Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...
 RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...
 

Acesti oameni minunati

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,494
  • Înscris: 04.05.2006

View Postadd, on Feb 9 2007, 11:34, said:

se rastoarna si masinile de formula 1 :) noi sa fim sanatosi, la viteza mare se rastoarna orice.

Tocmai aseara am vazut un documentar pe Discovery, despre aerodinamica masinilor de F1. Se discuta in particular de Toyota. Fiind vorba de forta deportanta (adica aia care "lipeste" masina de calea de rulare), un inginer zicea ca, in general o masina de F1 are o forta deportanta atat de mare, incat poate rula pe tavan. Acu...zi-mi si mie....cam cum o rastorni? Fara a lovi cu roata vreun obstacol, bineinteles.

Edited by WildChild, 13 February 2007 - 11:49.


#2
taz21

taz21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 24.10.2005
O masina de F1 decoleaza la 300km/h daca prinde ceva la o roata :D

#3
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,722
  • Înscris: 30.01.2006
@tazz, glumesti, nu?

#4
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
nu glumeste...o F1 la 300 km/h, daca se ridica un pic prea mult de le sol si apuca sa intre fluxul de aer sub masina mai mult decat trebuie isi ia zborul...

#5
bufu

bufu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 26.04.2006
masiniile de F1 isi iau zboru pe bune la viteze f mari daca lovesc vreun obstacol ...chiar era un filmulet pe youtube in care un monopost a "decolat" si s-a ridicatr vreo 10 metrii in aer  :P ...dar se intampla ffff rar asa ceva....pe de alta parte e imposibil sa rastorni o masina de F1 (in conditii normale de functionare si o suprafata de rulare corespunzatoare) nu se v-a rasturana niciodata  :peacefingers:

#6
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

View Postbufu, on Feb 12 2007, 12:49, said:

pe de alta parte e imposibil sa rastorni o masina de F1 (in conditii normale de functionare si o suprafata de rulare corespunzatoare) nu se v-a rasturana niciodata
Unu la mana, la masinile de F1, toata forta de apasare este obtinuta doar cand masina merge (like duh! :P), but here comes the tricky bit: ce se intampla daca - printr-un complex de imprejurari - o masina de F1 ajunge sa ruleze pentru un moment cu spatele (gen tette-a-queue)? Clar ca sansele de rasturnare/luat zborul cresc fantastic de mult in intervalul ala de timp.
Doi la mana, vorbim de rasturnat masini normale, de strada, la care nu conteaza (cel putin pana la o anumita viteza) aerodinamica atat de mult.

#7
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,722
  • Înscris: 30.01.2006
eu cred ca un momopost F1 nu are cum sa-si ia zborul. Cazul care l-ati vazut voi era parca la LeMans, cu un Mercedes, si a mai fost o masina, dar si-au luat zborul din cauza ca li s-a rupt spoierul, a-ti observat ca a facut un flic flac, spatele inca impingea in jos, dar fata nu. Masina aia daca apuca sa se ridice de la sol, va cadea inapoi foarte brusc, pentru ca are portanta mare in jos. Deci a-ti raspuns gresit. Eu chiar credeam ca e o gluma.

#8
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

View Posttest_driver, on Feb 12 2007, 17:50, said:

eu cred ca un momopost F1 nu are cum sa-si ia zborul. Cazul care l-ati vazut voi era parca la LeMans, cu un Mercedes, si a mai fost o masina, dar si-au luat zborul din cauza ca li s-a rupt spoierul, a-ti observat ca a facut un flic flac, spatele inca impingea in jos, dar fata nu. Masina aia daca apuca sa se ridice de la sol, va cadea inapoi foarte brusc, pentru ca are portanta mare in jos. Deci a-ti raspuns gresit. Eu chiar credeam ca e o gluma.
LOL, hai mai ca e aerodinamica elementara.  :lol: O masina de curse e apasata aerodinamic (deportanta) atat timp cat merge cu fata, in sens invers toate eleroanele si spoilerele/difuzoarele se comporta ca niste aripi de avion, ergo fac masina sa se ridice de la sol, in loc sa fie apasata.
Episodul LeMans a fost de fapt un intreg serial (Mercedes CLR, BMW LMR V12 in ALMS si Porsche GT1), dar acele zboruri s-au intamplat din cauza circuitului (corelat cu aerodinamica defectuasa a masinilor pt acea cursa), nu din cauza lipsei deportantei.

#9
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,722
  • Înscris: 30.01.2006
eu am vazut spoiler rupt la un filmulet, am vazut doar Mercedesul, si a fost exact cum banuiam. Da, daca mergi cu spatele e normal sa iti iei zborul, este exact invers. nu am spus ca nu e adevarata treaba asta, in schimb daca sari peste un damb sa spun masina nu-si ia zborul, ci pica pe uscat, si daca solul va fi prea jos, probabil pica in bot, dar in nici un caz nu-si ia zborul o masina de curse atata timp cat merge cu fata si are toate spoilerele pe ea.

#10
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006

Quote

O masina de curse e apasata aerodinamic (deportanta) atat timp cat merge cu fata,
in sens invers toate eleroanele si spoilerele/difuzoarele se comporta ca niste aripi de avion
Da si nu. Eleroanele si celelalte dispozitive dedicate nu au acelasi randament la ridicat masina (mers cu spatele), ca si cel de tinut la sol (mers cu fata).
Poate cam prea teoretic dar: Comportamentul si eficienta unui profil in forma de picatura este influentat decisiv de directia de curgere si viteza fluidului pe suprafetele lui.
Mi-e lene sa descriu mai stufos fenomenul, dar cu putina bunavointa se intelege ce vreau sa zic.

Edited by WildChild, 13 February 2007 - 10:39.


#11
taz21

taz21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 24.10.2005
Eu nu sunt pro-cenzura, dar dintr-un topic cu un subiect destul de prost s-a mai format unul si mai: cum sa facem o masina sa decoleze?  :wacko:
Parerea mea.
PS: Dispar posturi, sau nu vad eu bine  :blink:

Edited by taz21, 13 February 2007 - 10:51.


#12
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

View PostNightShift, on Feb 13 2007, 00:43, said:

Mi-e lene sa descriu mai stufos fenomenul, dar cu putina bunavointa se intelege ce vreau sa zic.
Stai linistit, am inteles. :peacefingers:

Oricum, eu nu ma refeream la faptul ca daca o masina de F1 se intoarce brusc la 180 de grade in timp ce ruleaza cu 250 km/h va plana ca un zmeu, dar in mod sigur se va ridica de la sol.
Daca tot vorbim de principii de aerodinamica aplicate in motorsport si de faimoasele "rasturnari de situatie" de pe Circuit de la Sarthe si nu numai, aici veti gasi un articol zic eu interesant despre ce se crede ca s-a intamplat cu Mercedes-ul CLR.

LE: taz21, ai inteles gresit. Nu dispar posturi (am facut split la topicul cu rasturnarea masinii) si acest thread nu este despre cum sa faci o masina sa decoleze, ci "de ce decoleaza". :)

Edited by WildChild, 13 February 2007 - 10:57.


#13
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006
Ce-mi place titlul topicului:

Acesti oameni minunati / and Their Flying machines  :D

[ http://img218.imageshack.us/img218/2415/dastardly20and20muttleyac7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by NightShift, 13 February 2007 - 11:47.


#14
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostNightShift, on Feb 13 2007, 11:45, said:

Ce-mi place titlul topicului:
Titlul este pus cu cap, topic predispus oricarui subiect, nu ai cum sa fi offtopic, si asa nu mai poate nimeni sa zica : aici este vorba de....
De la masini de curse, ajungem la masini de strada, si pe urma la Looogaan   :naughty:  si uite asa incepe distractia.
Ma gindesc la ce disutii stufoase vor fi pe un Chat, intre Basarab,Maximus, si restul lumi.

#15
detective

detective

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 24.03.2007
Dupa parerea mea daca e sa se ridice se ridica putzin fatza, ca e partea cea mai usoara, apoi in functie de  inertie se petrece si miscarea ce va urma zbor\prabusire :). Este o problema in care conteaza multi factori.

#16
cr383r

cr383r

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 04.09.2006
masina isi pierde din aderenta cand pe sub ea incepe sa treaca mai mult aer decat trebuie. exemplu acidentul lui ayrton sena.a pirdut aderenta da nu si-a luat zborul

#17
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006

View PostMAK, on Feb 13 2007, 16:48, said:

Titlul este pus cu cap, topic predispus oricarui subiect, nu ai cum sa fi offtopic, si asa nu mai poate nimeni sa zica : aici este vorba de....
De la masini de curse, ajungem la masini de strada, si pe urma la Looogaan   :naughty:  si uite asa incepe distractia.

:thumbup:

E voie sa continuam cu aventurile masinilor zburatoare?

Edited by NightShift, 22 February 2008 - 19:38.


#18
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Ai chef de-o biza ?  :naughty:    :w00t:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate