate telefoanele sa raspunda oricine si sa dea legatura cui trebuie

Edited by ATAPELEA, 11 December 2009 - 14:05.


#14
szel.andras

szel.andras

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 20.10.2003

 ATAPELEA, on 11th December 2009, 14:01, said:

Suntem o firma mica si avem 3 birouri, in fiecare birou un telefon pe romtelecom (avem si net prin romtelecom)

In momentu de fata telefoanele sunt conectate asfel:
- in priza de la firu principal e bagat um "triplu" un dispozitiv care intra in priza si dupa ai are 3 locuri de mufe
- in ace priza sut bagate firele a 3 telefoane

Si functioneaza asa:
- in momentu in care suna telefonu suna toate trei
- raspune unu
- si dupa ai zbiara ca apucatu le celalalt birou sa ridice telefonu

Ei asta incer eu sa elimin "strigatura" intrun mod ceva mai ieftin
Mam interest si am vazut ca se poate elimina prin montarea unei centrale telefonice dar e destul de scumpa varianta cam 1.500 lei.

Cu as vrea eu sa rezolv problema:
- sa cumpar niste telefoane fixe fara fir (sau cu fir)
- am vazut ca sut si cate 3 si cate 5 baze la pachet
- sa le conectez si cand suna cineva sa sune toate trei (sau 5) sa respunda oricare (ca nici unu din firma nu are atributii de secretara) si prin apasarea unui buton sa faca sa sune doar o baza (un telefon) al colegului care este cautat, adica "sa dea legatura"

sintetizam : raspunde oricine si da legatura cui trebuie

CU CE VREAU SA MA AJUTATI
E posibil asa ceva ?
Ce telefoane sa cumpar care sa indeplineasca aceasta solutie ?
O alta varianta ieftina care sa corespunde cerintelor ?

ATENTIE!!!
Nu ma intereseaza un sistem "stil secretariat" sa raspunda doar o persoana si sa dea legatura la oricare biro ci un sistem in care sa sune toate telefoanele sa raspunda oricine si sa dea legatura cui trebuie

eu ca sa rezolv aceasta problema am cumparat o centrala telefonica din METRO cu aprox 450 ron care are 3 linii exterioare si 8 linii interioare.
totusi exista un interior principal la care suna telefonul in momentul in care exista un apel din exterior, dar oricine de la oricare telefon poate raspunde si sa ridice linia cu #7 ........ eu il folosesc cu brio

#15
Daneea

Daneea

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 31.07.2006
Vreau sa cumpar o centrala tel cu 6 linii ext si pana la 16 interioara da ce ma interesaza cel mai mult este ca acea centrala sa poata contoriza costurile. Vreau sa ma un nr prinicpal, de receptie de unde sa redirectionez catre toate birourile dar la sfs lunii vreau sa pot monitoriza cat s-a vorbit din fiecare birou. ca si cum ar fi o alta companie in fiecare birou. Am inteles ca exista un soft care se intaleaza pe un calc. Dar alta varianta n-ar fi? Rds/ romtelecom nu poate la sfs lunii sa factureze cumva individualizat, chiar daca am numerele in centrala?

#16
mdlII

mdlII

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 27.02.2009

 Daneea, on 16th February 2010, 16:11, said:

Vreau sa cumpar o centrala tel cu 6 linii ext si pana la 16 interioara da ce ma interesaza cel mai mult este ca acea centrala sa poata contoriza costurile. Vreau sa ma un nr prinicpal, de receptie de unde sa redirectionez catre toate birourile dar la sfs lunii vreau sa pot monitoriza cat s-a vorbit din fiecare birou. ca si cum ar fi o alta companie in fiecare birou. Am inteles ca exista un soft care se intaleaza pe un calc. Dar alta varianta n-ar fi? Rds/ romtelecom nu poate la sfs lunii sa factureze cumva individualizat, chiar daca am numerele in centrala?

Nu exista soft care sa-ti "contorizeze" costurile. Exista soft care sa-ti faca un sumar cu numarul si durata apelurilor. Pentru a avea si costuri ar trebui sa ai o actulaizare a acestuia cu (toate) tarifele celui care iti ofera serviciile de telefonie (provider) si nu cred ca vrei sa ai astfel de batai de cap - dar poate ma insel.

Din cate inteleg eu ai 6 linii externe din care una vrei sa o pastrezi pentru apelurile incoming (numarul principal) iar restul de 5 linii sa le distribui celor 16 interioare, pentru apeluri de tip outgoing (cele care se contorizeaza). Atata timp cat nu poti sa faci o legatura clara intre linie exterioara -> extensie (sau birou, asa cum ai mentionat tu) nu o sa poti avea o factura (emisa de provider) separata pentru fiecare extensie.

Poate exista si alte variante - insa pentru cele descrise de tine nu stiu daca exista o solutie care sa-ti ofere siguranta ca imparti in mod exact factura primita pe 6 linii la 16 utilizatori.

Nini

#17
Daneea

Daneea

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 31.07.2006

 mdlII, on 17th February 2010, 08:40, said:

Nu exista soft care sa-ti "contorizeze" costurile. Exista soft care sa-ti faca un sumar cu numarul si durata apelurilor. Pentru a avea si costuri ar trebui sa ai o actulaizare a acestuia cu (toate) tarifele celui care iti ofera serviciile de telefonie (provider) si nu cred ca vrei sa ai astfel de batai de cap - dar poate ma insel.

Din cate inteleg eu ai 6 linii externe din care una vrei sa o pastrezi pentru apelurile incoming (numarul principal) iar restul de 5 linii sa le distribui celor 16 interioare, pentru apeluri de tip outgoing (cele care se contorizeaza). Atata timp cat nu poti sa faci o legatura clara intre linie exterioara -> extensie (sau birou, asa cum ai mentionat tu) nu o sa poti avea o factura (emisa de provider) separata pentru fiecare extensie.

Poate exista si alte variante - insa pentru cele descrise de tine nu stiu daca exista o solutie care sa-ti ofere siguranta ca imparti in mod exact factura primita pe 6 linii la 16 utilizatori.

Nini


Deci ...linie exterioara inseamna ( cel putin ce inteleg eu) ca putem vorbi 6 pers in acelasi timp ..respectiv ca avem 6 linii libere disponibile(fiecare linie reprezentand un  nr de telefon)...De asta nu pot sa stabilesc eu costurile pe linii, ca nu voi sti cand iese fiecare si cu ce linie.
Toate aceste linii vreau sa fie si extensii, in centrala. Ai inteles bine..un nr principal care sa primeasca apelurile si sa le redirectioneze catre extensii.
Si nu stiu  cum naiba sa fac ca providerul sa-mi emita factura in asa fel incat sa stabileasca separat pe fiecare linie costurile? nu stiu daca ma expim ok..dar ai inteles ideea... Sa inteleg ca acesl soft nu e bund e nimic? biling software sau cum se numeste..
Mersi.

#18
mdlII

mdlII

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 27.02.2009

 Daneea, on 17th February 2010, 10:39, said:

Deci ...linie exterioara inseamna ( cel putin ce inteleg eu) ca putem vorbi 6 pers in acelasi timp ..respectiv ca avem 6 linii libere disponibile(fiecare linie reprezentand un  nr de telefon)...De asta nu pot sa stabilesc eu costurile pe linii, ca nu voi sti cand iese fiecare si cu ce linie.
Toate aceste linii vreau sa fie si extensii, in centrala. Ai inteles bine..un nr principal care sa primeasca apelurile si sa le redirectioneze catre extensii.
Si nu stiu  cum naiba sa fac ca providerul sa-mi emita factura in asa fel incat sa stabileasca separat pe fiecare linie costurile? nu stiu daca ma expim ok..dar ai inteles ideea... Sa inteleg ca acesl soft nu e bund e nimic? biling software sau cum se numeste..
Mersi.

Provider-ul poate sa emita factura pe fiecare numar (care este echivalent cu fiecare linie) - nu am auzit inca sa fie refuzat asa ceva.

Problema ta este ca vrei sa imparti 6 facturi la 16 oameni...iar aici nu exista o solutie care sa imparta ca la "farmacie" costurile.
Orice soft de biling pe care il instalezi local (la tine la birou) te va intreba care sunt tarifele cu care provider-ul tau lucreaza astfel incat sa poata sa calculeze el cat costa apelurile fiecarei extensii. In functie de abilitatile softului o sa poti introduce tarifele provider-ului (in functie de ora,in functie de tipul retelei apelate, etc).

Insa:
1. tarifele se pot schimba destul de des si nu cred ca ai vrea sa faci schimbarile acestea de fiecare data
2. ce faci cand ai linii de Romtelecom si apelezi un numar portat din Romtelecom in alta retea fixa? Pe baza tarifelor si a numarului apelat softul va crede ca faci un apel Romtelecom si il va contoriza ca atare - ceea ce e gresit.

Concluzie: costuri de tip "farmacie" se pot obtine doar de la provider. Orice alta tentativa ori te costa foarte mult (nu neg ca exista solutii insa prea costisitoare doar pentru un birou cu 6 linii) ori va face un calcul destul de aproximativ.

Singurul lucru pe care poti conta este ca acele software-uri care spun ca fac "billing" iti vor putea intocmi rapoarte detaliate de tip CDR (call data records) prin care tu vei putea verifica cate minute a vorbit extensia X,Y sau Z, cand si unde a sunat, etc. Daca spun ca fac si calcul de costuri atunci acel calcul va fi unul foarte aproximativ.

Nini

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate