Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 

Legislatie turistica

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1 reply to this topic

#1
Adi_B

Adi_B

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 04.01.2006
Pentru a intampina cat mai putine probleme la cumpararea pachetelor de servicii turistice trebuie sa cunoastem cat mai bine drepturile si obligatiile atat ale agentiilor cat si ale noastre, in calitate de clienti!
In acest sens am scos din legislatie cele mai improtante aspecte ale relatiei dintre agentie si turist in momentul comercializarii produselor turistice!
Sper sa va fie de folos!


Informarea consumatorului de servicii turistice

Din Legea nr. 631/2001 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de
comercializare a pachetelor de servicii turistice


ART. 4
Orice informații privind pachetul de servicii turistice, prețul acestuia și toate celelalte condiții aplicabile
contractului, comunicate de organizator sau de detailist consumatorului, trebuie să conțină indicații corecte și clare, care să nu permită interpretări echivoce ale acestora.

ART. 5
Agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații
referitoare la:
a. localitatea de destinație;
b. ruta de parcurs;
c. mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoria acestuia/acestora;
d. tipul unităților de cazare, adresele și categoriile de clasificare a acestora;
e. serviciile de masă oferite și categoria de clasificare a unităților de alimentație;
f. durata programului, cu indicarea datei sosirii și a plecării;
g. informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor, precum și al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejur;
h. cuantumul avansului, dacă este cazul, precum și termenul pentru achitarea restului de plată;
i. numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea
turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice;
j. posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente și altele
asemenea.
k. durata pentru care operează oferta turistică.

ART. 6
Informațiile conținute în materialele publicitare turistice angajează organizatorul sau detailistul de călătorii
turistice, în afara cazului în care:
a. eventualele schimbări în aceste informații au fost comunicate în mod clar turistului înaintea încheierii
contractului;
b. modificările au fost efectuate, cu acordul părților contractante, ulterior încheierii contractului

ART. 7
Organizatorul și/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.

ART. 8
Organizatorul și/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informații:
a. orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b. denumirea, sediul/adresa, numărul de telefon și de fax ale reprezentanței locale a organizatorului și/sau a
detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale autorităților locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie; în cazul în care aceste reprezentanțe sau autorități locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgență sau de orice altă informație care să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
c. pentru călătoriile și șederile minorilor, informații care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul șederii copilului;
d. posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistență, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.

Edited by Adi_B, 16 August 2006 - 10:00.


#2
Adi_B

Adi_B

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 04.01.2006
Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice

Din Legea nr. 631/2001 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de
comercializare a pachetelor de servicii turistice



ART. 9
(1) Agenția de turism touroperatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta agenției de turism.

(2) Contractul ia naștere în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acționează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

(3) În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.

(4) Nerespectarea dispozițiilor cuprinse la alin. (1) - (3) nu împiedică încheierea cu întârziere a contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, indiferent de perioada rămasă până la plecare, dacă părțile sunt de acord


ART. 10
(1) Bonul de comandă cuprinde următoarele elemente:
a. destinația/destinațiile călătoriei turistice, durata și datele de sosire și de plecare;
b. mijlocul/mijloacele de transport și categoria acestuia/acestora;
c. tipul și categoria structurilor de primire;
d. serviciile de masă (pensiune completă/demipensiune/mic dejun);
e. programul turistic solicitat;
f. numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârsta și actele de identificare a acestora;
g. alte solicitări speciale.

[...]

ART. 12
(1) Prețurile stabilite în contract nu pot fi modificate, cu excepția cazului în care contractul prevede în mod
explicit acest lucru, atât în vederea majorării, cât și a reducerii, precum și modul de calcul al acestora, și numai dacă
modificarea are loc ca urmare a variațiilor:
a. costurilor de transport, inclusiv costul carburantului;
b. redevențelor și taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi și a taxelor
de turist;
c. cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.

(2) Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în nici un caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.

(3) În cazul în care prețurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia contractul fără nici o obligație față de agenția de turism, aceasta din urmă având obligația de a rambursa imediat turistului toate sumele aferente călătoriei turistice plătite de acesta, inclusiv comisionul.

ART. 13
În cazul în care agenția de turism este nevoită să modifice una dintre prevederile esențiale ale contractului, aceasta
are obligația să informeze turistul cu cel puțin 15 zile înainte de data plecării, iar acesta este obligat să comunice
agenției de turism, în termen de 5 zile de la primirea înștiințării, hotărârea sa de a opta fie pentru:
a. rezilierea contractului fără plată de penalități;
b. acceptarea noilor condiții ale contractului.

ART. 14
În cazul în care turistul reziliază contractul conform prevederilor art. 13 sau agenția de turism anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a. să accepte la același preț un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de agenția de turism;
b. să accepte un pachet de servicii de calitate inferioară, propus de agenția de turism, cu rambursarea imediată a diferenței de preț;
c. să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.

ART. 15
Turistul poate să rezilieze în orice moment, în totalitate sau în parte, contractul. În cazul în care turistul reziliază contractul pentru un motiv care îi este imputabil, el va despăgubi agenția de turism pentru prejudiciul creat acesteia ca urmare a rezilierii. Despăgubirea se poate ridica la maximum prețul călătoriei turistice.







Atasat aveti si modelul de contract! Descarcati-l si studiati-l cu atentie ca sa stiti ce semnati!

Attached Files


Edited by Adi_B, 17 August 2006 - 10:08.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate