Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
VENTILATOR

Comunicare cu animale moarte ?

Convertit sistem de navigați...

Nu am sunet pe hdmi
 Întrebare alunita

Schimbare tabla acoperis

Trotineta Bolt cu reducere de 3 lei

Aragaz cu plita pe gaz si cuptor ...
 Cablu FFC

Poco F6/F6 Pro

Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?
 Deducere TVA

Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...

salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...
 

Drivetest cu Alfa 159

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,703
  • Înscris: 26.11.2001
[ http://www.channel4.com/4car/media/A/alfa-romeo/159/03-large/06-159-fside-a.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
http://www.channel4....eo/159/159.html

Astazi, impreuna cu GeorgeB si ajutati de un membru al forumului, am facut drivetest cu noua specie Alfa 159 (200 CP, diesel).

Quote

2,4 Multijet
Motorul diesel Multijet cu cinci cilindri in linie si capacitate de 2.387 centrimetri cubi dezvolta 200 CP (147 kw) la 4.000 de rotatii pe minut. Cuplul maxim se ridica la 400 Nm (40,8 kgm) la 2.000 de rotatii pe minut. Consumul este de 5,4 litri la suta de kilometri extraurban, 9,3 litri la suta de kilometri in oras si 6,8 litri la suta de kilometri în regim combinat.

attachment

Masina respectiva desi avea putin peste 13 000 Km, era zdrobita din pct de vedere tehnic de catre "oamenii de la presa".

Cum te urci in masina, iti ia cateva secunde sa te familiarizezi cu tipologia ceasurilor de bord si a celor din dreapta :)
Din pacate sunt bagate in niste orificii care nu permit o buna vizibilitate si mai ales nu le poti vedea bine decat dintr-o anumita pozitie.

[ http://www.channel4.com/4car/media/A/alfa-romeo/159/03-large/06-159-i-controls.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Desi de la exterior pare destul de spatioasa.. in interior lucrurile se schimba dramatic atat pe latime, cat si pe inaltime:

- soferul loveste cu capul de plafonul mult prea abrupt rotunjit si de manerul de sprijin stg.
- desi am 1.80m inaltime, daca stau comod, cel din spate are deja mari probleme !
- in spate, la o inaltime de 1.80m loveam cu capul de plafon fara nici o jena, fapt ff. enervant, pe care l-am mai experimentat doar in Peugeot Hatch (indiferent de model).
- in spate exista niste bucati de plastic care scartaiau intr-un fel destul de "ne-executive"...
- pielea, ar trebui pusa in ghilimele, pt ca e piele ecologica aKa vinilin; vb de un material chiar prost, care se pare ca se ciupeste repede si ies smocuri inestetice de material textil.
Din pacate in brosura scrie "piele", dar omit alte detalii..., cum ar fi oximoronul piele artificiala !

Motorizarea mi-a placut, insa cutia de viteze strica repede placerea...
Vitezele necesita putina forta pt a fi schimbate, deci nu poti face prea rapid schimbarea de treapta, de aici scade turatia motorului si apare un turbo lag ff. deranjant.
In oras acest turbo lag, omniprezent pana la ~ 2200 RPM, este frustrant pt ca ai impresia ca te tarasti si nu iti permite sprinturi.

De fapt, masina se simte ff relaxata la 3500 RPM si fiind un motor mare poti folosi aceeasi treapta pe plaje mari de viteza/turatii.
O cutie de viteze automata ar face minuni pt acest motor :)

Desi era aglomerat am reusit sa gasesc o portiune unde sa ating 200 km/h si treapta a 6-a ! :)

Asa cum ziceam.. motorul trage ff. bine si trebuie turat, insa directia este periculoasa.
Este ff. laxa. Nu se intareste deloc nici la viteze mari, astfel incat o simpla manevra de schimbare a vitezelor poate duce la un accident urat pt ca directia este ff. sensibila.

Trebuie sa fii ff. atent pt ca nu prea poti conduce aceasta masina cu o mana pe volan si una pe schimbator !

Ca fapt divers, cand demarezi in tromba cu cei 200 CP, tractiune fata si ai o astfel de directie ... trebuie sa ai bratele f. echilibrate pt ca tii de volan si ti-ai dori sa tii o linie ~ dreapta.

Desi avea ASR-ul activat, George a reusit sa ii rupa aderenta fara mari probleme. Franele au fost multumitoare (sunt ajutate de niste discuri generoase), insa ABS nu l-am simtit deloc, insa nici nu au fost frane care sa ii necesite prezenta.

Problemele de spatiu le-am observat si la celelalte modele din showroom, toate fiind facute pe acelasi calapod.

O surpriza placuta la senzatia de interior a fost Alfa 147, care poate fi o alegere interesanta pt. doamne.

Attached Files

  • Attached File  tech.png   12.67K   155 downloads


#2
SCANIA FREAK

SCANIA FREAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,555
  • Înscris: 13.10.2005
Am inteles ca nici la reprize nu prea sta bine, cel putin in a sasea de la 80-120 km/h o face in 20 de sec !!!!  :death:  :rolleyes:

#3
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,703
  • Înscris: 26.11.2001
Din cate mi s-a parut.. tocmai pe acolo merge bine ;)

#4
ryco78

ryco78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 12.09.2005
Oricum, surprinzator ceea ce spui avand in vedere ce s-a scris si vorbit in presa de specialitate ca ar rivaliza si chiar bate in anumite prezente BMW seria 3!

Acum insa m-ai facut f curios sa o incerc la un drive mai ales ca la design e una dintre masinile mele favorite!

#5
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006
Turbo lag deranjant pana la 2200 rpm?? :o

Totusi, e un motor maricel si are turbina cu geometrie variabila, mi se pare greu de crezut sa fie atat de prezenta intarzierea in raspuns. In privinta spatiului aveti dreptate, dar Alfa nu se vrea concurent pentru Passat sau Mondeo. Datorita acestui lucru sta prost si la spatii de depozitare/portbagaj/confort etc. E noua "specie" Alfa - in traducere libera, nu ai nevoie de ea, dar o vrei (ma rog, daca iti place).

#6
SCANIA FREAK

SCANIA FREAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,555
  • Înscris: 13.10.2005
Cam greu sa nu-ti placa masina asta.  :coolspeak:

#7
Furia-Rosie-Turbo

Furia-Rosie-Turbo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 12.05.2006

 SCANIA FREAK, on Jul 12 2006, 19:43, said:

Am inteles ca nici la reprize nu prea sta bine, cel putin in a sasea de la 80-120 km/h o face in 20 de sec !!!!  :death:  :rolleyes:


In primul rand motorul de 2.4 JTDM nu are cum sa fie atat de slab precum l-ati caracterizat! Eu imi aduc aminte ca am mers cu o Lancia Kappa din 1996 cu acelasi motor insa intr-o versiune mult mai veche 2.4 JTD (136 CP si 280Nm) si s-a comportat incredibil pentru o masina de aproape 2 tone. Ultima varianta care echipeaza Alfa 159 si Breracea de 200 CP este un motor foarte puternic si rafinat si cam bate tot ce exista in segmentul sau de motorizare. A si ca fapt divers o mica descriere:


The 200 bhp 2.4 JTDM 20v

Derived from the familiar 2.4 JTD 20 valve "Common Rail" engine, the new engine has 5 cylinders in line and is the most powerful engine in the JTD multivalve Multijet family, with a specific power of 84 bhp/litre.
The new engine offers numerous advantages. First of all, it is appreciably quieter during the heating stage, depending on the rev speed and ambient temperature. It is also extremely powerful (147 kW - 200 bhp at 4000 rpm), with a generous torque (400 Nm - 40.8 kgm at 2000 rpm).
There are four valves per cylinder, activated via hydraulic tappets and rocker arms by the twin overhead cam shaft. Several changes were made to the new turbodiesel engine to boost performance and engine torque at low speeds, and to eliminate noise and vibration. For example, the "Common Rail" system adopted on the 2.4 JTD Multijet 20v employs two new automatic control strategies for the setting and balance of the injected diesel fuel, to reduce noise and vibration.
The engine includes a number of new components, such as the cylinder head with small stem inlet valves to increase the quantity of inlet air, con rods of fractured steel and a new shape that increases mechanical resistance to the strong stress created by the increased power, an inlet manifold fitted with a throttle valve on one of the two inlet ports of the cylinders to control the turbulence of the air entering; a throttle valve to prevent shaking if the engine stalls, and an intercooler that is highly efficient thanks to its shape and position in the car, to guarantee the optimal temperature and density of the inlet air.
The electronic EGR exhaust gas cooling system has also been modified; the lubricating circuit has a new oil pump and an external air/oil heat exchanger to cool the oil, while the water pump on the cooling circuit is also new. In other words, a long list of improvements and changes that have produced a reliable, powerful engine which is sparing on fuel. Excellent results, achieved thanks to different engine control settings, an increase in the direct injection pressure to 1600 bar, and new turboblower settings. The turboboost is provided by a turboblower with a variable geometry turbo that helps to improve the power delivery, but also generates very high torque even at low engine speeds. In fact, 90% of peak torque is available between 1750 and 3500 rpm. These figures translate into extremely enjoyable driving and brilliant performance: the Alfa 159 has a top speed of 228 km/h and accelerates from 0 to 100 km/h in 8.4 seconds. Fuel consumption remains low (6.8 l/100 km in the mixed cycle). A new 6-speed sequential automatic transmission will also be available with the new 200 bhp 2.4 JTD Multijet 20v engine in 2006, a compact light device that incorporates the control unit in the gearbox, and was designed paying particular attention to consumption. On one hand, the use of low friction oil boosts efficiency, while on the other, the sixth speed has been designed particularly for use on the motorway.


Attached File  106_3_4179.jpg   397.27K   215 downloads

Edited by Furia-Rosie-Turbo, 13 July 2006 - 10:05.


#8
SCANIA FREAK

SCANIA FREAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,555
  • Înscris: 13.10.2005
Da-le in cap celor de la Quattroute nu mie, la masuratorile lor a iesit asa in treapta a VI-a 20 de secunde si ei au fost surprinsi neplacut de chestia asta. :peacefingers:

#9
GeorgeB

GeorgeB

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 08.11.2002
si o nota a mea ... cu alfa 159 2.4 JTD 200 cp . performante apropiate de Outback 3.0 H 6 .

la DT a fost si courage de pe softpedia si asa am testat si Outback ul lui in comparatie directa cu alfa .

la acceleratii :
vitezele : I , II Outback se urca pe alfa . dar rau de tot .
III : egale

IV : alfa castiga un avans mic

V : Outback recupera destul de puternic .

la stabilitate , alfa , desi are niste suspensii dure este penalizata de talonul relativ inalt 225/50al gumelor. astfel cam topaia pe denivelari , destul de naspa nzatia.
directia , desi era servoasistata , era foarte dura si dificil de manevrat pe loc. in miscare cand dadeai peste un hop aveai ceva probleme , fiecare hop fiind resimtit in volan . faza care dadea o senzatie re naspa instabilitate .

motorul : motor puternic cu cuplu de camion de 7.5 t. trage bine DUPA ce trece de lag. are un lag FOOOOOARTE mare de pana la 5 secunde . lagul manifestandu-se la fiecare treapta de vitreza si orice turatie . asta m-a dezamagit foarte mult .
are un indicator de presiune in turbina , turbina atingand un maxim de 1.5psi.
pleaca greu de pe loc spre deosebire de Outback care rupe astfaltul . daca faci si power lauch (era cutia automata) Outback ul H6 poate rivaliza in primii 50m cu orice masina 2WD pana in 600-700cp . si nu glumesc . masina scartaie toate rotile si pleaca ca din pusca . sweeet . courage stai linistit cu a ta nu am incercat ;) am incecat cu alta :D

sa revin la 159 . spatiu interior : MIC MIC MIC MIC MIC spre infim. este la interior cat o Impreza !!! octavia e limuzina pe langa 159 . are gadgeturi peste gadgeturi , fel de fel de butoane , totul in interior tipa sunt o SPORTIVA .

cutia : extrem de prost etajata . cursa DURA si lunga . agata din I in II ... asta a fost o supria neplacuta.

franele : frane ok , nu exceleaza cu nimic , se putea mai bine la 200cp .

la Outback : sicanerea la viteze mari e un NO NO !!! fundul inalt si usor iti da senzatia ca masina danseaza . vorbesc de viteze peste 140 - 160 .

motorul este demential tragand constant pana in 7000 rpm si are un sunet de avion .

cutia : este automata 5 trepte origine prodrive . se vede ! schimba rapid si precis , fara smucituri sau zgaltaieli . kick down ul este foarte bine realizat iar pe modul sport fuge de rupe biggrin

per total :
as alege o legacy 2.5 GT automata !

Edited by GeorgeB, 14 July 2006 - 13:07.


#10
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

 GeorgeB, on Jul 14 2006, 14:00, said:

motorul : motor puternic cu cuplu de camion de 7.5 t. trage bine DUPA ce trece de lag. are un lag FOOOOOARTE mare de pana la 5 secunde . lagul manifestandu-se la fiecare treapta de vitreza si orice turatie .

Mai voi vorbiti serios? :huh:
Sigur nu erati prea mult obisnuiti cu raspunsul de Subaru? Ai mai (intreb, nu vreau sa par tendentios) condus diesel-uri de generatie noua cu care sa compari lag-ul ala, sau doar il raportai la un motor de turatie pe benzina?
Cilindreea mare si turbina cu geometrie variabila nu sunt degeaba, totusi. Avand momentul maxim la 2000 rpm (destul de mult pentru un diesel), ma gandesc ca are o curba de cuplu destul de abrupta si probabil ai impresia ca motorul nu trage deloc pana la 2000 de ture. Nu m-am dat cu ea dar mi se pare exagerat rau lag-ul ala...

#11
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,703
  • Înscris: 26.11.2001
Am si BMW X3 3.0d 218 CP, deci stiu cum trage un diesel. mare si stiu cum "tage" un diesel mic, adica tipa urat si se misca greu ;)

Problema mare este la diesel ca daca nu schimbi ff. repede vitezele (iar cutia nu ajuta), turatia scade ff. mult, de aici turbolag-ul omniprezent.

P.S. Subaru are cutie SportShift, nu Prodrive, insa poate insemna acelasi lucru :)

Later edit: SPORTSHIFT is a registered trademark of Prodrive ;)

#12
GeorgeB

GeorgeB

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 08.11.2002
am si eu un diesel in familie, am condus destule dieselare ca sa stiu cum trebuie sa traga un diesel . am condus si turbo benzina si am un turbo benzina prin familie .

credeti-ma ca stiu cum trebuie sa traga o masina .

cutia e foarte prost etajata la alfa , cu manevrare foarte greoaie si lagul motorului nu e tocmai placut .o avea turbina cu geometrie variabila, dar nu ajuta .

#13
Zedjames

Zedjames

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 17.06.2005
Dupa tot ce am citit in postul asta nu pot sa zic decat......Pacat !

Am mers mult cu o Alfa 156 si inutil sa spun cat de multumit am fost ...asteptam Alfa 159 sa apara in Romania ...poate poate strangeam din dinti....anyway...o sa ma programez la un test cu un motor pe benzina ...sa vedem ala cum se comporta...

#14
bbi

bbi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 25.09.2006
am ramas surprins cum poti compara un motor pe benzina cu unul diesel.Ce tot tragi cu Subaru si cu alfa sunt 2 modele diferite .si daca vroiai sa faci comparatia subaru h6 are motor de 245CP si trebuia sal compari cu alfa romeo 159 3.2 V6 260CP si ambele au tractiune integrala.Asta da test comparativ.
nu?

#15
Silver Wolf

Silver Wolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,694
  • Înscris: 24.09.2006

 bbi, on Sep 26 2006, 01:30, said:

am ramas surprins cum poti compara un motor pe benzina cu unul diesel.Ce tot tragi cu Subaru si cu alfa sunt 2 modele diferite .si daca vroiai sa faci comparatia subaru h6 are motor de 245CP si trebuia sal compari cu alfa romeo 159 3.2 V6 260CP si ambele au tractiune integrala.Asta da test comparativ.
nu?

Subscriu la parerea lui iar referitor subaru desi sunt fan in WRC cred ca va cauta sa se vada cat mai bine in retrovizoarea frumoasei italiene  :)

#16
gabrieldima

gabrieldima

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 18.08.2006

 Silver Wolf, on Sep 26 2006, 13:28, said:

Subscriu la parerea lui iar referitor Subaru desi sunt fan in WRC cred ca va cauta sa se vada cat mai bine in retrovizoarea frumoasei italiene  :)
din pacate comparatiile facute intre motoare pe benzina si diesel sunt neavenite,oricum fiind fan alfa cu adevarat trebuie sa recunosc faptul ca puteau gasi o cutie mai buna pentru aceasta motorizare,de acord sunt si ca spatiul pt pasagerii din spate nu e tocmai mare<atentie alfa romeo se cumpara de catre sofer pentru sofer> si deranjanta cu adevarat este greutatea masinii,care restrictioneaza comportamentul sportiv lasand loc celor 5 stele sa le... NCAP :angry:

#17
hiv_2006

hiv_2006

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 09.11.2006
Orice ati spune masina este dementiala si sa nu uitam ca grupul Fiat revine in competitia dintre marci dupa multi ani , ani in care a avut o gramada de probleme financiare care au dus pana in pragul falimentului.Sa nu uitam ca motoarele lor multijet sunt cele mai performante luand anu asta o gramada de premii.Alfa 159 este o masina unica in clasa ei asa cum este Bentley sau Aston Martin.Sunt masini pentru soferi nu pentru amatori.Cad despre directie ce sa zic , este o masina tipic italiana cu inima sportiva ADICA TREBUIE SA STII SA O CONDUCI.Plus despre lagul la turbo .... eh fiat nu sunt ei cei mai expereti in motoare diesel dar invata foarte repede.Pe ansamblu masina este superba , foarte buna , si da clasa la multe modele cu pretentii.
P.S : despre spatiu : NICIODATA ALFA ROMEO NU A FOST O MASINA SPATIOSA DE FAMILIE , daca vrei spatiu iti iei Passat sau si mai bine Ford Mondeo. Peace.

#18
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
multijet nu e egal diesel? ca atunci te cam bati cap in cap cu afirmatiile tale ..

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate