Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Releu de protectie

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Asa cum promiteam cu cateva zile in urma, am facut si un mic tutorial despre relee de protectie.
De ce este bine sa aveti un releu de protectie pe faruri. claxon, electromotor, etc. ? Foarte simplu: in momentul in care este un releu de protectie montat, consumatorul nu mai este alimentat de blocul de lumini, contactul cu cheie, etc. Tot consumul este suportat de releu. Astfel, in cazul farurilor, prin contactii blocului de lumini, intensitatea curentului este de ~10A. In cazul releelor, consumul este de cativa mA. Avantajul este evident: blocul de lumini rezista mai mult, singura sansa de a se defecta fiind sa se sparga/rupa ceva in el (deci defect mecanic). Trecem peste povestioare si explicatii direct la subiect, aratandu-va cum se monteaza un releu pe faza scurta, cu scurte explicatii pentru montarea acestuia si pe faza lunga si claxon. Asadar...

Un releu de protectie are de obicei patru sau cinci pini. Noua de sunt de folos doar cei patru pini, cel de-al cincilea fiind folosit doar in cazuri speciale, care nu fac obiectul acestui articol.

In imaginea atasata se prezinta schema releului (imaginea 1) si amplasarea pinilor (imaginea 2) Astfel, pentru punerea in functiune, avem nevoie de un plus permanent/prin contact, o comanda, un consumator si un fir de masa. Acestea se conecteaza astfel:
plusul permanent/prin contact se conecteaza la pinul 30
comanda se conecteaza la pinul 85
consumatorul se conecteaza la pinul 87
masa se conecteaza pe caroserie

daca doi dintre pini am stabilit de unde vin si unde pleaca, sa vedem ce facem si cu restul de doi:
in cazul in care releul se monteaza pe faza scurta, se scoate firul galben din tabloul de sigurante si se conecteaza la pinul 85, iar la pinul 87 se leaga o bucatica de fir pana la tabloul de sigurante, in locul unde intra firul galben. ATENTIE!!! scoateti firul galben care este singur. Daca nu sunteti sigur care este, verificati si tutorialul despre tabloul de sigurante ;)
in cazul in care se direste montarea releului de protectie pe faza lunga, firul galben este inlocuit de firul verde, pentru claxon, se scoate firul maron din mufa blocului de lumini, si pinul 87 se conecteza in locul acestuia.

Daca nu va iese ceva, apelati cu incredere la forum ;) o sa fac tot posibilul sa raspund cat mai repede :D

#2
boggy_03

boggy_03

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 21.01.2005
salut

m-am kinuit de mi-au iesti okii...vreau sa conectez 2 proiectoare, am releul, am contact, nu stiu cum sa fac legaturile

am pus pe direct contact - proiectoare si se aprind, prin releu nu am reusit..

daca ma ajuti dau o bere !!!
ps : Dacia 1310

Edited by boggy_03, 15 October 2006 - 17:24.


#3
dafsa

dafsa

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 15.09.2006

 boggy_03, on Oct 15 2006, 18:23, said:

salut

m-am kinuit de mi-au iesti okii...vreau sa conectez 2 proiectoare, am releul, am contact, nu stiu cum sa fac legaturile

am pus pe direct contact - proiectoare si se aprind, prin releu nu am reusit..

daca ma ajuti dau o bere !!!
ps : Dacia 1310

uite o schema care te-ar putea ajuta, face ce vrei tu - inlocuirea comenzii directe cu una prin releu. vezi ca 87A e de fapt 87 in cazul tau, nenea a gasit un releu mai ciudat

http://www.armchair....lays/index.html

PS sa fie un cico  :peacefingers:
PPS daca vrei proiectoarele sa se aprinda doar cu pozitiile sau cu contactul pus tre' sa iei curentul de alimentare a releului de pe sursa respectiva (la POWER FROM FUSE BLOCK)

Edited by dafsa, 20 October 2006 - 11:04.


#4
cip85

cip85

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 17.08.2006
Care ma ajuta shi pe mine cu releul de la alternator.. .e pus de un "inteligent" shi e foarte aiurea...E un releu cu 4 pini .. 2 pt alimentarea bobinei ... 1 pt intrarea de curent... shi unul pt iesirea de curent... (cred) .. daca imi spunetzi care fire de unde le iau shi unde le duc ar fi frumos :D

#5
qaby_moldovan

qaby_moldovan

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 26.06.2008
[quote name='i0nutzb' date='Jul 26 2003, 20:06' post='114804']
Asa cum promiteam cu cateva zile in urma, am facut si un mic tutorial despre relee de protectie.
De ce este bine sa aveti un releu de protectie pe faruri. claxon, electromotor, etc. ? Foarte simplu: in momentul in care este un releu de protectie montat, consumatorul nu mai este alimentat de blocul de lumini, contactul cu cheie, etc. Tot consumul este suportat de releu. Astfel, in cazul farurilor, prin contactii blocului de lumini, intensitatea curentului este de ~10A. In cazul releelor, consumul este de cativa mA. Avantajul este evident: blocul de lumini rezista mai mult, singura sansa de a se defecta fiind sa se sparga/rupa ceva in el (deci defect mecanic). Trecem peste povestioare si explicatii direct la subiect, aratandu-va cum se monteaza un releu pe faza scurta, cu scurte explicatii pentru montarea acestuia si pe faza lunga si claxon. Asadar...

Un releu de protectie are de obicei patru sau cinci pini. Noua de sunt de folos doar cei patru pini, cel de-al cincilea fiind folosit doar in cazuri speciale, care nu fac obiectul acestui articol.

In imaginea atasata se prezinta schema releului (imaginea 1) si amplasarea pinilor (imaginea 2) Astfel, pentru punerea in functiune, avem nevoie de un plus permanent/prin contact, o comanda, un consumator si un fir de masa. Acestea se conecteaza astfel:
plusul permanent/prin contact se conecteaza la pinul 30
comanda se conecteaza la pinul 85
consumatorul se conecteaza la pinul 87
masa se conecteaza pe caroserie

:confuzzled: masa este pinul 86? daca nu atunci pinul asta la ce foloseste ? :huh: ms anticipat :OK:

#6
andolis49

andolis49

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 19.09.2007
ce mai am prin calculator

Attached Files



#7
erst09

erst09

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 05.03.2009
da cind releul e pus in functiube el trebuie sa faca zgomot???sanu?? :mellow:

#8
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 erst09, on Mar 20 2009, 18:24, said:

da cind releul e pus in functiube el trebuie sa faca zgomot???sanu?? :mellow:
Nu. Trebuie sa faca cel mult un "click" la anclansare.

#9
robert_mnw

robert_mnw

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 04.08.2009
Vreau sa leg si eu un releu sa nu mai distrug butoanele de la geamurile electrice dar nu imi dau seama cum, unde il leg ca sa nu mai fie intensitatea asa mare sa nu mai faca flama, releul este cu 4 pini...Multumesc!

#10
jonjoni

jonjoni

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 17.01.2012
Buna ziua, va rog putin ajutor,in legatura cu un Opel vectra c 1,8 16v, am si eu nevoie de schema explicita cu releele din modulul de confotrt,
pt ca am cumparat masina de curand, si am observat ca acest releu lipseste, datele acestuia sunt: are 4 pini, R14, la pinii paraleli are numerele 86 si 85,
iar la cele perpendiculare,87 si 30.
va multumesc anticipat.

#11
Horia_Macelariu

Horia_Macelariu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 17.04.2016
Am si eu o plroblema. In schema de la instalatia electrica am 3 relee de protectie. 2 pentru lumini FL+FS si al treilea este langa alternator. Si acum vin intrebarile:
1. la releul de FL cum trebuie sa pun firele? Am un fir galben pe un papuc, doua fire galbene pe un singur papuc, un fir maro (claxon cred) si masa (negru)
2. al treilea releu ce rol are? o sa vin si cu culoriile sa ma ajutati sa le pun corect, corespunzator

Multumesc

#12
Csaloka

Csaloka

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 07.08.2018
Un mic ajutor va rog la un releu pinul 30 87 înțeleg unde vine 86 find - care pot pune la caroserie pinul 85 cum leg la un buton ca sa meargă claxonul în ce fel vin firele

Edited by Csaloka, 07 August 2018 - 19:38.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate