Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Releu de protectie
Last Updated: Aug 07 2018 19:37, Started by
MembruAnonim
, Jul 26 2003 18:06
·
0
#1
Posted 26 July 2003 - 18:06
Asa cum promiteam cu cateva zile in urma, am facut si un mic tutorial despre relee de protectie.
De ce este bine sa aveti un releu de protectie pe faruri. claxon, electromotor, etc. ? Foarte simplu: in momentul in care este un releu de protectie montat, consumatorul nu mai este alimentat de blocul de lumini, contactul cu cheie, etc. Tot consumul este suportat de releu. Astfel, in cazul farurilor, prin contactii blocului de lumini, intensitatea curentului este de ~10A. In cazul releelor, consumul este de cativa mA. Avantajul este evident: blocul de lumini rezista mai mult, singura sansa de a se defecta fiind sa se sparga/rupa ceva in el (deci defect mecanic). Trecem peste povestioare si explicatii direct la subiect, aratandu-va cum se monteaza un releu pe faza scurta, cu scurte explicatii pentru montarea acestuia si pe faza lunga si claxon. Asadar... Un releu de protectie are de obicei patru sau cinci pini. Noua de sunt de folos doar cei patru pini, cel de-al cincilea fiind folosit doar in cazuri speciale, care nu fac obiectul acestui articol. In imaginea atasata se prezinta schema releului (imaginea 1) si amplasarea pinilor (imaginea 2) Astfel, pentru punerea in functiune, avem nevoie de un plus permanent/prin contact, o comanda, un consumator si un fir de masa. Acestea se conecteaza astfel: plusul permanent/prin contact se conecteaza la pinul 30 comanda se conecteaza la pinul 85 consumatorul se conecteaza la pinul 87 masa se conecteaza pe caroserie daca doi dintre pini am stabilit de unde vin si unde pleaca, sa vedem ce facem si cu restul de doi: in cazul in care releul se monteaza pe faza scurta, se scoate firul galben din tabloul de sigurante si se conecteaza la pinul 85, iar la pinul 87 se leaga o bucatica de fir pana la tabloul de sigurante, in locul unde intra firul galben. ATENTIE!!! scoateti firul galben care este singur. Daca nu sunteti sigur care este, verificati si tutorialul despre tabloul de sigurante in cazul in care se direste montarea releului de protectie pe faza lunga, firul galben este inlocuit de firul verde, pentru claxon, se scoate firul maron din mufa blocului de lumini, si pinul 87 se conecteza in locul acestuia. Daca nu va iese ceva, apelati cu incredere la forum o sa fac tot posibilul sa raspund cat mai repede |
#2
Posted 15 October 2006 - 17:23
salut
m-am kinuit de mi-au iesti okii...vreau sa conectez 2 proiectoare, am releul, am contact, nu stiu cum sa fac legaturile am pus pe direct contact - proiectoare si se aprind, prin releu nu am reusit.. daca ma ajuti dau o bere !!! ps : Dacia 1310 Edited by boggy_03, 15 October 2006 - 17:24. |
#3
Posted 20 October 2006 - 10:25
boggy_03, on Oct 15 2006, 18:23, said: salut m-am kinuit de mi-au iesti okii...vreau sa conectez 2 proiectoare, am releul, am contact, nu stiu cum sa fac legaturile am pus pe direct contact - proiectoare si se aprind, prin releu nu am reusit.. daca ma ajuti dau o bere !!! ps : Dacia 1310 uite o schema care te-ar putea ajuta, face ce vrei tu - inlocuirea comenzii directe cu una prin releu. vezi ca 87A e de fapt 87 in cazul tau, nenea a gasit un releu mai ciudat http://www.armchair....lays/index.html PS sa fie un cico PPS daca vrei proiectoarele sa se aprinda doar cu pozitiile sau cu contactul pus tre' sa iei curentul de alimentare a releului de pe sursa respectiva (la POWER FROM FUSE BLOCK) Edited by dafsa, 20 October 2006 - 11:04. |
#4
Posted 31 December 2006 - 15:39
Care ma ajuta shi pe mine cu releul de la alternator.. .e pus de un "inteligent" shi e foarte aiurea...E un releu cu 4 pini .. 2 pt alimentarea bobinei ... 1 pt intrarea de curent... shi unul pt iesirea de curent... (cred) .. daca imi spunetzi care fire de unde le iau shi unde le duc ar fi frumos
|
#5
Posted 27 June 2008 - 15:09
[quote name='i0nutzb' date='Jul 26 2003, 20:06' post='114804']
Asa cum promiteam cu cateva zile in urma, am facut si un mic tutorial despre relee de protectie. De ce este bine sa aveti un releu de protectie pe faruri. claxon, electromotor, etc. ? Foarte simplu: in momentul in care este un releu de protectie montat, consumatorul nu mai este alimentat de blocul de lumini, contactul cu cheie, etc. Tot consumul este suportat de releu. Astfel, in cazul farurilor, prin contactii blocului de lumini, intensitatea curentului este de ~10A. In cazul releelor, consumul este de cativa mA. Avantajul este evident: blocul de lumini rezista mai mult, singura sansa de a se defecta fiind sa se sparga/rupa ceva in el (deci defect mecanic). Trecem peste povestioare si explicatii direct la subiect, aratandu-va cum se monteaza un releu pe faza scurta, cu scurte explicatii pentru montarea acestuia si pe faza lunga si claxon. Asadar... Un releu de protectie are de obicei patru sau cinci pini. Noua de sunt de folos doar cei patru pini, cel de-al cincilea fiind folosit doar in cazuri speciale, care nu fac obiectul acestui articol. In imaginea atasata se prezinta schema releului (imaginea 1) si amplasarea pinilor (imaginea 2) Astfel, pentru punerea in functiune, avem nevoie de un plus permanent/prin contact, o comanda, un consumator si un fir de masa. Acestea se conecteaza astfel: plusul permanent/prin contact se conecteaza la pinul 30 comanda se conecteaza la pinul 85 consumatorul se conecteaza la pinul 87 masa se conecteaza pe caroserie masa este pinul 86? daca nu atunci pinul asta la ce foloseste ? ms anticipat |
#7
Posted 20 March 2009 - 18:24
da cind releul e pus in functiube el trebuie sa faca zgomot???sanu??
|
#8
Posted 21 March 2009 - 13:50
#9
Posted 04 August 2009 - 14:28
Vreau sa leg si eu un releu sa nu mai distrug butoanele de la geamurile electrice dar nu imi dau seama cum, unde il leg ca sa nu mai fie intensitatea asa mare sa nu mai faca flama, releul este cu 4 pini...Multumesc!
|
#10
Posted 17 January 2012 - 13:07
Buna ziua, va rog putin ajutor,in legatura cu un Opel vectra c 1,8 16v, am si eu nevoie de schema explicita cu releele din modulul de confotrt,
pt ca am cumparat masina de curand, si am observat ca acest releu lipseste, datele acestuia sunt: are 4 pini, R14, la pinii paraleli are numerele 86 si 85, iar la cele perpendiculare,87 si 30. va multumesc anticipat. |
|
#11
Posted 17 April 2016 - 17:55
Am si eu o plroblema. In schema de la instalatia electrica am 3 relee de protectie. 2 pentru lumini FL+FS si al treilea este langa alternator. Si acum vin intrebarile:
1. la releul de FL cum trebuie sa pun firele? Am un fir galben pe un papuc, doua fire galbene pe un singur papuc, un fir maro (claxon cred) si masa (negru) 2. al treilea releu ce rol are? o sa vin si cu culoriile sa ma ajutati sa le pun corect, corespunzator Multumesc |
#12
Posted 07 August 2018 - 19:37
Un mic ajutor va rog la un releu pinul 30 87 înțeleg unde vine 86 find - care pot pune la caroserie pinul 85 cum leg la un buton ca sa meargă claxonul în ce fel vin firele
Edited by Csaloka, 07 August 2018 - 19:38. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users