Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Sfat achizitie componente

Locul unde se salveaza jocurile

Analizator antena Ringexpert
 Spionul - The Spy (2019)

Versuri melodie

Xiaomi 13/13 Pro

Configurare imprimanta cu IP fix ...
 O problema de email

Nu pot gasi loc de munca ca minor

Sarbatorile de Iarna 2022 - Mos N...

Scaderea tensiunii electrice
 Sirop de tuse copii

Speta drept civil- tamplarie imobil

Sali zona Rahova

miros "casa veche"
 

Cum pot sa pun o lampa "P" in loc de una "E".

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Off topic:

Quote

Originally posted by cspot
..Daca nu ma insel , nu prea sunteti on topic , din moment ce nu ati aparut ca sa reparati o greseala , nici ca sa raspundetzi la problema cu pricina .  
P.S. din cate bagatzi si voi de seama , formula lui Ohm nu se aplica aici , asa ca , daca avetzi treaba in alta parte ...

Halal "scuze"... :rolleyes:
On topic:
Rezistenta unui filament  la "rece" este de circa 10-20 ori mai mica decit valoarea in functionare.
De exemplu pentru un bec de 40 W se masoara o rezistenta de aproximativ Rg=65-70 ohmi,  iar in functiune la U=220V deoarece consuma P=40W rezistenta echivalenta este de Ra=U*U/P=220*220/40=1210 ohmi. Raportul Ra/Rg=1210/70=17 -> in procente 1700%
Pentru un bec de 100 W, masuram la "rece" ->Rg=50-55ohmi, iar alimentat ->Ra=U*U/P=220*220/100=484 ohmi, Ra/Rg=484/50=9,68 -> in procente 968%
Concluzia : cele cateva procente sint de fapt ...  1000    :)

#20
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Si nu puteai sa spui asa de la inceput ?

#21
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004

Quote

Originally posted by cspot
Ne mai contrazicem ? Eu zic ca ajunge ... sau ...

  Dar daca arunc un tir si un trabant de pe un bloc cu zece nivele care ajunge primul jos ?   Haide ca raspunsul este evident ...


Mei @CSTOP ,  esti glumet si vaz ca-ti place fizica din cand in cand. Dar lA ELECTRONICA estem putine lipsa.
Uite , eu am facut esperienta aia cu TIR'u si trabant'u (blok cu 4 etaje ca mai mare nui pi la mine ) si sa stii ca mi s-a contrazis fizika. Desi gravitatia estem la fel pentru ambele , trabantu a mai zabovit nitel in aer , dupe cari o cazut si el. Care este ixplikatia ?

#22
djl

djl

    Trecutul mã inspirã. Pe al nostru steag e scris UNIRE.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 106,596
  • Înscris: 13.06.2004
Daca va mai tineti de prostii pe thearsd-u' meu o sa cer sa va baneze pe toti!

#23
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Mai ! De cand so jucat Galilei , Newton si altii de teapa lui de-a  legile fizicii a ramas obiceiu'  ca , caderea corpurilor sa se faca cu aceiasi viteza din pricina ca asta ca Pamantu' incapatanat se tot chinuie de amar de vreme sa traga de corpuri cu o forta direct proportionala cu masa lor . Daca e sa ne gandim doar la atata lucru , am crede ca impricinatii trabantu respectiv tiru' s-ar asterne cuminti si simultan  cu un zgomot asurzitor la pamant . Se vede insa treaba ca mai este ceva ce nu am luat in considerare . Unii carcotasi ar zice ca este forta de frecare , care spun ei ca iarasi nu depinde de masa corpului ci mai degraba de natura suprafetelor .
Unde mai pui ca aici mai intervine o forta care se numeste portanta si care este direct proportionala cu viteza de deplasare , suprafata corpului si unghiul de inclinatie fata de directia de deplasare .
      Acuma stam si ne gandim . Hm ... Pai un trabant are o suprafata de 20 -30 de ori mai mica decat a unui tir pe cand masa lui este de 50 de ori mai mica . Asadar trabantul va fi afectat de aceasta forta mai tare si va cadea mai incet.

#24
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Sa mute cineva aceste posturi , la categoria fizica si muschi ....

#25
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Deci asta era. Cel putin nu am stricat niste jucarii de pomana  !
;)

#26
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Te tii de glume ...

#27
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
@DJL , sa nu uiti sa pui ceva termistor in serie cu lampa , pt a evita supunerea filamentului la soc. E vb de rezistenta la rece tare mica de care s-a discutat , deci soc de curent la pornire.
Alegi un termistor la care scade rezistenta odata cu cresterea temperaturii !
Poti recupera de la tv mai vechi , care functiona cu tuburi.

#28
djl

djl

    Trecutul mã inspirã. Pe al nostru steag e scris UNIRE.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 106,596
  • Înscris: 13.06.2004
Alea romanesti aveau termistori?

#29
djl

djl

    Trecutul mã inspirã. Pe al nostru steag e scris UNIRE.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 106,596
  • Înscris: 13.06.2004
Ma refer la National, Grigorescu, Luchian, Cosmos.

#30
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Eu am avut de lucru cu MIRAJ , Venus , Olimp , Clasic , Lux .. care sigur aveau. Si Cosmos are sigur (R139 - NTK300/12 ), la celelalte nu prea stiu

#31
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Cred ca nu are nevoie de termistor.  :)
Televizoarele amintite aveau  filamentele inseriate si se alimentau  direct de la reteaua de 220V. De aceea in circuit se introduceau citeva rezistente de putere pentru a prelua diferenta de tensiune neutilizata si un termisor pentru a compensa "socul" de la pornire, atunci cind filamentele erau "reci". Daca alimentarea se va face dintr-un transformator, de obicei unul de putere mica, automat se limiteaza curentul de alimentare la pornire . ;)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate