Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imaginea nu poate fi redata - Ero...

"Mafiotii" revin in forta...

Branșament gaze 2024 sau pom...

Lamurire bec led h7
 Preturi momeala ? (dar care e sme...

Realizare tavan fals rigips

Alternative pod Giurgiu - Ruse

Cat spatiu stocare aveti in total...
 Reflux

Centrale termice compacte

Portofoliu incepator pe Bursa New...

Probabil inselatorie pe OLX
 Istoric Google

Copil cu temperament sangvinic

ADA TEL SERVICES

inlocuire bara fata clio 4
 

Cum pot sa pun o lampa "P" in loc de una "E".

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Off topic:

Quote

Originally posted by cspot
..Daca nu ma insel , nu prea sunteti on topic , din moment ce nu ati aparut ca sa reparati o greseala , nici ca sa raspundetzi la problema cu pricina .  
P.S. din cate bagatzi si voi de seama , formula lui Ohm nu se aplica aici , asa ca , daca avetzi treaba in alta parte ...

Halal "scuze"... :rolleyes:
On topic:
Rezistenta unui filament  la "rece" este de circa 10-20 ori mai mica decit valoarea in functionare.
De exemplu pentru un bec de 40 W se masoara o rezistenta de aproximativ Rg=65-70 ohmi,  iar in functiune la U=220V deoarece consuma P=40W rezistenta echivalenta este de Ra=U*U/P=220*220/40=1210 ohmi. Raportul Ra/Rg=1210/70=17 -> in procente 1700%
Pentru un bec de 100 W, masuram la "rece" ->Rg=50-55ohmi, iar alimentat ->Ra=U*U/P=220*220/100=484 ohmi, Ra/Rg=484/50=9,68 -> in procente 968%
Concluzia : cele cateva procente sint de fapt ...  1000    :)

#20
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Si nu puteai sa spui asa de la inceput ?

#21
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004

Quote

Originally posted by cspot
Ne mai contrazicem ? Eu zic ca ajunge ... sau ...

  Dar daca arunc un tir si un trabant de pe un bloc cu zece nivele care ajunge primul jos ?   Haide ca raspunsul este evident ...


Mei @CSTOP ,  esti glumet si vaz ca-ti place fizica din cand in cand. Dar lA ELECTRONICA estem putine lipsa.
Uite , eu am facut esperienta aia cu TIR'u si trabant'u (blok cu 4 etaje ca mai mare nui pi la mine ) si sa stii ca mi s-a contrazis fizika. Desi gravitatia estem la fel pentru ambele , trabantu a mai zabovit nitel in aer , dupe cari o cazut si el. Care este ixplikatia ?

#22
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,916
  • Înscris: 13.06.2004
Daca va mai tineti de prostii pe thearsd-u' meu o sa cer sa va baneze pe toti!

#23
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Mai ! De cand so jucat Galilei , Newton si altii de teapa lui de-a  legile fizicii a ramas obiceiu'  ca , caderea corpurilor sa se faca cu aceiasi viteza din pricina ca asta ca Pamantu' incapatanat se tot chinuie de amar de vreme sa traga de corpuri cu o forta direct proportionala cu masa lor . Daca e sa ne gandim doar la atata lucru , am crede ca impricinatii trabantu respectiv tiru' s-ar asterne cuminti si simultan  cu un zgomot asurzitor la pamant . Se vede insa treaba ca mai este ceva ce nu am luat in considerare . Unii carcotasi ar zice ca este forta de frecare , care spun ei ca iarasi nu depinde de masa corpului ci mai degraba de natura suprafetelor .
Unde mai pui ca aici mai intervine o forta care se numeste portanta si care este direct proportionala cu viteza de deplasare , suprafata corpului si unghiul de inclinatie fata de directia de deplasare .
      Acuma stam si ne gandim . Hm ... Pai un trabant are o suprafata de 20 -30 de ori mai mica decat a unui tir pe cand masa lui este de 50 de ori mai mica . Asadar trabantul va fi afectat de aceasta forta mai tare si va cadea mai incet.

#24
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Sa mute cineva aceste posturi , la categoria fizica si muschi ....

#25
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Deci asta era. Cel putin nu am stricat niste jucarii de pomana  !
;)

#26
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Te tii de glume ...

#27
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
@DJL , sa nu uiti sa pui ceva termistor in serie cu lampa , pt a evita supunerea filamentului la soc. E vb de rezistenta la rece tare mica de care s-a discutat , deci soc de curent la pornire.
Alegi un termistor la care scade rezistenta odata cu cresterea temperaturii !
Poti recupera de la tv mai vechi , care functiona cu tuburi.

#28
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,916
  • Înscris: 13.06.2004
Alea romanesti aveau termistori?

#29
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,916
  • Înscris: 13.06.2004
Ma refer la National, Grigorescu, Luchian, Cosmos.

#30
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Eu am avut de lucru cu MIRAJ , Venus , Olimp , Clasic , Lux .. care sigur aveau. Si Cosmos are sigur (R139 - NTK300/12 ), la celelalte nu prea stiu

#31
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Cred ca nu are nevoie de termistor.  :)
Televizoarele amintite aveau  filamentele inseriate si se alimentau  direct de la reteaua de 220V. De aceea in circuit se introduceau citeva rezistente de putere pentru a prelua diferenta de tensiune neutilizata si un termisor pentru a compensa "socul" de la pornire, atunci cind filamentele erau "reci". Daca alimentarea se va face dintr-un transformator, de obicei unul de putere mica, automat se limiteaza curentul de alimentare la pornire . ;)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate