![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Jun 20 2024 22:26, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
136
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#3511
Posted 06 April 2014 - 21:59
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Orice 5w30 ACEA A3/B4 (si fara niciun C4, C3, C2) corect pe care-l gasesti. "Corect", adica sunt excluse Castrol/Mobil. 5w30-ul pe care-l recomand eu, are "magica" putere sa protejeze si VVT-ul care are prostul obicei sa mai tacane la prima pornire de dimineata. Si nu pentru ca ar avea cine stie ce proprietati extraordinare de "boundary lubrication" (vezi postul de mai sus), ci pentru ca este mai "jucaus/vitezist" la prima cheie decat marmelada recomandata de Reno.
Despre marci corecte, s-a vorbit inapoi pe topicul asta. Spor la citit. Pentru o "ranforsare" suplimentara, poti adauga un flacon de ceratec (cu asta scoti de tot zgomotele VVT-ului, daca nu-i bolnav iremediabil) sau jumatate de flacon de Mos2 de la Liqui-Moly. |
#3512
Posted 07 April 2014 - 02:45
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Quote la rece complet silentios, la 5500-6000(limitare) sustinut nu bate nu tacane- deocamdata ![]() De fapt tot ce scrie pe bidon este "sarac" si "fara culoare" fata de ce simti cu adevarat cand conduci masina ce il are "in vene". Quote
Imi pare ceva mai fluid ca RL 0w40.....pare mai "subtire" insa nu in sensul rau, se tureaza ceva mai usor cu RLi 5w40 decat cu RL 0w40, e mult mai elastic; ![]() ![]() Quote cred ca racirea e ceva mai buna, motorul pare sa se incinga mult mai greu, imi e foarte dificil sa fac GMV sa porneasca dupa forje sustinute ![]() Quote
Pentru un reno 1.6 16v cu distributie variabila, ce imi recomandati ? Keep walking! Edited by _iulius, 07 April 2014 - 03:05. |
#3513
Posted 07 April 2014 - 07:28
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Pai uite, se bucura "gasca pe aici" de "noua jucarie" cum zice simple_n, si anume , RLI. Ai putea pune RLI 5W-40 HD si sa te bucuri in voie de o masina pe care , desi a fost a ta de o perioada respectabila de timp, cel mai probabil, nu o cunosteai mergand, accelerandu-se si comportandu-se asa. E doar o sugestie. Keep walking! |
#3514
Posted 07 April 2014 - 18:53
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cu 5W-40-ul asta(RLI) nu se invarte deloc mai greu. Nici nu vad unde se plange userul respectiv ca s-ar invarti greu, dar si dac-ar fi asa problema asta ar disparea cu RLI fiindca el este un ulei deosebit care, in ciuda vascozitatii cinematice, favorizeaza acceleratii extrem de rapide si "dezinvolte", ca sa zic asa.
Keep walking! |
#3515
Posted 07 April 2014 - 21:48
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nici nu vad unde se plange userul respectiv ca s-ar invarti greu, dar si dac-ar fi asa problema asta ar disparea cu RLI fiindca el este un ulei deosebit care, in ciuda vascozitatii cinematice, favorizeaza acceleratii extrem de rapide si "dezinvolte", ca sa zic asa.
Am luat si eu cu o saptamana in urma RLI 5w40 ptr Logan 1.4 Dupa urechea mea, motorul se accelereaza oleaca mai greu. E al doilea care se vaita de asa ceva dupa colegul simple_n. Tu ai diesel si inca unul semnificativ mai mare decat ascutitorile despre care se vorbeste aici. Ce-i drept, nici la ascutitoarea mea diesel nu s-a simtit, insa se pare ca la benzinare este ceva cu el, drept pentru care ar merge mai bine un 5w30. Poate n-ar fi rau sa invatam ceva din experienta colegului cu Clio relatata de mine un pic in urma. Sau cum spune chiar Tudor, "...as thin as possible, as thick as necessary". Edited by Speedo, 08 April 2014 - 23:21. |
#3516
Posted 08 April 2014 - 00:43
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cum comentati rezultatele testului din atasament mai ales ca e amintit si RL? Cred ca aia a fost miza testului... Ams vs. RL!
Bineinteles, exceptand diferenta de cost cam subiectiva datorita faptului ca majoritatea dintre noi parcurgem distante foarte scurte zilnic, Signature Series are un TBN impresionant. Totusi ma gandesc la ceea ce spunea Dan Watson "about cycles" in filmuletul postat de Speedo cu cava timp in urma. Attached FilesEdited by dorinpetrean, 08 April 2014 - 00:45. |
#3517
Posted 08 April 2014 - 02:30
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Marketing "murdar". Compara ulei mid SAPS de la Amsoil cu full SAPS 5W-30 de la Red Line. Testul "four ball" este considerat de mult irelevant vis-a-vis de conditiile de functionare ale lubrifiantului in motor. Chiar si in concluziile testului se pomeneste cate ceva "ca din intamplare". Uleiul este virgin "overall", etc. Ce s-ar intampla dupa ce uleiul s-ar uza circa 3000 de km, spre exemplu, intr-un motor european, de cilindree mica si putere mare? Pai ar fi dezastru grav. Toate mizeriile acelea gen Lucas synthetic sau cacastrol fst nu ar mai "incapea' in niciun grafic, iar Red Line ar ramane "linistit" exact la fel. Dar baietii stiu cum sa "ameteasca" consumatorul cu tehnici de marketing a la Dura Lube-ul anilor '90 cand aparea blondul ala si fugea pe dupa cladire cu camera de luat vederi dupa el, "speriat" ca motorul de pe bancul de probe caruia i se scursese uleiul din carter insa fusese "tratat" cu Dura Lube, va exploda. Si Dura Lube-ul il salva...Eroic...Tocmai el..Un biet "snake" care distrugea motoarele prin coroziune...
Ce e frumos este ca, in test, ceilalti producatori sunt doar "figuranti' intr-un joc. De fapt este o "afacere" intre Amsoil si Red Line. De prostit prosti...S-a mai discutat aici dar o astfel de problema nu cred ca trebuie lasata vreodata neexplicata, ori de cate ori apare in discutie. Quote
Uite-aici: ![]() Quote Am luat si eu cu o saptamana in urma RLI 5w40 ptr Logan 1.4 Dupa urechea mea, motorul se accelereaza oleaca mai greu. ![]() Quote Nu credeam sa fie asa.....comparative cu RL 0w40, ma asteptam sa fie mai vascos insa e exact invers; strict ca impresie personala dpdv al usurintei cu...care se tureaza motorul imi pare sa corespunda unui 0-5w30 de la RL.........ramane de vazut in timp daca rezista, pe masura lui 0w40 RL Keep walking! Edited by _iulius, 08 April 2014 - 02:57. |
#3518
Posted 08 April 2014 - 07:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Fii atent ca "le-ai umplut de sange"... ![]() ...ce ma 'nervezi ... simple_n n-are motorul la prima tinerete, nici macar la a doua, iar userul cu meganu' are VVT, care trebuie alimentat foarte rapid cu ulei la prima cheie. Iar daca si colegul cu loganul 1.4 a semnalat o problema asemanatoare, e mai bine sa-i mai tai din vascozitate, fara sa fie penalizata performanta. Las-o asa, nu neaparat de dragul contrazicerii, dar benzinarele reno sunt relativ bine stranse si merg pana si cu ACEA A5/B5 la umplerea din fabrica. |
#3519
Posted 09 April 2014 - 13:26
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Pentru un Civic 1.8 i-VTEC 140CP, 85.000 km care a mers pana acum cu Castrol Edge 0W40 si la care se completa ~1 litru la 10.000 km, Tudor mi-a recomandat scaderea treptata a vascozitatii pana la ce recomanda producatorul (0W20), incepand cu RL 5W30. Vi se pare ok pentru motorizarea in cauza?
Nu este masina mea, ci a unui prieten pe care l-am convins sa renunte la ce punea el si sa incerce RL. ![]() |
#3520
Posted 09 April 2014 - 16:11
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Poate sa incerce direct 0w30, chiar daca este A5/B5.
Cum s-a descurcat pana acum cu 0w40-ul, tinand cont ca i-Vtec-ul este cam pretentios si vrea repede ulei dimineata cand se trezeste ? |
|
#3521
Posted 09 April 2014 - 17:08
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu s-a plans de zgomote. Nici eu nu am constatat nimic suspect - suntem colegi si stiu destul de bine masina. E drept ca nici termen de comparatie nu am (avem). De alergat nu o alearga decat dupa ce se incalzeste motorul.
LE: Zice ca atunci cand era foartre frig, se simtea ca motorul depune un efort suplimentar, pana se incalzea. Zgomote suspecte, nu. Sa incerce RL sau RLi? Edited by cris.g, 09 April 2014 - 17:15. |
#3522
Posted 09 April 2014 - 17:42
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
RL 0w-30 zic si eu, un 0w-20 e prea subtire pt un motor normal. consumul de ulei e constant pana la 10k km?
|
#3523
Posted 09 April 2014 - 21:37
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
LE: Zice ca atunci cand era foartre frig, se simtea ca motorul depune un efort suplimentar, pana se incalzea. Zgomote suspecte, nu. ![]()
un 0w-20 e prea subtire pt un motor normal |
#3524
Posted 09 April 2014 - 22:36
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
personala dar foarte sigura parerea. pana si redline scrie la 0w-20 : Recommended for small cars and hybrids. aici mi se taie filmul deja.
si cam asa scrie pe la toate firmele. deci personal as paria ca nu e pt motoare normale. daca ei spun ca sunt pt motare mici si in special hibride, unde merg constant sau cu ajutor electric, ii cred. |
#3525
Posted 09 April 2014 - 22:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Daca ti se taie tie filmul este deja alta problema. Pariul tau este relativ riscant, chiar daca esti foarte sigur de castig. Am vazut Toyota, Honda, Suzuki, chiar, mai nou si BMW, toate cu 0w20 si niciuna cu "ajutor" electric. Cam toate astea sunt facute sa functioneze ceva mai calde decat altele (si asta tendinta generala), iar daca au rezolvat problema aliajelor si a tolerantelor, cea a transferului de caldura ramane, indiferent de cat de evoluate sunt agregatele. Si transferul de caldura a fost doar un exemplu. Altul a fost i-Vtec-ul de mai sus. Si mai sunt si altele.
|
|
#3526
Posted 10 April 2014 - 01:35
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Quote
Sa incerce RL sau RLi? Keep walking! |
#3527
Posted 10 April 2014 - 12:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Din pacate nu este disponibil momentan RLi-ul 0w-30, ar fi o asteptare de 2-3 luni. Probabil ramane la RL 0w-30, cu achizitie in aproximativ 2 saptamani.
Multumesc inca o data pentru sfaturi. Promit sa revin cu impresii si in acest caz. |
#3528
Posted 11 April 2014 - 11:34
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Daca ti se taie tie filmul este deja alta problema. Pariul tau este relativ riscant, chiar daca esti foarte sigur de castig. Am vazut Toyota, Honda, Suzuki, chiar, mai nou si BMW, toate cu 0w20 si niciuna cu "ajutor" electric. Cam toate astea sunt facute sa functioneze ceva mai calde decat altele (si asta tendinta generala), iar daca au rezolvat problema aliajelor si a tolerantelor, cea a transferului de caldura ramane, indiferent de cat de evoluate sunt agregatele. Si transferul de caldura a fost doar un exemplu. Altul a fost i-Vtec-ul de mai sus. Si mai sunt si altele. Eu stiu asa: - un ulei cu vascozitate mai mica asigura un tranfer de caldura mai bun; - motoarele de la toyota functioneaza destul de reci (ex: la mine termostatul deschide la 82 grade). Basca faptul ca bloc-ul este de aluminiu, de tip "open deck" (la fel si cel actual, la care se recomanda 0w20). |
Anunturi
▶ 4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users