Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#3529
Posted 11 April 2014 - 18:02
Iar eu stiu ca nu cred ca era nevoie sa repeti ce-am spus eu.
cristi.r, on 09 aprilie 2014 - 22:46, said:
iar daca au rezolvat problema aliajelor si a tolerantelor, cea a transferului de caldura ramane, closchkutza, on 11 aprilie 2014 - 11:34, said:
Eu stiu asa: - un ulei cu vascozitate mai mica asigura un tranfer de caldura mai bun; |
#3530
Posted 12 April 2014 - 12:55
closchkutza, on 11 aprilie 2014 - 11:34, said:
La ce te referi cu "functioneaza mai calde"? Eu stiu asa: - un ulei cu vascozitate mai mica asigura un tranfer de caldura mai bun; - motoarele de la Toyota functioneaza destul de reci (ex: la mine termostatul deschide la 82 grade). Basca faptul ca bloc-ul este de aluminiu, de tip "open deck" (la fel si cel actual, la care se recomanda 0w20). Vezi ca temperatura uleiului nu este egala cu cea a apei. De obicei e mai ridicata. De exemplu la Honda, temperatura uleiului normal este intre 95-100 °C , cea maxima ce o poate suporta motorul fara sa fie afectat , pe durata lunga 105-110°C. Aceasta din urma limita poate fi atinsa vara, pe autostrada , mers regim sustinut la turatii mari, fara pauza de regim. Atunci un ulei bun poate face diferenta. Cred ca la asta sa referit cand a preciza ca motoarele japoneze sunt mai calde. |
#3531
Posted 14 April 2014 - 14:05
In orice situatie, daca aveti o masina pentru care producatorul impune norme proprietare de ulei asigurati-va ca uleiul premium de inlocuire are macar indicatie pentru normele fabricantului respectiv.
In prezent in motoare se folosesc diverse aliaje, simering-uri, filtre plastice, etc care in contact cu diferite tipuri de aditivi pot avea reactii negative pentru buna functionare a motorului. Va dau exemplul de la VW care a emis in 06.12.2013 Safety Recall 34F6 pentru inlocuirea uleiului sintetic din cutiile DSG7 DQ-200 (larg raspandite in EU) cu unul cu baza minerala din cauza unor probleme de coroziune generata de aditivul din ulei. In acest caz chiar si cei care au respectat indicatiile OE au ajuns cu cutiile defecte, dar macar isi iau banii inapoi, dar ceilalti care au folosit ulei AM raman cu o paguba de peste 2.000€. RCMN-13V568-9034.pdf 755.43K 8 downloads |
#3532
Posted 14 April 2014 - 15:26
Speedo
Quote In orice situatie, daca aveti o masina pentru care producatorul impune norme proprietare de ulei asigurati-va ca uleiul premium de inlocuire are macar indicatie pentru normele fabricantului respectiv. In prezent in motoare se folosesc diverse aliaje, simering-uri, filtre plastice, etc care in contact cu diferite tipuri de aditivi pot avea reactii negative pentru buna functionare a motorului. Imi permit si eu sa fac o remarca , se pare ca te contrazici aici , deoarece multe marci nu au aprobari de la RL sau Amsoil , sa nu zic de RLI ca ei e si mai rau ... atunci de ce ar fi ordinar uleiul hc al lui ? ...dupa cum relatezi mai sus daca pune altceva care nu-i respecta norma fie el si esteric este posibil sa-i dauneze deoarece motoarele sunt diferite , deci se uzeaza altfel deoarece poate sa contina alti aditivi care nu sunt recomandati de producator si-n timp sa-i uzeze mai repede anumite componente etc.. dupa cum ai enumerat. Iar legat de incalzirea motorului dupa ce schimbati uleiul , eu tind sa cred ca este doar subiectiva , deoarece in prima parte activeaza aditivii de curatare si este si normal sa dureze mai mult pana ajunge la temperatura normala , cu timpul ar trebui sa-si mai revina , dupa 3-5 k depinde de ulei si utilizare. Edited by tonuloi, 14 April 2014 - 15:29. |
#3533
Posted 14 April 2014 - 18:13
cristi.r, on 11 aprilie 2014 - 18:02, said:
Iar eu stiu ca nu cred ca era nevoie sa repeti ce-am spus eu. Despre restul prefer sa nu ma pronunt. Doar atat zic: mai "stiu" ca bmw-urile noi merg cu temperatura a lichidului de racire apropiate de suta de grade celsius. Ceea ce faci tu insa este sa pui semnul de egalitate intre agregatul tau (de conceptie veche de cel putin 8 ani) si agregatele noi. Tu ai zis ca, printre alte marci, motoarele de la Toyota sunt facute sa functioneze calde. Eu ti-am zis ca cel putin motoarele toyota despre care mai stiu una-alta (ca nu le stiu pe toate) functioneaza "suspect" de reci, pe langa motorul meu, care, chiar daca o fi el "dinozaur" functioneaza fara consum cu un 5w30 low viscosity (care nu e cu mult mai vascos fata de un 0w20) iar in state a fost trecut pe 5w20, fara probleme, ti-am zis ca aceeasi chestie se intampla si la 1.8-ul nou (2ZR-FAE), care functioneaza cu 0w20. Nu m-am referit la BMW-urile noi ca alea nu intra la categoria japoneze. wolfydRg, on 12 aprilie 2014 - 12:55, said:
Vezi ca temperatura uleiului nu este egala cu cea a apei. De obicei e mai ridicata. wolfydRg, on 12 aprilie 2014 - 12:55, said:
De exemplu la Honda, temperatura uleiului normal este intre 95-100 °C , cea maxima ce o poate suporta motorul fara sa fie afectat , pe durata lunga 105-110°C. wolfydRg, on 12 aprilie 2014 - 12:55, said:
Aceasta din urma limita poate fi atinsa vara, pe autostrada , mers regim sustinut la turatii mari, fara pauza de regim. Atunci un ulei bun poate face diferenta. Cred ca la asta sa referit cand a preciza ca motoarele japoneze sunt mai calde. Intreb, ca sa fiu sigur ca vorbim despre aceeasi chestie: - ce inseamna turatii ridicate? 4000? 5000? 6000? - ce inseamna timp lung? 10 min? 30 min? 1h? Edited by closchkutza, 14 April 2014 - 18:15. |
#3534
Posted 14 April 2014 - 18:40
closchkutza, on 14 aprilie 2014 - 18:13, said:
Stiu. De asemenea, stiu ca uleiul ajunge mai greu la temperatura de regim fata de apa, de multe ori, la o utilizare normala, functie de conditiile atmosferice, putand sa nu ajunga deloc. Dupa cat timp functie de stilul de condus si conditiile atmosferice se atinge aceasta temperatura? Dar chiar si asa dupa 30 min ar trebui sa se apropie de cea nominala, daca este cald afara , cred ca in 15 minute se ajunge. closchkutza, on 14 aprilie 2014 - 18:13, said:
Intreb, ca sa fiu sigur ca vorbim despre aceeasi chest - ce inseamna turatii ridicate? 4000? 5000? 6000? - ce inseamna timp lung? 10 min? 30 min? 1h? As zice peste 5000rpm > 1h. Se plangea cineva de mers sustinut > 5000 rpm , dupa 3 ore si ceva, conditii de vara, posibil ceva probleme cu temperatura. Cred ca nici un ulei stralucit nu avea. Sa nu imi ziceti ca nu se poate conduce asa, eu zic ca se poate in functie de necesitati se poate, nu se strica nimic. |
#3535
Posted 15 April 2014 - 00:32
eu sunt nedumerit daca 0w are importanta doar "la rece", diferenta intre el si 5w e doar la viscosity mPa.s -30/35 grade, din cate se vede din cifre. intrebarea este daca la 100 de grade e tot diferita aceasta "vascozitate" si ce importanta are daca da.
stiu ca am vazut teste undeva video cu dyno, cum cu 0w-40 o masina buna castiga cativa caluti fata de 5w-40. |
#3536
Posted 15 April 2014 - 03:32
Prima cifra din denumirea unui ulei multigrad, de dinainte de "W" reprezinta vascozitatea cinematica(si nu "vascozitatea" cu ghilimele) la plus 40(patruzeci) de grade Celsius, oricat de "rece" sau "cald" ti se va parea ca reprezinta aceasta cifra. Ce legatura o avea cu pour point-ul si alte chestii masurate in ceea ce citezi tu pe acolo, tu stii. Eu cred ca niciuna. In principiu...
Ultima cifra din denumirea unui ulei(cea de dupa "W") reprezinta aceeasi vascozitate cinematica a acelui ulei la 100(una suta) de grade Celsius, adica la "ceva mai cald" decat prima (cifra).... Daca e diferita ea, fiind definita/reprezentata de aceeasi cifra, la doua uleiuri care o au identica? Pai...NU! Cum sa fie diferita daca e tot "30","40","50",etc.? Iti pot da si intervalul care e dat in CSt(centistokes), dar ce haz ar mai avea sa primesti totul "mura in gura", asa? Pai nu? "O masina buna" castiga "cativa caluti" din multe alte caracteristici ale uleiului, nicidecum numai din variatia vascozitatii cinematice. Interesant? Keep walking! |
#3537
Posted 15 April 2014 - 07:52
mPa.s e vascozitate dinamica iar cst e vascozitate cinematica(..-40). intre un 0w-40 si un 5w-40 de exemplu, vascozitatea cinematica poate fi identica in schimb cea dinamica sigur difera si e mai mica la 0W.
iar intrebarea mea e daca aceasta vascozitate dinamica e identica sau nu la 100 de grade daca s-ar masura si daca ar avea o importanta diferenta asa cum e importanta la frig unde e masurata. Edited by 41ex, 15 April 2014 - 08:03. |
#3538
Posted 15 April 2014 - 11:32
Quote
mPa.s e vascozitate dinamica iar cst e vascozitate cinematica(..-40). intre un 0w-40 si un 5w-40 de exemplu, vascozitatea cinematica poate fi identica in schimb cea dinamica sigur difera si e mai mica la 0W. iar intrebarea mea e daca aceasta vascozitate dinamica e identica sau nu la 100 de grade daca s-ar masura si daca ar avea o importanta diferenta asa cum e importanta la frig unde e masurata. Este cat se poate de egala atunci cand vorbim de fluide cu vascozitati cinematice egale. Esti liber sa cauti si sa gasesti formula matematica de transfer care iti va arata clar ca nu banuiesti bine. Cand e vorba de cifre cauta un pic si vezi pe ce relatie teoretica se bazeaza si lasa "poezia"! E doar o parere.... Keep walking! |
|
#3539
Posted 15 April 2014 - 12:19
wolfydRg, on 14 aprilie 2014 - 18:40, said:
Asa este , uleiul se incalzeste mai greu, inertiea este mai mare in cazul lui. Depinde de ce temperatura este afara , iarna e posibil sa nu ajunga daca faci drumuri scurte (10-20 min). Dar chiar si asa dupa 30 min ar trebui sa se apropie de cea nominala, daca este cald afara , cred ca in 15 minute se ajunge. La masinile care au ceas de temperatura a uleiului (sau afiseaza pe comp. de bord aceasta informatie) este mai simplu. La celelalte (majoritatea) este putin mai complicat si trebuie masurat. Eu am facut cateva masuratori pe agregatul propriu si am ajuns la niste concluzii diferite fata de ceea ce banuiam (banuiala mea semana cu ceea ce ai scris tu mai sus:): - 15-20km de trafic urban normal, mers normal (n-am trecut de 3000rpm), 10 grade temperatura ambianta = > temperatura ulei in baie: ~45 grade (daca mai tin bine minte); - 25 km extra-urban (~20km) + urban (~5km), mers normal (extra-urban 90-100km/h / urban normal pentru o dimineata, n-am trecut de 3000rpm), temperatura ambianta intre 12 si 16 grade celsius = > temperatura ulei in baie: 59 grade. (masuratoare de azi de dimineata). Probabil daca as "forja-o" mai tare, uleiul s-ar incalzi mai cu spor dar nu am nevoie sa fac asta, in general. O sa mai fac masuratori pe masura ce se mai incalzeste vremea, sa vedem cum evolueaza toata treaba. wolfydRg, on 14 aprilie 2014 - 18:40, said:
As zice peste 5000rpm > 1h. Se plangea cineva de mers sustinut > 5000 rpm , dupa 3 ore si ceva, conditii de vara, posibil ceva probleme cu temperatura. Cred ca nici un ulei stralucit nu avea. Sa nu imi ziceti ca nu se poate conduce asa, eu zic ca se poate in functie de necesitati se poate, nu se strica nimic. Intrebarea este: cati fac asa ceva, macar 1 data pe schimbul de ulei. Eu recunosc ca am fost in situatia asta (turatie constanta mai mare de 5000rpm) cred ca maxim 1h adunat de cand am masina. In general, pe autostrada, un 4000rpm imi ofera o viteza de croaziera suficienta (~160km/h), mai sus de 4500rpm urc doar distractie si nu stau "pe acolo" mai mult de 10-15 min (asta in conditiile ideale in care e liber drumul). Edited by closchkutza, 15 April 2014 - 12:22. |
#3540
Posted 15 April 2014 - 13:10
Cum masori ? Ai senzor de temperatura in baie ?
LE: ciudat de greu se incazeste la tine. La mine, apa se duce la 60grd in maxim 2 km , masurat pe la -5 grd temperatura exterioara (cand am facut probe in trecut). Fara sa stau pe loc sa incalzesc. Spun de apa ca al uleiului nu o cunosc. Acum in mai mult de 4 km cred ca sunt deja la 80 grade. Edited by wolfydRg, 15 April 2014 - 13:17. |
#3541
Posted 15 April 2014 - 13:12
@ closchkutza, unde mai exact ai avut tu montate sondele alea 2(presiune si temperatura ulei)? cu siguranta nu in baia de ulei
Ti-as spune eu 2 modalitati, 1. ai un adaptor care se poate pune intre bloc si filtru de ulei, unde intra cele 2 sonde 2. pui un teu cu 3 intrari, in zona manocontactului de ulei Legat de 5000 rpm, n-ai auzit de schimbat treptele de viteza 1-2-3-4 la 5000 sau mai mult rpm? eventual limitare? Edited by Speedo, 16 April 2014 - 15:03. |
#3542
Posted 15 April 2014 - 13:45
wolfydRg, on 15 aprilie 2014 - 13:10, said:
Cum masori ? Ai senzor de temperatura in baie ? LE: ciudat de greu se incazeste la tine. La mine, apa se duce la 60grd in maxim 2 km , masurat pe la -5 grd temperatura exterioara (cand am facut probe in trecut). Fara sa stau pe loc sa incalzesc. Spun de apa ca al uleiului nu o cunosc. Acum in mai mult de 4 km cred ca sunt deja la 80 grade. Si la mine se incalzeste apa pana la 80 grade cam la fel de repede (2-3km), apoi cam ramane pe la 82-83 grade insa dupa acest rulaj motorul nu este complet incalzit ci doar superficial (ex: mers 6 km (70/80km/h la 1900-2000rpm), oprit la benzinarie, bagat benzina + platit (~5-7 min cu totul), pornit motor = > apa este la 72 grade). MembruAnonim, on 15 aprilie 2014 - 13:12, said:
@ closchkutza, unde mai exact ai avut tu montate sondele alea 2(presiune si temperatura ulei)? cu siguranta nu in baia de ulei Ti-as spune eu 2 modalitati, dar nu ofer inca raspunsu pe tava MembruAnonim, on 15 aprilie 2014 - 13:12, said:
Legat de 5000 rpm, n-ai auzit de schimbat treptele de viteza 1-2-3-4 la 5000 sau mai mult rpm? eventual limitare? Despre schimbarile de treapta la 5000rpm sau mai sus, normal ca am auzit (ce fel de intrebare o fi asta) insa problema se pune cat practic. Cred ca 2% din totalul schimbarilor de treapta se intampla in modul descris mai sus, in rest urc la 4000-4500 daca am nevoie sau chef. In limitare nu am de ce sa ajung, nu e nimic interesant acolo. Edited by closchkutza, 15 April 2014 - 13:47. |
#3543
Posted 15 April 2014 - 13:56
closchkutza, on 15 aprilie 2014 - 13:45, said:
Masor cu o sonda de temperatura bagata pe circuitul jojei, in baia de ulei. De asta te intrebam daca ai masurat temperatura uleiului, in anumite conditii, pentru hca modul in care se incalzeste uleiul intr-un motor difera de la motor la motor. Pana la urma si-a pus ceasuri si sonde cu teu si a scapat de probleme. sau mai poti sa pui cu o varianta care se gaseste in comert, cum am spus mai sus, este 140 lei acel adaptor la firme de tuning(in functie de filetul si pasul care il ai la filtrul de ulei), de unde cumperi si ceasurile cu sonde cu tot http://www.autozr1.r...atura-ulei.html Edited by MembruAnonim, 15 April 2014 - 14:16. |
|
#3544
Posted 15 April 2014 - 15:39
MembruAnonim, on 15 aprilie 2014 - 13:56, said:
vezi ca nu prea e sigura masurarea cu senzoru pe joja de ulei. Am un prieten care incercase astea prin 2007 la un motor boxer 4 cil Pana la urma si-a pus ceasuri si sonde cu teu si a scapat de probleme. sau mai poti sa pui cu o varianta care se gaseste in comert, cum am spus mai sus, este 140 lei acel adaptor la firme de tuning(in functie de filetul si pasul care il ai la filtrul de ulei), de unde cumperi si ceasurile cu sonde cu tot |
#3545
Posted 15 April 2014 - 15:44
closchkutza, on 15 aprilie 2014 - 15:39, said:
Probleme in ce fel? Oricum, aici nu discutam cat de buna este metoda de masurare ci rezultatele ei. Nu ma astept ca rezultatul masuratorii sa fie 100% corect insa si cu o eroare de 10% (desi nu cred ca este atat de mare) treaba tot cam pe-acolo este si ideea inca sta in picioare asa ca ar trebui sa ne concentram pe rezultat si nu s-o luam pe langa subiect. era 7-8 grade in minus fata de sonda normala la filtrul de ulei sau la manocontactul de ulei Apropo, depinde racirea si de uleiul care il ai in motor |
#3546
Posted 15 April 2014 - 18:08
Dar asta nu inseamna ca rezultatul este eronat ci doar ca este un alt rezultat, masuratoarea fiind facuta in alt loc din motor. Oricum ar fi, diferenta de 7-8 grade nu explica diferenta dintre 45/59 grade si 90-100 grade (ne legam de...detalii, ocolind subiectul principal). De asta am zis sa ne concentram pe idee in sine si nu pe diferente de cateva grade, obtinute la masuratoare in locuri diferite (basca si faptul ca motorul era diferit ca si arhitectura, la alt motor diferenta putand fi mai mica sau mai mare).
|
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users