Semitrailere
Last Updated: Nov 16 2007 22:21, Started by
Laurence
, Oct 21 2007 22:42
·
0
#1
Posted 21 October 2007 - 22:42
Salut..am si eu niste intrebari la care as vrea sa se raspunda de soferi de semitrilere. Poate pot clarifica mai bine anumite detalii din tehnicile de lucru de la cei experimentati si invatati cu asa ceva. Am mai cercetat pe internet despre aceste lucruri dar nu sunt total lamurit si as vrea sa mai mi se confirme si de catre voi unele lucruri. Din alta parte nu pot sa ma informez ca nu am prieteni decat soferi de autocare. Si nici ei nu stiu cu exactitate. Asadar:
1 - Manevra de agatat cap tractor la semitrailer. Cum se face exact ? Cum se foloseste corect sistemul de ridicare si coborare a puntii din spate a cap-tractorului ? Care sunt pasii corecti pe care trebuie sa-i urmezi ? 2 - Sistemul de ridicare si coborare al puntii spate al remorcii pentru usurinta trecerii marfii inauntru sau afara,este actionat de un sistem auxiliar montat pe remorca ? Sau tot prin cabina tractorului. Dar al treilea rand de roti de la remorca de unde este actionat ? Cele doua conducte pneumatice de aer care se conecteaza la tractor (rosu si albastru) ce rol au ? Frana de serviciu si cea de siguranta ? Verdele este intotdeuna sistemul electric parca. 3 - la bordul unui cap-tractor pe langa frana de mana...exista si o frana separata de siguranta pentru semitrailer sau cum ? Deocamdata atatea am de intrebat...mai revin si cu altele. Multumesc anticipat. |
#2
Posted 25 October 2007 - 04:53
Nu sunt sofer..dar tatal meu este
O sa incerc eu sa-ti raspund la unele intrebari..din ce ma mai pricep 1. Puntea spate, defapt cupola aia, (nu mai stiu cum ii zice ) trebuie sa fie cam la 3-4 cm sub remorca..daca nu o ajustezi pana cand dai cu spatele si se cupleaza 2. Din cate stiu eu..(si asa este si la camionul meu) puntea spate a remorcii se ajusteaza de la panoul din spate-lateral-ul remorcii. Tot de acolo se activeaza si frana de serviciu a remorcii, si tot de acolo se actioneaza al 3-lea rand de roti Cele 2 conducte, din cate stiu eu, sunt pentru franele remorcii. 3. Dupa cum spuneam la punctul 2, frana de serviciu a remorcii este la panoul ala de comanda din spate-stanga (parca). De acolo actionezi si frana, ridici sau cobori puntea spate si a 3-a grupare de roti P.S.: Daca gresesc..sper sa ma corecteze careva Edited by sor|nn, 25 October 2007 - 04:54. |
#3
Posted 26 October 2007 - 20:19
Pt. punctul 3: frana de serviciu de care vorbesti este ilegala in mai multe situatii. Sunt echipate numai capetele cu anumite destinatii precise.
Pt.2: se pare ca majoritatea constructorilor folosesc un panou de control pozitionat in partea stanga a sasiului. La ajustarea inaltimii de lucru nu faci numic altceva decat sa elimini sau sa adaugi ceva aer in sistemul de suspensie. Puntea liftabila e controlata tot de o supapa care, lasata deschisa, "simte" momentul in care vehiculul este incarcat sau golit si face singurica treaba. Daca vrei, inchizi supapa si vei circula cu 3 randuri de roti. Vezi sa nu gresesti culorile cand mufezi cablurile sau si ami rau, sa nu pleci cu ele taras, la decuplarea remorcii. 1:Alege o inaltime ,din perne, care sa nu-ti faca manevra greoaie. Atat. Si succes! |
#4
Posted 16 November 2007 - 22:21
Salut.Desi nu prea le am ca nu sunt de meserie, am cateva sfaturi...
1.stiu ca vii aproape, si cand ajungi langa cui, ridici pernele doar cat sa atinga vagonul, apoi dai in spate pana cand auzi sunetl specific ( un pont pe care l-am invatat eu e, dupa ce cuplezi vagonul, dar fara sa pui nici un cablu, bagi in viteza si accelerezi usor, daca patineaza fara ca sa se decupelze, e bine.De obicei se cupelaza singur, dar e bine sa faci si testul asta) 2.Sistemul de ridicare/coborare este actionat, cum s-a mai zis, de un maner, ( stanga-spate).El functioneaza si cand vagonul nu este cuplat la cap-tractor, folosind aerul din cilindrii semi-remorcei.Al 3 set de roti tot de acolo este actionat, dar acum depinde de tipul semi-remorcei.Poate sa coboare sau sa se ridice in functie de greutate, sau numai manual.Ideea e , daca ai tonaj mic, axa e bine sa ramana ridicata ( salvezi pneul ) sau cand trebuie sa faci manevre sau intoarerea turcului ( asa am auzit ca se cheama , cand iti vezi partea din fata a vagonului, cu cablurile etc.).Cele 2 butoane sunt: frana vagonului, preferabil sa nu umbli deloc la aia...si cealalta...no ideea ( am uitat, desi tot am intrebat). 3.Eu nu stiu sa existe asemea frana , singura fiind frana aceea de care am mentionat inainte. P.S stiu ca am zis exact acelasi lucru ca cei din inaintea mea, dar a fost singurul topic la care am stiut sa raspund |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users