Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Temperatura AC

Sunt sigure bolurle de plastic (B...

Dimensionare putere centrala / ca...

Impamantare suplimentara
 Scartiei frana fata bicicleta noua

Instalare aer conditionat in apar...

Telefoane prietenoase cu vederea?

Alegere teava pentru incalzire pr...
 Opinia publica despre medici/ asi...

Senzor Temp PMOD-TMP3 cu TCN75A

Amazing Race

Recomandare fosa ecologica
 La multi ani @LouisCyphre!

Vinieta Bulgaria Online

Investitie imobiliara in strainat...

Plita inducție gorenje IC340...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15206 replies to this topic

#3547
cris.g

cris.g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 11.01.2007
Postez si eu niste masuratori, acum ca sunt proaspete si sa nu le uit. Mentionez ca masina este echipata cu senzor de temperatura ulei, aceasta fiind afisata pe CB.
Trafic de Bucuresti, nu foarte agomerat, pornire la rece si 14 grade C temp. exterioara:

- dupa 4-5 min. temperatura lichidului de racire ajunge la 90 grade C; cea a uleiului nu este afisata (se afisaza >50C)
- dupa 7-8 min. temperatura uleiului este de 60C
- dupa 20 min. temperatura uleiului ajunge si se mentine in jurul a 100C
Toate astea la un mers cat se poate de normal.

Chiar asa, cam pe la ce temperatura ar fi bine sa stea uleiul?

#3548
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001

View Posttonuloi, on 14 aprilie 2014 - 15:26, said:

Speedo
...se pare ca te contrazici aici , ...multe marci nu au aprobari de la RL sau Amsoil...

Am indicat pentru uleiul premium de inlocuire sa aiba macar recomandari pentru norma de ulei proprietara a producatorului masinii (daca acestea sunt restrictive, VAG, Mercedes, etc).
Acest lucru este pentru a va asigura ca cineva s-a uitat cat de cat pe cerintele OEM si a realizat ca ceea ce "construieste" el este la fel sau mai bun decat specificatia de baza.

De ex. proprietarii de Honda pot sa foloseasca orice ulei care se incadreza in norma ACEA ceruta, cred ca nici producatorul nu are o solutie universala si recomanda dupa specificul pietei/exploatarii/climei diverse vascozitati.



View Postcloschkutza, on 14 aprilie 2014 - 18:13, said:

View PostwolfydRg, on 14 aprilie 2014 - 18:40, said:


Motoarele moderne asistate de turbina/e functioneaza calde si foarte calde in zona turbinei (pana la 900gr.C in sarcini sustinute la benzina).
Uleiul lubrefiaza turbina si probabil ca acolo este in gama celor >200gr.C.
Motoarele moderne au circuite separate de racire a motorului si a turbinei.
Va puteti uita la 1,2 TSI-ul de 105CP de la VW, intra aproape 8l de lichid de racire si termostatele se deschid complet de abia la 135gr.C (incep de la 80/87gr.C).

Viitorul sunt turbinele, deci de acum o sa vorbim din ce in ce mai mult despre motoare "calde".

#3549
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Daca tot se vorbeste despre turbo-benzina, ma gandesc ca ce am folosit eu pana acum ( mai exact RL 0w40 si/sau RLI5w40 ) ar merge si in urmatoarele masini : Octavia 2 RS (turbo benzina)/ Megane 2 RS (turbo benzina)/ 335i ?......Sau alte vascozitati?

#3550
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001
Din punct de vedere al FP, NOACK ar putea fi folosite si in aplicatiile respective, totusi cel putin la Skoda se cere 5W-30 507.00 in mod oficial, la ceilalti nu stiu.

#3551
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Octavia a avut 5w30 de la Motul, norma 507....insa mi s-a parut ridicol de mic VI - 157.....de tzacanit, nu a tzacanit inca ( e tanara, are doar 40 000 km )......insa il mananca, in 10 000 km ia cam 1,5 L la completare.....initial am avut Ca(ta)strol in ea, l-a mancat, am zis ok-vina mea- am pus Motul si cam aceeasi situatie.....stilul de mers? al meu.....ca si particularitate, este masina mai mult de "garaj" am observat ca nivelul uleiului scade dupa un drum si apoi stationeaza un timp (1saptamana)......desi esapamentul e curat, motorul mananca ulei- si nu, nu curge pe nicaieri, il mananca.....

La Megane am avut Ca(ta)strol edge 5w40.....ulterior Motul specific RN ( acele norme care numi vin in minte acum ).....asta e un motor robust, nu mananca gram de ulei, absolut deloc, indifferent ce I-as pune....ar putea cred ramane pe Motul, nu tzacane, nul mananca, insa imi doresc ceva mai bun.....

335i a avut o colectie de 5w30 specific BMW (ulterior 0w40 ), a avut si Ca(ta)strol 0w40-edge.....nu-l mananca, nu tzacane....esapamentul insa e negru....indifferent de ulei, indifferent de forja ( probabil nare dea face cu stilul de mers).....

P.S: total neplacut surprins de motoarele nemtesti ( detinute si pe care le-am folosit), comparativ cu francezi.....nu in sensul puterii/performantei, ma refer la modul general cum sunt facute: ale francezilor nu mananca gram de ulei - hai ca la megane mai zicem, e megane si oricum are si km relative putini insa la Logan-uri.....unul atinge aproape 600 000km si nu mananca nimic- esapament curat ca lacrima....iar Octavia nu are nici 50 000 km si ma tin cu bidonul de ulei sa completez in ea.....iar 335 merge cu esapamentul negru........e o goanga de-a mea, stiu, insa cand vad esapament negru ma apuca dracii....sau rasul daca nu e masina mea.....

#3552
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001
Ma mir de esapamentul curat la O2 RS, ceva nu functioneaza bine. Posted Image
Consumul de ulei la VAG este un "feature", nu un "bug".
Esapament curat am doar la DPF, dar este de asteptat acolo, sau altfel spus...macar acolo.

La unele versiuni de motor 1.4TSI sunt niste informari cu privire la schimbarea unor segmenti de ungere cu un alt cod si se rezolva consumul grav de ulei  (1l/1000Km), nu este cazul la tine.

Eu consum 1 quart Red Line la 6-7.000Km intr-un regim de mers folosit probabil si de tine.


Nu stiu multe despre Renault RS, dar sigur motoarele sunt foarte OK (au si traditie in sensul asta, pe langa moto-sport), cred ca poti sa folosesti si Renewable la el.

BMW-urile din principiu s-ar intelege bine cu Red Line, te descurci si singur cu vascozitatile.

#3553
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Nu-i niciun feature. E injectia directa care spala uleiul mai ceva ca cherhăru' din reclama, cateodata cu consecințe nasoale adică motoare kaput.


#3554
_iulius

_iulius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 537
  • Înscris: 31.05.2012
La chestia asta, adica "spalarea cu combustibil a cilindrilor", Renewable Lubricants este "mare maestru al sportului" fiind "calit" in lupta cu motorul Haudiului RS4 ajuns pe taram american si fiind nevoit sa se "hraneasca" cu benzina de acolo. 5W-40-ul HD de la Renewable Lubricants este dezvoltat special sa reziste dilutiei exagerate si "distrugerii" oricarui alt ulei folosit pana la el, in motorul RS 4-ului. Deci, daca asta este problema si la TSI, poti incerca cu incredere macar acolo uleiul pe care il ai acum in slogan. Nu cred ca este vreo problema cu faptul ca nu are aprobari oficiale "fauve" si poate fi folosit la orice masina cu motor benzinar sau Diesel fara filtru de particule.
Keep walking!

#3555
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015
RLi-ul ala sa pui in motoare. Vezi ca Motul 300v 5w30 si 5w40 ,am avut eu in motoru de Logan alternat la schimburi in functie de cum gaseam, si in 7 ani cand i-am facut distributia si am schimbat celebrul pinion de distributie Sinterom am constatat cu stupoare ca imi lasase depuneri gelatinoase in baia de ulei de culoare gri inchis spre negru ...
Eu as zice sa bagi RL imediat dupa motul ca sa curete, vreo cateva luni, dupa care treci imediat pe RLi  ;)

Edited by MembruAnonim, 17 April 2014 - 09:09.


#3556
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
http://vwforum.promo...si-tfsi/page-28
Despre problema asta vb. Stiam de mult de ea si m-am gandit ca e de la injectie desi lumea pe acolo suspecta alte cauze. Vad ca acum se gandesc si ei la acelasi lucru.

E ceva specific injectiei directe.
Daca nu se poate interveni asupra cauzei - amestec sarac-conductie electrica slaba a amestecului sarac- scanteie slaba- benzina nearsa- strica ungerea sau depuneri pe bujii-scanteie slaba sau soft prost- amestec prea sarac la pornire-conductie slaba la pornire-pornire grea sau amertec sarac-conductie slaba-bobine ciufulite sau toate macar sa se lucreze la efect adică la ungere.

#3557
takemeintoyourskin

takemeintoyourskin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 14.05.2010
si de ce sunt probleme doar la cele de 140 si 160/170? nu am vazut nici unul de 122/125 cu probleme de compresie, ca mai au si alea buba cu lantul e altceva.

#3558
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015
si Redline 0w40 lasa o pelicula de ulei foarte consistenta, nu doar RLi

#3559
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,057
  • Înscris: 29.06.2011
Leul meu 2.0HDI 90cp va primi ulei nou, Total Quartz 9000 Energy 5w40 si fitru Mann.

#3560
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Probabil difera softul. Nu cunosc detalii atat de multe despre motoarele tsi iar problema apare in timp, nu brusc. Uzura e mai mare dar asta nu inseamna ca e musai sa schimbi motorul inaintea cauciucurilor.
Cum am zis vb la modul general despre GDI iar problema e a dracu pt ca se formeaza un cerc vicios. Orice apare prima data le buleste si pe celelalte iar efectul cauzelor e unul cumulativ intotdeauna. Daca bujiile sunt rele omori si bobina. Schimbi bujia ramane bobina si asa mai departe.

Personal as fi foarte atent la cat de repede se consuma uleiul pt ca asta inseamna de cele mai multe ori probleme la GDI, fiind un fel de martor pt ungerea proasta.

Tot ca parere personala, as tine cat mai putin un GDI in sarcina f mica pt a evita amestecul sarac care teoretic e marele atu al gdi dar si in sarcina mare (amestec bogat)pt ca apar depuneri pe supape si bujii. Mai departe am explicat ce se intampla daca ai depuneri pe bujii.
Multi cred ca forja curata motorul. Nu si la gdi.
Cam atat.

Legatura cu topicul e ungerea.

Ps. Mai fac putin offtopic si gata. Se lucreaza daca nu s-a lansat deja motorul cu ambele tipuri de injectie, fiind se pare singura solutie viabila.

#3561
takemeintoyourskin

takemeintoyourskin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 14.05.2010

View Postundercoverbrother, on 17 aprilie 2014 - 10:49, said:

Probabil difera softul. Nu cunosc detalii atat de multe despre motoarele tsi iar problema apare in timp, nu brusc. Uzura e mai mare dar asta nu inseamna ca e musai sa schimbi motorul inaintea cauciucurilor.
Cum am zis vb la modul general despre GDI iar problema e a dracu pt ca se formeaza un cerc vicios. Orice apare prima data le buleste si pe celelalte iar efectul cauzelor e unul cumulativ intotdeauna. Daca bujiile sunt rele omori si bobina. Schimbi bujia ramane bobina si asa mai departe.

Personal as fi foarte atent la cat de repede se consuma uleiul pt ca asta inseamna de cele mai multe ori probleme la GDI, fiind un fel de martor pt ungerea proasta.

Tot ca parere personala, as tine cat mai putin un GDI in sarcina f mica pt a evita amestecul sarac care teoretic e marele atu al gdi dar si in sarcina mare (amestec bogat)pt ca apar depuneri pe supape si bujii. Mai departe am explicat ce se intampla daca ai depuneri pe bujii.
Multi cred ca forja curata motorul. Nu si la gdi.
Cam atat.

Legatura cu topicul e ungerea.

Ps. Mai fac putin offtopic si gata. Se lucreaza daca nu s-a lansat deja motorul cu ambele tipuri de injectie, fiind se pare singura solutie viabila.

Ca tot vorbim de ungere, mai fac si eu un pic offtopic, multe 1.4tsi 122/125 merg intrerupt la pornire si au trecut de 100 000km fara probleme de compresie(din GDI ar fi trebuit sa aiba probleme mari), iar aproape toate 1.4 tsi 140/160/170 au murit in sarcina mare pana in 100 000km, sunt unii care au tot schimbat pistoane chiar de mai multe ori in 100 000 km.

#3562
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,564
  • Înscris: 06.02.2006

View PostCGDBZ, on 17 aprilie 2014 - 10:29, said:

Leul meu 2.0HDI 90cp va primi ulei nou, Total Quartz 9000 Energy 5w40 si fitru Mann.

Daca tot faci o treaba, pune filtru Mahle (Knecht) sau Hengst.

#3563
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Sau mai bine original ca e mai potrivit bypassul si porozitatea filtrului cu uleiul original si debitul/presiunea pompei de ulei de pe masina ta. De ex filtrul de la diesel si de la benzina sunt interschimbabile la PSA dar au proprietati diferite (presiune bypass de ex) si asta pe original. Nu stiu in ce masura prod AM tin cont de asta cu exceptia furnizorului OE.

Asta fiind solutia simpla :)

Edited by undercoverbrother, 17 April 2014 - 12:10.


#3564
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015
filtrul Mahle e de cea mai buna calitate, echivalent cu Amsoil SDF 36 la filtrare

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

4 user(s) are reading this topic

1 members, 3 guests, 0 anonymous users

Calin-D

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate