Acesti oameni minunati
Last Updated: Mar 18 2008 00:18, Started by
richelieu
, Feb 10 2007 08:52
·
0
#1
Posted 10 February 2007 - 08:52
add, on Feb 9 2007, 11:34, said: se rastoarna si masinile de formula 1 noi sa fim sanatosi, la viteza mare se rastoarna orice. Tocmai aseara am vazut un documentar pe Discovery, despre aerodinamica masinilor de F1. Se discuta in particular de Toyota. Fiind vorba de forta deportanta (adica aia care "lipeste" masina de calea de rulare), un inginer zicea ca, in general o masina de F1 are o forta deportanta atat de mare, incat poate rula pe tavan. Acu...zi-mi si mie....cam cum o rastorni? Fara a lovi cu roata vreun obstacol, bineinteles. Edited by WildChild, 13 February 2007 - 11:49. |
#2
Posted 10 February 2007 - 10:26
O masina de F1 decoleaza la 300km/h daca prinde ceva la o roata
|
#4
Posted 12 February 2007 - 11:32
nu glumeste...o F1 la 300 km/h, daca se ridica un pic prea mult de le sol si apuca sa intre fluxul de aer sub masina mai mult decat trebuie isi ia zborul...
|
#5
Posted 12 February 2007 - 12:49
masiniile de F1 isi iau zboru pe bune la viteze f mari daca lovesc vreun obstacol ...chiar era un filmulet pe youtube in care un monopost a "decolat" si s-a ridicatr vreo 10 metrii in aer ...dar se intampla ffff rar asa ceva....pe de alta parte e imposibil sa rastorni o masina de F1 (in conditii normale de functionare si o suprafata de rulare corespunzatoare) nu se v-a rasturana niciodata
|
#6
Posted 12 February 2007 - 12:55
bufu, on Feb 12 2007, 12:49, said: pe de alta parte e imposibil sa rastorni o masina de F1 (in conditii normale de functionare si o suprafata de rulare corespunzatoare) nu se v-a rasturana niciodata Doi la mana, vorbim de rasturnat masini normale, de strada, la care nu conteaza (cel putin pana la o anumita viteza) aerodinamica atat de mult. |
#7
Posted 12 February 2007 - 17:50
eu cred ca un momopost F1 nu are cum sa-si ia zborul. Cazul care l-ati vazut voi era parca la LeMans, cu un Mercedes, si a mai fost o masina, dar si-au luat zborul din cauza ca li s-a rupt spoierul, a-ti observat ca a facut un flic flac, spatele inca impingea in jos, dar fata nu. Masina aia daca apuca sa se ridice de la sol, va cadea inapoi foarte brusc, pentru ca are portanta mare in jos. Deci a-ti raspuns gresit. Eu chiar credeam ca e o gluma.
|
#8
Posted 12 February 2007 - 18:31
test_driver, on Feb 12 2007, 17:50, said: eu cred ca un momopost F1 nu are cum sa-si ia zborul. Cazul care l-ati vazut voi era parca la LeMans, cu un Mercedes, si a mai fost o masina, dar si-au luat zborul din cauza ca li s-a rupt spoierul, a-ti observat ca a facut un flic flac, spatele inca impingea in jos, dar fata nu. Masina aia daca apuca sa se ridice de la sol, va cadea inapoi foarte brusc, pentru ca are portanta mare in jos. Deci a-ti raspuns gresit. Eu chiar credeam ca e o gluma. Episodul LeMans a fost de fapt un intreg serial (Mercedes CLR, BMW LMR V12 in ALMS si Porsche GT1), dar acele zboruri s-au intamplat din cauza circuitului (corelat cu aerodinamica defectuasa a masinilor pt acea cursa), nu din cauza lipsei deportantei. |
#9
Posted 12 February 2007 - 23:24
eu am vazut spoiler rupt la un filmulet, am vazut doar Mercedesul, si a fost exact cum banuiam. Da, daca mergi cu spatele e normal sa iti iei zborul, este exact invers. nu am spus ca nu e adevarata treaba asta, in schimb daca sari peste un damb sa spun masina nu-si ia zborul, ci pica pe uscat, si daca solul va fi prea jos, probabil pica in bot, dar in nici un caz nu-si ia zborul o masina de curse atata timp cat merge cu fata si are toate spoilerele pe ea.
|
#10
Posted 13 February 2007 - 00:43
Quote O masina de curse e apasata aerodinamic (deportanta) atat timp cat merge cu fata, in sens invers toate eleroanele si spoilerele/difuzoarele se comporta ca niste aripi de avion Poate cam prea teoretic dar: Comportamentul si eficienta unui profil in forma de picatura este influentat decisiv de directia de curgere si viteza fluidului pe suprafetele lui. Mi-e lene sa descriu mai stufos fenomenul, dar cu putina bunavointa se intelege ce vreau sa zic. Edited by WildChild, 13 February 2007 - 10:39. |
|
#11
Posted 13 February 2007 - 10:47
Eu nu sunt pro-cenzura, dar dintr-un topic cu un subiect destul de prost s-a mai format unul si mai: cum sa facem o masina sa decoleze?
Parerea mea. PS: Dispar posturi, sau nu vad eu bine Edited by taz21, 13 February 2007 - 10:51. |
#12
Posted 13 February 2007 - 10:54
NightShift, on Feb 13 2007, 00:43, said: Mi-e lene sa descriu mai stufos fenomenul, dar cu putina bunavointa se intelege ce vreau sa zic. Oricum, eu nu ma refeream la faptul ca daca o masina de F1 se intoarce brusc la 180 de grade in timp ce ruleaza cu 250 km/h va plana ca un zmeu, dar in mod sigur se va ridica de la sol. Daca tot vorbim de principii de aerodinamica aplicate in motorsport si de faimoasele "rasturnari de situatie" de pe Circuit de la Sarthe si nu numai, aici veti gasi un articol zic eu interesant despre ce se crede ca s-a intamplat cu Mercedes-ul CLR. LE: taz21, ai inteles gresit. Nu dispar posturi (am facut split la topicul cu rasturnarea masinii) si acest thread nu este despre cum sa faci o masina sa decoleze, ci "de ce decoleaza". Edited by WildChild, 13 February 2007 - 10:57. |
#13
Posted 13 February 2007 - 11:45
Ce-mi place titlul topicului:
Acesti oameni minunati / and Their Flying machines [ http://img218.imageshack.us/img218/2415/dastardly20and20muttleyac7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by NightShift, 13 February 2007 - 11:47. |
#14
Posted 13 February 2007 - 16:48
NightShift, on Feb 13 2007, 11:45, said: Ce-mi place titlul topicului: De la masini de curse, ajungem la masini de strada, si pe urma la Looogaan si uite asa incepe distractia. Ma gindesc la ce disutii stufoase vor fi pe un Chat, intre Basarab,Maximus, si restul lumi. |
#15
Posted 07 April 2007 - 20:54
Dupa parerea mea daca e sa se ridice se ridica putzin fatza, ca e partea cea mai usoara, apoi in functie de inertie se petrece si miscarea ce va urma zbor\prabusire . Este o problema in care conteaza multi factori.
|
|
#16
Posted 22 July 2007 - 22:12
masina isi pierde din aderenta cand pe sub ea incepe sa treaca mai mult aer decat trebuie. exemplu acidentul lui ayrton sena.a pirdut aderenta da nu si-a luat zborul
|
#17
Posted 22 February 2008 - 19:35
MAK, on Feb 13 2007, 16:48, said: Titlul este pus cu cap, topic predispus oricarui subiect, nu ai cum sa fi offtopic, si asa nu mai poate nimeni sa zica : aici este vorba de.... De la masini de curse, ajungem la masini de strada, si pe urma la Looogaan si uite asa incepe distractia. E voie sa continuam cu aventurile masinilor zburatoare? Edited by NightShift, 22 February 2008 - 19:38. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users