Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...
 RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...
 

Semitrailere

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
Laurence

Laurence

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 06.09.2004
Salut..am si eu niste intrebari la care as vrea sa se raspunda de soferi de semitrilere. Poate pot clarifica mai bine anumite detalii din tehnicile de lucru de la cei experimentati si invatati cu asa ceva. Am mai cercetat pe internet despre aceste lucruri dar nu sunt total lamurit si as vrea sa mai mi se confirme si de catre voi unele lucruri. Din alta parte nu pot sa ma informez ca nu am prieteni decat soferi de autocare. Si nici ei nu stiu cu exactitate. Asadar:


1 -  Manevra de agatat cap tractor la semitrailer. Cum se face exact ? Cum se foloseste corect sistemul de ridicare si coborare a puntii din spate a cap-tractorului ? Care sunt pasii corecti pe care trebuie sa-i urmezi ?

2 - Sistemul de ridicare si coborare al puntii spate al remorcii pentru usurinta trecerii marfii inauntru sau afara,este actionat de un sistem auxiliar montat pe remorca ?  Sau tot prin cabina tractorului. Dar al treilea rand de roti de la remorca de unde este actionat ? Cele doua conducte pneumatice de aer care se conecteaza la tractor (rosu si albastru) ce rol au  ? Frana de serviciu si cea de siguranta ? Verdele este intotdeuna sistemul electric parca.

3 - la bordul unui cap-tractor pe langa frana de mana...exista si o frana separata de siguranta pentru semitrailer sau cum ?


Deocamdata atatea am de intrebat...mai revin si cu altele. :)

Multumesc anticipat.

#2
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Nu sunt sofer..dar tatal meu este :)

O sa incerc eu sa-ti raspund la unele intrebari..din ce ma mai pricep :P

1. Puntea spate, defapt cupola aia, (nu mai stiu cum ii zice :() trebuie sa fie cam la 3-4 cm sub remorca..daca nu o ajustezi pana cand dai cu spatele si se cupleaza :)

2. Din cate stiu eu..(si asa este si la camionul meu) puntea spate a remorcii se ajusteaza de la panoul din spate-lateral-ul remorcii. Tot de acolo se activeaza si frana de serviciu a remorcii, si tot de acolo se actioneaza al 3-lea rand de roti :)
Cele 2 conducte, din cate stiu eu, sunt pentru franele remorcii.

3. Dupa cum spuneam la punctul 2, frana de serviciu a remorcii este la panoul ala de comanda din spate-stanga (parca). De acolo actionezi si frana, ridici sau cobori puntea spate si a 3-a grupare de roti :)


P.S.: Daca gresesc..sper sa ma corecteze careva :P

Edited by sor|nn, 25 October 2007 - 04:54.


#3
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007
Pt. punctul 3: frana de serviciu de care vorbesti este ilegala in mai multe situatii. Sunt echipate numai capetele cu anumite destinatii precise.
Pt.2: se pare ca majoritatea constructorilor folosesc un panou de control pozitionat in partea stanga a sasiului. La ajustarea inaltimii de lucru nu faci numic altceva decat sa elimini sau sa adaugi ceva aer in sistemul de suspensie. Puntea liftabila e controlata tot de o supapa care, lasata deschisa, "simte" momentul in care vehiculul este incarcat sau golit si face singurica treaba. Daca vrei, inchizi supapa si vei circula cu 3 randuri de roti.
Vezi sa nu gresesti culorile cand mufezi cablurile sau si ami rau, sa nu pleci cu ele taras, la decuplarea remorcii.
1:Alege o inaltime ,din perne, care sa nu-ti faca manevra greoaie. Atat. Si succes!

#4
axeaxe07

axeaxe07

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 30.01.2007
Salut.Desi nu prea le am ca nu sunt de meserie, am cateva sfaturi...
1.stiu ca vii aproape, si cand ajungi langa cui, ridici pernele doar cat sa atinga vagonul, apoi dai in spate pana cand auzi sunetl specific ( un pont pe care l-am invatat eu e, dupa ce cuplezi vagonul, dar fara sa pui nici un cablu, bagi in viteza si accelerezi usor, daca patineaza fara ca sa se decupelze, e bine.De obicei se cupelaza singur, dar e bine sa faci si testul asta)
2.Sistemul de ridicare/coborare este actionat, cum s-a mai zis, de un maner, ( stanga-spate).El functioneaza si cand vagonul nu este cuplat la cap-tractor, folosind aerul din cilindrii semi-remorcei.Al 3 set de roti tot de acolo este actionat, dar acum depinde de tipul semi-remorcei.Poate sa coboare sau sa se ridice in functie de greutate, sau numai manual.Ideea e , daca ai tonaj mic, axa e bine sa ramana ridicata ( salvezi pneul ) sau cand trebuie sa faci manevre sau intoarerea turcului ( asa am auzit ca se cheama , cand iti vezi partea din fata a vagonului, cu cablurile etc.).Cele 2 butoane sunt: frana vagonului, preferabil sa nu umbli deloc la aia...si cealalta...no ideea ( am uitat, desi tot am intrebat).
3.Eu nu stiu sa existe asemea frana , singura fiind frana aceea de care am mentionat inainte.

P.S stiu ca am zis exact acelasi lucru ca cei din inaintea mea, dar a fost singurul topic la care am stiut sa raspund

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate